Waarom neem jij gemakshalve maar aan dat ik een dikke auto voor de deur heb? Heb ik namelijk niet. Dat ik rook en wekelijks uit eten ga? Doe ik namelijk ook niet, aangezien ik ook dat niet kan betalen. Ik heb 4 kinderen, en kan ook niet met ze op vakantie! Moet ik maar droog brood of gras eten @ JDII???JDII schreef:Sorry, maar dat werkt dus niet bij TS. Die vind dat hij niet kan betalen. Zoals zo velen dat vinden. Tja, die dikke auto voor de deur, het pakje sigaretten per dag en het wekelijkse uit-etentje hoort natuurlijk bij de eerste levensbehoeften....electomonteur schreef:in hun geval zijn de (wan)betalers ook klanten en die dien je met respect te behandelen
elke week een brief sturen of bellen van heeft u er nog aan gedacht ok
Dus logisch dat IJ wat steviger inzet. Met vriendelijk vragen kom je bij TS niet ver.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Interum Justitia belt elke dag
Re: Interum Justitia belt elke dag
Tja, die dikke auto voor de deur, het pakje sigaretten per dag en het wekelijkse uit-etentje hoort natuurlijk bij de eerste levensbehoeften....
Wie zegt dat de TO een auto heeft, rookt en iedere week uit eten gaat????
Ik heb ook nog een kleine schuld waar ik, als alles goed gaat in december vanaf ben, dat is het eerste wat ik betaal als ik m'n geld heb.
maar ik rook ook, maakt niet uit toch zolang ik m'n schuld betaal.m'n vaste lasten betaal en geen nieuwe schulden maak toch?
Wie zegt dat de TO een auto heeft, rookt en iedere week uit eten gaat????
Ik heb ook nog een kleine schuld waar ik, als alles goed gaat in december vanaf ben, dat is het eerste wat ik betaal als ik m'n geld heb.
maar ik rook ook, maakt niet uit toch zolang ik m'n schuld betaal.m'n vaste lasten betaal en geen nieuwe schulden maak toch?
Thanks voor je bijval en advies. JDII walst wel erg makkelijk over de problemen in dit land heen en kent mijn situatie en van vele anderen in dit land niet. Heb eerder in dit onderwerp al aangegeven dat ik altijd maar dan ook altijd wekelijks, op vrijdag, mijn nota's betaalde om met een gerust hart en schuldenvrij het weekend in te gaan! Het doet me veel pijn en verdriet dat ik dat nu niet meer kan en dat er dus mensen zijn zoals JDII die kennelijk nog nooit in hun leven een probleem hebben gekend en wel erg snel een oordeel klaar hebben!renegade66 schreef:op het moment dat je een aanvraag voor wsnp hebt ingediend mag je geen regelingen meer treffen met bedrijven.
@JDII,
blijkbaar besef jij niet wat een burn-out is, en heb je geen flauw benul van de problemen die die er in nederland zijn.
per dag komen er een paar honderd mensen met schulden bij.
zelf bedrijven gaan op dit moment met bosjes om.
dit is allemaal uitschot of zielig?
dat is wel erg kort door de bocht.
menig nederlander moet momenteel elk 0.10 eurocent omdraaien.
volgend jaar wordt dit alleen maar erger.
echter de regering heeft meer oog voor landen als griekenland ipv de eigen landgenoten.
denk liever eerst na voor je antwoord geeft of hou anders je mond.
@TS,
sommeer intrum justitia alles schriftelijk te doen, geef ze aan dat ze met constant lastigvallen de wet overtreden (stalken)
indien ze niet stoppen zul je aangifte doen van stalking en intimidatie. (waarschijnlijk zullen ze zich er niets van aantrekken.)
het fluitje werkt niet hoor, heb dit ook al geprobeerd.
je kunt proberen een klacht neer te leggen bij de NVIO, echter is deze organisatie opgericht door o.a intrum.
volgens de voorwaarden om toegelaten te worden mogen ze geen intimiderende praktijken uitvoeren.
succes.
-
renegade66
natuurlijk, als TS eens wat geld extra heeft een beetje inlossen. al is het maar 10 euro.
maar ga geen regeling aan, dat kan er toe resulteren dat je aanvraag wsnp wordt afgewezen.
trouwens brengt intrum ook registratiekosten in rekening?
niet betalen dus. dit behoort bij de incassokosten inbegrepen te zijn.
al moet ik zeggen dat intrum nog het braafje jochie van de klas is hoor, Solveon incasso is vele malen erger.
maar ga geen regeling aan, dat kan er toe resulteren dat je aanvraag wsnp wordt afgewezen.
trouwens brengt intrum ook registratiekosten in rekening?
niet betalen dus. dit behoort bij de incassokosten inbegrepen te zijn.
al moet ik zeggen dat intrum nog het braafje jochie van de klas is hoor, Solveon incasso is vele malen erger.
Ik heb me dus gemeld bij het schuldhulp loket van mijn gemeente. Zij bereiden de aanvraag voor wsnp voor. # maal per week is er spreekuur van 10 uur tot 11 uur. Dat is dus 3 uur in de week. En er is maar één medewerker die het toenemend aantal mensen dat mede vanwege de crisis in de problemen komt helpen. Je kan je de wachtlijsten voorstellen.
Ik heb duidelijk de restrictie gekregen dat ik in dit stadium GEEN betalingsregeling mag treffen met schuldeisers....
