LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Ik wil nog even 'plagiaat' plegen en even onderstaand berichtje laten lezen dat dit bedrijf echt geen haar beter is dan de andere bedrijven. Zij zitten bijna allemaal in Duitsland.
Maar dat maakt geen verschil met 'vervolging' want zij zijn immers ook gebonden aan de reglementen in Nederland wanneer ze in Nederland verkopen

Terecht dat zulke busfirma's boetes opgelegd krijgen. Ik ken er nog wel een Mercator / Fortuna reizen zit in Enschede. Ze hebben Duitse eigenaren en zijn vooral bezig hier in Nederland.
Dit soort praktijken moet gestopt worden. Helaas trappen de goedgelovige mensen daar nog te vaak in. Ze worden gelokt met goedkope reizen en gratis cadeaus en wat ze kopen moet goed zijn voor hun gezondheid. Ze willen alles uitproberen maar helaas hiervan wordt alleen de zogenaamde firma's er beter van.
Hopelijk wordt er eens wat aan gedaan want het is al vaak wat over gezegd maar op de een of ander manier kunnen dit soort bedrijven blijven bestaan.
12-05-2011

Ook wij hopen dat hier de schouders onder gezet gaan worden.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Heet van de pers:

Misschien heeft u het al gelezen, vandaag zijn deze verkooppraktijken het voorpaginanieuws en nog 2 pagina' s gewijd in het Algemeen Dagblad. (AD).
Nu is het hopen dat er een einde aan mag komen want het is wel tot de bodem uitgezocht las ik.
Woorden zijn hier op de forum denk ik nauwelijks meer nodig.

leanneke
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2011 11:05

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door leanneke »

hallo,
ook wij zijn erin gestonken bij delicatesse producten
het klopt allemaal wat ik hier lees over matrassen en loterij
ook ik had een reis gewonnen naar turkye 8 dagen en dat was all.in
alleen moest ik voor mijn partner 600.00 betalen dus dat was niet duur
600,00 euro voor all.in
dus wij boeken want dat was echt mooi vliegreis en 4 hotels van 5 sterren
maar wij kwamen er achter dat het niet klopte het is geen all.in er kwam nog eens 500 euro bij voor avondeten en excursies
dat was dus het addertje wat er onder zat
wij naar holliday1 gebeld en die telefooniste zal het voor ons uitzoeken en we moesten een week later terug bellen we hebben duidelijk gevraagt of we het dan alsnog konden annuleren en ze zei dat is geen probleem
wij belde een week later weer op en toen hoorden we dat er kosten bij kwamen en we zeiden dat we dus wilden anuleren en toe moesten we het opeens schriftelijk doen we kregen te kans niet meer om comentaar te geven want ze gooiden de haak erop
zeer onbeschoft dus
de bank hadden we ingeschakeld en daar we geen baknummer hadden konden we dat niet door geven maar dat maakten niets uit want als er van de bank geld afgehaald zal worden door holiday1 moesten we gelijk bellen en zal de bank dat terug halen en wat bleek vanmorgen er was 238 euro door holiday1 afgehaald en de bank kan het nu niet terug halen holiday 1 heeft het beveiligd
we hebben nu de rechtbijstand ingeschakeld om te kijken of die ons kan helpen
want we zijn gewoon in handen van een stel oplichters
holiday1 en de heren frank en serge dat zijn zeer geraffineerde oplichters
wie kan ons nog raad geven
graag raad en geen comentaar dat we stom zijn want dat weten we nu zelf ook wel
geef ons raad moeten we naar de politie toe voor aangiften????

