LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantieverlenging van 4 jaar
-
Re: Garantieverlenging van 4 jaar
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Jouw probleem is dat je die overeenkomst heb met (had) met IT's en niet met Samsung. Samsung levert 2 jaar garantie, die extra 4 jaar betaal je aan IT's en zou ook uitgevoerd worden door IT's. Daar is Samsung geen partij in. Die hebben ook nooit geen cent gezien van die 202,95. En als IT's dan failliet gaat is dat heel zuur. Maar daar kun je Samsung niet op aankijken.Verder had IT's mij destijds verzekerd
Nogmaals , dat is een overeenkomst tussen jou en IT's en niet tussen jou en Samsumg. Samsung is hier geen partij in.dat het toestel dan kosteloos vervangen zou worden c.q. gerepareerd inclusief de voorrijkosten
Je hebt mijn voorbeelden dan wel goed gelezen?Pindakaaspotje schreef:dit is een grap neem ik aan? voor mij komt het over dat je zelf het verschil niet weet.
Wat is dan volgens jou kwaliteit en wat kwantiteit?
Kwaliteit is gericht op hoe het apparaat het doet qua mooi beeld, designs etc.
Kwantiteit is nog altijd gericht op duurzaamheid.
Als een artikel dus wel degelijk een mooier en scherper beeld vertoond dan zijn concurrenten, heb je dus een goede kwaliteit.
Feit dat hij sneller kapot gaat en het uitvalspercentage dus hoger is, ligt hem in de kwantiteit, oftewel de duurzaamheid.
Zo interpreteer ik het in elk geval en ik ben erg benieuwd wat jouw idee is over kwaliteit en kwantiteit.
En ehm :
Je kunt ook proberen het verschil tussen serieus en humor in te zien!skybird schreef:Dan nog zo'n bijdehand die suggereert dat er misschien een vliegje op mijn beeldscherm zit. Ja natuurlijk joh, je hebt hier met een mafkees te doen die het verschil niet ziet tussen een vliegje of een donkere vlek!
Oftewel, het was een flauwe grap. Moet je niet gelijk gaan huilen hè?
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Je gaat een overeenkomst aan met de verkoper.
Die dient een deugdelijk product te leveren.
4 jaar garantie bijkopen is een sigaar uit eigen doos aangezien je er vanuit mag gaan dat een TV minstens 5 jaar mee moet gaan.
Dat de winkel failliet is betekent helaas dat je niet veel rechten meer hebt.
Je kunt immers niet meer bij de verkoper aankloppen.
Samsung staat hier helemaal buiten.
De enige partij die nog iets zou kunnen of moeten doen is de maatschappij waar It's
zijn zogenaamde verzekering had lopen. Daar heb je immers aan betaald!
Die dient een deugdelijk product te leveren.
4 jaar garantie bijkopen is een sigaar uit eigen doos aangezien je er vanuit mag gaan dat een TV minstens 5 jaar mee moet gaan.
Dat de winkel failliet is betekent helaas dat je niet veel rechten meer hebt.
Je kunt immers niet meer bij de verkoper aankloppen.
Samsung staat hier helemaal buiten.
De enige partij die nog iets zou kunnen of moeten doen is de maatschappij waar It's
zijn zogenaamde verzekering had lopen. Daar heb je immers aan betaald!
Als je enigszins een beetje up to date wilt blijven wat betreft audio, video en computers, vind ik zo'n extra garantie complete onzin. Na een paar jaar koop je een andere en de oude zet je voor een leuke prijs op Marktplaats. Daarbij, de prijzen zakken jaarlijks als een tierelier. Iets wat vorig jaar nog Euro 1000 was kost dit jaar misschien nog maar Euro 600.
Daan_1978 schreef: Je weet het verschil tussen kwaliteit en kwantiteit toch wel?
Hij wel, maar jij duidelijk niet
Duurzaamheid en betrouwbaarheid van een product zijn kwaliteitsaspecten.
Ja, laat duurzaamheid nu net op de kwantiteit betrekking hebben.
Zoals hij het zojuist omschreven heeft, klopt het ook wel alleen bekijkt Pindakaaspotje het bij de bron, dus al vanaf de productie.
