LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vieze winkelmandjes in supermarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.

Hoe schoon zijn de winkelmandjes?

Altijd vies
4
15%
Meestal vies: worden af en toe gewassen
7
27%
Soms vies: worden regelmatig gewassen
3
12%
Af en toe vies: er zijn er nog genoeg schone mandjes
8
31%
Altijd schoon
4
15%

Totaal aantal stemmen: 26

Jolijn

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door Jolijn »

sephora30 schreef:Jeetje dat is me echt nooit opgevallen, dat een mandje of wagentje vies is :shock:
Gelukkig! :D Mij ook niet, dacht al dat ik ernstig in gebreke was omdat ik het antwoord schuldig moest blijven.
Mandjes zullen wel redelijk schoon zijn, redeneer ik dan maar, anders was het me wel opgevallen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jolijn schreef:
sephora30 schreef:Jeetje dat is me echt nooit opgevallen, dat een mandje of wagentje vies is :shock:
Gelukkig! :D Mij ook niet, dacht al dat ik ernstig in gebreke was omdat ik het antwoord schuldig moest blijven.
Mandjes zullen wel redelijk schoon zijn, redeneer ik dan maar, anders was het me wel opgevallen.
Zet er eens een een minuut of tien op je schoot, kun je aan je broek mooi zien hoe schoon ze zijn!
Vooral een zwarte of witte broek werkt daar heel goed voor.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ VP, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik de mandjes kan dragen.
Maar ik neem direct van je aan, dat jouw ervaringen helemaal kloppen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Sorry, had even moeten eindigen met:

:lol: [/sarcasme]
Bedoelde het niet bijtend of lullig ofzo.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Meestal als ik een mandje gebruik is het mijn eigen fietsmandje en ik kan je vertellen, die is brandschoon :lol:

Tja, hoe de mandjes er aan de onderkant uitzien, geen idee daar let ik echt niet op.
Ik denk wel dat als ze vies zouden zijn mij dat zou opvallen.
Waarschijnlijk zit er dan verborgen vuil als je broek er vies van wordt.

Girl1982

Ongelezen bericht door Girl1982 »

Goedendag,

Dit is een zeer voorkomend probleem,ook ik vind dit toch wel een probleem.
En nu denk ik dat daar wel een passende oplossing voor is want ik heb wel eens een mobiele kratten was installatie gezien bij een bakkerij.
Dit bedrijf komt op locatie,dus waarschijnlijk ook mogelijk voor bij de supermarkten.
DIT lijkt me simpelweg gewoon de oplossing,want dan worden ze gewoon ter plekke gereinigd.
Google maar ff onder de naam van mobiele kratten reiniging,zo ben ik ook bij ze gekomen.

Geef deze informatie maar door aan de supermarkt waar je je boodschappen doet (heb ik ook al gedaan nu nog wachten op een reactie )en mocht de verantwoordelijke hierop geen actie ondernemen dan weet je genoeg,lijkt mij. Dan weet je dus dat kosten belangrijker zijn dan de KLANT:D

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Mijn dichtsbijzijnde c1000 was een compleet waardeloze supermarkt, al zie ik de laatste maanden wel verbetering (zo zijn de meeste artikelen tegenwoordig geprijsd en liggen deze meestal in het juiste schap, in het verleden was dit zeer regelmatig niet het geval). Aan de andere kant zijn sommige c1000 filialen heel erg goed en doen niet onder voor de AH XL filialen die ik ken.

Het management bij de C1000 lijkt minder gecontroleerd te zijn dan bij een AH XL of een Jumbo en denk dat dit meespeelt waarom er zo veel contrast is tussen de vele filialen. Ik heb zelf zo'n 5x een email gestuurd via de website van de C1000 om te klagen over het filiaal bij mij in de buurt en denk niet dat ik de enige was (het was echt een waardeloos en ranzig filiaal en durfde hier aleen nog maar houdbare producten te halen dus verwacht dat zij honderden klachten hebben gekregen). Tegenwoordig zie ik een hoop andere gezichten en begint het redelijk te lijken op een degelijke supermarkt.

De schuldige partij hier is in ieder geval een leidinggevende, maar er is meer aan de hand. Er zijn waarschijnlijk maar 1 tot 2 personen verantwoordelijk om op dit soort zaken te letten, maar als de tientallen andere medewerkers dit ook niet hebben gemeld en/of er hier niets aan gedaan is dan zijn de leidinggevenden gewoon waardeloos omdat zij dan niet het personeel genoeg gemotiveerd hebben om verbeterpunten naar voren te brengen. In een bedrijf met veel medewerkers lijkt dat mij gewoon een waardeloze bedrijfsvoering.

