Pagina 2 van 3

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 27 sep 2011 10:04
door Henri42
smb schreef:Heb bericht van UPC. Was niet duidelijk en moest nieuwe vraag precies tussen
een kadertje plaatsen. Snel antwoord terug:
Ja, Mijn UPC is inmiddels afgesloten en kan/hoeft dus de nota niet te akkorderen.
Het teveel betaalde van het afgelopen kwartaal krijg ik inderdaad bij de eindafrekening ergens 1e kwartaal 2012 terug.Conclusie: wees nooit te vroeg met akkorderen van de nota. Wacht in ieder geval tot na verstrijken van de opzegtermijn, want UPC stopt dan toegang tot Mijn UPC. En dan kan je niet betalen ook al zou je willen!
Maar vooral, geef UPC nooit doorlopende automatische inkasso. Dan zouden ze wel het geld voor het nieuwe kwartaal hebben geinkasseerd.
Je moet het allemaal wel weten!Iedereen dank voor de reacties.
Eind goed al goed :)
Natuurlijk moet je wel het ea weten over je betalingen in het algemeen . :mrgreen:

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 27 sep 2011 15:10
door smb
Eind goed, al goed?
Nou nee.
Ik financier nu gratis UPC voor tenminste 5 maanden.
En dan al die regeltjes waar je aan moet voldoen. Of liever gezegd hoe handig en assertief je moet zijn om ze te omzeilen. Hoeveel mensen lukt dat?
Nou ja, het had erger kunnen zijn als ik advies UPC om "problemen te voorkomen" had opgevolgd en nota had betaald.

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 27 sep 2011 20:12
door Henri42
smb schreef:Eind goed, al goed?
Nou nee.
Ik financier nu gratis UPC voor tenminste 5 maanden.En dan al die regeltjes waar je aan moet voldoen. Of liever gezegd hoe handig en assertief je moet zijn om ze te omzeilen. Hoeveel mensen lukt dat?
Nou ja, het had erger kunnen zijn als ik advies UPC om "problemen te voorkomen" had opgevolgd en nota had betaald.

over welk bedrag hebben we het ? :mrgreen:

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 27 sep 2011 22:00
door Teunbosseman
[quote=["Henri42]over welk bedrag hebben we het ? :mrgreen:[/quote]

Iedere cent is teveel als je dit zolang moet voorschieten. Zou rente vragen :)

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 28 sep 2011 11:51
door Henri42
Teunbosseman schreef:[quote="Henri42]over welk bedrag hebben we het ? :mrgreen:
Iedere cent is teveel als je dit zolang moet voorschieten. Zou rente vragen :)[/quote][/quote]

Voorschieten ?, algemene voorwaarden en contractafwikkeling

Thats It

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 28 sep 2011 12:30
door CaptainSlow
smb schreef:Ik heb geen automatische inkasso, dus moet zelf opdracht geven voor automatische inkasso voor 10 oktober a.s.
Het begeleidende briefje meldt, dat ik om "problemen te voorkomen" beter kan betalen. Ik krijg het immers toch terug.
Ja, ja, maar pas over 4,5 maand!
En het abonnement is al afgelopen en ik heb ook geen TV ontvangst meer.
Ik krijg dus nu al 1 week restitutie, zonder dat ik de nieuwe nota heb betaald.
Wie heeft ervaring met dit soort situatie door niet te betalen?
Ik, UPC flikte mij hetzelfde, "Mijn UPC" werd direct afgesloten, alles kon men direct regelen, retourdoos, telefoontje met aanbieding als ik wilde blijven, etc. etc.
Alleen de incasso kon men niet op tijd stoppen (heeft men 6 weken de tijd voor gehad voor einde opzegtermijn).
Er werd een paar weken na einddatum vrolijk weer een kwartaal geïncasseerd tegelijk met een e-mail dat de factuur klaar stond in "Mijn UPC" :?: Huh, die was al lang afgesloten.
Ik heb gestorneerd en kreeg een aanmaning, ik was natuurlijk een crimineel die eigenhandig terughaalde waar UPC geen recht op had. Vervolgens heb ik met tegenzin de klantenservice gebeld (waarom moet ik per minuut betalen voor een fout van UPC?)
De medewerker gaf me gelijk en de (gestorneerde) factuur werd verrekend met de periode die ik juist van hén tegoed had.
Maanden later ineens een nog bedrag van 9 euro op mijn rekening zonder enige verklaring, geen idee waar dat voor geweest is.
Einde contract is einde contract, algemene voorwaarden of niet, men kan daar wel zo veel in zetten.

