Als de uitkering geheel opgeheven wordt zijn we ook van die ontspoorde bureaucratie , en het weggooien van belastingcenten, af.'Wij komen controleren of u niet samenwoont'
werkelijk, hoe ZIEK kun je zijn? Waanzinnig ontspoorde bureaucratie. Weggooien van belastingcenten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarom is samenleven frauduleus naar de maatstaven van DWI ?
-
Re: Waarom is samenleven frauduleus naar de maatstaven van DWI ?
-
En wat ziet u dan precies voor u?morundo schreef:Zulke mensen kennen geen schamte nog eergevoel.Hij wil ook nog uitleg over zijn manier van leven en recht op bijstand.En dat zet kinderen op de wereld.Voor mij mag strengen worden de hele wetgeving over de bijstand.
Maar nu de vraag........als zijn vriendin blijft werken wie betaalt voor de opvang?
Terwijl vader thuis zit te nietsen mag zij ook nog genieten van de gefinancieert opvang.Of past hij op het kind en daarom word zijn uitkiering gestopt?
Want de wet wordt per 1 januari al strenger en met het invoeren van de Wet werken naar vermogen wordt het nóg strenger.
Ik heb soms het idee dat mensen die geen flauw benul hebben van wat een Bijstandsuitkering inhoudt dit snel roepen.
Eerlijk, even zonder te Googlen, hoe hoog is een uitkering voor een alleenstaande?
Hoe hoog is het vakantiegeld?
En wat moet er volgens u precies strenger worden?
Durf er nog wel een "business case" aan te wagen dat een goede controle meer oplevert dan kost.'Wij komen controleren of u niet samenwoont'
werkelijk, hoe ZIEK kun je zijn? Waanzinnig ontspoorde bureaucratie. Weggooien van belastingcenten.
-
en zeker ook nog geen almentatie betalen
-
Ja, en?vogels schreef: Er zijn nog steeds mensen die rustig 10, 20, 30 jaar in de wwb blijven zitten.
Als de voorspelling van mijn artsen uitkomt, zal ik (mits ik met 67 AOW krijg) in totaal 48 jaar in de Bijstand hebben gezeten.
En laat dat 'rustig' maar weg.
Wel eens van een tegenprestatie gehoord?
Die gaat per 1 januari ook gelden.
En terecht, daar niet van, maar u doet het nu weer net over komen alsof iemand met een Bijstandsuitkering de godganse dag TV aan het kijken is.
Ook handig om te onthouden: voor sommigen ís geen andere oplossing.
Dus 'in de wwb blijven zitten' kan denigrerend over komen.
Ik heb namelijk niet echt een keuze.
Als ik tegen de gmeente zeg 'Laat maar zitten die Wwb' ben ik nergens, want ik heb nergens recht op qua UWV of iets dergelijs.
-
Maar wat heeft de lengte van de uitkering nou met controle te maken?vogels schreef:Mijn opmerking heeft alleen betrekking op kosten/baten plaatje controle. Dat jij je aangevallen voelt, kan ik niks aan doen.
Er zijn genoeg mensen die wél worden gecontroleerd, maar wel degelijk terecht 10, 20 of 30 jaar in de Wwb zitten.
Dus lengte van uitkering heeft niets met controle te maken.
Elke nieuw geboren burger moet worden aangegeven bij het gemeentehuis (naam, geboortedatum en verblijfadres, allemaal verplicht binnen 3 dagen na geboorte, alsof je daar op zo'n moment tijd voor hebt of op zit te wachten als ouder, maar goed, de indoctrinatie van de politiestaat kan niet vroeg genoeg beginnen nietwaar, je moet wel weten wie er de baas is over ALLES in jouw leven?)marnix schreef:Quote:
"Wat gebeurde er toen die mafketels van de DWI begrepen dat ik een kind zou krijgen? "
Hoe kwamen ze daarachter eigenlijk?