Ik heb duidelijk de restrictie gekregen dat ik in dit stadium GEEN betalingsregeling mag treffen met schuldeisers....
-
electomonteur
als de topic starter even bekend maakt wie de telecom aan bieder is waar hij op word gebeld kan er worden gezocht hoe deze te bereiken is om dit soort intimiderende praktijken te stoppen
Wetboek van Strafrecht, Artikel 285b
1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
hopelijk is dit een stuk duidelijker
Wetboek van Strafrecht, Artikel 285b
1. Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
hopelijk is dit een stuk duidelijker
Thanks @electomonteur voor dit artikel!electomonteur schreef: Wetboek van Strafrecht, Artikel 285b
Het is niet Vodafone zelf die belt. Die hebben een daal van de vordering betaald gekregen door Interim Justitia. Het is een nieuwe trend dat incassobureaus de vordering van hun klanten overnemen om vervolgens als een pitbull zich hierin vast te bijten.
-
electomonteur
Nee niet de provider belt maar intrum oplichtia
klopt maar word je gebeld op een vast nummer van kpn of van ziggo of van wie dan ook
dan kan je hun direct er na bellen en melden dat deze persoon je al geruime tijd belt en je al div male het aan gegeven hier mee te stoppen
tip 2 houd zo lang het duurt ook de datum en de tijd bij dat hun bellen bijna op de seconde precies
dat helpt ook in de eventuele zaak bij de aangifte wegens stalking
klopt maar word je gebeld op een vast nummer van kpn of van ziggo of van wie dan ook
dan kan je hun direct er na bellen en melden dat deze persoon je al geruime tijd belt en je al div male het aan gegeven hier mee te stoppen
tip 2 houd zo lang het duurt ook de datum en de tijd bij dat hun bellen bijna op de seconde precies
dat helpt ook in de eventuele zaak bij de aangifte wegens stalking
@electromonteur: Ah bedoel je het zo. Ik word op mijn KPN mobiel van mijn werk gebeld. Hoe ze aan dat nummer gekomen zijn is overigens ook een raadsel.electomonteur schreef:klopt maar word je gebeld op een vast nummer van kpn of van ziggo of van wie dan ook
tip 2 houd zo lang het duurt ook de datum en de tijd bij dat hun bellen bijna op de seconde precies dat helpt ook in de eventuele zaak bij de aangifte wegens stalking
Ik hou in het logboek van mijn telefoon bij wanneer en hoe vaak ze bellen inderdaad.
Thanks voor je tips
Dat is ook logisch. Maar dat wil niet zeggen dat je dus ook maar niets hoeft te betalen.robbier67 schreef:...Ik heb duidelijk de restrictie gekregen dat ik in dit stadium GEEN betalingsregeling mag treffen met schuldeisers....
-
Guardian72
- Contacteer:
Fijn.robbier67 schreef: @electromonteur: Ah bedoel je het zo. Ik word op mijn KPN mobiel van mijn werk gebeld. Hoe ze aan dat nummer gekomen zijn is overigens ook een raadsel.
Volgens mij mogen ze je werkgever (= eigenaar van dat nummer) helemaal niet informeren (privacy schending).
Wat eventueel zou kunnen helpen - indien men weer belt - is opnemen met alleen de bedrijfsnaam. Dan als het IJ is - melden "die werkt hier niet meer". En vervolgens verzoeken te stoppen met bellen want 'bedrijf' kan ze niet helpen.
Misschien ook handig om gewoon wat geld over te maken. Om de goede wil te tonen.
-
electomonteur
dat is dus het geen wat TS niet mag
een regeling of wat dan ook met schuld eisers treven
sommige melden dat ze geen regeling treffen anderen zeggen maar mevr/mnr u heeft al eens wat over gemaakt en daar door heeft u een betalingsregeling en dient u die wekelijk/maandelijks te voldoen
sommige incasseren bureaus zijn blij als je wekelijks 25 euro's stort
en melden dan gewoon dat je zelf die afspraak hebt gemaakt en dat je die moet na komen
de behandelaar /aanvrager wsnp heft aan ngegeven de schuld eisers door te sturen naar hun
maar intrum oplichtia weigert dit te doen om dat ze dan zeker zijn dat ze nooit het geëiste krijgen
alleen de hoofdsom en de staffel en meer niet
hun willen meer dan waar ze recht op hebben
een regeling of wat dan ook met schuld eisers treven
sommige melden dat ze geen regeling treffen anderen zeggen maar mevr/mnr u heeft al eens wat over gemaakt en daar door heeft u een betalingsregeling en dient u die wekelijk/maandelijks te voldoen
sommige incasseren bureaus zijn blij als je wekelijks 25 euro's stort
en melden dan gewoon dat je zelf die afspraak hebt gemaakt en dat je die moet na komen
de behandelaar /aanvrager wsnp heft aan ngegeven de schuld eisers door te sturen naar hun
maar intrum oplichtia weigert dit te doen om dat ze dan zeker zijn dat ze nooit het geëiste krijgen
alleen de hoofdsom en de staffel en meer niet
hun willen meer dan waar ze recht op hebben
-
Guardian72
- Contacteer:
12x dezelfde oproep plaatsen - ook op locaties waar dat niet past - is niet echt een slimme actie.EuroJohn schreef:Ik wil iedereen uitnodigen