LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bus = kindonvriendelijk
Re: bus = kindonvriendelijk
SINDS 1 JANUARI 2004 ZIJN DE ZONES IN LIMBURG VERANDERD
VOORHEEN KON JE MET 2 ZONES VAN HOENSBROEK HELEMAAL TOT AAN HET ZIEKENHUIS VAN BRUNSSUM RIJDEN NU ZIJN HET ER 3.
NAAR HEERLEN WAS TOT HET ZIEKENHUIS 3 IS NU TOT STATION 3 ALS JE DAAR VERDER WILT MOET JE ER MEER AFSTEMPELEN PLUS DAT DE STRIPPENKAART OOK DUURDER IS GEWORDEN WE WORDEN HIER DUS DUBBEL GEPAKT IN DEZE DURE TIJDEN
DOE NET ZOALS IN SOMMIGE PLAATSEN IN BELGIE GRATIS OPENBAAR VERVOER KRIJG JE VEEL MEER REIZIGERS EN AL DIE FILES ZIJN DAN OOK VERLEDEN TIJD.[/b]
VOORHEEN KON JE MET 2 ZONES VAN HOENSBROEK HELEMAAL TOT AAN HET ZIEKENHUIS VAN BRUNSSUM RIJDEN NU ZIJN HET ER 3.
NAAR HEERLEN WAS TOT HET ZIEKENHUIS 3 IS NU TOT STATION 3 ALS JE DAAR VERDER WILT MOET JE ER MEER AFSTEMPELEN PLUS DAT DE STRIPPENKAART OOK DUURDER IS GEWORDEN WE WORDEN HIER DUS DUBBEL GEPAKT IN DEZE DURE TIJDEN
DOE NET ZOALS IN SOMMIGE PLAATSEN IN BELGIE GRATIS OPENBAAR VERVOER KRIJG JE VEEL MEER REIZIGERS EN AL DIE FILES ZIJN DAN OOK VERLEDEN TIJD.[/b]
Je hoeft niet zo te "gillen", beegeesfan ,
Ik dacht trouwens dat er in Nederland al een proef met gratis OV is, ergens in de randstad (ben even kwijt waar). Hopen dat de proef niet alleen aanslaat, maar dat er ook iets nuttigs mee gedaan wordt.
Ik dacht trouwens dat er in Nederland al een proef met gratis OV is, ergens in de randstad (ben even kwijt waar). Hopen dat de proef niet alleen aanslaat, maar dat er ook iets nuttigs mee gedaan wordt.
Ook ik ben buschauffeur, maar dan in een grote stad Amsterdam.
Volgens de wet Personen Vervoer, dient een kinderwagen of buggy, te worden ingeklapt.
Het komt vaak voor, vooral bij winkel centra ed, dat er meerdere moeders met deze wagens mee willen.
Dit lukt niet altijd, en als je dan mededeelt, dat deze moeten worden ingeklapt, dan zijn de moeders en vaders niet op hun mond gevallen.
Waar wij als bestuurder wel mee bezig zijn.
Grote monden en scheld kanonades zijn je deel.
Dan staat er maar een mogelijkheid, dueren sluiten en vertrekken.
Dit zonder de kinderwagens.
DE BESTUURDER IS DAN VERANTWOORDELIJK, ALS ER WAT GEBEURT.
Als de passagier eens wat vriendelijker binnenkomt, en duidelijk maakt, hoeveel zone,s zij willen hebben, dan zouden wij als bestuurder wat makkelijker een oogje toe doen.
Ook het gemeente bestuur, kan aan de drempels in de weg wat doen, deze weg halen.
Want het materiaal gaat er aan kapot, maar ook de bestuurder zit niet gemakkelijk in zijn stoel als hij over deze opstakels moet rijden.
Volgens de wet Personen Vervoer, dient een kinderwagen of buggy, te worden ingeklapt.
Het komt vaak voor, vooral bij winkel centra ed, dat er meerdere moeders met deze wagens mee willen.
Dit lukt niet altijd, en als je dan mededeelt, dat deze moeten worden ingeklapt, dan zijn de moeders en vaders niet op hun mond gevallen.
Waar wij als bestuurder wel mee bezig zijn.
Grote monden en scheld kanonades zijn je deel.
Dan staat er maar een mogelijkheid, dueren sluiten en vertrekken.
Dit zonder de kinderwagens.
