LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijeenkomst Leaseleed

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
deelnemer

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door deelnemer »

Meld je aan bij Leaseleed.
De beide advocaten van Dirkzwager zijn zeer gedreven,
maar ze moeten bij de rechtbank wel een grote groep vertegenwoordigen.
Aanmelden dus, als zij niet winnen wint er niemand.
Ziten we al op de 500 deelnemers ?

whofan1
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:06

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door whofan1 »

Hallo deelnemer,

Je lijkt me terecht enthousiast over de juristen van Dirkzwager en natuurlijk zou het fijn zijn wanneer 500 gedupeerden zich zouden registreren voor de rechtzaak, maar 300 is al voldoende hoor!
Echter, hoe meer zielen....
Groetjes

deelnemer

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door deelnemer »

Klopt.
Ben een jaar geleden bij een advocaat van een rechtswinkel geweest.
Wat een lachertje die man.
De advcocaten van Dirkzwager gaven niet alleen blijk van goede kennis
over rechtszaken (hun vakgebied) maar hadden ook nu al een zeer goed inzicht in onze de Legioleaseproblemen.
Jammer dat zij individueel niet te betalen zijn, anders wist ik het wel.

Algemene kosten kunnen we beter over 500 man verdelen dan 300 .....

En als Dirkzwager straks 1000 man met nagenoeg hetzelfde Leasprobleem bij de rechter vertegenwoordigt
tegenover 1 tegenpartij (bank) , dan kan de rechter toch nooit zeggen dat 1000 man ongelijk hebben en 1 (=DExia) gelijk?.
Dus hoe meer hoe beter.

whofan1
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:06

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door whofan1 »

Deelnemer,
Nog een paar van mensen zoals jij. Is alleen maar goed voor onze zaak
Succes

deelnemer

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door deelnemer »

Moet matigen met reageren , anders gaan er mischien mensen denken dat ik belang bij de stichting Leaseleed heb, is dus niet zo, vecht hier voor mijn eigen financiele toekomst.

Marijn
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2003 20:57

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door Marijn »

Hoi mensen,

Ik heb enkele dagen geleden voor de tweede maal van Dexia een gegevensformulier toegezonden gekregen met het verzoek al mijn financiele gegevens op te sturen.
Ook suggereerden ze dat ik me bij hen gemeld had om in aanmerking te komen voor de Hardheidsclausule. Dit is dus niet waar! De uiterste sluitingsdatum voor het in aanmerking komen de eerste keer was 30 mei. Nu moet ik weer voor 29 oktober een beslissing nemen of ik op de Hardheidsclausule inga!

WAAR IS DEXIA MEE BEZIG ???

Herkennen jullie dit?

groetjes, Marijn

deelnemer

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door deelnemer »

Haha, Dexia gaat in de aanval, nog snel wat mensen in hun val lokken voordat het te laat is.
Niet op reageren.
Mij hebben ze thuis een paar maanden geleden gebeld.
Dat ik alsnog voor de coulanceregeling in aanmerking kwam, ondanks de verstreken datum.
Als ik terugbelde naar een ander nummer zou ik te horen krijgen dat me alles kwijtgescholden kon worden.
Heb teruggebeld.
Na heel lang doorvragen kreeg er eindelijk uit dat ik nog steeds het complete DEXIAaanbod moest tekenen, dus niets veranderd.
Ze proberen het gewoon.
Laffer kan gewoon niet.
Heb tig keer gevraagd om met hen om de tafel te gaan zitten,
maar daar reageren de heren niet op.
Wees dus op je hoede.

Marijn
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2003 20:57

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door Marijn »

Deelnemer,

Ik had dit gevoel ook al. Vreemde gang van zaken voor een bank.
Waarschijnlijk komt binnenkort het telefoontje ook weer waarom ik niet op hun aanbod inga.
Ik meld het gewoon aan Leaseleed. Wie weet kunnen ze er iets mee.

mvg Marijn

deelnemer

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door deelnemer »

Als het niet tot een voortijdige deal komt is het vrijwel zeker dat we, met de "Class-action" uitspraak onder de arm, ons geld mbv een persoonlijke advocaat van Dexia los moeten krijgen.
Daarom is het belangrijk alles te noteren en te bewaren als bewijs voor hun asociale gedrag tijdens de aanloopperiode van de rechtszaak.

wiekemaalderink

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door wiekemaalderink »

Ook ik ben bij de bijeenkomst geweest van leaseleed en heb daar een zeer tevreden gevoel over. Het kost wel veel geld maar je hebt wel het idee dat er goed gewerkt wordt. Dus als je nog twijfeld om je aan te sluiten bij Leaseleed doe het dan want samen staan we sterk, en kost het ook minder.

deelnemer

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door deelnemer »

Als het geld een soort 1ste storting was kon je je afvragen of het niet te veel is.
Maar we weten wat ze met het geld gaan doen en wat we er voor terug krijgen.
En dan vind ik het een "koopje" in vergelijk met het bedrag dat Dexia ons afhandig wil maken.

