LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Alles-in-1-pakket opleveringsvertraging + problematiek

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Dekseldopje

Re: Tele2 Alles-in-1-pakket opleveringsvertraging + problematiek

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

pardotje schreef:Ik krijg sterk de indruk dat de helpdesk is uitbesteed aan een extern bedrijf.
Bij de helpdesk werdt ik immers niet verder geholpen.
Ik heb dan ook de reguliere paden omzeild.

Die konden niet meer vertellen dan "we zijn er mee bezig".
Als je vervolgens zelf om informatie vraagt na het uitblijven van een reactie van hun kant, dan krijg je als antwoord "We hebben u alles al verteld".

Ik heb nog geen enkele ervaring met Tele2, ik ben benieuwd naar de mogelijkheden.
Hopelijk blijf ik maar een week communicatie loos.

(internet nu bij mijn ouders)
Meestal is het tegenwoordig inderdaad zo dat een helpdesk omgeving uitbesteed wordt, outsourcing wordt dat genoemd. Ik heb nu ook na jaren zonder problemen te zitten, problemen met een "klepperende lijn" in de hoofdverdeler van de Tele2 centrale, na 3 en halve week heb ik wel internet/telefonie/tv maar ipv de altijd hoge snelheid van 14 mbps haal ik tussen de 2,1/4,4 mbps.

Maar goed, ze zijn er nog steeds mee bezig, dus ik ben benieuwd. Wat jou probleem betreft herken ik nu wel iets, helpdesk zegt veel toe naar aanleiding van je ticket, echter er gebeurd weinig, beloofd dat ze tig keer zouden bellen, uiteindelijk moet ik zelf bellen. Geef niets, zolang mijn probleem maar wordt verholpen. Bij extreme netwerkissues trouwens, wordt er een extern bedrijf aangestuurd door Tele2 (en betaald), dus mocht in dat stuk iets fout gaan bij dat bedrijf, dan zit Tele2 ook met de gebakken peren. Even terzijde dat jij als klant daar niets voor koopt.

Ik hoop voor je dat het niet lang duurt, ik zou ze elke dag bellen (dat deed ik namelijk ook) en het helpt kennelijk wel iets. Ik vermoed inderdaad dat er iets aan het rommelen is bij Tele2 wat diverse gevolgen heeft voor de service, helpdesk en probleemoplossing. Ik heb dat ze er uit komen op korte termijn, daar ik altijd een tevreden Tele2 klant was en ben. Mijn advies, bel regelmatig, kijk je facturen na die je online krijgt en check je snelheid regelmatig (speedtest.net of de tele2 speedcheck, ookal is die door hetzelfde bedrijf gebouwd van speedtest.net)

Mijn advies aan alle providers, ga gewoon inhouse je diensten aanbieden ipv te outsourcen. Zoals jaren gezien lever je vaak genoeg in op de kwaliteit van een servicedesk, alleen maar omdat het goedkoper is. Mijn vorige werkgever had ook servicedesk outsourced naar India en Budapest, echt zij waren zo ontzettend slecht en deden echt abnormale dingen om onder werk uit te komen. En wij in Amsterdam/Schiphol moesten de brokstukken oprapen en het probleem fixen op IT gebied. Vrolijk werden we er niet van, maar ja het is wel weer ervaring. Maar goed terug naar de topic. Succes en hou ons op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Dekseldopje op 27 sep 2011 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Mijn advies, bel regelmatig
dat is een duur advies a 0900 nummers ,

Dekseldopje

Ja dat is inderdaad zo, maar als je niet belt moet je maar afwachten of en als ze bellen...... Trouwens ik heb een 3 in 1 pakket bij Tele2, en heb gewoon een declaratie ingediend van de keren dat ik naar ze gebeld heb via mobiel, omdat ik niet van de vaste lijn gebruik kan maken dankzij het probleem bij Tele2. Nooit geschoten is altijd mis....

ciske

Ik heb ook een declaratie ingediend , nou vergeet het maar hoor niks en ja het is van alice maar die hoort nu bij tele2 , ik zou als ik TS was niet bellen ze doen toch niks.