DE BESTUURDER IS DAN VERANTWOORDELIJK, ALS ER WAT GEBEURT.
Als de passagier eens wat vriendelijker binnenkomt, en duidelijk maakt, hoeveel zone,s zij willen hebben, dan zouden wij als bestuurder wat makkelijker een oogje toe doen.
Ook het gemeente bestuur, kan aan de drempels in de weg wat doen, deze weg halen.
Want het materiaal gaat er aan kapot, maar ook de bestuurder zit niet gemakkelijk in zijn stoel als hij over deze opstakels moet rijden.
het wordt allemaal nog veel erger als er helemaal geen bus rijdt en dat je dus helemaal niet met de bus kan. Dat is bij ons in de gemeente zo. Dan moet je wel op de fiets als je geen geld hebt om met de auto te gaan en anders moet je een half uur lopen om bij de bus te komen. Maar dan ben je blij als je daarna je buggie kan in klappen, met alle oongemakken van dien.
Er wonen in Nederland nog heel veel mensen, die geen openbaar vervoer voor hande hebben en dus niet kunnen meepraten over deze ongemakken. Het zou voor deze mensen een openbaring zijn als ze dat wel zouden kunnen!!!!!!!!!!
Er wonen in Nederland nog heel veel mensen, die geen openbaar vervoer voor hande hebben en dus niet kunnen meepraten over deze ongemakken. Het zou voor deze mensen een openbaring zijn als ze dat wel zouden kunnen!!!!!!!!!!
We gaan zelf iedere zaterdag met de bus naar de stad.
En er zijn uitzonderingen maar 90% van de chauffeurs die zien dat je kleine in de kinderwagen mee hebt doen wel voorzichtig.
Doen ze dit niet en er gebeurt letsel in zijn bus is de chauffeur aansprakelijk voor de geleden schade.
Dit wil hij ook niet want voor hem 10 anderen.
En er zijn uitzonderingen maar 90% van de chauffeurs die zien dat je kleine in de kinderwagen mee hebt doen wel voorzichtig.
Doen ze dit niet en er gebeurt letsel in zijn bus is de chauffeur aansprakelijk voor de geleden schade.
Dit wil hij ook niet want voor hem 10 anderen.
Mensen
niet klagen kijk om je heen in andere landen,
hier is het niet zo duur, typisch hollands,willen liefst zo ruim
en comfortabel zitten ,het zijn geen taxies,voor die vervelende buggies
daar moet een oplossing voor komen achillespees verkrachters,
Die arme kinderen zien niks en moe of pa moeten erop uit. Laat ze thuis die kindjes heb meelij, of gebruik een draagzak.
Voor mij is het openbaarvervoer een goed iets,al ben ik dan geen chauffeur,maar maak veelvuldig gebruik ervan,denk aan die chauffeurs die kunnen er niks aan doen ,dat gezeur van menig klant aan te moeten horen,ga op tijd weg en toon meer begrip voor de situatie,
miljoenen maken gebruik dagelijks mag er dan niet eens wat mis gaan?
niet klagen kijk om je heen in andere landen,
hier is het niet zo duur, typisch hollands,willen liefst zo ruim
en comfortabel zitten ,het zijn geen taxies,voor die vervelende buggies
daar moet een oplossing voor komen achillespees verkrachters,
Die arme kinderen zien niks en moe of pa moeten erop uit. Laat ze thuis die kindjes heb meelij, of gebruik een draagzak.
Voor mij is het openbaarvervoer een goed iets,al ben ik dan geen chauffeur,maar maak veelvuldig gebruik ervan,denk aan die chauffeurs die kunnen er niks aan doen ,dat gezeur van menig klant aan te moeten horen,ga op tijd weg en toon meer begrip voor de situatie,
miljoenen maken gebruik dagelijks mag er dan niet eens wat mis gaan?