En de DWI krijgt dan automatisch door dat die nieuwe burger bestaat. Jeweetwel, database-koppeling e.d. Niet dat ze dat ooit ten voordele van de burger lukt, maar OK, het eerste ICT-project bij een overheidsdienst waar geen miljoenen verspild worden door het te laten mislukken en er niets vanaf te weten moet nog geboren worden, begrijp ik.
Overigens, even voor de duidelijkheid:
Ik zorg gemiddeld zo'n 4 volle dagen per week voor ons kind, als de moeder werkt. Want kinder-opvang is veel te duur voor ons, zeker nu men verwacht dat mijn vriendin (bijna) alles wel kan betalen.
Als jonge vader is dat een geschenk om even tussen die beppende familieleden uit te zijn.alsof je daar op zo'n moment tijd voor hebt of op zit te wachten als ouder
Stierenpoep, er is er maar een de baas over jouw leven en dat ben je zelf, je moet alleen wel de wil en de ballen hebben om er iets van te maken.je moet wel weten wie er de baas is over ALLES in jouw leven?
In een hoekje gaan zitten klagen en wachten tot mama staat er een kusje op komt geven kan iedereen.
Een tip... nooit op een bord sch**ten waar je nog van moet eten.politiestaat
-
er is meer aan de hand, dan dat u hier schrijft.
het is niet alleen dat u een kind heeft, dat uw uitkering wordt gestopt.
een verplichting is solliciteren en werk aanvaarden.
waarschijnlijk bent u na geboorte van uw kind, door de sociale recherche in de gaten gehouden, en bent u te vaak blijven slapen.
u zorgt 4 dagen per week voor uw kind en kan dus niet werken.
is een goede reden om de uitkering te stoppen.
uw vriendin werkt en ontvangt de alleenstaande ouderkorting.
u ontvangt zorgtoeslag als alleenstaande en waarschijnlijk ook huurtoeslag.
waarschijnlijk bent u na geboorte van uw kind, door de sociale recherche in de gaten gehouden, en bent u te vaak blijven slapen.
u ontvangt zorgtoeslag als alleenstaande en waarschijnlijk ook huurtoeslag.
.en bent u te vaak blijven slapen
Toch minstens 1 keer
Ik zorg gemiddeld zo'n 4 volle dagen per week voor ons kind, als de moeder werkt.
En dat is waarschijnlijke de reden waarom de uitkiring gestopt is, door op te passen stelt uw niet meer beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
NU mag je tegen mij vertellen waarom de maatschapij zou moeten opdraaien voor de kosten op de dagen dat je op je kind past, zodat de moeder kan werken en jij niet?
En dat is waarschijnlijke de reden waarom de uitkiring gestopt is, door op te passen stelt uw niet meer beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
NU mag je tegen mij vertellen waarom de maatschapij zou moeten opdraaien voor de kosten op de dagen dat je op je kind past, zodat de moeder kan werken en jij niet?
Ben je die 4 dagen als je 'oppast' op je eigen kind ook in
haar huis aan het oppassen ?
haar huis aan het oppassen ?
-
Onzin.Bendg schreef:Elke nieuw geboren burger moet worden aangegeven bij het gemeentehuis (naam, geboortedatum en verblijfadres, allemaal verplicht binnen 3 dagen na geboorte, alsof je daar op zo'n moment tijd voor hebt of op zit te wachten als ouder, maar goed, de indoctrinatie van de politiestaat kan niet vroeg genoeg beginnen nietwaar, je moet wel weten wie er de baas is over ALLES in jouw leven?)marnix schreef:Quote:
"Wat gebeurde er toen die mafketels van de DWI begrepen dat ik een kind zou krijgen? "
Hoe kwamen ze daarachter eigenlijk?
En de DWI krijgt dan automatisch door dat die nieuwe burger bestaat. Jeweetwel, database-koppeling e.d. Niet dat ze dat ooit ten voordele van de burger lukt, maar OK, het eerste ICT-project bij een overheidsdienst waar geen miljoenen verspild worden door het te laten mislukken en er niets vanaf te weten moet nog geboren worden, begrijp ik.
