LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google discrimineert jongeren?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als dit discriminatie is...

toch maar eens een rechtszaak - de gemeente wil niet dat onze 4 jarige buurjongen autorijd
De overheid vind dat mijn 11 jarige neefje nog niet mag stemmen
etc. etc.

Maar serieus - als ik zie hoeveel met name tieners nog domweg in de nigeriaanse mailtjes trappen - is dit geen 'belemmering' maar eerder een bescherming tegen de eigen overschatte intelligentie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar serieus - als ik zie hoeveel met name tieners nog domweg in de nigeriaanse mailtjes trappen - is dit geen 'belemmering' maar eerder een bescherming tegen de eigen overschatte intelligentie.
Nou.... daar zou ik nog wel eens statistieken over willen zien... mijn ervaring is dat juist de jongeren dit wel doorzien en met name de ouderen juist reageren op Phishing mailtjes.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mogelijk.

Tieners trappen vaker in SMS zaken en zo.
(win dit.. win dat.. laat je mobiele nummer achter etc..)

En krijg vervolgens een hoge rekening.

De nigeriaanse klopt.. dat zijn vaak volwassenen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door bprosman »

We zijn het (weer) eens :)

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

trebelski schreef:Voor de duidelijkheid, ook dit forum kent een leeftijdsgrens :mrgreen:

Gebruikers van het forum dienen minimaal 16 jaar oud te zijn http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels

Nah, wanneer begint de grote schoonmaak ?? Gezien de inbreng van sommige is 16 jaar nog te laag........incl soms mij zelf ja hehehehehe

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zelf heb ik ook gmail maar gebruik een emailclient om de mails te downloaden van gmail naar mijn eigen PC. Zie wel meer mensen welke alle mail via het net laten lopen.....tsja....das naar mijn mening ook niet echt slim. Belangrijke berichten stel ik wel veilig.

Heb ook een hotmail adres voor als ik een of ander moet registreren, email van mn provider gebuikt ik niet.
Weet niet of Hotmail / Yahoo met dezelfde restricties werken als Gmail, anders wellicht overstappen.

s6 !

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Teunbosseman schreef:Zelf heb ik ook gmail maar gebruik een emailclient om de mails te downloaden van gmail naar mijn eigen PC. Zie wel meer mensen welke alle mail via het net laten lopen.....tsja....das naar mijn mening ook niet echt slim. Belangrijke berichten stel ik wel veilig.

Heb ook een hotmail adres voor als ik een of ander moet registreren, email van mn provider gebuikt ik niet.
Weet niet of Hotmail / Yahoo met dezelfde restricties werken als Gmail, anders wellicht overstappen.

s6 !

Last van een achtervolgingsclub ?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja.. vervelend.. ikzelf heb mijn gmail vooral veel gebruikt tijdens mn studie alles opslaan wel zo makkelijk ipv een usb stick.

ikzelf was toen al heel lang de 16 gepaseerd (toen ik 16 was hadden we nog windows 95 google was iets wat nog niet bestond)

gmail is heel makkelijk voor scholieren en studenten gelukkig zijn mijn accounts niet geblokkeerd.. maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn leeftijd heb geplaatst (zo maar is koekeloeren)

overigens iemand roept.. dan stuur je toch je creditcard gegevens... blijkbaar heeft deze persoon een creditcard.. de meeste nederlanders hebben die echter niet (ik heb er ooit 1 gehad en wist niet hoe snel ik hem moest opgeven en moest versnipperen)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door bprosman »

overigens iemand roept.. dan stuur je toch je creditcard gegevens... blijkbaar heeft deze persoon een creditcard..
Wel goed lezen... je moet NOOIT je cc gegevens sturen maar gewoon $0.30 cent overmaken. Als je geen cc hebt kun je altijd een ouder vragen , zal wel moeten want 13 jarigen met cc zullen er niet veel zijn. OF... je kunt je ID gegevens opsturen.
Inderdaad een USB stick met een portable mail client was ook een optie geweest om in ieder geval je mail nog te hebben.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Henri42 »

bprosman schreef:
overigens iemand roept.. dan stuur je toch je creditcard gegevens... blijkbaar heeft deze persoon een creditcard..
Wel goed lezen... je moet NOOIT je cc gegevens sturen maar gewoon $0.30 cent overmaken. Als je geen cc hebt kun je altijd een ouder vragen , zal wel moeten want 13 jarigen met cc zullen er niet veel zijn. OF... je kunt je ID gegevens opsturen.
Inderdaad een USB stick met een portable mail client was ook een optie geweest om in ieder geval je mail nog te hebben.


