Indien de boekhouding van Essent ook klopt??? Er is maar een oplossing, Angelique HELP........, JRUAlle betalingen op papier geteld nog eens geteld....nummers gechecked....echt alles, en alle betalingen maanden kloppen. Mijn boekhouding is sluitend.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voorschot probleem Essent/RWE
Re: Voorschot probleem Essent/RWE
Heb al contact via PB met essent gegevens gestuurd van het gewraakte factuurnummer + bankgegevens van dat zelfde nummer die zij willen innen. Nu wacht ik gewoon even af, heb beide brieven erbij waar zij vragen om deze factuur over te maken, en dan staat er verder nog bij mocht u deze reeds betaald hebben dan mag u dit als niet verzonden beschouwen.h@rm@n schreef:Indien de boekhouding van Essent ook klopt??? Er is maar een oplossing, Angelique HELP........, JRUAlle betalingen op papier geteld nog eens geteld....nummers gechecked....echt alles, en alle betalingen maanden kloppen. Mijn boekhouding is sluitend.
-
forumessent
We hebben contact gehad en de zaak eens tot op de bodem uitgezocht.
Een andere klant heeft puur toevallig een bedrag overgemaakt met het kenmerk van JRU's voorschot. Daardoor was de betaling die JRU daarna deed teruggestort (onder vermelding van een ander kenmerk, waardoor het niet opviel). Vervolgens trekt de klant die het bedrag verkeerd overgemaakt had de betaling terug waardoor de post bij JRU weer open kwam staan.
Dat een klant het voor elkaar krijgt om per ongeluk een bestaand kenmerk van een openstaande post van iemand anders in te voeren is natuurlijk enorm onwaarschijnlijk. Daar is vanuit beide partijen weinig aan te doen. Met die uitleg is het probleem gelukkig boven water en opgelost.
Ruud
Essent Medewerker
Een andere klant heeft puur toevallig een bedrag overgemaakt met het kenmerk van JRU's voorschot. Daardoor was de betaling die JRU daarna deed teruggestort (onder vermelding van een ander kenmerk, waardoor het niet opviel). Vervolgens trekt de klant die het bedrag verkeerd overgemaakt had de betaling terug waardoor de post bij JRU weer open kwam staan.
Dat een klant het voor elkaar krijgt om per ongeluk een bestaand kenmerk van een openstaande post van iemand anders in te voeren is natuurlijk enorm onwaarschijnlijk. Daar is vanuit beide partijen weinig aan te doen. Met die uitleg is het probleem gelukkig boven water en opgelost.
Ruud
Essent Medewerker
Laatst gewijzigd door forumessent op 11 okt 2011 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Ruud medewerker Essent:
Fijn dat het is opgelost en vooral dank voor de terugkoppeling. Als lezer ben je altijd benieuwd wat er nou daadwerkelijk aan de hand is/was.
Inderdaad is het gebeurde werkelijk 1 op de ... kans dat zoiets gebeurd. Stata gelijk aan het winnen van 1 miljoen in de staatsloterij.
Fijn dat het is opgelost en vooral dank voor de terugkoppeling. Als lezer ben je altijd benieuwd wat er nou daadwerkelijk aan de hand is/was.
Inderdaad is het gebeurde werkelijk 1 op de ... kans dat zoiets gebeurd. Stata gelijk aan het winnen van 1 miljoen in de staatsloterij.
-
benikeennederlander
Essent claimed nog een open voorschot op mij te hebben van de maand Juli, heb daarop al mijn betalingen bekeken en deze betaling is correct gedaan in Juli (geen betaling gemist). Nu hebben ze mij een brief gestuurd waarin gesommeerd werd om het bedrag te voldoen, en ze hebben administratiekosten berekend van 25 euro.
Als je dit via je bank of giro afschrift aan kunt tonen, dan behoef je dit niet te betalen.
Het is vervelend dat dit soort dingen gebeuren, maar Jru vergeet niet dat in een bedrijf mensen werken en mensen maken nu eenmaal fouten en sommige iets meer.
Mijn voorstel is dan ook, laat Essent zien dat ze abuis zijn en indien ze hier niets van willen weten, dan sta je sterk en is er maar een uitweg en dat is de Rechtbank.