Overigens, even voor de duidelijkheid:
Ik zorg gemiddeld zo'n 4 volle dagen per week voor ons kind, als de moeder werkt. Want kinder-opvang is veel te duur voor ons, zeker nu men verwacht dat mijn vriendin (bijna) alles wel kan betalen.
De bijstandsbestanden zitten bijvoorbeeld gekoppeld aan de bestanden m.b.t. de gemeentelijke belasting.
Ik krijg dus gelijk op de aanslag al kwijtschelding, omdat ze kunnen zien dat mijn inkomen onvoldoende is.
Tevens zit dit in mijn gemeente gekoppeld aan de waterschapsbelasting, dus als ik kwijtschelding krijg van de gemeentelijke belasting, krijg ik dit automatisch ook bij het waterschap.
Nuttige koppeling dat aardig wat invulwerk scheelt!
Ook uw opmerking over indoctrinatie van een politiestaat slaat nergens op.
Ik stel voor dat u even naar een echte politiestaat gaat en dáár werkeloos op de bank gaat zitten.
U zult huilend naar Nederland terugverlangen.
U doet net alsof u vreselijk oneerlijk behandelt wordt, wat onzin is.
U heeft, door het hebben en het verzorgen van een kind, een zorgband met uw vriendin.
Dat wordt dus als gezamelijke huishouding aangemerkt en dus heeft u wettelijk gezien geen recht meer op een uitkering.
U zou ook die dagen dat u niet op kind past, part time kunnen gaan werken.
Hoeft uw vriendin ook niet alles te betalen.
Ik ken iemand van 56 die allerhande kleine baantjes heeft (in een winkel, krantenwijk en folderverspreiding) en zo uit de uitkering blijft.
Zou voor u ook een optie zijn.
Maar dan meot u wel iets doen en niet alleen gaan klagen hoe zielig u bent.
Naar aanleiding van je link of het nog wel de moeite waard is om te gaan werken, ja waarom niet, als men kan werken dan kan men je eigen centen verdienen.Bendg schreef:
Dus eigenlijk levert de een zijn of haar werkloosheid weer een baan voor een ander op.witte angora schreef:Jij niet, maarIk ben echt niet financieel beter af mèt kind en mèt vriendin erbij, vergeleken met zonder.Zeker in de huidige economische dip is het niet vreemd dat men dat probeert te beperken.sociale zaken is twee keer zoveel geld kwijt aan twee uitkeringen, plus dat er twee keer zoveel werk verzet moet worden door twee keer zoveel mensen voor de controle, verwerken inkomstenbriefjes, jullie aan het werk zetten, enzovoorts.
Niets van wat u schrijft klopt, helaas voor u.doradora456 schreef:er is meer aan de hand, dan dat u hier schrijft.
Dat ik verplicht ben te solliciteren en werk te aanvaarden is mij bekend. Nergens kan DWI aantonen dat ik dat niet of onvoldoende zou doen.
Nee, ik ben niet door de sociale recherche (lees: gestapo) in de gaten gehouden. Ik heb wel een gesprek gehad met de afdeling handhaving, waar ze dermate onvriendelijk deden dat ik zo graag wilde dat het gesprek eindigde dat ik iets heb ondertekend waaruit zij halen dat wij een gezamenlijke huishouding voeren, wat niet zo is en wat ik ook nooit heb verklaard.
Wat is overigens 'te vaak blijven slapen' ? Ik zal mij in het vervolg vermomd door de stad begeven, mogelijke detectives en andere gestapo-leden trachten te omzeilen door bijv. via de achterdeur of buren mijn en haar woning te betreden. Dan weet men gelukkig gauw genoeg niet meer waar ik ben, of waar ik slaap. In de stad ben ik ook best goed in achtervolgers afschudden, mijn paranoïde inborst komt hierin goed van pas.