pardotje

Ongelezen bericht door pardotje »

ciske schreef:
Even slim googlen en je vindt een 020 nummer :)

ciske

pardotje schreef:
ciske schreef:
Even slim googlen en je vindt een 020 nummer :)

en jij denkt dat ze je dan te woord staan? geloof dat maar niet.

pardotje

Bij mij heeft het anders wel gewerkt ;)

Even later ben ik teruggebeld door een medewerker.
Deze gaf zijn volledige naam en 06 nummer, zodat ik hem altijd kon bereiken als ik nog vragen had.

ciske

pardotje schreef:Bij mij heeft het anders wel gewerkt ;)

Even later ben ik teruggebeld door een medewerker.
Deze gaf zijn volledige naam en 06 nummer, zodat ik hem altijd kon bereiken als ik nog vragen had.

top voor je :wink: , ik had ook eens een alternatief nummer voor dat flut alice wat nu dus bij deze zooi hoort, helaas werkte het niet op die manier, ach bij alice en tele2 werkt niks wat ze horen te leveren of doen.

Dekseldopje

Ik ben ondanks de problemen met mijn lijn, altijd heel tevreden geweest met de service en compensatie die ze boden wanneer zich er een klein probleem voor deed (telefoon deed het 2 dagen niet, kreeg gelijk 50 procent korting op mijn abbogeld van die maand).

Nu is het echter een groter probleem, die via extern bedrijf loopt. Dat loopt dan weer anders en duurt wat langer zoals ik hierboven omschreef. Echter weet ik zeker dat ze me goed gaan compenseren nu ik voor veel langere tijd geen verbinding heb gehad.

Ik snap dat Ciske zegt dat het zooi is vanuit zijn perspectief, alleen als het zo'n zooi is, waarom zijn er dan naast de ontevreden klanten ook tevreden klanten?

ciske

Ik snap dat Ciske zegt dat het zooi is vanuit haar :lol: perspectief, alleen als het zo'n zooi is, waarom zijn er dan naast de ontevreden klanten ook tevreden klanten?
Ik denk Deskeltopje dat er heus wel tevreden klanten zijn, dat geloof ik direct, maar ik zeg heel duidelijk zijn er problemen dan spelen de providers ineens de idioot, is het een soort maffia bende.

ineens weten ze je niet meer te vinden , geen antwoord ergens op , een giga criminelen bende waar je dus tegen in verzet moet gaan , wat ik dus absoluut zal doen, ik ga geen geld betalen voor geen geleverde diensten.

compensatie weten ze niet eens wat het is, en ja ik zit in het tele2 topic maar alice hoort daar nu bij.

Ik heb nu eeen andere provider moeten kiezen en dit hele gedoe levert wel veel energie op terwijl je gewoon de dingen wilt waar je voor betaald

Dekseldopje

Ja, het is inderdaad jammer dat het vaak genoeg is dat je aan de duivel bent overgeleverd als er wat is, bij welke provider ook, maar denk dat het ook echt iets van laatste tijd met de laatste trend: uitbesteden. Vroeger kwam er een monteur van het bedrijf zelf....nu huren ze een mannetje van een externe partij in om er naar te kijken, die ook zo zijn eigen agenda heeft.....

Dat van "haar perspectief", sorry he was een typfoutje, wilde daar intypen hem/haar perspectief hehehe :oops:

sandra56

Ongelezen bericht door sandra56 »

