LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout van woningbouw nu mijn probleem

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske

Re: Fout van woningbouw nu mijn probleem

Ongelezen bericht door ciske »

@Bob Schurkens , ben het met je eens , maar vind het niet raadzaam dat TS hier de naam neerzet, krijgt ze alleen maar last mee.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Stasi staat voor je het weet op de stoep?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:De Stasi staat voor je het weet op de stoep?

doe is effe gewoon, als je TS wilt helpen dan weet je dat die geen naam moet noemen, dus ik hoop dat TS het dan ook niet doet.

wat Ts er mee bereikt is dat de woningstichting dan juist niet mee zal werken , dus ik hoop op het gezonde verstand van TS.

gevuldekoek

Ongelezen bericht door gevuldekoek »

Bob Schurkjens schreef:Welke woningbouw is het? Je kan beter hier gewoon de naam noemen omdat ze wel genoeg tijd hebben gehad om het netjes met je op te lossen. Dat ze fout zitten is glashelder: een mondelinge toezegging is evenveel waard als een schriftelijke toezegging. Probleem is wel dat een mondelinge toezegging moeilijk of niet is te bewijzen. En het is natuurlijk al helemaal van de pot gerukt dat deze woningbouwvereniging geen strikte interne regels hanteert bij het doen van woningtoewijzingen. Dit soort fouten mogen en hoeven niet gemaakt te worden.

Ik weet niet of het deze is, maar bij http://www.hoeksteen.nl/news.asp?id=377 ... 0&pid=2833 wordt melding gemaakt van 5 extra inschrijfjaren voor jongeren. Zo raar is dat dus niet.

Elke woningbouwvereniging of woonruimteverdeler heeft een klachtencommissie waar je naar toe kan gaan.

Ja klopt precies Intermarishoeksteen, waar google je al niet kan brengen.
Volgens hun heb ik een 'voorlopige aanbieding' gekregen en dat geld dus niet als een toezegging. Met andere woorden ik heb niets te zeggen of te vinden, ik was maar een nummertje. Nou ik ben hier nog niet klaar mee. Ik ga wat je zegt, naar de klachten commissie. Of ze gelijk hebben of niet, de manier waarop ik ben behandeld is absurd.
wbv mag wel mooie regeltjes hebben waar ze zich strikt aan moeten houden*rolt haar ogen*. Maar die verbreken ze even hard, alleen wanneer het hen uit komt! Als je het mij vraag is het vriendjespolitiek geweest.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

gevuldekoek schreef:Volgens hun heb ik een 'voorlopige aanbieding' gekregen en dat geld dus niet als een toezegging.
En die voorlopige aanbieding was waarschijnlijk en definitieve toezegging geweest als de benodigde papieren op het juiste bureau terecht waren gekomen.

Bob Schurkjens

Precies. Daarom een schriftelijke klacht indienen over deze handelswijze van Intermaris Hoeksteen bij de Regionale Klachtencommissie Woningtoewijzing West-Friesland.

Zij kunnen een uitspraak doen over de ontstane schade en hoe die op een fatsoenlijke manier gecompenseerd moet worden. Als je hulp nodig hebt hierbij, kun je bijvoorbeeld eens een afspraak maken bij je lokale rechtswinkel of het Juridisch Loket, http://www.hetjl.nl

http://intermarishoeksteen.nl/Upload/Be ... ingDEF.pdf

Succes!

gevuldekoek

Jolijn schreef:
gevuldekoek schreef:Volgens hun heb ik een 'voorlopige aanbieding' gekregen en dat geld dus niet als een toezegging.
En die voorlopige aanbieding was waarschijnlijk en definitieve toezegging geweest als de benodigde papieren op het juiste bureau terecht waren gekomen.

Dat klopt, ze zouden ook geen verdere reden hebben gehad om mij aftenwijzen.
Ik betaal elke maand netjes mij huur, maak geen overlast, heb geen schulden of andere gekkigheid. Intermarishoeksteen is geen gigantische corporatie. Meneer vertelde mij, dat ze elke week 40 woningen moeten toezeggen, nou goh goh wat een werk. En dan raak je net mijn papier kwijt? Ik ga hier nog heel lang over na mopperen.

gevuldekoek

Bob Schurkjens schreef:Precies. Daarom een schriftelijke klacht indienen over deze handelswijze van Intermaris Hoeksteen bij de Regionale Klachtencommissie Woningtoewijzing West-Friesland.

Zij kunnen een uitspraak doen over de ontstane schade en hoe die op een fatsoenlijke manier gecompenseerd moet worden. Als je hulp nodig hebt hierbij, kun je bijvoorbeeld eens een afspraak maken bij je lokale rechtswinkel of het Juridisch Loket, http://www.hetjl.nl

http://intermarishoeksteen.nl/Upload/Be ... ingDEF.pdf

Succes!
O wat handig! Bedankt ik ga gelijk een brief opstellen!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ gevuldekoek, zonder meer goed dat je alles op papier zet en laat weten dat je het met de gang van zaken absoluut niet eens bent.
Maar blijf niet te lang in gemopper ;-) hangen, ga verder met reageren op andere geschikte woningen.

