LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen voor het toiletgebruik?
Re: Betalen voor het toiletgebruik?
Astrid bel even 06-44652116 dan kunnen we de zaak even regelen Nel.
Ben het er volkomen mee eens dat de bedragen die tegenwoordig betaald moeten worden voor een bezoek aan het toilet abnormaal hoog zijn. Met de komst van de euro is ook het toiletbezoek met 300% duurder geworden. Gewoon absurd dat dit bedrag ook betaald moet worden voor een klein kind dat net uit de luiers is en heel nodig moet plassen. Maar zo zijn er meer "plasregeltjes"die totaal niet kloppen. Laatst was ik met mijn zoontje aan het winkelen toen hij opeens heel erg nodig moest plassen. Bij geen enkele winkel kon hij gebruik maken van het toilet ( mag niet, ga maar naar restaurant op het plein). Daar aangekomen hangt er een bord, alleen voor gasten die consumptie gebruiken.
Ik heb er niets op tegen, dat er betaald moet worden voor toilet-
bezoek, maar vraag er dan maximaal 0,25 euro voor.
Is iets hoger dan onze geliefde gulden,maar is binnen de perken.
Blijft een goede investering voor de toiletbeheerder, want je kan er ruimschoots schoonmaakmiddelen van aanschaffen.
Ik ben het trouwens geheel eens met Guest,die zegt, dat de Duitsers
veel schonere toiletten hebben.Ik rijd met mijn vakantie door heel
Duitsland heen en heb nog nooit ergens een smerig toilet meegemaakt.
We veroordelen altijd onze Oosterburen, maar kunnen er in dit geval
een voorbeeld aan stellen.Ook het verkeersbeleid, maar dat is weer
een ander hoofdstuk.Daar is weer een andere topic voor.
Groeten Mart
bezoek, maar vraag er dan maximaal 0,25 euro voor.
Is iets hoger dan onze geliefde gulden,maar is binnen de perken.
Blijft een goede investering voor de toiletbeheerder, want je kan er ruimschoots schoonmaakmiddelen van aanschaffen.
Ik ben het trouwens geheel eens met Guest,die zegt, dat de Duitsers
veel schonere toiletten hebben.Ik rijd met mijn vakantie door heel
Duitsland heen en heb nog nooit ergens een smerig toilet meegemaakt.
We veroordelen altijd onze Oosterburen, maar kunnen er in dit geval
een voorbeeld aan stellen.Ook het verkeersbeleid, maar dat is weer
een ander hoofdstuk.Daar is weer een andere topic voor.
Groeten Mart
Het probleem is ook niet dat ik moet betalen voor een toilet, want als er een dame bij zit verwacht je dat deze schoongehouden zal worden. Mijn probleem is dat ik 50 eurocent moet betalen voor en toilet terwijl ik ook al 15 euro of meer entree betaald heb!! En dan blijkt het toilet nog vies ook!! Je krijgt de kans niet om te zeggen dat de toiletten vies zijn want het is OF vooraf betalen OF geen toiletgebruik.
Is er iemand die mij kan vertellen wat de regeles zijn? Moet ik die 50 eurocent betalen ondanks het entreegeld, of is het toiletgebruik bij het entreegeld inbegrepen??
Alvast bedankt, C. Koerting
Is er iemand die mij kan vertellen wat de regeles zijn? Moet ik die 50 eurocent betalen ondanks het entreegeld, of is het toiletgebruik bij het entreegeld inbegrepen??
Alvast bedankt, C. Koerting
Als wij naar een concert of naar het theater gaan hoeven we nooit naar het toilet. Maar als we thuiskomen dan wel en leggen we altijd 0,50 eurocent in het schoteltje. Als we dan ongeveer 11,00 euro bij elkaar hebben, kopen we daar weer een fles drank van.
Dat zijn onze huisregels.
Dat zijn onze huisregels.
Gast "Nel"waarom moet ik je bellen?
tjonge jong jonge.