Doch Essent kennende weet ik zeker dat indien jij met bewijzen komt waarin overduidelijk staat dat je alles betaald hebt, zij ook billijk zijn en hun excuses bij je aanbieden voor de overlast die zij jou bezorgd hebben.
Mijn voorstel is: boerenkool met worst als maaltijd bij je mosterd?benikeennederlander schreef: Mijn voorstel is dan ook
Als de uitleg van Ruud “van Essent” klopt
dan is hier sprake van een toevalligheid die zoals Shine al aangeeft eens op de duizenden (en nog meer) voorkomt.
Dus samengevat: door omstandigheden, waar JRU “niets” aan heeft kunnen doen, is een openstaande post ontstaan bij Essent voor JRU. (Heeft JRU zich niet afgevraagd waarom zijn voorschotbetaling teruggestort is geworden op dat moment?)
In ieder geval dient deze dan alsnog voldaan te worden door JRU omdat hij een restitutie heeft ontvangen (wel onder een ander kenmerk) van betreffende betaling, waardoor hij dus niet betaald heeft. Het lijkt mij logisch dat Essent eventuele boete c.q. incassokosten (€ 25,00) kwijtscheld bij nabetaling van het openstaande voorschot door JR.
En de opmerking van Shine richting Ruud is zeker op zijn plaats omdat vaak een topic begonnen wordt en vervolgens ergens blijft “hangen” waardoor een oplossing achterwege blijft.
Dus samengevat: door omstandigheden, waar JRU “niets” aan heeft kunnen doen, is een openstaande post ontstaan bij Essent voor JRU. (Heeft JRU zich niet afgevraagd waarom zijn voorschotbetaling teruggestort is geworden op dat moment?)
In ieder geval dient deze dan alsnog voldaan te worden door JRU omdat hij een restitutie heeft ontvangen (wel onder een ander kenmerk) van betreffende betaling, waardoor hij dus niet betaald heeft. Het lijkt mij logisch dat Essent eventuele boete c.q. incassokosten (€ 25,00) kwijtscheld bij nabetaling van het openstaande voorschot door JR.
En de opmerking van Shine richting Ruud is zeker op zijn plaats omdat vaak een topic begonnen wordt en vervolgens ergens blijft “hangen” waardoor een oplossing achterwege blijft.
Als ik een betaling gemist zou hebben, zou ik zelf zeker checken of het niet is teruggekomen. Niet alleen op betaalkenmerk, maar ook op bedrag en/of rekeningnummer.
Het is helaas nog niet geregelt, want krijg net een brief binnen van de essent dat als ik niet betaal dat het contract word beeindigd. Communicatie met essent werkt hier dan wel goed maar onderling bij essent is het nog niet helemaal in orde. Heb ook nog steeds geen brief (acceptgiro) ontvangen van de afgesproken regeling die ik had gemaakt met de essent medewerker aan de telefoon, alleen deze brief voorheen vermeld.
-
forumessent
@JRU:
Vervelend hoe dit is gelopen. Ik neem vanmiddag telefonisch contact met u op om dit te bespreken.
Mocht het vanmiddag niet uitkomen en wilt u een andere belafspraak maken, stuur dan een email naar [email protected] (ovv uw klantnummer 150202200 en TrosRadar).
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent medewerkster
Vervelend hoe dit is gelopen. Ik neem vanmiddag telefonisch contact met u op om dit te bespreken.
Mocht het vanmiddag niet uitkomen en wilt u een andere belafspraak maken, stuur dan een email naar [email protected] (ovv uw klantnummer 150202200 en TrosRadar).
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent medewerkster
-
forumessent
@JRU:
Het telefoonnummer wat wij hebben (06-****2836) is steeds ingesprek. Klopt dit nummer nog wel?
Zo nee, stuur dan het juiste telefoonnummer naar [email protected]
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent medewerkster
Het telefoonnummer wat wij hebben (06-****2836) is steeds ingesprek. Klopt dit nummer nog wel?
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent medewerkster
correcte nummer verzonden via de mail.forumessent schreef:@JRU:
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent medewerkster
p.s. Om u wat gerust te stellen. Essen kan u niet afsluiten. Uw energieleverancier kan alleen maar de overeenkomst ontbinden. Als dat gebeurt heeft u nog ongeveer een maand de tijd om een overeenkomst te regelen voor u daadwerkelijk fysiek van het netwerk afgesloten wordt.