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

En een meer algemeen advies: zorg ook voor coaching of een wereldwijze vriend.
Het is vrij naief op de woorden van een medewerkster te vertrouwen. :wink:

(U kunt nu op mij schelden, maar het advies is echt goed bedoeld. Ik maak me een beetje zorgen over naiviteit/te goed van vertrouwen)

gevuldekoek

arthur2000 schreef:En een meer algemeen advies: zorg ook voor coaching of een wereldwijze vriend.

(U kunt nu op mij schelden, maar het advies is echt goed bedoeld. Ik maak me een beetje zorgen over naiviteit/te goed van vertrouwen)

Ik sprak met een medewerkster van het bedrijf, dan mag ik er van uitgaan dat mevrouw verstand heeft van de zaken die in het bedrijf afspelen. Mevrouw heeft het tenslotte tot 2 keer aan toe met haar collega besproken. Kom op zeg hoe bedoel u naïef?! Tsja, dan kan ik alles en iedereen gaan wantrouwen.
Ik begrijp niet waarom mensen zoals u op dit forum reageren. Verwijten maken naar onschuldige mensen. Heeft u niets beters te doen? Volgende keer als u naar de slager gaat om een onsje gehakt, zou ik het thuis maar na wegen. misschien klopt wel niet :shock:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

gevuldekoek schreef:
arthur2000 schreef:En een meer algemeen advies: zorg ook voor coaching of een wereldwijze vriend.

Ik sprak met een medewerkster van het bedrijf, dan mag ik er van uitgaan dat mevrouw verstand heeft van de zaken die in het bedrijf afspelen. Mevrouw heeft het tenslotte tot 2 keer aan toe met haar collega besproken. Kom op zeg hoe bedoel u naïef?! Tsja, dan kan ik alles en iedereen gaan wantrouwen.
Ik begrijp niet waarom mensen zoals u op dit forum reageren. Verwijten maken naar onschuldige mensen. Heeft u niets beters te doen? Volgende keer als u naar de slager gaat om een onsje gehakt, zou ik het thuis maar na wegen. misschien klopt wel niet :shock:
Meneer bedoelt het kennelijk echt heel goed met u, en u reageert alsof u aangevallen wordt.
Mijn tip zou zijn: voortaan als u ergens papieren afgeeft (bijvoorbeeld bij de woningbouw of de gemeente) om een ontvangstbevestiging vragen.
Bij mijn gemeente vult de receptioniste die in waar je bij staat.
Dan heeft u in ieder geval een bewijs dat u de papieren heeft ingeleverd.
Ik weet het, in dit geval is het mosterd na de maaltijd, maar het is meer als tip bedoeld voor het geval u ooit nog eens ergens (belangrijke) papieren in moet leveren.
Dan voorkomt u in ieder geval dit probleem in de toekomst.
Vergeet niet om, als u brieven naar de woningbouw stuurt, deze aangetekend te verzenden.
Dan heeft u altijd bewijs in handen dát u ook daadwerkelijk een brief heeft verstuurd.
Inderdaad absurd om overal een bewijs van te moeten hebben, maar ik zeg altijd maar zo 'beter meeverlegen dan onverlegen'.
Heel veel succes!

Bob Schurkjens

Het is niet nodig om een ontvangstbewijs te vragen. Daarnaast kan de bouwtekening die ze meekreeg van de woning als ontvangstbewijs worden beschouwd. Ik zou deze als bewijs naar de klachtencommissie sturen met de klacht.

Topicstarter heeft gedaan wat ze moest doen om deze woning te krijgen. Niets meer en niets minder. Alles aangetekend verzenden kost je 7 euro per keer. Je kan beter alles per e-mail doen. Dan krijg je meestal een automatische ontvangstbevestiging. Kost niets.

Een redelijke oplossing zou zijn om met voorrang een vergelijkbare woning in hetzelfde wooncomplex toe te wijzen.

arthur2000

Meiske,

Het is altijd verstandig om bij contact met medewerkers, dienstverleners en anderen de vraag te stellen: wat gebeurt er, wat zijn de kosten, als het fout gaat?
Een gram minder gehakt, tja... Die mag ze van mij hebben.
Probleem met mensen is dat zij altijd een eigen afweging maken. Wat kost het mij als ik fout zit met mijn advies. Wees daarom voorzichtig met mensen in een wat sterkere positie. Hun fouten hebben nl. niet direct invloed om hun, wel op jou.

Daarom, de acties om dit specifieke geval te fixen weten andere beter. Ik weet wel dat de diepere reden bij jou ook aangepakt moet worden in je eigen belang om dit soort strawatsen in de toekomst te voorkomen.
Daarom: eerst denken, dan doen!
Succes!
:wink: :!:

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Volgende keer als u naar de slager gaat om een onsje gehakt, zou ik het thuis maar na wegen. misschien klopt wel niet
Ironisch genoeg zit er in die sarcastische opmerking een kern van waarheid, althans, wat betreft supermarkten. Als je bijvoorbeeld een kaas van 1 kg koopt kan het gewicht in werkelijkheid tussen de 800 en 1200 gram liggen.

