LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bekeuring.wie betaalt?
Re: bekeuring.wie betaalt?
Kijk eens op rdw.nl.[/quote]
Je weet de weg dus wel, kijk zelf eens. En voor wat betreft jouw vraag: degene aan wie de boete via het CJIB is verzonden is verantwoordelijk voor de betaling. De rest zoek je ondeling maar uit!!
Je weet de weg dus wel, kijk zelf eens. En voor wat betreft jouw vraag: degene aan wie de boete via het CJIB is verzonden is verantwoordelijk voor de betaling. De rest zoek je ondeling maar uit!!
Nee ik ben geen rechter, maar de relevantie daarvan ontgaat mij nu dergelijke zaken niet voor de rechter komen en in beginsel administratief afgehandeld worden (wet mulder).kuniz100 schreef:Tufima, als je rechter was zou ik het aannemen.
Ik vraag het op dit forum maar je geeft zelf aan dat je het niet zeker weet.
Kijk eens op rdw.nl.
Waarom moet ik op rdw.nl kijken?
Het antwoord op jouw vraag is daar niet te vinden. Wel elders op internet, maar dan moet je wel zoeken en niet meteen opgeven als je iets niet direct kunt vinden.
Het is van belang waar de 2 boetes voor waren die je heb gekregen.
Ik neem aan dat 1 van de boetes is voor de te hoge constructiesnelheid van de brommer. In dat geval zal nooit de bestuurder de boete krijgen maar de eigenaar/kentekenhouder.
Omdat ze niet de ene boete aan de bestuurder willen geven en de andere boete aan de eigenaar/kentekenhouder is er een richtlijn die zegt dat er 1 traject gevolgd kan worden en in dit geval is dat blijkbaar gebeurd.
Zie: Richtlijn voor het opsporings- en vervolgingsbeleid ten aanzien van bepaalde
door brom- en snorfietsers gepleegde overtredingen
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... SC5317.pdf
"Bij controle van brom- en snorfietsen kunnen meerdere gedragingen en overtredingen worden geconstateerd. Omdat voor de betrokkene/verdachte afdoening van één gebeurtenis langs zowel de administratiefrechtelijke als de strafrechtelijke weg tot grote onduidelijkheid kan leiden dient afdoening langs
één traject uitgangspunt te zijn."
Ik hoop dat dit antwoord geeft op je vraag....
Ik neem aan dat 1 van de boetes is voor de te hoge constructiesnelheid van de brommer. In dat geval zal nooit de bestuurder de boete krijgen maar de eigenaar/kentekenhouder.
Dit is dus wel gebeurt, voor te hard rijden kreeg de bestuurder de boete.
Dit is dus wel gebeurt, voor te hard rijden kreeg de bestuurder de boete.
Er is een verschil tussen een boete voor te hard rijden en een boete voor een te hoge constructiesnelheid hebben (zonder te hard te hebben gereden).
De bestuurder is verantwoordelijk lijkt mij.
@kuniz: heb je uberhaubt het artikel wel gelezen?
Ik begrijp best dat mensen een mening hebben, maar pas op met zeker van je zaak zijn!! (tufima)
De uitslag luidt!!
op basis van de door de verbaliserende instantie ter beschikking gestelde gegevens en de door u aangedragen argumenten is gebleken dan wel voldoende aannemelijk gemaakt dat de beschikking NIET in stand kan blijven. Alles overwegende vernietigt de officier van justitie de beschikking.
scheelt me toch een paar honderd.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
De uitslag luidt!!
op basis van de door de verbaliserende instantie ter beschikking gestelde gegevens en de door u aangedragen argumenten is gebleken dan wel voldoende aannemelijk gemaakt dat de beschikking NIET in stand kan blijven. Alles overwegende vernietigt de officier van justitie de beschikking.
scheelt me toch een paar honderd.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mooi resultaat! Gefeliciteerd!
Waar de boetes voor waren is overigens niet duidelijk geworden.
Je gaf aan dat jij 2 boetes had gekregen en daarnaast heeft de bestuurder ook 1 boete gekregen
Maar om welke boete gaat dit?
Waar de boetes voor waren is overigens niet duidelijk geworden.
Je gaf aan dat jij 2 boetes had gekregen en daarnaast heeft de bestuurder ook 1 boete gekregen
Maar om welke boete gaat dit?
1 kentekenplaatniet deugdelijk aan de voor- en/of achterzijde bevestigd
2 een voertuig rijden, terwijl niet wordt voldaan aan de vereiste remvertraging
De bestuurder heeft er een voor de snelheid gekregen
2 een voertuig rijden, terwijl niet wordt voldaan aan de vereiste remvertraging
De bestuurder heeft er een voor de snelheid gekregen
Beste Kuniz,
Het is natuurlijk niet slim om op een scooter te rijden waarvan je weet dat de remmen slecht zijn, bij een noodstop ben je gegarandeerd het haasje, en dan merk je dat je lichaam niet zo sterk is als de auto of vrachtwagen voor je...,
Wanneer de remmen goed zijn kunnen die het verhoogde motorvermogen van de motor gemakkelijk aan, in het buitenland rijden deze scooters rond met een top van 100 km/uur!, een moderne grote scooter kan deze vermogens makkelijk aan,
De boetes vallen voor je mee, maar zorg alsjeblieft dat die scooter in orde komt, voor je eigen veiligheid en die van een ander!.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Het is natuurlijk niet slim om op een scooter te rijden waarvan je weet dat de remmen slecht zijn, bij een noodstop ben je gegarandeerd het haasje, en dan merk je dat je lichaam niet zo sterk is als de auto of vrachtwagen voor je...,
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Wanneer de remmen goed zijn kunnen die het verhoogde motorvermogen van de motor gemakkelijk aan, in het buitenland rijden deze scooters rond met een top van 100 km/uur!, een moderne grote scooter kan deze vermogens makkelijk aan,
De boetes vallen voor je mee, maar zorg alsjeblieft dat die scooter in orde komt, voor je eigen veiligheid en die van een ander!.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.