Als het hoofdkantoor van C1000 ook deze indruk krijgt dan zullen er veranderingen plaats vinden denk ik.

RedShy

Ongelezen bericht door RedShy »

Ik let daar werkelijk nooit op, of winkelmandjes wel schoon zijn. En het is nog nooit in me opgekomen dat er misschien bacteriën aan mijn pak melk zouden zitten als ik het in het mandje leg. Sterker nog: volgens mij zaten die er al lang en breed op doordat de fabrikant hem al in z'n hand gehad heeft, de chauffeur misschien, de vulploeg medewerker en de tien klanten die besloten het bewuste pak melk niet te kopen.

Ik zou je klacht eerst eens bij C1000 neerleggen voor je hier een topic komt openen.

Krities

Ongelezen bericht door Krities »

Bij de Plus zijn de mandjes ook hartstikke vies. Vooral de mandjes met wieltjes, waar een hengsel aanzit, die mandjes kun je over de grond rollen. De mandjes zijn duidelijk aan een goede schoonmaakbeurt toe.

vlindertje1

Ongelezen bericht door vlindertje1 »

ciske schreef:Ik vraag mij af of Erik V al eens kontakt heeft gehad met de C1000 daar in zijn woonplaats moet toch niet gekker worden dat alles op een forum komt zonder overleg vooraf.

heeft C1000 bijvoorbeeld de link van je gekregen ,zou wel zo eerlijk zijn.
Waarom?
Het is toch de normaalste zaak van de wereld dat de betreffende winkel zorgt dat die mandjes schoon gemaakt worden.
En hoe kan een klant ervoor zorgen dat ze schoon blijven,na een week gebruikt zijn ze al vies.
In een resaurant hoef je na gebruik toch ook je afwas niet tedoen.

Krities

Hier ben ik het helemaal mee eens.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar je zou toch ook niet willen eten van een bord dat door verschillende mensen voor je is gebruikt, zonder dat het af is gewassen, of wel dan.

vlindertje1

witte angora schreef:
Maar je zou toch ook niet willen eten van een bord dat door verschillende mensen voor je is gebruikt, zonder dat het af is gewassen, of wel dan.
Nee natuurlijk niet, daarom word het afgewassen voor je en doe je dat niet zelf.
En dat geld ook voor de winkelmandjes.
Ze zeggen toch altijd de klant is koning.

Krities

Heel goed, de klant is koning. Heb bij de Plus een klacht ingediend over de vieze winkelmandjes, zal me benieuwen of ze volgende week schoon zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, maar als de spullen van de Koning smerig worden, dan interesseert het hun geen biet. De Koning heeft geld zat, ja toch. Als ze maar zoveel mogelijk verkopen tegen zo laag mogelijke kosten.

vlindertje1

witte angora schreef:Sja, maar als de spullen van de Koning smerig worden, dan interesseert het hun geen biet. De Koning heeft geld zat, ja toch. Als ze maar zoveel mogelijk verkopen tegen zo laag mogelijke kosten.
Zo werkt het helaas wel denk ik,
Maar zou een keuringsdienstvanwaren hier niet op controleren?
Toevallig heb ik een keer gezien dat ze hier bij appie de winkelwagentjes aan het soppen waren maar de mandjes weet ik niet.

Krities

De winkelmandjes bij AH zijn veel schoner dan die bij de Plus. Ik denk, dat ze bij AH de winkelmandjes ook regelmatig schoon maken.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen dat mandjes vies zijn. Natuurlijk zou de supermarkteigenaar de boel iedere dag kunnen schoonmaken, maar wie gaat dat betalen?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb door dit rare topic eens gekeken, hier zijn ze niet vies dus vind het een beetje ver gezocht.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Klant is misschien wel koning maar winkelier is keizer.

Wat betreft de smerige winkelmandjes zou ik me drukker maken om het vuil dat men niet ziet. Een schoon ogend mandje kan best veel smeriger zijn. Het zou mij niet verbazen als het meest smerige van een winkelmandje het handvat is dat de mensen vastpakken.

Net zoals de meesten zich vaak druk maken over de wc bril van een drukbezocht openbaar toilet, terwijl ook bekend is dat de deurklinken, lichtknoppen ed vaak veel smeriger zijn dan de wc bril. Wel eens opgelet bij een drukke wc hoeveel mensen de handen niet wassen ? En die pakken later op de dag vrolijk een winkelmandje vast...

Gesloten