(Op gezwets van Henri 42 wordt niet gereageerd)

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 28 sep 2011 12:46
door Teunbosseman
Henri42 schreef:
Teunbosseman schreef:[quote="Henri42]over welk bedrag hebben we het ? :mrgreen:
Iedere cent is teveel als je dit zolang moet voorschieten. Zou rente vragen :)
[/quote]

Voorschieten ?, algemene voorwaarden en contractafwikkeling

Thats It[/quote][/quote][/quote]


Hehe Henri, je hebt het eindelijk eens een beetje door......contractafwikkeling....en daar wrikt de schoen dus.

UPC loopt gewoonweg achter met het snel afwikkelen van opzeggingen, niks meer of minder.

Nogmaals dan: aanmelden is zo gebeurd, betalingen zijn zo geregeld, maar ohoh een opzegging, ja maar dat kunnen wij niet snel regelen.....kom op zeg.....administratie van lik me r.....t

Mocht ik ooit overstappen dan zal ik mijn afsluitprocedure hier speciaal neerzetten.
UPC zal hier trouwens niet de enige in zijn, maar zoveel maanden wachten op je centen is niet meer van deze tijd.

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 25 okt 2011 14:41
door smb
Na het vorige bericht dacht ik van UPC af te zijn.
Er kwam begin oktober nog een herinneringsmail. Hierop heb ik niet gereageerd.
Vandaag kreeg ik e-mail dat mijn factuur online staat.
Hoe is dat toch mogelijk! Leren ze het nooit?

Ik kon geen reply meer sturen op hun laatste antwoord, want dat moet binnen 7 dagen.
Dus weer via formulier op de site invullen en nu voor de 3e keer de klacht indienen.
Het zou een hoop tijd, kosten en irritatie besparen als ze hun administratie op orde willen/kunnen houden.

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 28 okt 2011 08:45
door CaptainSlow
smb schreef:Na het vorige bericht dacht ik van UPC af te zijn.
Er kwam begin oktober nog een herinneringsmail. Hierop heb ik niet gereageerd.
Vandaag kreeg ik e-mail dat mijn factuur online staat.
Hoe is dat toch mogelijk! Leren ze het nooit?

Ik kon geen reply meer sturen op hun laatste antwoord, want dat moet binnen 7 dagen.
Dus weer via formulier op de site invullen en nu voor de 3e keer de klacht indienen.
Het zou een hoop tijd, kosten en irritatie besparen als ze hun administratie op orde willen/kunnen houden.
Dat ze verwijzen naar de factuur online staat geeft al aan hoe stompzinnig ze daar zijn (en blijven), want het eerste wat ze een jaar gelden bij mij deden was de toegang tot "mijn UPC" blokkeren, nog voor de einddatum. En net als bij TS werd er gewoon door-geïncasseerd met verwijzing naar de niet toegankelijke online factuur.

Per jaar zullen duizenden UPC evacués tegen deze problemen oplopen, en UPC dendert vrolijk verder met deze handelswijze. Dat men dit niet wijzigt en wat klantvriendelijker oplost geeft alleen maar de minachting voor de vertrekkende klant weer. (Of de opbrengsten van deze handelswijze zijn veel te welkom)
Bij UPC is alleen de aanstaande klant koning, de bestaande klant een noodzakelijk kwaad en de vertrekkende klant een dissident die een trap na moet krijgen.
Conculega KPN doet hierin niet onder voor UPC.

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 28 okt 2011 10:16
door Henri42
CaptainSlow schreef:
smb schreef:Na het vorige bericht dacht ik van UPC af te zijn.
Er kwam begin oktober nog een herinneringsmail. Hierop heb ik niet gereageerd.
Vandaag kreeg ik e-mail dat mijn factuur online staat.
Hoe is dat toch mogelijk! Leren ze het nooit?

Ik kon geen reply meer sturen op hun laatste antwoord, want dat moet binnen 7 dagen.
Dus weer via formulier op de site invullen en nu voor de 3e keer de klacht indienen.
Het zou een hoop tijd, kosten en irritatie besparen als ze hun administratie op orde willen/kunnen houden.
Dat ze verwijzen naar de factuur online staat geeft al aan hoe stompzinnig ze daar zijn (en blijven), want het eerste wat ze een jaar gelden bij mij deden was de toegang tot "mijn UPC" blokkeren, nog voor de einddatum. En net als bij TS werd er gewoon door-geïncasseerd met verwijzing naar de niet toegankelijke online factuur.
Per jaar zullen duizenden UPC evacués tegen deze problemen oplopen, en UPC dendert vrolijk verder met deze handelswijze. Dat men dit niet wijzigt en wat klantvriendelijker oplost geeft alleen maar de minachting voor de vertrekkende klant weer. (Of de opbrengsten van deze handelswijze zijn veel te welkom)
Bij UPC is alleen de aanstaande klant koning, de bestaande klant een noodzakelijk kwaad en de vertrekkende klant een dissident die een trap na moet krijgen.
Conculega KPN doet hierin niet onder voor UPC.