En als mij nou gewoon wordt medegedeeld dat 3 nachten per week te vaak is, dat ik dan schijnbaar mijn recht op bijstand verspeel (complete waanzin en volslagen idiote redenatie, maar dit is politiek Den Haag dus het zal wel), dan zorg ik er wel voor dat ik maar 2 nachten per week bij haar logeer (of andersom). Ik bedoel, als je er dan zo moeilijk over wilt gaan zeuren als overheidsinstantie, dan moet je wel duidelijke grenzen aan kunnen geven, en niet van dat vage kapstokkengedrag, dat er te pas en te onpas iets aan de kapstok die 'samenwonend' heet gehangen kan worden zo gauw de DWI dat zint.
Als er schijnbaar niet 2 tandenborstels in de badkamer van een alleenstaande mogen liggen, dan zorg ik er wel voor dat er maar 1 ligt als ze komen controleren. Dat zielige controle-gedrag is sowieso van een triestheid, niet normaal, dat DAAR mensen voor betaald worden is nog wel de grootste schande. Alsof een tweede tandenborstel ook maar in de verte een bewijslast zou kunnen vormen. Ga dan meteen DNA trekken van al je burgers, en ga dan meteen met heat-seekers door muren heen kijken of mensen in 1 bed slapen of niet. Zet er nog 4 ambtenaren per uitkeringsgerechtigde voor in, tel uit je winst, stel debielen.
Als ik 4 dagen per week voor mijn kind zorg is dat zelf al werk, en blijven er nog 3 hele dagen over om ander werk te verrichten, dus je aanname klopt niet.
Ik heb nooit gesteld dat ik "niet kan werken", sterker nog, ik werk al, maar ik verdien (veel) minder dan het sociaal minimum.
Mijn vriendin ontvangt bij mijn weten geen alleenstaande ouderkorting. Als zij daar recht op heeft moet dat maar eens geregeld worden dan. Voor de belastingdienst zijn wij in geen enkel opzicht partners, er is geen enkele financiele verstrengeling, er is geen sprake van een gezamenlijk hoofdverblijf, er wordt niet samengewoond.
Ik blijf ook achter mijn eerste bericht in dit topic staan, what the hell is er zo goedkoop aan samenwonen dat het een einde inkomen mag rechtvaardigen?
Laatst gewijzigd door Bendg op 04 dec 2011 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Bendg, als jij voor je kind zorgt dan is dat al werk ?
Het is jou kind dus dat je er voor zorgt omdat jij thuis bent en je vriendin is werken dat is heel normaal maar dat wil niet zeggen dat jij niet aan het werk kunt.
Zoveel mensen die werken en kinderen hebben.
Als jij bijvoorbeeld 4 nachten in de week bij haar bent dan hoef je toch ook helemaal geen bijstand te krijgen, voor wat ?
Ook geen rechten op huurtoeslag wat je bent meer als de helft van de week er toch niet.
Als jij 4 nachten daar kan slapen dan kunnen het er ook 7 zijn, dus samenwonen is dan de beste optie.
Het is jou kind dus dat je er voor zorgt omdat jij thuis bent en je vriendin is werken dat is heel normaal maar dat wil niet zeggen dat jij niet aan het werk kunt.
Zoveel mensen die werken en kinderen hebben.
Als jij bijvoorbeeld 4 nachten in de week bij haar bent dan hoef je toch ook helemaal geen bijstand te krijgen, voor wat ?
Ook geen rechten op huurtoeslag wat je bent meer als de helft van de week er toch niet.
Als jij 4 nachten daar kan slapen dan kunnen het er ook 7 zijn, dus samenwonen is dan de beste optie.
-
TS schijnt heel selectief te lezen en denkt nog steeds dat het om blijven slapen gaat.
Het gaat om het voeren van een gezamelijke huishouding en dat kan ook als je nooit bij elkaar slaapt.
Nu komt ineens informatie boven tafel waarin hij meldt dat hij zelf iets heeft ondertekend waaruit blijkt dat hij en vriendin dus inderdaad een gezamelijke huishouding voeren.
Dan heeft naar de rechter gaan al helemaal geen zin, u heeft immers zelf ondertekend.