SSSpaarder

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door SSSpaarder »

Situatie van LeaseLeed leden is van toepassing.
Bij aanmelding Leaseleed, de actie bij SLV afzeggen.
Vraag 1: Kan zaak maar eenmalig aanhangig maken bij Rechter.
Vraag 2: Loopt er al niet een "Class Action" via SLV.
Overweeg toch aanmelding bij LL :)

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door peter57 »

Geachte SSSpaarder,

Volgens mij kun je zowel lid zijn van de Stichting Leaseverlies als de Stichting LeaseLeed.
Het is wel zo wanneer er een uitspraak van de rechter is en die zal er bij de Stichting LeaseLeed hoogstwaarschijnlijk eerder zijn dan kun je je alsnog afmelden bij de Stichting Leaseverlies.
Je hebt gelijk dat je de zaak maar éénmalig aanhangig kunt maken bij de rechter.

Er loopt volgens mij al een "Class Action" via SLV, maar niet voor dezelfde punten.
Op de site van LeaseLeed (www.leaseleed.nl) kun je het verschil tussen de stichtingen SLV en LeasLeed lezen.

Wanneer je SpaarSelect gedupeerde bent met een "Overwaarde effect" constructie is het dus verstandig te overwegen om lid te worden van de Stichting LeaseLeed.

Als er meer dan 300 aanmeldingen zijn gaat per 15 november een bodemprocedure tegen Dexia en SpaarSelect van start. De Stichting LeaseLeed heeft hiervoor advocatenkantoor Dirkzwager ingeschakeld.

Gast

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door Gast »

Nou dat is anders heus niet zo'n beste trouwens.

Marijn
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2003 20:57

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door Marijn »

Gast

Waarom is dit niet zo'n beste?
Mijn indruk tijdens de bijeenkomst was in ieder geval dat ze zich goed hadden voorbereid en veel van de materie afwisten. Ook de presentatie leek me erg goed!

gaarne reageren!!

Marijn.

Sebasevita
Berichten: 45
Lid geworden op: 24 okt 2003 23:00

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door Sebasevita »

Er is vernomen dat er vanmiddag een uitermate plezierig onderhoud is geweest tussen de Commissie Geschillen Aandelenlease en het Bestuur van Stichting Leaseleed.

Het Bestuur van Stichting Leaseleed heeft een "Zwartboek" samengesteld, met gegevens uit alle 350 dossiers van de gedupeerden die zijn aangesloten.

De heer Oosting stelde de overhandiging van het zwartboek bijzonder op prijs en zou het met belangstelling gaan lezen.

In dit zwartboek staat onder andere wat de werkwijze is geweest van de adviseur van Spaarselect en dat de leasecontructies als "spaarvorm" werden verkocht.

Ook is schriftelijk door de directie van Spaar Select bevestigd dat Dexia het Overwaarde Effect heeft bedacht en alle brochures heeft samengesteld. Overigens werd al het materiaal wat Spaar Select gebruikte van te voren ter goedkeuring voorgelegd aan Dexia.

Daarnaast heeft Spaar Select volgens de directie gehandeld conform de richtlijnen van Bank Labouchere, nu onderdeel van Dexia.

Binnenkort komt er een verslag van de bijeenkomst op de website van Leaseleed te staan. (www.leaseleed.nl)

babbel
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 okt 2003 13:32

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door babbel »

toen ik een Overwaarde effect afsloot via Spaar Select liep dat via Bank Labouchere (inmiddels van Dexia), die heeft dat product dus goedgekeurd... en folders ?? ik heb nooit een folder gezien...

Marijn
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 okt 2003 20:57

Re: bijeenkomst Leaseleed

Ongelezen bericht door Marijn »

Ik heb ook nooit folders gezien. Uit een eerder schrijven aan Dexia kreeg ik het volgende antwoord:
Uit uw brief maken wij op dat U ten tijde van het afsluiten van uw overeenkomst verkeerd bent voorgelicht. Onze brochures en contracten bevatten naar onze mening voldoende informatie over de specifieke kenmerken en de risico's van onze effecten-lease overeenkomsten. Zo staat onder het kopje "de leasestrategie" in de brochure van 2000 van het produkt overwaarde effect zonder herbelegging: U betaalt elke maand een relatief klein bedrag dat uit rente en aflossing bestaat". Verder staat onder het kopje"Belastingplan 21e eeuw dat u de (belasting)heffing slechts verschuldigd bent over de waarde van uw aandelenpakket, vermindert met de schuld die daarop rust. Voorts is onder het kopje"Let Op"vermeld dat beleggen risico's met zich mee brengt. Daarnaast heeft U onze algemene voorwaarden, de byzondere voorwaarden Labouchere rekening, de byzondere voorwaarden Labouchere beleggingsgiro en de byzondere voorwaarden verpanding"ontvangen, die informatie bevatten over uw beleggingsrekening.

Ik ben via een verkoper van Spaarselect aan dit produkt gekomen.
Mogelijk heeft hij folders achtergehouden!
Verder bevatten de Byzondere voorwaarden geen informatie over een zeker beleggingsrisico.

Marijn.

Gesloten