LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euroshopper van AH voert flinke prijsverhogingen door !

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
zeeman-b

Re: Euroshopper van AH voert flinke prijsverhogingen door !

Ongelezen bericht door zeeman-b »

De gewone man/vrouw schrijft niet op dit forum :lol:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Zij die dat niet interessant vinden slaan dit topic maar gewoon over in plaats van zeurberichten te plaatsen en dit forum te vervuilen.
Dan misschien een nieuw onderwerp "reclame" hier laten plaatsen door de redactie.
Blijkbaar heb je een ja/neen stikker op de deur, dan krijg je geen reclames in de brievenbus en moet je het nieuws van prijs-verhogingen/verlagingen via een forum vernemen. :lol:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dan zal er wel een domme vraag komen wat nu dombo's zijn.
Dombo's zijn mensen die geen verstand hebben, dus zich gedragen als hersenloze zombies die niet in staat zijn om zelf na te denken en ook nog alle realiteit verloren zijn.
De economielessen van school compleet vergeten
:lol: je hebt het nu over jezelf? :lol:

ik vind dit topic onzin, waarom druk maken omdat iets duurder is geworden, ken je het ergens anders goedkoper krijgen doe dat dan.

@bbcs, een beetje onzin dat mensen altijd schreeuwen dat iets duurder is geworden en niet goedkoper of wil je dat voor elk ding dat goedkoper is geworden een topic gemaakt wordt? :mrgreen:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het origineel mag niet, in de quote blijft het staan. En zo is BBCS dus toch nog vereeuwigd.
Flinke prijsverhogingen? Nog meer dan deze of blijft het hierbij?
't Fiks ja, maar goed, de boer wil ook iets meer dan een boterham met tevredenheid.

ciske

:lol: heeft bbcs effe mazzel dat ik hem quotte:-)

maar alsnog vind ik dit topic een beetje overdreven , bij de ene is er iets duurder geworden sho what? ga je toch naar een andere winkel.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef::lol: heeft bbcs effe mazzel dat ik hem quotte:-)
Je bent onmisbaar! :mrgreen:
Thnks! :wink:

ciske

BBCS schreef:Als ik een stuk schrijf over mensen die nogal dom doen en ze dombo's noem, gaan een aantal forumgebruikers (van één weet ik het zeker) het bericht bij de redactie melden vanwege belediging.

Wie kan mij uitleggen waarom dat zij dat doen?
Voelen ze zichzelf beledigd?

Of mag het niet gezegd worden dat sommige mensen echt dom zijn?

ik kan het je niet uitleggen ,denk dat niemand zich aangesproken voelt maar dat het persoonlijk is, helaas dat hou je toch.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:maar alsnog vind ik dit topic een beetje overdreven , bij de ene is er iets duurder geworden sho what? ga je toch naar een andere winkel.
De prijzen schommelen. Dat is logisch.
Onder andere vraag en aanbod (één van de belangrijkste zaken), beschikbaarheid van de grondstoffen, prijzen van de grondstoffen.

De prijzen tussen de ondernemers kunnen verschillen doordat de ene minder winstmarge berekent dan de andere, maar ook dat de ene ondernemer meer voorraad heeft en als de prijs van een product omhoog gaat, zal de ondernemer met de hogere voorraad de prijs later verhogen, omdat die eerst de goedkopere voorraad zal verkopen. Waarna bij die ondernemer ook de prijs omhoog gaat.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

stel he ! stel we gaan toch weer terug naar de gulden , moet je voor de gein alvast alles weer eens naar de gulden omrekenen .wow in 10 jaar tijd een hele kleine prijsverhoging , je valt perkant terplekke flauw :shock:

ciske

Ik zou wensen dat we de gulden weer kregen , ben nog nooit een voorstander van de euro geweest.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

manondoris schreef:stel he ! stel we gaan toch weer terug naar de gulden , moet je voor de gein alvast alles weer eens naar de gulden omrekenen .wow in 10 jaar tijd een hele kleine prijsverhoging , je valt perkant terplekke flauw :shock:
Ojee, dat zullen we maar niet doen... ben je ineens maar liefst 250 gulden kwijt voor een half karretje boodschappen. Doe dan maar liever 110 euro.. :lol:

Maar alle gekheid op een stokje. We moeten wel een beetje fair blijven als we nog steeds hardnekkig omrekenen. De gulden is inmiddels bijna 10 jaar geleden en we zouden ook 10 jaar inflatie moeten meetellen. Ook in de guldentijd waren de boodschappen in 1990 een stukkie duurder dan in 1980.

ciske

Maar alle gekheid op een stokje. We moeten wel een beetje fair blijven als we nog steeds hardnekkig omrekenen. De gulden is inmiddels bijna 10 jaar geleden en we zouden ook 10 jaar inflatie moeten meetellen. Ook in de guldentijd waren de boodschappen in 1990 een stukkie duurder dan in 1980.

je ken me geloven.....ik reken nog steeds om :lol: ken niet wennen aan die rot euro.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef: je ken me geloven.....ik reken nog steeds om :lol: ken niet wennen aan die rot euro.
Geloof je best hoor. Ik heb dat lang geleden opgegeven. Heeft toch geen enkel zin. Inkomsten en uitgaven zijn allemaal in euro's en hoe je ook rekent de inkomsten worden er niet meer van de uitgaven niet minder. Een product kost nu eenmaal x euro en dan heb je 2 keuzes of je koopt het of je koopt het niet.

ciske

Een product kost nu eenmaal x euro en dan heb je 2 keuzes of je koopt het of je koopt het niet.
klopt , helaas is dat waar en eten moet een mens toch dus we moeten het er mee doen.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Ik reken het om in drachme en ga dan naar de EU voor een lening :mrgreen:
Hoef hem toch niet terug te betalen :D

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

JDII schreef:Met veel tam-tam worden we attent gemaakt op prijsverlagingen (ja zelfs die van slechts enkele centen) in advertenties en in de winkel. Maar prijsverhogingen, daar hoor je nooit iets over.
Goed dat die dan in ieder geval hier op het forum gemeld worden.
In het verleden heeft Aldi in advertenties en op posters in de filialen aan de klanten duidelijk willen maken waarom bepaalde prijsverhogingen werden doorgevoerd. Een dergelijk (zeldzaam) initiatief zou best navolging kunnen vinden. Helaas zijn de concurrenten van Aldi tot op heden erg zwijgzaam geweest over structureel doorgevoerde prijsverhogingen.

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Gewoon blijven melden.

Prijs verlaging van 1 a 2 procent worden breed uitgemeten in de reclame. Wordt een product 18 procent duurder dan moet je dat zelf uitvinden.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

JDII

Ongelezen bericht door JDII »

En daarom is het handig om het in ieder geval hier te plaatsen.

Gesloten