ik ga regelmatig met de bus (noodgedwongen helaas!) en ja, met buggy... maar ik kan niet meer tellen hoevaak ik al onbeschoft behandeld ben daardoor! geweigerd in de bus? ach zo vaak al, en als het druk is in de bus dan snap ik dat nog wel, maar als de bus zowat leeg is? ik ben ook best bereid om mijn buggy in te klappen, maarja daar hebben ze dan vaak geen tijd voor he? op de fiets gaan? ja dat doe ik veel liever, maar is gewoon soms onmogelijk. ik moet namelijk regelmatig anderhalf uur reizen om in het ziekenhuis te komen met mijn kleintje en dan moet ik ook nog rekening houden met chauffeurs die ons dan weer weigeren. ik zet altijd netjes mijn buggy op de aangewezen plaats ervoor neer, maar enig idee hoe vaak die plaats bezet is door mensen die best ergens anders in de bus kunnen zitten? (en daar is vaak genoeg plaats hoor! ik ga namelijk nooit in de spits) en ja dan sta ik daar dus in de bus midden in het gangpad (speciale plaats bezet door anderen) met 1 hand een buggy op te vouwen (terwijl dat eigenlijk niet hoeft, er zijn namelijk speciale plaatsen voor buggy's) en met mijn andere hand de kleine vasthouden, terwijl de bus alweer verder raast... probeer het maar eens! ja en dan dan hebben we tegenwoordig ook nog nieuwe bussen hier! geweldig mooi, maar mijn buggy past dus niet meer door het gangpad, wat er dus weer toe leid dat ik dan vriendelijk aan de chauffeur vraag of ik even achterin mag stappen en soms als ik mazzel heb dan mag dat! maar helaas het wordt er niet beter op en ik ben dan ook altijd blij als ik in de metro kan stappen. gelukkig geeft dat veel minder problemen....
Met een buggy in de bus moet kunnnen anders kan je nooit eens met je kind ergens heen. Die van mij is 1 1/2 jr en als ik hem uit de buggy moet halen dan wil hij de hele bus doorlopen en als je hem dan op de stoel naast je neer zet en de bus remt eens hard of neemt inderdaad de drempels erg hard dan wil jij je kind veilig in de buggy hebben en niet naast je op de stoel denk daar maar eens aan. De veiligheid van mijn kind gaat voor!!!!!!
Sonnekind, neem me niet kwalijk, maar je kunt je kind nog altijd op schoot nemen, en goed vast houden (net zoals je dat deed toen hij\zij voor het eerst met u in de draaimolen ging). Veiliger kan dan toch niet ?
Als je moet staan wegens drukte en je hebt een baby in de arm is het anders, maar dan zullen er absoluut mensen zijn die voor je opstaan.
Als je moet staan wegens drukte en je hebt een baby in de arm is het anders, maar dan zullen er absoluut mensen zijn die voor je opstaan.
Sonnekind, als de veiligheid van jouw kind voorgaat, dan zou je het kind juist uit de buggy moeten halen en vasthouden. Immers, een kind is bij noodgeval veel kwetsbaarder als ie vastgesjord zit in z'n buggy, dan wanneer hij "makkelijk" op te tillen is.
Bovendien is een bus geen kinderspeelplaats waar kinderen rond horen te denderen. Je kunt andere mensen niet opzadelen met het feit dat jouw kind energie te over heeft; daar ben jij als ouder voor.
Bovendien is het openbaar vervoer: dat wil zeggen dat iedereen die betaalt gebruik van dit vervoer mag maken. Dat betekent ook concessies doen: andere mensen mogen rekening houden met jou, daarentegen mag jij ook rekening houden met andere mensen en hun veiligheid.
Bovendien is een bus geen kinderspeelplaats waar kinderen rond horen te denderen. Je kunt andere mensen niet opzadelen met het feit dat jouw kind energie te over heeft; daar ben jij als ouder voor.
Bovendien is het openbaar vervoer: dat wil zeggen dat iedereen die betaalt gebruik van dit vervoer mag maken. Dat betekent ook concessies doen: andere mensen mogen rekening houden met jou, daarentegen mag jij ook rekening houden met andere mensen en hun veiligheid.
Lees niet alleen wat jou uitkomt. Het is een combinatie van te weinig tijd voor hun ritten ("HEE CHAUFFEUR, WAS DE KOFFIE LEKKER, JE BENT TE LAAT") en veiligheidsvoorschriften, ook voor jouw kind.geweigerd in de bus? ach zo vaak al, en als het druk is in de bus dan snap ik dat nog wel, maar als de bus zowat leeg is? ik ben ook best bereid om mijn buggy in te klappen, maarja daar hebben ze dan vaak geen tijd voor he?