Schaam je voor zoveel hollandse knueterigheid,vor de prijs van 1 bier kan je 5 keer zeuren,letterlijk,ooit gehoord dat wc.juf de twoiletten huurt enhaar betaling de wc.bijdrage is.
stom stom
soms schaam ik me om nederlander te zijn!!!!
arie
Schaam je voor zoveel hollandse knueterigheid,vor de prijs van 1 bier kan je 5 keer zeuren,letterlijk,ooit gehoord dat wc.juf de twoiletten huurt enhaar betaling de wc.bijdrage is.
stom stom
soms schaam ik me om nederlander te zijn!!!!
arie
Als jij een flat huur en je betaald onderhoudspremie dan wil je toch ook dat de flat onderhouden wordt. Dat de toiletjuffrouw de toiletten huurt en dat er dus een vergoeding moet worden betaald voor het onderhoud, geen probleem, als het maar onderhouden wordt ! ( dus schoon is)Verder hoeft een toiletjuffrouw er geen porche mee te verdienen toch? Het gaat om het principe niet om de kneuterigheid van Hollanders!
Je moet ook niet naar een WC gaan die vies is en zeker niet vooruit betalen.Dat je moet betalen voor een WC waar je al entree voor hebt betaald is te gek natuurlijk.
Wel raar als je stront cadeau geeft dat je daar ook nog moet voor betalen.Vooral dat lekker geurtje.
Maar er is nog niemand die een reactie geeft op een vraag.
Wel raar als je stront cadeau geeft dat je daar ook nog moet voor betalen.Vooral dat lekker geurtje.
Maar er is nog niemand die een reactie geeft op een vraag.
Het wordt tijd dat een aantal van de schrijvers op dit forum eens een paar buitenlanden bezoeken in plaats van anderen op een domme manier uit te schelden.
Stap de grens maar over en je hoeft al zowat nergens meer te betalen, je kunt zelfs gewoon een café binnenlopen, van het toilet gebruik maken en weer weggaan. En dat bij LAGERE caféprijzen dan hier! Men vindt het in het buitenland de normaalste zaak van de wereld dat iedereen naar de WC kan als hij/zij (vooral zij, die kan niet voor een boom gaan staan!) nodig moet. Het is dus onbegrijpelijk waarom we in dit opzicht het buitenland niet na-apen, want dat doen we in bijna alles!
Meestal lukt het mij wel om ergens een 'gratisje' te vinden, dat is in elke stad weer anders, domweg ergens binnestappen en alle commentaar aan je laars lappen is de beste methode.
Het grofste vind ik nog Horecagelegenheden waar je iets gebruikt (en dus al dik voor betaalt!) en dan nog eens apart voor de plee moet betalen. Daar kom ik dus nooit meer, hoe meer mensen dat doen, des te eerder is het over met die flauwekul!
Stap de grens maar over en je hoeft al zowat nergens meer te betalen, je kunt zelfs gewoon een café binnenlopen, van het toilet gebruik maken en weer weggaan. En dat bij LAGERE caféprijzen dan hier! Men vindt het in het buitenland de normaalste zaak van de wereld dat iedereen naar de WC kan als hij/zij (vooral zij, die kan niet voor een boom gaan staan!) nodig moet. Het is dus onbegrijpelijk waarom we in dit opzicht het buitenland niet na-apen, want dat doen we in bijna alles!
Meestal lukt het mij wel om ergens een 'gratisje' te vinden, dat is in elke stad weer anders, domweg ergens binnestappen en alle commentaar aan je laars lappen is de beste methode.
Het grofste vind ik nog Horecagelegenheden waar je iets gebruikt (en dus al dik voor betaalt!) en dan nog eens apart voor de plee moet betalen. Daar kom ik dus nooit meer, hoe meer mensen dat doen, des te eerder is het over met die flauwekul!