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Henri42 »

Lucy2011 schreef:Heet van de pers:

Misschien heeft u het al gelezen, vandaag zijn deze verkooppraktijken het voorpaginanieuws en nog 2 pagina' s gewijd in het Algemeen Dagblad. (AD).
Nu is het hopen dat er een einde aan mag komen want het is wel tot de bodem uitgezocht las ik.
Woorden zijn hier op de forum denk ik nauwelijks meer nodig.
oh nee ??? verkooppraktijken zijn volkomen legaal, wie er moeite mee heeft gaat met z,n ouders zelf op stap en niet achteraf jammeren :lol:

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

leanneke:
Er is een mogelijkheid om deze oproep op een site van Biojournaal, kopers genept met matrassen, te melden en dan e-mailadres aanvinken. Er schijnen mensen te zijn die dan contact met gedupeerden opnemen en het juiste advies geven wat u kunt doen.
http://www.biojournaal.nl/nieuwsbericht ... asp?id=669.
Ik begrijp zelf niet goed hoe ze zomaar geld van uw rekening kunnen halen, dan heeft u zeker een machtiging gegeven?

leanneke
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2011 11:05

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door leanneke »

hallo lucy2010
ja toen we gingen boeken vroegen ze of wij een machtiging konden geven zodat zij het bedrag konden innnen ja ik weet het het is ontzettend stom maar we zijn te goed van vertrouwen geweest
nooit nooit meer zullen wij een machtiging geven aan wie dan ook
maar de telefoniste zal het uitzoeken hoe het in elkaar zat en we konden dan alsnog anuleren niet dus
we zijn echt goed bedrogen
wat is de wereld door en door slecht wij zijn nu toch maar een hoop geld kwijt
we durven niet eens meer wat van marktplaats kopen van wijs van spreken
ja ik weet het eigen schuld dikke bult

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Henri, ik denk dat u niet goed volgt wat legaal is en wat niet. Kijk eens naar de colportagewetregels. Aan deze regels gaan de verkopers zich volkomen te buiten en zijn strafrechtelijk dus wel te vervolgen net als de drie vorige reisorganisatie die door de consumentenautoriteit zwaar zijn beboet. Alleen duurt het erg lang om ze strafrechtelijk te vervolgen.
Als we het dus goed begrijpen, zit u de verkopers goed te praten terwijl de krant al aangeeft dat er duizenden gedupeerden vallen per jaar? Dat komt door de urenlange verkooptechniek waarop de meeste oude(re) mensen geen nee meer kunnen zeggen. Of bent u zelf een medewerker van hen?
Laatst gewijzigd door Lucy2011 op 18 okt 2011 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Henri42 »

[quote="Lucy2011"]Henri, ik denk dat je niet goed volgt wat legaal is en wat niet. Kijk eens naar de colportagewetregels. Aan deze regels gaan de verkopers zich volkomen te buiten en zijn strafrechtelijk dus wel te vervolgen net als de drie vorige drie organisatie door de consumentenautoriteit. Alleen duurt het erg lang om ze strafrechtelijk te vervolgen.,
Als we het goed begrijpen, zit je dus de verkopers goed te praten terwijl de krant al aangeeft dat er duizenden gedupeerden vallen per jaar? Dat komt door de urenlange verkooptechniek waarop de meeste oude(re) mensen geen nee meer kunnen zeggen. Of misschien een medewerker van deze bedrijven?[/quote]

Jakkes Lucy, ik ken die reisjes, alleen koop ik niets,hoeveel tienduizenden senioren genieten erniet van dez ereisjes, natuurlijk keur ik bedrog niet goed, beweer ik dat ergens.Ik stel voor dat Lucy met de senioren op stap gaat :(

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Nee Henri ik hoor nog niet bij de senioren maar ik ben blij dat je deze reisjes niet goed praat. Dat was juist mijn vraag hierboven.
Dus u behoort bij de ouderen die er gebruik van maken waardoor juist deze praktijken in stand blijven. Maar ik kan me goed voorstellen dat veel oudere mensen heel erg blij zijn dat ze een gratis uitstapje hebben, maar dat ze er een vier tot vijf uur durende verkoopdemonstratie hiervoor over hebben is weer niet te begrijpen. Alhoewel er moet nog wel het 1 en ander betaald worden, warme maaltijd, € 9,95 voor de bus dus echt voor niets is het niet.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Anneke, ik kreeg via mensen door die hiermee bezig zijn dat het e-mailadres aangevinkt moet worden op de andere site zodat zij kunnen reageren.