En net als bij TS werd er gewoon door-geïncasseerd met verwijzing naar de niet toegankelijke online factuur. ??? ooit gehoort van storneren.

Overigens de online factuur kun je opvragen bij UPC en alle providers, een mailtje of telefoontje is voldoende :?:

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 28 okt 2011 14:26
door smb
Kreeg inmiddels antwoord. De nota moet zijn de creditnota. Het bedrag zal automatisch op mijn bankrekening worden geboekt.
De hoogte van het bedrag werd niet vermeld, ook niet wanneer het overgemaakt wordt.
Wel dat er nog een keer een mail zal komen met vermelding dat mijn factuur online staat.
Dat zal dan een zgn 0 factuur zijn.
Hoe verzinnen ze het!

Hoewel nadrukkelijk werd gemeld dat ik geen flauw idee had welke nota het betrof en hoe te handelen als Mijn UPC was geblokkeerd, bood men geen inzage in de nota of stuurde deze als bijlage mee.

Dus hoezo een simpel telefoontje of mailtje?

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 28 okt 2011 15:11
door CaptainSlow
smb schreef: Dus hoezo een simpel telefoontje of mailtje?
Nietszeggende opmerking van Henri42, deze discussie is al drie keer eerder gevoerd en elke keer komt hij met dezelfde argumenten, of presteert het zelfs om UPC een veer in de kont te steken dat ze het zo mooi oplossen.
Het is gewoon een vooropgezet spelletje om van diegenen die geen actie ondernemen nog een paar maanden rente te vangen op te veel betaald abonnementsgeld.
Met de huidige technologieën moet het gewoon mogelijk zijn om op de laatste factuur alleen nog maar verbruikskosten (on demand/telefonie) van de laatste periode te berekenen. Een nieuwe periode factureren en dan weer zoveel dagen ná afloop van die periode crediteren is nergens voor nodig.

Ik was er destijds op voorbereid, had er al eens over gelezen, en heb het dezelfde dag gestorneerd, uiteraard begon UPC te dreigen maar ze hebben geen dubbeltje gekregen.

Voor jou is het hopelijk weer opgelost, maar hoeveel honderden andere UPC-verlaters worden hier nog mee geconfronteerd?, ik denk dat je de laatste niet bent die hier zijn hart lucht. En ongetwijfeld zal die persoon ook weer door Henri afgezeken worden. :x

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 31 okt 2011 18:38
door Henri42
smb schreef:Heb bericht van UPC. Was niet duidelijk en moest nieuwe vraag precies tussen
een kadertje plaatsen. Snel antwoord terug:
Ja, Mijn UPC is inmiddels afgesloten en kan/hoeft dus de nota niet te akkorderen.
Het teveel betaalde van het afgelopen kwartaal krijg ik inderdaad bij de eindafrekening ergens 1e kwartaal 2012 terug.
Conclusie: wees nooit te vroeg met akkorderen van de nota. Wacht in ieder geval tot na verstrijken van de opzegtermijn, want UPC stopt dan toegang tot Mijn UPC. En dan kan je niet betalen ook al zou je willen!
Maar vooral, geef UPC nooit doorlopende automatische inkasso. Dan zouden ze wel het geld voor het nieuwe kwartaal hebben geinkasseerd.
Je moet het allemaal wel weten!
Iedereen dank voor de reacties.

1* prima geregeld
2* stornering blijft mogelijk

close subject

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 01 nov 2011 05:32
door smb
Wat arrogant, Henri. Ben je werkzaam in/voor de branche?
En bepaal jij of een onderwerp afgesloten wordt? Namens Radar?
Het is niet prima geregeld als je het teveel betaalde pas na 6 maanden teruggestort krijgt.
En ja, storneren kan ook. Maar bij een klantvriendelijk bedrijf horen dit soort acties niet voor te komen.