Ik bekeek het op het product zelf, dus na moment van verkoop.
Volgens mij praten we dus langs elkaar heen en zou het in beide gevallen kloppen als je het mij vraagt.
En natuurlijk, het gaat om massaproductie. Maar sluit niet uit dat ik Samsung nog altijd qua helderheid beeld etc. boven de andere aanbieders uit vind steken.
Feit is ook nog steeds dat ze in alle testen als beste uit de bus komen.
Consumentenbond, hardware.info, tweakers.net en lees de verschillende andere reviews ook maar even na.
Voor mij is kwaliteit hoe het apparaat presteert op het moment dat hij het ook daadwerkelijk doet, maar misschien is dit compleet verkeerd opgevat hoor, maar op die manier worden de tests ook uitgevoerd volgens mij.
Zoals hij het zojuist omschreven heeft, klopt het ook wel alleen bekijkt Pindakaaspotje het bij de bron, dus al vanaf de productie.
Ik bekeek het op het product zelf, dus na moment van verkoop.
Volgens mij praten we dus langs elkaar heen en zou het in beide gevallen kloppen als je het mij vraagt.
En natuurlijk, het gaat om massaproductie. Maar sluit niet uit dat ik Samsung nog altijd qua helderheid beeld etc. boven de andere aanbieders uit vind steken.
Feit is ook nog steeds dat ze in alle testen als beste uit de bus komen.
Consumentenbond, hardware.info, tweakers.net en lees de verschillende andere reviews ook maar even na.
Voor mij is kwaliteit hoe het apparaat presteert op het moment dat hij het ook daadwerkelijk doet, maar misschien is dit compleet verkeerd opgevat hoor, maar op die manier worden de tests ook uitgevoerd volgens mij.
Hmm, wettelijke garantie van 5 jaar.
Duidelijk teveel naar sprookjes geluisterd.
Duidelijk teveel naar sprookjes geluisterd.
Beter kan ik niet niet verwoordenPindakaaspotje schreef:complete onzin. Samsung is na de fabrieksgarantie totaal geen partij meer (eigenlijk zelfs binnen de fabrieksgarantie is het de winkel). Hoe je bij een wettelijke garantietermijn van 5 jaar jaar komt is mij echt een raadsel.jls63 schreef:ondanks dat de tv bij It's is gekocht, mag u toch verwachten, dat u een deugdelijk product krijgt geleverd. U kunt dus gewoon bij Samsung terecht. Maar, en nu komt het, er is wel sprake van afschrijving. In u geval, 4 jaar. Terwijl de wettelijke garantie termijn 5 jaar is.
Maar goed dat is weer een discussie over de rechten die consumenten (vaak denken te) hebben op garantiegebied.
Dit is al door meerdere mensen uitgelegd maar lijkt niet helemaal aan te komen
Dat komt omdat de diverse consumentenorganisaties en ook de consumentenautoriteit (via consuwijzer) steeds aangeven dat als het product gedurende de verwachte levensduur buiten de schuld om van de consument kapot gaat, de consument kosteloze reparatie of vervanging kan eisen.bprosman schreef:Dit is al door meerdere mensen uitgelegd maar lijkt niet helemaal aan te komen
Men komt daarop door te zeggen dat gedurende de verwachte levensduur het product deugdelijk moet zijn (dus geen defecten mag vertonen.)
Men komt daarop, door de regel dat een product aan de koopovereenkomst moet voldoen (de conformiteitsbeginsel) zo uit te leggen dat als een product niet conform de koopovereenkomst is, het product dan ondeugdelijk is.
Dus stelt men: als het product dan gedurende de langere periode conform moet zijn, moet het product dus ook deugdelijk zijn.
Men zegt dan dus: non-conform = ondeugdelijk
Terwijl dat helemaal niet zo is.
Ja, en zo komen de fabeltjes de wereld in.
Kwantiteit gaat om aantallen. Kwaliteit drukt aan hoe goed het product is.Daan_1978 schreef:Kwaliteit is gericht op hoe het apparaat het doet qua mooi beeld, designs etc.
Kwantiteit is nog altijd gericht op duurzaamheid.