Maar even zonder gekheid, wees inderdaad maar voorzichtig met corporaties. De mensen die daar werken zijn niet erg goed opgeleid en hebben een '9 tot 5' mentaliteit. Als ze een vergissing maken worden ze er niet op aangesproken, en ze hebben geen enkele prikkel om extra hun best te doen (bonussen en verhogingen doet de (semi-)overheid niet aan, zeker in deze tijd niet). Zelf ben ik ook wel eens op het allerlaatste moment ergens voor afgewezen, gelukkig had ik niet opgezegd.

Mocht zoiets de volgende keer voorkomen altijd om schriftelijke bevestiging vragen en de naam van de medewerker noteren die je wat adviseert.

Ik neem aan dat de vrije markt te duur voor je is. Heb je niet eens over emigratie nagedacht?

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

@arthur, met stijgende verbazing en eigenlijk ook ergernis lees ik uw bijdragen alhier, u doet belerend en denigrerend naar gevulde koek. Terwijl deze naar mijn onbescheiden mening keurig volgens de regels heeft gehandeld. Hij/zij is gewoon flink bedrogen door die wbv.
Geef een goed advies maar ga geen dingen roepen (op een nare schooljuftoon) die gevulde koek heus zelf ook wel weet inmiddels.

arthur2000

Mijn advies is: naast repareren achteraf, ook iets doen aan de diepere oorzaken vooraf.
Het is gewoon jammer dat kinderen tegenwoordig geen wereldwijsheid meer leren/hebben. Bijvoorbeeld voor een meisje: hoe kies ik een partner, welk soort gaat bedriegen en ervandoor na een kind te verwekken.
Iedereen weet het best, is 'zelfstandig' en na de schade mogen allerlei hulpinstanties de rommel opruimen. Het is jammer. En als je daar iemand op aanspreekt, ben je 'denigrerend'. Ik heb het gevoel dat gevuldekoek de boze wereld niet aankan en wijs haar erop om daar steun in te zoeken en niet alleen achteraf aan 'damage control' te doen.
Als dat niet mag, excuus. Ik zie alleen niet graag dat naive jonge mensen zware tol door schade en schande moeten betalen terwijl het ook anders kan! :wink: :P

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

arthur2000 schreef: Het is gewoon jammer dat kinderen tegenwoordig geen wereldwijsheid meer leren/hebben. Bijvoorbeeld voor een meisje: hoe kies ik een partner, welk soort gaat bedriegen en ervandoor na een kind te verwekken.
Maar gelukkig hebben ze arthur......

Mag het alsjeblieft weer ontopic ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja arthur, de beste leerschool is het leven zelf. Theorie, boekenwijsheid en zwaaiende vingertjes zijn allemaal leuk en aardig, maar de een is de ander niet, en iedere situatie is anders. Onderscheidingsvermogen, flexibiliteit, mensenkennis, en noem maar op, leren mensen alleen in de praktijk, door tegen dingen aan te lopen.

En daar hebben de meeste mensen heus geen psychologen, GGZ, of Arthur voor nodig.

Jouw opmerking dat gevulde koek de boze wereld niet aan kan, dat is voor jouw eigen rekening. Het feit dat ze hier hulp zoekt geeft aan dat ze die boze wereld wél aan kan, maar even niet weet wat ze in dit geval het beste kan doen. Iets niet weten of ergens niet toe in staat zijn, dat zijn twee totaal verschillende dingen. Maar dat onderscheid, dat is te moeilijk voor je blijkbaar.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

@arthur, met stijgende verbazing en eigenlijk ook ergernis lees ik uw bijdragen alhier, u doet belerend en denigrerend naar gevulde koek. Terwijl deze naar mijn onbescheiden mening keurig volgens de regels heeft gehandeld. Hij/zij is gewoon flink bedrogen door die wbv.
Niet zo zeer bedrogen maar afgegaan op het welgemeende maar riskante en ondoordachte advies van de medewerkster. Ik heb soortgelijke zaken meerdere keren meegemaakt. Bijvoorbeeld dat mijn vrienden hun stufi op een bepaalde manier regelden op advies van een medewerkster van de IBG, en toch een boete kregen wegens onrechtmatig OV-bezit. IBG zegt dan: 'Wat mondeling is gezegd kunnen we niet nagaan maar de regels staan op onze site.' Ander voorbeeld: toen ik via de IND een verblijfsvergunning regelde voor mijn vrouw noemden ze een verkeerd bedrag, en stuurden ze mijn vrouw ook nog eens bijna naar de verkeerde locatie om het document op te halen. Again, de regels stonden online maar ik heb die mensen daar zelf op moeten wijzen want zij wisten het niet!

Met dit soort instanties moet je tien keer navragen en schriftelijke bevestiging eisen. En nakijken op websites en in de wet. En pas actie als je echt zeker weet dat het ok is. Wat deze situatie betreft: ik kan me best voorstellen dat TS ter goeder trouw op de mededeling van de medewerkster is afgegaan, maar toch is het beter voortaan niet meer op te zeggen voor je een nieuw contract getekend hebt.

Gesloten