welke mail ??, de te bewaren mails opslaan bij de betreffende doc files vrij simpel toch :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Henri42 schreef:
Teunbosseman schreef:Zelf heb ik ook gmail maar gebruik een emailclient om de mails te downloaden van gmail naar mijn eigen PC. Zie wel meer mensen welke alle mail via het net laten lopen.....tsja....das naar mijn mening ook niet echt slim. Belangrijke berichten stel ik wel veilig.

Heb ook een hotmail adres voor als ik een of ander moet registreren, email van mn provider gebuikt ik niet.
Weet niet of Hotmail / Yahoo met dezelfde restricties werken als Gmail, anders wellicht overstappen.

s6 !

Last van een achtervolgingsclub ?
Altijd nog beter dan het hebben van - UPC odol syndroom -

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Henri42 schreef:
bprosman schreef:
overigens iemand roept.. dan stuur je toch je creditcard gegevens... blijkbaar heeft deze persoon een creditcard..
Wel goed lezen... je moet NOOIT je cc gegevens sturen maar gewoon $0.30 cent overmaken. Als je geen cc hebt kun je altijd een ouder vragen , zal wel moeten want 13 jarigen met cc zullen er niet veel zijn. OF... je kunt je ID gegevens opsturen.
Inderdaad een USB stick met een portable mail client was ook een optie geweest om in ieder geval je mail nog te hebben.


welke mail ??, de te bewaren mails opslaan bij de betreffende doc files vrij simpel toch :lol:

Welke betreffende doc files ?? Deze zal je zelf eerst moeten creeeren wil je je mails op willen slaan.
Nog veel simpelderderder is ind een USB stickie met portable client, had ik zelf nog niet aangedacht.

judyoshja
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2011 12:02

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door judyoshja »

Niet alleen jongeren worden gediscrimineerd (of beter geweerd) door google; ook ik zit met een probleempje.
Aangezien er nergens stond waarom ik m'n leeftijd moest melden heb ik maar een willekeurige datum ingevuld, te jong. Ik heb dus nu geen toegang tot mijn account.
Als mogelijkheid kun je een scan van je paspoort maken en online versturen. Dit heb ik gedaan maar mijn verzoek om herstelling van m'n leeftijd is afgewezen! Zonder opgave van reden.
Eerlijkheid gebied me te melden dat ik niet een volledige scan van m'n paspoort heb gemaakt; alleen het gedeelte waar mijn naam (voor en achter) en geboortedatum op staat en waar "Koninkrijk der"(en daaronder in het klein Kingdom of the Netherlands) vermeld wordt.
Ik vind het niet nodig om ook mijn foto, paspoortnummer of burgerservicenummer bekend te maken aan google.
Een creditcard heb ik niet.
Ondertussen heb ik nog geen antwoord op mijn vraag waarom ik afgewezen ben, gekregen en wordt bij het aftellen van de dagen dat ik nog een herstelling kan maken zomaar een dag overgeslagen.
Mijn enthousiasme over google (ruim 7 jaar volgehouden) is danig bekoeld.
Groets

joppie98
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2012 14:35

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door joppie98 »

ik heb al mijn email adressen en ik kan nu niks meer ook al mijn youtube abonnementen zijn weg ik kan geen filmpjes meer uploaden enz. ik vind het schandalig is er niet een of andere manier waardoor ik toch alles kan overzetten?

ik heb vanaf nu een verschrikkelijke hekel aan google

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door berndv »

joppie98 schreef:ik heb al mijn email adressen en ik kan nu niks meer ook al mijn youtube abonnementen zijn weg ik kan geen filmpjes meer uploaden enz. ik vind het schandalig is er niet een of andere manier waardoor ik toch alles kan overzetten?

ik heb vanaf nu een verschrikkelijke hekel aan google
16 worden is de oplossing. Of een creditcards, maar daar moet je 18 voor zijn.

