Had ik maar voor te bestellen en betalen deze firma gegoogled!!!
Ik heb vorige week 2 slaapzakken besteld, en betaald. Op de site stond dat ze op voorraad waren.
Je gaat er toch vanuit dat het klopt wat er o pde site staat, zeker als er het Thuiswinkelwaarborg vignet op staat.
Ik wilde ze voor morgen hebben.
Niet gekregen. Balen!
Alleen wat vage mails dat ze van de leverancier moeten komen.
Ben zeer, zeer, zeer benieuwd of ik ze volgende week in huis heb...
Wvv
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
Re: Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
Slaapzak
Daarvoor kun je dan in de toekomst de checklist van Consuwijzer of mijn webshopchecklist© (die ik hieronder plaats) gebruiken.
Herziene versie 26/5/2012
Met mijn webshopchecklist© krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of onbetrouwbaar is.
*check onderstaande aandachtspunten:
de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
de shop vermeldt op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer (werk)dagen omvat;
de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar;
google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties;
lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
*check de reviews op:
http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling
*check of de naam van de shop voorkomt bij:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/
http://forum.www.opgelicht.nl
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://www.klacht.nl/
http://www.meldpunt.tv/?waxtrapp=fpnbfDsHnHUVaBFVA
*de shop is aangesloten bij de
http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/
*check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres (nog) niet wordt vermeld op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist© kunnen geen rechten worden ontleend.
Daarvoor kun je dan in de toekomst de checklist van Consuwijzer of mijn webshopchecklist© (die ik hieronder plaats) gebruiken.
Herziene versie 26/5/2012
Met mijn webshopchecklist© krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of onbetrouwbaar is.
*check onderstaande aandachtspunten:
de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
de shop vermeldt op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
de shop heeft haar algemene voorwaarden op de site staan;
de shop is via de site gemakkelijk bereikbaar;
de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer (werk)dagen omvat;
de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die niet waar;
google op de naam van de webshop en zoek naar (negatieve) reakties;
lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
*check de reviews op:
http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling
*check of de naam van de shop voorkomt bij:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/
http://forum.www.opgelicht.nl
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://www.klacht.nl/
http://www.meldpunt.tv/?waxtrapp=fpnbfDsHnHUVaBFVA
*de shop is aangesloten bij de
http://www.thuiswinkel.org/201101181054 ... eid-zoeken
http://www.keurmerk.info/
*check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres (nog) niet wordt vermeld op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist© kunnen geen rechten worden ontleend.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 26 mei 2012 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
Klopt.Slaapzak schreef:Had ik maar voor te bestellen en betalen deze firma gegoogled!!!
Ik heb vorige week 2 slaapzakken besteld, en betaald. Op de site stond dat ze op voorraad waren.
Je gaat er toch vanuit dat het klopt wat er o pde site staat, zeker als er het Thuiswinkelwaarborg vignet op staat.
Ik wilde ze voor morgen hebben.
Niet gekregen. Balen!
Alleen wat vage mails dat ze van de leverancier moeten komen.
Ben zeer, zeer, zeer benieuwd of ik ze volgende week in huis heb...
Wvv
Ze zijn lid en daarmee hebben ze verplichtingen.
http://www.thuiswinkel.org/cms/showpage ... ,CompanyId
Mocht er iets verkeerd gaan met die levering kun je terecht bij Thuiswinkel.org
Re: Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
Heel herkenbaar.. Het enigste wat je kunt doen is een advocaat aanspreken of de advocaat van de thuiswinkel waarborg organisatie waar ze bij aangesloten zijn (dit laatste is als goed is gratis, tenminste destijds voor mij wel). Ik ontving ook open, beschadigde en incomplete producten en vervolgens de belofte om al het geld retour te ontvangen, zonder dat ze verder nog van zich lieten horen en zonder dat ik het geld ontving.netty1940 schreef:lang leve outletplanet!! oplichters!!! Ik heb half maart 2012 een robot stofzuiger via hul aanbieding besteld en kreeg eind maart een al eerder uitgepakt exemplaar dat kapot bleek te zijn. Retour gezonden en ondanks hun belofte van recht op retourzending, verzendkostenvergoeding en geld retour gaan enkele reactie. Enkele mails gestuurd (ze zijn telefonisch niet bereikbaar) geen reactie tot half april: wel product retour ontvangen zonder opgave van reden. Onmiddellijk weer gereageerd nu is het 17 mei en u raadt het al: geen enkele reactie ondanks vele mails, geen geld (€ 80,-) retour niets niets Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen, want ik zie dat ze al jaaarenlang zo bezig zijn!!
Uiteindelijk met de advocaat van het thuiswinkel waarborg keurmerk heb ik alsnog m'n geld terug gekregen, maar ook dit ging niet gemakkelijk omdat outletplanet ook aan hun dingen beloofde en niet na kwam.
Succes.. Je zal het nodig hebben..
Re: Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
Was dat ook een Clean Maxx? Ik kreeg (december 2011) ook een kapot exemplaar, idem dito kapotte doos. Alles teruggestuurd op retour afzender (ging er van uit dat ik mijn geld kwijt was) brief erbij dat ik het een stelletje (vul het zelf maar in) vond; kreeg na 2 maanden tot mijn verrassing alsnog zo'n Robot stofzuiger. Is trouwens de miskoop van het jaar, maar dat is eigen schuld. Bellen lukte inderdaad niet; e-mails kreeg ik terug van Mail Server (niet te bereiken). Vanvoordeel is wel verwijderd uit mijn lijst, dat is een ding dat zeker is.moleman schreef:Ze eerst per aangetekende brief in gebreke stellen.netty1940 schreef:lang leve outletplanet!! oplichters!!! Ik heb half maart 2012 een robot stofzuiger via hul aanbieding besteld en kreeg eind maart een al eerder uitgepakt exemplaar dat kapot bleek te zijn. Retour gezonden en ondanks hun belofte van recht op retourzending, verzendkostenvergoeding en geld retour gaan enkele reactie. Enkele mails gestuurd (ze zijn telefonisch niet bereikbaar) geen reactie tot half april: wel product retour ontvangen zonder opgave van reden. Onmiddellijk weer gereageerd nu is het 17 mei en u raadt het al: geen enkele reactie ondanks vele mails, geen geld (€ 80,-) retour niets niets Wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen, want ik zie dat ze al jaaarenlang zo bezig zijn!!
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... rgd_Wat_nu
Re: Vanvoordeel.nl / OutletPlanet leveren niet
netty1940
Update:
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
*Als je zeker weet dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.
*Meldpunten Internetoplichting:
https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl
**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum
http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact
De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.
***Handige adressen:
http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Note: afgezien van de nieuwe lay-out is toegevoegd onder het item Consumentenforums:
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
Lotgenoten/bondgenoten kunnen dan meelezen of en hoe jouw klachten worden opgelost door deze toch wel merkwaardige provider.
Sukses, Maxiem.
Update:
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
*Als je zeker weet dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.
*Meldpunten Internetoplichting:
https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl
**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum
http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact
De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.
***Handige adressen:
http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Note: afgezien van de nieuwe lay-out is toegevoegd onder het item Consumentenforums:
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
Lotgenoten/bondgenoten kunnen dan meelezen of en hoe jouw klachten worden opgelost door deze toch wel merkwaardige provider.
Sukses, Maxiem.