Meestal is het tegenwoordig inderdaad zo dat een helpdesk omgeving uitbesteed wordt, outsourcing wordt dat genoemd. Ik heb nu ook na jaren zonder problemen te zitten, problemen met een "klepperende lijn" in de hoofdverdeler van de Tele2 centrale, na 3 en halve week heb ik wel internet/telefonie/tv maar ipv de altijd hoge snelheid van 14 mbps haal ik tussen de 2,1/4,4 mbps.pardotje schreef:Ik krijg sterk de indruk dat de helpdesk is uitbesteed aan een extern bedrijf.
Bij de helpdesk werdt ik immers niet verder geholpen.
Ik heb dan ook de reguliere paden omzeild.
Die konden niet meer vertellen dan "we zijn er mee bezig".
Als je vervolgens zelf om informatie vraagt na het uitblijven van een reactie van hun kant, dan krijg je als antwoord "We hebben u alles al verteld".
Ik heb nog geen enkele ervaring met Tele2, ik ben benieuwd naar de mogelijkheden.
Hopelijk blijf ik maar een week communicatie loos.
(internet nu bij mijn ouders)
Maar goed, ze zijn er nog steeds mee bezig, dus ik ben benieuwd. Wat jou probleem betreft herken ik nu wel iets, helpdesk zegt veel toe naar aanleiding van je ticket, echter er gebeurd weinig, beloofd dat ze tig keer zouden bellen, uiteindelijk moet ik zelf bellen. Geef niets, zolang mijn probleem maar wordt verholpen. Bij extreme netwerkissues trouwens, wordt er een extern bedrijf aangestuurd door Tele2 (en betaald), dus mocht in dat stuk iets fout gaan bij dat bedrijf, dan zit Tele2 ook met de gebakken peren. Even terzijde dat jij als klant daar niets voor koopt.
Ik hoop voor je dat het niet lang duurt, ik zou ze elke dag bellen (dat deed ik namelijk ook) en het helpt kennelijk wel iets. Ik vermoed inderdaad dat er iets aan het rommelen is bij Tele2 wat diverse gevolgen heeft voor de service, helpdesk en probleemoplossing. Ik heb dat ze er uit komen op korte termijn, daar ik altijd een tevreden Tele2 klant was en ben. Mijn advies, bel regelmatig, kijk je facturen na die je online krijgt en check je snelheid regelmatig (speedtest.net of de tele2 speedcheck, ookal is die door hetzelfde bedrijf gebouwd van speedtest.net)
Mijn advies aan alle providers, ga gewoon inhouse je diensten aanbieden ipv te outsourcen. Zoals jaren gezien lever je vaak genoeg in op de kwaliteit van een servicedesk, alleen maar omdat het goedkoper is. Mijn vorige werkgever had ook servicedesk outsourced naar India en Budapest, echt zij waren zo ontzettend slecht en deden echt abnormale dingen om onder werk uit te komen. En wij in Amsterdam/Schiphol moesten de brokstukken oprapen en het probleem fixen op IT gebied. Vrolijk werden we er niet van, maar ja het is wel weer ervaring. Maar goed terug naar de topic. Succes en hou ons op de hoogte!