Op 13 juli 2011 heb ik telefonisch een bestelling gedaan en heb aangegeven dat ik graag op 15 augustus 2011 zou willen aangesloten worden omdat mijn toenmalige abonnement op 15 augustus 2011 zou aflopen. Doordat ik mijn vaste telefoonnummer wilde behouden kon Tele2 mijn bestelling niet op 15 augustus realiseren. Dat zou wel op 19 augustus ’11 kunnen, dus zo gezegd zo gedaan. Het Installatiepakket zou ik drie dagen voor de opleveringsdatum (19 aug’11) ontvangen.
Op 16 juli 2011 ontving ik van Tele2 een bevestigings brief van mijn bestelling. Op 18 augustus had ik het installatiepakket nog een brief van Tele2 ontvangen. Omdat mijn vaste telefoonverbinding al op 15 augustus ’11 was afgesloten belde ik met Tele2 (0900-2411602) via mijn mobiele telefoon om achter te komen waarom ik het installatiepakket nog niet heb ontvangen. De medewerkster die ik aan de lijn kreeg had het over een aanvraag van 2009, vervolgens werd ik door deze medewerkster meer dan 10 minuten in de wacht gezet om vervolgens geen duidelijke informatie over mijn huidige bestelling van 2011 te krijgen, dus heb ik het gesprek beëindigd. Via virtueel contact werd ik ook niet wijzer, ik moest het maar afwachten werd mij medegedeeld. Op 19 augustus 2011 had ik nog steeds mijn bestelling niet ontvangen, dus bel ik weer via mijn mobiele telefoon met Tele2 en na een paar keer doorverbonden te zijn kreeg ik een iemand aan de lijn. Deze medewerkster kon mijn gegevens nog mijn bestelling niet in het systeem van Tele2 vinden! :shock:
Uiteindelijk heeft ze wel toegezegd zorg te zullen dragen dat ik binnen vijf werkdagen het installatiepakket alsnog zou ontvangen nadat ik driegde mijn bestelling ongedaan te maken. Op 23 augustus 2011 ontvang ik 2x het installatiepakket van Tele2! :?
Nadat ik alles naar behoren heb aangesloten kon ik mijn niet inloggen op de site en dus ook geen tv kijken omdat mijn inloggegevens niet klopte.
In 1 maand is mijn internet verbinding 2 keer uitgevallen en gisteren (27 sept) voor de derde keer. De 2 vorige keren heb ik alle handelingen uitgevoerd (stroom onderbreken enzo...) en had ik weer internet verbinding. Gisteren was ik aan het internet bankieren en mijn internet verbinding valt promp uit. :evil: Ik kreeg mijn internet-verbinding met geen mogelijkheid meer aan, ik heb 4 keer moeten bellen en ze hebben samen met mij van alles geprobeert, maar niets hielp en men zei dat het aan mijn pc ligt. Ik ben 2 keer met mijn computer naar een pc winkel in de buurt geweest om te laten kijken als er werkelijk iets met mijn computer aan de hand was, maar mijn pc was gewoon in orde :twisted:
Tot overmaat van ramp kom ik thuis en mijn internet, tv en telefoon doen t niet! :evil: Ik moest weer mijn mobiele telefoon gebruiken en ene oe**wa**er komt mij vertellen dat ik 5 aansluitingen op mijn naam op mijn adres heb staan, ik had t echt niet meer en ik verbrak het gesprek om na een paar minuten het weer te proberen. Ik kreeg gelukkig iemand aan de lijn die mij uiteindelijk kon vertellen dat er een storing in de centrale was! :? Na ruim drie kwartier was alles opgelost.
Ik bedoel; Tele2 komt zijn afspraak niet na, maar kan wel al op 25 augustus jl. 65€ van mijn rekening afschrijven! Ik laat t er niet bij zitten, daar kan tele2 van op aan Stelletje AMATEURS! :roll:

ciske

Dekseldopje schreef:Ja, het is inderdaad jammer dat het vaak genoeg is dat je aan de duivel bent overgeleverd als er wat is, bij welke provider ook, maar denk dat het ook echt iets van laatste tijd met de laatste trend: uitbesteden. Vroeger kwam er een monteur van het bedrijf zelf....nu huren ze een mannetje van een externe partij in om er naar te kijken, die ook zo zijn eigen agenda heeft.....

Dat van "haar perspectief", sorry he was een typfoutje, wilde daar intypen hem/haar perspectief hehehe :oops:

geeft niks Deskeltopje , :D ik kan gelukkig op 10 oktober bij alice weg , en het is inderdaad zo dat het te veel is uitbesteed, ondertussen zit ik dus zonder maar gelukkig , heb vandaag 2 keer op de mobiel alice gehad die belden mij, de 2 de persoon was prima mee te praten en ik ken er weg.

pardotje

afgelopen dinsdag heeft Tele2 keurig het vervangende internet en tv pakket geleverd!
Goede service!

Gesloten