Ik zou bij de rechter vooral ook over de gestapo en de politiestaat beginnen.
Lijkt me een strakke zet!
Succes met uw gevecht tegen windmolens!
Het gaat om het voeren van een gezamelijke huishouding en dat kan ook als je nooit bij elkaar slaapt.
Nu komt ineens informatie boven tafel waarin hij meldt dat hij zelf iets heeft ondertekend waaruit blijkt dat hij en vriendin dus inderdaad een gezamelijke huishouding voeren.
Dan heeft naar de rechter gaan al helemaal geen zin, u heeft immers zelf ondertekend.
Ik zou bij de rechter vooral ook over de gestapo en de politiestaat beginnen.
Lijkt me een strakke zet!
Succes met uw gevecht tegen windmolens!
-
De enige vraag die in dit topic echt van belang is :
( Met name het land vind ik interessant, daar waar je als immigranten binnen mag komen zonder enig kapitaal, maar wel gelijk een mooi en ruim huurhuis krijgt aangeboden, en waar de werkgevers reeds op het vliegveld in de rij staan om je een goedbetaalde baan aan te bieden, en de overheid bij voorbaat natuurlijk al een werkvergunning heeft verstrekt. Als ze daar ook nog sociale wetgeving kennen en huurtoeslag, zorgtoeslag, bijstand, 1 ouder teoslag, kwijtschelding gemeentelijke lasten kennen, past dit land goed bij jullie instelling. Ik ken echter maar 1 land op de hele aardbol wat aan deze voorwaarden voldoet, en dat is Utopia)
Kun je aangeven wanneer je vertrekt en naar welk land ?Zodra er voor ons kind een eigen kamer nodig is, hopen wij reeds ge-migreerd te zijn naar een leuker land, en samen een voldoende ruime woning te hebben gevonden.
( Met name het land vind ik interessant, daar waar je als immigranten binnen mag komen zonder enig kapitaal, maar wel gelijk een mooi en ruim huurhuis krijgt aangeboden, en waar de werkgevers reeds op het vliegveld in de rij staan om je een goedbetaalde baan aan te bieden, en de overheid bij voorbaat natuurlijk al een werkvergunning heeft verstrekt. Als ze daar ook nog sociale wetgeving kennen en huurtoeslag, zorgtoeslag, bijstand, 1 ouder teoslag, kwijtschelding gemeentelijke lasten kennen, past dit land goed bij jullie instelling. Ik ken echter maar 1 land op de hele aardbol wat aan deze voorwaarden voldoet, en dat is Utopia)
Als ik 4 dagen per week voor mijn kind zorg is dat zelf al werk, en blijven er nog 3 hele dagen over om ander werk te verrichten, dus je aanname klopt niet.
Ik heb nooit gesteld dat ik "niet kan werken", sterker nog, ik werk al, maar ik verdien (veel) minder dan het sociaal minimum.
En omdat je onder de minimun ben moet de maatschapij de rest aanvullen?
Jullie kiezen voor 1 kind, wees ouder genoeg en onderhoud zelf jezelf en je kind.
Je schijnt niet te begrijpen dat omdat voor je kind zorg dat je dan jezelf in de bijstand zet, als je meer dan 3dagen zou je werken dan zou je niet hoef gebruik te maken van de bijstand.
Ik hoop van harte dat je uitkering gestopt word , want je heb geen recht op, je bent gewoon een profiteur en dan nog denkje dat je recht op heb.
En omdat je onder de minimun ben moet de maatschapij de rest aanvullen?
Jullie kiezen voor 1 kind, wees ouder genoeg en onderhoud zelf jezelf en je kind.
Je schijnt niet te begrijpen dat omdat voor je kind zorg dat je dan jezelf in de bijstand zet, als je meer dan 3dagen zou je werken dan zou je niet hoef gebruik te maken van de bijstand.
Ik hoop van harte dat je uitkering gestopt word , want je heb geen recht op, je bent gewoon een profiteur en dan nog denkje dat je recht op heb.