De stabalkons zijn van oorsprong "normale" sta-plaatsen. Bij gratie van de gemeentebesturen zijn het "buggybalkons" geworden. Lekker makkelijk, want op de plaats van 1 buggy kunnen 2 á 3 mensen staan. Kan de gemeente weer zeggen dat een bus niet rendabel is. Dat is overigens geen verwijt aan de mensen die met kinderwagen naar binnen willen, maar aan de gemeentebesturen. Maar... de wet personenvervoer schrijft wél voor dat een buggy opgevouwen vervoerd dient te worden. Dat de gemeente besluit om ook uitgeklapte buggy's te vervoeren, dat is erg leuk... onthoudt dat het een voorrecht is en geen recht.ik zet altijd netjes mijn buggy op de aangewezen plaats ervoor neer, maar enig idee hoe vaak die plaats bezet is door mensen die best ergens anders in de bus kunnen zitten? (en daar is vaak genoeg plaats hoor! ik ga namelijk nooit in de spits) en ja dan sta ik daar dus in de bus midden in het gangpad (speciale plaats bezet door anderen) met 1 hand een buggy op te vouwen (terwijl dat eigenlijk niet hoeft, er zijn namelijk speciale plaatsen voor buggy's) en met mijn andere hand de kleine vasthouden, terwijl de bus alweer verder raast... probeer het maar eens!
Hmz, ik weet niet waar je woont, maar de bussen in Rotterdam hebben stickers: buggy's mogen uitgeklapt vervoerd worden, mits ze zonder problemen door het gangpad passen. Verder dienen de aanwijzingen van de chauffeur gevolgd te worden. Zegt genoeg, lijkt me.ja en dan dan hebben we tegenwoordig ook nog nieuwe bussen hier! geweldig mooi, maar mijn buggy past dus niet meer door het gangpad, wat er dus weer toe leid dat ik dan vriendelijk aan de chauffeur vraag of ik even achterin mag stappen en soms als ik mazzel heb dan mag dat! maar helaas het wordt er niet beter op en ik ben dan ook altijd blij als ik in de metro kan stappen. gelukkig geeft dat veel minder problemen....
Je kunt natuurlijk problemen met "geweigerd worden" voorkomen door bij de halte al de buggy op te klappen . Wedden dat je dan veel vaker in eens mee mag .
janine ik ben het niet helemaal met je eens, tuurlijk kan ik mijn buggy al inklappen bij de halte, maar als we het dan toch over tijd besparen hebben, hoelang denk je dat het duurt voordat ik ben ingestapt met een kind op mijn arm... buggy in de andere arm... tas met verzorgingsspullen mee... en vaak nog meerdere kinderen mee... en dan moet ik nog afstempelen... ja en dan nog proberen een plekje te vinden in de bus terwijl deze al rijd... heus het is niet makkelijk. en ik heb trouwens nog nooit geklaagd bij een chauffeur, ben veel te blij dat ik tenminste nog op de plaats van bestemming kan komen, heb dus ook nog nnoit gevraagd of de koffie lekker was. ik begrijp heus wel dat hij die tijden niet zelf bedacht heeft! waar het mij om gaat is dat ik altijd probeer om zo min mogelijk overlast te bezorgen in de bus, zowel voor de chauffeur als medepassagiers, en ik toch een hoop commentaar en ellende kan verwachten telkens. oja ik kom trouwens uit spijkenisse en reis regelmatig naar rotterdam voor ziekenhuis bezoeken en daar wordt ik dus de meeste keren geweigerd. er is zelfs eens een chauffeur gehad die mijn buggy een bakbeest noemde (terwijl het een simpele lichtgewicht buggy is hoor) en ik moet dat dan wel allemaal pikken? die nieuwe bussen waar ik het over had rijden dus hier in spijkenisse en daar loop ik nu dus alles, wat soms wel ver is, maar de bus geeft teveel problemen dus moet het maar. bovendien sta ik altijd in de bus! altijd naast de buggy om hem goed in de gaten te kunnen houden. 1 keer ben ik gaan zitten met de kleine op schoot en buggy ingeklapt, toen de bus toen vrij hard door de bocht ging had ik dus beide handen nodig om zowel mezelf als mijn kleintje vast te kunnen houden en moest ik dus de buggy loslaten.... nee dat was fijn , mensen boos omdat de buggy hun kant op kwam (raakte gelukkig niets) en ik flink geschrokken. ik denk dat dit probleem een stuk minder wordt wanneer mensen eens wat toleranter worden, en beseffen dat ze zelf waarschijnlijk ook in zo'n buggy gezeten hebben. tegenwoordig gebeurt het nog maar zelden dat mensen bereid zijn om je even te helpen terwijl ze zien dat je staat te klungelen. mijn kinderen zijn gelukkig wel altijd bereid om even te helpen en ook anderen te helpen, en staan nog steeds op in de bus voor anderen. en verder ga ik nu dus alleen nog maar met de bus als het echt niet anders kan. zover zijn we nu dus al.