Precies Essent sluit niet af maar laat wel afsluiten of geeft opdracht tot!
Dus, ligt de bal toch echt bij Essent ik spreek uit ervaring!!
Precies Essent sluit niet af maar laat wel afsluiten of geeft opdracht tot!
Dus, ligt de bal toch echt bij Essent ik spreek uit ervaring!!
De uitbetaling van essent is geschiedt onder een ander factuur nummer in juli, in augustus krijg ik de eerste brief dat de maand juli open stond, met het factuur nummer van de maand juli . Daar heb op gezocht heb nooit dat bedrag onder het nummer 4652********** gevonden , pas kort geleden toen de essent medewerker mij het andere boekingnummer gaf waarop deze was terug gestort toen heb ik deze pas kunnen vinden, en ja had ook op bedrag moeten gaan zoeken van bijschrijving alleen zoeken onder factuur nummers is het meest gebruikelijke en preciese, anders krijg je vaak teveel bedragen voor je neus.h@rm@n schreef:Als de uitleg van Ruud “van Essent” kloptdan is hier sprake van een toevalligheid die zoals Shine al aangeeft eens op de duizenden (en nog meer) voorkomt. (Heeft JRU zich niet afgevraagd waarom zijn voorschotbetaling teruggestort is geworden op dat moment?)
Ja en Nee: Ja omdat er teveel word vertrouwd op de huidige computer programmas/software modules, maar die hebben ook hun limit in de modules die zijn geinstalleerd dan word daar niet goed mee omgegaan zelfs als er een foutje word geconstateerd terwijl die duidelijk voor de hand ligt alleen de redenatie is dan computers maken geen fouten. Dus daar ligt vaak de fout bij de persoon die te blind vertrouwen op deze rekenmodules die eigenlijk alleen maar 0 en 1 kunnen beredeneren terwijl de mens daarbuiten veel meer visueel kunnen zien, maar dit dan niet gebruiken.benikeennederlander schreef:Het is vervelend dat dit soort dingen gebeuren, maar Jru vergeet niet dat in een bedrijf mensen werken en mensen maken nu eenmaal fouten en sommige iets meer.
En Nee : Nee omdat een factuur module op zich geen fouten maken maar alleen binnen een bepaalde box werken en daarbuiten eigenlijk zo hulpeloos als een kind zijn daar blijft de menselijk factor heel belangrijk. En nu bleek dat wederom na het contact van vandaag de menselijke kant nog steeds belangrijker is dan het blind vertrouwen op een factuurmodule binnen een finacieel programma. Ik kom dit helaas zo vaak tegen als ik dingen lees, wat dat aangaat zijn we helemaal overgenomen door het digitale tijdperk, en er zijn genoeg voorbeelden van momenten dat deze systemen falen of alleen binnen de toegewezen commandos werken, ons landje toch even stokt of vertraagt omdat alles is geautomatiseerd.
Dit word een beetje belachelijk nu, heb ik voldaan aan de betaling (uitgestelde had pas in december gehoeven) en nog steeds geeft het systeem van essent aan dat ik niet betaald heb. Jullie zijn gewoon met geld aan het schuiven. Heb ondertussen ook contact met de bank gehad en die zeggen op de manier essent zegt dat het derde persoon (uit Drachten) betaald heeft en daarna het geld heeft terug gehaald kan helemaal niet (nadat zij de opnames hebben geluisterd die ik van de gesprekken heb gemaakt) heb dat gedaan om alleen even mezelf in te dekken . Ik ga mijn betalings gegevens online zetten en als het zover komt zet ik de gesprekken ook online, om te laten zien dat ik met volledig aan de afspraken houd gaan we er wel een joep van het hek moment van maken. Uit de gesprekken komt duidelijk naar voren dat hun factuurerings systeem tekort schiet en beperkingen kent, en dat essent medewerkers dingen zeggen die door een andere essent medewerker weer worden tegen gesproken. Maar kijk ik naar mijn overzichten online staan deze bedragen er niet bij, aangezien normaal deze bedragen in mijn essent ook moeten staan waar zijn deze dan of zijn ze wonderwel niet vermeld, moet ik gelijk ook erbij vermelden. Is dat hoe Essent zijn administratie doet?? Maarja als je al met kleine bedragen gaat schuiven dan is het ook makkelijk om dat met grotere bedragen te doen.