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 01 nov 2011 08:39
door CaptainSlow
smb schreef:Wat arrogant, Henri. Ben je werkzaam in/voor de branche?
En bepaal jij of een onderwerp afgesloten wordt? Namens Radar?
Het is niet prima geregeld als je het teveel betaalde pas na 6 maanden teruggestort krijgt.
En ja, storneren kan ook. Maar bij een klantvriendelijk bedrijf horen dit soort acties niet voor te komen.
Henri probeert hier al jaren iedereen de stoom uit de oren te laten krijgen.
Het maakt niet uit wat UPC doet (of niet doet), alles is even mooi en prachtig volgens Henri.
Helaas laten diegenen die hem nog niet kennen zich altijd weer verleiden de discussie met hem aan te gaan.

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 01 nov 2011 11:44
door Henri42
smb schreef:Wat arrogant, Henri. Ben je werkzaam in/voor de branche?
En bepaal jij of een onderwerp afgesloten wordt?
Namens Radar?
Het is niet prima geregeld als je het teveel betaalde pas na 6 maanden teruggestort krijgt.
En ja, storneren kan ook. Maar bij een klantvriendelijk bedrijf horen dit soort acties niet voor te komen.

Nee ik ben niet arrogant, maar voor mij is het onderwerp gesloten, ondanks dat bij Cpt Slow weer eens stoom ontsnapt en hij mij blijft achtervolgen,ik sluit zijn lijntjes af via een instellingaanpassing :lol:

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 01 nov 2011 12:13
door UPC Webcare
Beste smb,

Het spijt ons te lezen dat er na uw opzegging nog een factuur voor het vierde kwartaal is aangemaakt. In uw postings geeft u aan dat er inmiddels een eindfactuur is aangemaakt maar dat u hier geen inzage in heeft. Graag sturen wij u deze factuur alsnog toe.

Zou u een e-mail met uw klantgegevens willen sturen naar [email protected] onder vermelding van 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcare

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 01 nov 2011 12:19
door CaptainSlow
UPC Webcare schreef:Beste smb,

Het spijt ons te lezen dat er na uw opzegging nog een factuur voor het vierde kwartaal is aangemaakt. In uw postings geeft u aan dat er inmiddels een eindfactuur is aangemaakt maar dat u hier geen inzage in heeft. Graag sturen wij u deze factuur alsnog toe.

Zou u een e-mail met uw klantgegevens willen sturen naar [email protected] onder vermelding van 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen vervolgens zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcare
Geachte UPC webcare,
Dat u dit spijt geloof ik helemaal niets van, het is namelijk de standaard manier van werken bij UPC. Als u dit werkelijk speet was dit "probleem" allang aangepakt, echter zal het daar te winstgevend voor zijn.
Mij overkwam het een jaar geleden, na stornering had UPC ook nog het lef te dreigen met een incassoprocedure.
Ook daarvoor waren al topics hierover, men gaat hier dus willens en wetens mee door.
Bij die enkeling die het hier post het klantvriendelijke bedrijf spelen helpt alleen die persoon.

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 02 nov 2011 09:49
door CaptainSlow
Henri42 schreef:
Ah :Mij overkwam het een jaar geleden, na stornering had UPC ook nog het lef te dreigen met een incassoprocedure.

De reacties van Cpt Slow worden verduidelijkt, natuurlijk moeten wanbetalers aangepakt worden, men dreigt niet met incasso maar int de bedragen ook werkelijk, heeft Cpt Slow alsnog betaald ? :?:
Even voor de anderen in dit topic, Henri doet weer alsof zijn neus bloedt en noemt me en passant ook nog even een wanbetaler, alleen heb ik mijn ervaringen al een paar keer volledig beschreven in eerdere topics over dit onderwerp, iets wat hij stelselmatig "vergeet".
Hij zou nog in staat zijn Willem Holleeder een vriendelijke man te noemen die dhr. Heineken destijds alleen maar een fijne vakantie wou bezorgen, zo ongeveer draait hij elke actie van UPC 180 graden om.

Hij weet al lang dat ik niet betaald heb (ik had geld tegoed van UPC en zij niet van mij) en hoe het afgelopen is.

Maar goed, dit zal niet het laatste topic zijn over deze praktijken van UPC, Henri zal zich dan ongetwijfeld wéér van de domme houden en de topics met zijn gezwets drie keer zo lang maken als nodig.

Re: eindafrekening UPC

Geplaatst: 02 nov 2011 10:49
door Teunbosseman
CaptainSlow schreef:Helaas laten diegenen die hem nog niet kennen zich altijd weer verleiden de discussie met hem aan te gaan.
Jijzelf ook.......en ik ook.

Hoop dat mods eens gaan inzien wat voor topic vervuiler deze paljas is.
Die gast heeft gewoonweg een fetish voor UPC......heb het wel eens eerder gezegd...upc-horny.

BTW: Ik zit ook bij UPC, en daarvoor Telfort en daarvoor Planet.