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door ageeth12 »

Bedankt henri 42 voor de opmerkingen die je plaatst overal. Dan staan ik niet alleen voor hier. Ik ga ook graag met die reisjes mee en meestal koop ik ook niks. Behalve wat kleinartikelen die ik nodig heb.

Het artikel van het ad waar lucy 2011 over had. Heeft de journalist geprobeerd met alle partijen te praten in het artikel. Dat heeft ze niet vermeld in haar reactie.

Na een paar regels wist ik al over wie het ging en wie niet.

Als je de kans krijgt om het te lezen, graag doen. Sommige mensen vonden het artikel niks, degenen die het gelezen hebben. Ik had zelfs een verkoper afgelopen dinsdag. Die had het artikel ook al gelezen en dat sloeg niet op zijn organisatie.

WGDB

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door WGDB »

Dat stukje heeft Henry zelf geschreven volgens de consumentenbond.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Ageeth het is goed te merken dat jij de krant niet goed hebt gelezen en de ware inhoud niet helemaal begrijpt, de meeste eigenaren gaven 'niet thuis' en braken het telefoongesprek af kun je lezen.
Iedereen kent Cyril van Mercator, de naam Mercator was in dit geval niet nodig.
Begrijpelijk dat de mensen die 'voor' deze misleidende agressieve verkoop zijn, het artikel in de krant slecht vonden.
Ik kan je verzekeren dat wij door het gehele land zeer goede en positieve berichten hebben gehoord over dit artikel. Via het AD/verkoopreisjes zien we zelfs via de naam zwerver ook al zo' n soortgelijke reactie, lijkt verdacht veel jouw reactie, Mercator goed pratend, midden in de nacht plaatsend net als je vorige berichten op deze forums.
Het is nu gewoon afwachten wie het goed gelezen hebben, misschien iemand van de regering, de Consumentenautoriteit of andere autoriteiten. Dit mag gewoon niet langer op deze manier blijven bestaan, alleen op een eerlijke basis zonder misleiding en verkoop van vaak waardeloze producten die amper wat waard zijn en niet meer retour kunnen en zonder urenlang op de mensen in te zitten praten totdat ze murw zijn gemaakt. En niet te vergeten de zaaleigenaren die door hen hun goede naam kwijt raken en beduveld worden met reserveren waardoor ze niet weten wat hen te wachten staat.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Via een Tros Radarforum sites schreef iemand dat er vanavond om 19.55 uur via Kassa een uitzending was over deze verkoopreisjes. Zelfs de belasting en consumentenautoriteit en justitie schijnt er al achter aan te zijn. De wetsregels worden aangescherpt voor verkopers.

Dus alle oproepen, meldingen via Consuwijzer, Kassa etc. hebben toch na meer dan twintig tot dertig jaar eindelijk effect gehad.

Het is momenteel nog niet terug te zien via de volgende site maar dat zal vanavond of morgen wel lukken. Genaamd foute verkoopreisjes

http://www.nederland1.nl/uitzending-gemist

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door trebelski »

Lucy2011 schreef: Het is momenteel nog niet terug te zien via de volgende site maar dat zal vanavond of morgen wel lukken. Genaamd foute verkoopreisjes
Intussen wel hoor. :wink:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/a ... 9/speel/1/

ageeth12
Berichten: 169
Lid geworden op: 08 jun 2005 12:37

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door ageeth12 »

ik herb die uitzending van kassa gezien alleen maar ontevreden klanten. en weer gericht op een paar bedrijven en niet over mercator/fortuna reizen. deze hebben ze niet niet bezocht. en er werd specifiek wat gezegd in die uitzending. het staat mensen vrij om dit soort dingen te doen. het is een hun eigen beslissing om mee te gaan en om vrijwillig wat te kopen. het wordt je niet altijd door je strot heen gedrukt zoals andere mensen beweren. je moet er gewoon tegen bestand zijn.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Dus oplichters :mrgreen:

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Miepje1 »

En ondertussen, 'Ageeth12' weet iedereen dat jij niet echt bent maar alleen maar bent verzonnen om reclame te maken voor dit soort oplichterij. Hou dus de eer aan jezelf en hou er nu eens mee op.