-
benikeennederlander
JRU,
In je bericht liet je weten dat je het bericht opgenomen hebt, heel goed.
Als Essent daadwerkelijk begint met afsluiten waardoor jij financiële schade lijd, dan kun je dit op hen verhalen.
Ook liet jij aan ons weten dat je alle rekeningen betaald hebt en dat zij niets meer op jou te vorderen hebben, mooi, je kan dit dan overleggen aan de Edelachtbare Rechter.
Ik wil je adviseren om een Advocaat in de armen te nemen, heb je een Rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.
Even losgezien van alles, die openstaande bedrag waar over Essent het heeft, is dat niet toevallig een bedrag wat je nog moest bijbetalen omdat je op jaar basis meer energie afgenomen hebt.?.
Desalniettemin zou ik niet te lang wachten met het ondernemen van actie, indien je daadwerkelijk geen betalingsachterstand hebt.
Nogeen ding en dat is, indien Essent jou afsluit, dan kun je hen ook straf rechtelijk laten vervolgen, immers komt nu de koude periode er aan en de Overheid had destijds besloten dat energie maatschappijen tijdens de koude periode geen Consumenten af mogen sluiten, doen ze dit toch, dan zijn ze strafbaar. Essent is weliswaar een Duits energiebedrijf, maar ze bevinden zich hierin Nederland en dan hebben ze zich aan de Nederlandse wet te houden.
In je bericht liet je weten dat je het bericht opgenomen hebt, heel goed.
Als Essent daadwerkelijk begint met afsluiten waardoor jij financiële schade lijd, dan kun je dit op hen verhalen.
Ook liet jij aan ons weten dat je alle rekeningen betaald hebt en dat zij niets meer op jou te vorderen hebben, mooi, je kan dit dan overleggen aan de Edelachtbare Rechter.
Ik wil je adviseren om een Advocaat in de armen te nemen, heb je een Rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in.
Even losgezien van alles, die openstaande bedrag waar over Essent het heeft, is dat niet toevallig een bedrag wat je nog moest bijbetalen omdat je op jaar basis meer energie afgenomen hebt.?.
Desalniettemin zou ik niet te lang wachten met het ondernemen van actie, indien je daadwerkelijk geen betalingsachterstand hebt.
Nogeen ding en dat is, indien Essent jou afsluit, dan kun je hen ook straf rechtelijk laten vervolgen, immers komt nu de koude periode er aan en de Overheid had destijds besloten dat energie maatschappijen tijdens de koude periode geen Consumenten af mogen sluiten, doen ze dit toch, dan zijn ze strafbaar. Essent is weliswaar een Duits energiebedrijf, maar ze bevinden zich hierin Nederland en dan hebben ze zich aan de Nederlandse wet te houden.
afsluiten ben ik niet huiverig meer voor, de manier waarop essent met gelden omgaat is een beetje om het maar voor nu mild uit te drukken wazig, krijg een duidelijke nota binnen met kenmerk waarvoor het geld is bestemd en nog steeds na betaling en verwerking staat dit bedrag open. Verder staat er ook niks vermeld op mijn essent heb daar ook maar even een screentje van gemaakt. Normaal staan uitbetalingen daar ook, kijk maar naar je eindafrekening uitbetalingen staan er ook gewoon op. Dus ga als het zover komt dit maar met de daarvoor officele instantie aankaarten, dat er een beetje creatief word omgegaan met gelden.
Blijkbaar zit iemand buiten de reguliere uren mee te kijken, als een onvoorzien wonder is ineens de administratie opgekuist........
dit gaat een staartje hebben.
-
forumessent
@JRU
Ik heb u in een rechtstreekse email uitleg gegeven over uw betaling. Heeft u nog vragen of opmerkingen, kunt u rechtstreeks genoemde email beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Richard
Essent Medewerker
Ik heb u in een rechtstreekse email uitleg gegeven over uw betaling. Heeft u nog vragen of opmerkingen, kunt u rechtstreeks genoemde email beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Richard
Essent Medewerker