Je weet dat de minimumleeftijd voor dit forum ook 16 is? En als de 98 uit joppie98 voor je geboortejaar staat, ben jij dus nog geen 16

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door bprosman »

ik heb vanaf nu een verschrikkelijke hekel aan google
Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen :wink:

Calavera
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:28

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door Calavera »

Ik stoor me vooral aan het feit dat er van je verwacht wordt dat je een mobiele telefoon hebt, ik heb sinds een paar jaar geen mobieltje meer omdat ik er geen gebruik van maakte, en wanneer ik inlog op YouTube wordt ik bijna gedwongen een mobiel nummer in te voeren, je kan dit omzeilen door de link te herladen, maar een iets minder begaan iemand zal zo niet in kunnen loggen.

Ben zelf zeer actief op YouTube, maar om nou mensen bijna te verplichten hun informatie af te staan... :?

marlon006
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2012 22:16

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door marlon006 »

ik ben over 17 dagen jarig en daar ben ik blij mee omdat ik een youtube account heb wat redelijk erg bekend is
mijn account word over 27 dagen gedeactiveerd dus heb ik erg belabberd veel geluk maar inderdaad als je op google inlogt (ik gebruik chrome dus ben altijd ingelogd) zou het fijn zijn om even een popup te krijgen dat je acount word gedactiveerd in bijvoorbeeld 7 dagen das tijd zat om youtube account van google te ontkoppelen ;) (ja dat kan gek genoeg)

robwerkhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2012 16:03

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door robwerkhoven »

Ik dacht dat het alleen bij totalitaire regiems mogelijk is, zo maar mensen buiten een gemeenschap te sluiten.
Toch Google schijnt dit ook zo maar te mogen doen. Notabene een groep die zich niet zomaar kan verdedigen, juridisch en fysiek niet.
Waar een groot bedrijf totalitair, autoritair en meedogenloos mag zijn. Mensen, jongeren, die hun vertrouwen hebben gelegd in Google worden nu meedogenloos door dat zelfde Google in de prullenbak gegooid. Hun hele contactorganisatie en opslag bij G-mail, in de fik gestoken.
Google krijgt deze jongeren natuurlijk nooit meer terug bij hun service, Google toont zich immers onredelijk en onbetrouwbaar.
Een megalomane (faciliterend) bedrijf, dat zijn macht gebruikt zonder rekening te houden met haar gebruikers. Beangstigend!
Een veel minder dramatische maar wel zo duidelijke actie is, gepersonifieerde startpagina`s niet meer te ondersteunen, Google laat weten dat zij hal november je persoonlijke pagina dumpen. Enige uitleg over deze aanpak is blijkbaar, met arrogantie van de macht, niet nodig.
Google, je verliest in een rap tempo mijn vertrouwen, uiteraard zal dit Google een worst zijn, maar ik ben natuurlijk niet de enige gebruiker die wordt teleurgesteld, de huidige jeugd onder de 16 zal misschien nooit meer Googles toekomst zijn.
Laatst gewijzigd door robwerkhoven op 05 nov 2012 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Google discrimineert jongeren?

Ongelezen bericht door berndv »

robwerkhoven schreef: Google, je verliest in een rap tempo mijn vertrouwen, uiteraard zal dit Google een worst zijn, maar ik ben natuurlijk niet de enige gebruiker die wordt teleurgesteld, de huidige jeugd onder de 16 zal misschien nooit meer Googles toekomst zijn.
Ik zou mijn geld terug eisen.

Owh nee, u betaald er niets voor, das waar ook.

Gesloten