MAXIEM

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ageeth12

Je kunt meer dan waarschijnlijk op 1-4-2012 met pensioen gaan. Op 1-1-2012 wordt namelijk een nieuwe wet in het Staatsblad gepubliceerd, die vanaf 1-4-2012 dit soort ************praktijken verbiedt. We zullen je nog missen ageethtje.

Maxiem.

Lucy2011
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:49

Re: Verkoopdemonstraties matrassen, reizen, apparaten, vitamines

Ongelezen bericht door Lucy2011 »

Ageeth is echt wel echt, misschien een andere naam maar volledig
'gehersenspoeld' door Mercator, 500 keer met reisjes mee is ook niet niks. Zij tipt ook de verkopers wanneer de mensen negatieve dingen over hen vermelden, hebben we vernomen.
Maar over de nieuwe wetgeving, daar leest Ageeth natuurlijk helemaal overheen en wil ze natuurlijk niet weten want ze zijn zo ontzettend aardig bij Mercator.
Het betreft hier natuurlijk alle bedrijven die verkoopdemonstraties houden, dus niet alleen Hubert Bornemann en de andere Hubert maar alle misleidende verkooppraktijken, worden aangepakt en een nieuwe wetgeving voor gemaakt.
Mercator houdt ook dezelfde foute misleidende verkoop middels slinkse uitnodigingen waarin men genomineerd zou zijn als winnaar, dus ook zij vallen hieronder. Dat ze alles goed praat wat fout is, is zeer kenmerkend voor haar, dit geeft wel aanleiding tot bovenstaande reacties.
Alle instanties die hier achteraan zitten weten ook dat Mercator hier bij hoort, maak je geen illusies. Om mensen al zo te beduvelen met een dubbele prijs te vragen voor een reisje Bohemen via Fortuna zou men toch al tot nadenken moeten aanzetten? Wij hebben met meerdere mensen bij verschillende verkoopreisjes alle spullen bekeken die ze verkopen via Winschoten, Denekamp en Enschedé.
Ze hebben allen bijna exact dezelfde artikelen te koop, soms verschillen de matrassen wat maar alle kleine artikelen zijn hetzelfde. Al deze lui wonen in Duitsland.
Maar Mercator is nog zo sluw om met een clubpas te werken voor € 60,-- per jaar waardoor het lijkt dat men korting krijgt.
Alle kleinere artikelen worden zonder verkoopbon verkocht en wordt contant geld voor ontvangen. De belasting is hiervan ook op de hoogte.
Voor mensen die belangstelling hebben om te zien hoe het in zijn werk gaat bij Mercator en hoeveel miljoenen ze hiermee verdienen:
http://www.vendicum.nl/wp-content/uploa ... 050429.pdf

Well-fair uit Nunspeet wil ook het geld van de busreisjes contant in de bus ontvangen. Men kan het niet overmaken naar een rekening. Er wordt dan gezegd stop het maar goed weg als men zegt dat het wel link is om met zoveel geld over straat te lopen. Arriveer-reizen via hen zijn niet aangesloten bij de ANVR. Zij zeggen hierin eigen richtlijnen te hebben omdat ze een grote organisatie zijn en dat alles prima in orde is.
Link hoor allemaal, je moet er niet aan denken voor al deze oudere mensen als er onderweg daadwerkelijk wat gebeurd.

Gesloten