LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Registratie kosten Ij

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Registratie kosten Ij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als ik verhaal van TS goed begrijp - heeft T-mobile nooit een eindafrekening verzonden, maar direct een (dubieus) incassoburo ingeschakeld?

Rekening naar t-mobile sturen - en vragen om teruggave van de 'incassokosten' alsmede het staken van de bedreigingen door hun via IJ.

Geef aan dat zij nooit een eindafrekening hebben verzonden, en dat het direct overdragen aan IJ toch op zijn minst 'niet netjes' is.

(En dat net nu mijn werkgever overstapt naar t-mobile - oh bother!)

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: Registratie kosten Ij

Ongelezen bericht door Bimark »

Even een berichtje van deze kant.

Inmiddels nog steeds niets gehoord dus het zal wel zo'n vaart niet lopen

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: Registratie kosten Ij

Ongelezen bericht door Bimark »

Inmiddels weer een paar maanden verder en niets meer gehoord

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Registratie kosten Ij

Ongelezen bericht door Jolijn »

Alle correspondentie goed bewaren.
Die dagvaarding zal niet meer komen.

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: Registratie kosten Ij

Ongelezen bericht door Bimark »

Alles zit en blijft netjes in de map. Denk inderdaad dat dat niets meer gaat worden.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Registratie kosten Ij

Ongelezen bericht door 53o »

Heb bijna elk antwoord geskipt, dus sorry als ik iets herhaal:
Anders dus als in de eerste brief maar er wordt nu wel gesteld dat "zij de opdracht hebben gekregen om een gerechtelijke procedure te starten"
Incasso bureaus dreigen heel vaak met extra kosten of indrukwekkende termen, zoals een gerechtelijke procedure starten. De betekenis van die dreiging is heel erg simpel: jou overhalen om toch maar te gaan betalen.

Misschien bestaat er ergens een incasso bureau waarbij die dreiging inderdaad meer betekent, maar IJ is niet 1 van deze.

*edit* Ben toch maar gaan lezen:
Die dagvaarding zal niet meer komen.
Ben het hier compleet mee eens. Ben een hoop over IJ gaan lezen toen ik met hun in de clinch zat. De dreiging is standaard (heb zelf ook al enkele dreigementen van hun ontvangen) maar ze hebben het bij mij opgegeven. Mijn sterkste argument in een zaak tegen hun was om hun te negeren, omdat ze toch nooit antwoord gaven maar alleen verder begonnen te dreigen. Verder heb ik na een tijdje toch een jurist erachteraan gestuurd om te informeren wat ik hun verschuldigd zou zijn met het bewijs (na jaren spammen) en hun antwoord was toen opeens 0,00.

Maar waarschijnlijk vragen zij mij over een paar jaar weer of ik alsjeblieft toch een som overmaak op hun rekening. Dat is hoe IJ werkt. Het archief doorspitten hier zal dezelfde informatie geven.

Dus maak je nergens zorgen over. Negeer ze gewoon.

Even een 'rule of thumb' die ik geleerd heb na de tijd dat ik een compleet zootje had gemaakt van mijn financien: doe zaken met schuldeisers of deurwaarders, doe nooit zaken met een incasso bureau.

Bimark
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 sep 2011 18:25

Re: Registratie kosten Ij

Ongelezen bericht door Bimark »

53o, ondanks het skippen van de antwoorden toch bedankt voor je reactie.

Tis nog steeds stil aan de andere kant hihi :D

Gesloten