Ik heb nooit gezegd dat het makkelijk is. Wat ik wel denk, is dat je zomaar meer goodwill kweekt, zeker als je het even vriendelijk vraagt. Een rugzak ipv gewone tas, zodat je 2 handen vrij hebt, je strippenkaart alvast in de aanslag... Het zijn kleine dingen die helpen om begrip en medewerking te krijgen.
Dat "koffie" gedoe was trouwens niet per sé tegen jou gericht, meer in het algemeen. Als je jezelf hierdoor aangevallen voelde, dan biedt ik daarvoor mijn excuses aan jou aan.
Wat het "bereid zijn om anderen te helpen" aangaat; ik heb regelmatig gezien dat, als mensen het gewoon even vragen, er altijd wel iemand is die wil helpen. Ook in Rotterdam. De chauffeur mag dat niet (mag z'n spullen niet in de steek laten, bij de RET is dat dacht ik voorschrift), maar een behulpzame medepassagier is er altijd wel. Alleen... niemand kan gedachten lezen.
Wat ik trouwens zonder meer geloof, is dat je minder sociale medepassagiers-met-kinderwagens, de "ik-eisers" en "ik-heb-rechters", mede schuldig zijn aan de onwil van de chauffeurs. Ook die mogen best aangesproken worden.
Dat "koffie" gedoe was trouwens niet per sé tegen jou gericht, meer in het algemeen. Als je jezelf hierdoor aangevallen voelde, dan biedt ik daarvoor mijn excuses aan jou aan.
Wat het "bereid zijn om anderen te helpen" aangaat; ik heb regelmatig gezien dat, als mensen het gewoon even vragen, er altijd wel iemand is die wil helpen. Ook in Rotterdam. De chauffeur mag dat niet (mag z'n spullen niet in de steek laten, bij de RET is dat dacht ik voorschrift), maar een behulpzame medepassagier is er altijd wel. Alleen... niemand kan gedachten lezen.
Wat ik trouwens zonder meer geloof, is dat je minder sociale medepassagiers-met-kinderwagens, de "ik-eisers" en "ik-heb-rechters", mede schuldig zijn aan de onwil van de chauffeurs. Ook die mogen best aangesproken worden.
Er zijn nog steeds moeders die het in hun ***** kop halen om in de ochtendspits wanneer de bussen al net veewagens zijn toch nog proberen een kinderwagen al dan niet met kind de bus in te raggen.
Moet zo'n kind soms op tijd op zijn werk zijn ofzo ???
Ga lekker buiten de spits om reizen, heb je al ruimte en zorg je niet voor overlast en vertragingen en wat is er binnen de stad mis met een fiets met kinderzitje ???
Moet zo'n kind soms op tijd op zijn werk zijn ofzo ???
Ga lekker buiten de spits om reizen, heb je al ruimte en zorg je niet voor overlast en vertragingen en wat is er binnen de stad mis met een fiets met kinderzitje ???
Goh Eppo & Busreiziger. Erg stoer. Wat is jullie probleem, buiten de kinderwagens om .
lekkere volwassen reacties zeg!!! als je niks zinnigs weet te zeggen, zeg dan niets!!!
dit was overigens niet tegen jou bedoelt hoor janine, maar tegen die andere twee..
Wij 2 vinden onze opmerkingen zinnig genoeg, alleen kunnen moeders met jonge kinderen waarschijnlijk slecht tegen de waarheid..........
Wij? Als in het koninklijke "wij"? Gegil (hoofdletters) en gescheld is misschien jouw "dagelijkse" manier van doen, maar in dat geval vind ik het niet vreemd dat 'moeders-met-kinderwagens' ook geen rekening houden met jou .Wij 2 vinden onze opmerkingen zinnig genoeg, alleen kunnen moeders met jonge kinderen waarschijnlijk slecht tegen de waarheid..........