-
Ik weet niet in welke buitenlanden Gastin wel eens komt, maar ik heb ontdekt dat in bijvoorbeeld Belgie en Duitsland het voorheen typisch Nederlandse geld vragen voor de WC-dienst ook breed zijn intrede heeft gedaan. Ik was vorig jaar in een reeks van Duitse steden en heb het zonder uitzondering overal meegemaakt. Van 0,25 tot 0,50 Euro per keer! In Belgie (Luik) moesten we in een warenhuis zelfs 1 euro betalen. Nou dat vind ik echt te gortig. In NL heb je dit ook, maar ik moet natuurlijk wel vaststellen dat in sommige toiletten de smerigheid zo groot is, dat ik niet betaal! Als er al zo'n oude geriatrische toiletjuffrouw zit te breien of telezen en de stank en viezigheid komt je tegemoet, zie ik het als wanprestatie. Enneh....vele jaren her (jaren tachtig) betaalde je ook in Engeland al voor toiletbezoek. De prijzen zijn anders wellicht, het principe niet!
kijk met deze uitspraak van gastin kan ik mij eigen helemaal in vinden
en zo is het maar netHet grofste vind ik nog Horecagelegenheden waar je iets gebruikt (en dus al dik voor betaalt!) en dan nog eens apart voor de plee moet betalen. Daar kom ik dus nooit meer, hoe meer mensen dat doen, des te eerder is het over met die flauwekul!
is een luxe, dus 19% btw heffing
Betalen vind ik voor de toillet niet erg, maar wel soms de prijs. 0,25 euro dat is oke, maar 0,50 euro teveel. In het restaurant betaal ik nooit als ik er eet. In Haarlem binnenstad doen sommige restaurants dat, omdat velen er niet eten en naar binnen gaan om alleen naar de toillet te gaan. Dan vind ik het anders, dan betaal ik voor die dienst als ik daar niets nuttig.
Ik wil toch ook wel even reageren op dit bericht ook al is het oud nieuws, als je naar de Efteling gaat staat in het boekje dat gebruik van toiletten gratis is, mag ook wel met die entreeprijs, maar kom je bij de wc's dan zit er zo'n "vriendelijke dame"met een schoteltje. Nou ik betaal dus niet. Ook als ik in de stad kom in de kroeg, normaal kan je gewoon gratis uiteraard, alleen met carnaval moet je ineens dokken. Ja zeggen ze dan, we houden het schoon! dat is toch niet meer als normaal dat het schoon is, je betaald een vermogen aan een pilsje en dan nog betalen voor het lozen ervan.
Hierbij roep ik iedereen op om die "toiletdames"te boycotten. Wat zij verdienen op een dag verdien ik nog niet in een week!!!!
Hierbij roep ik iedereen op om die "toiletdames"te boycotten. Wat zij verdienen op een dag verdien ik nog niet in een week!!!!
Is het niet afhankelijk waar ze zitten en wat je in dat gebouw gedaan hebt?
Als ik in een restaurant of cafe alleen kom om naar de toillet te gaan, vind ik het terecht om te betalen. Als ik hier gegeten of gedronken heb, dan vind ik dat je al betaald heb aan de drankjes en eten.
Als ik in een restaurant of cafe alleen kom om naar de toillet te gaan, vind ik het terecht om te betalen. Als ik hier gegeten of gedronken heb, dan vind ik dat je al betaald heb aan de drankjes en eten.
Waar je darmen en blaas gevuld zijn, mag je deze ook legen. Wettelijk hoef je niet te betalen voor toilet bezoek,het wordt aan de beleefdheid van de bezoeker overgelaten. Je betaald als je tevreden bent, 10, 15,20,25, eurocent dat mag je zelf beslissen.Ben je niet tevreden betaal je niets. Waar je niets naar binnen werkt, betaal je dus wel voor uitwerpselen.
Nou beste Bert. Ik weet niet in welke steden in Duitsland je geweest bent, maar ik kan bevsestigen dat in Duitsland meestal geen verplichte bijdrage wordt gevraagd voor het toilet. Er staat wel een schoteltje en het getuigt van goed fatsoen dat men hier iets oplegt als men naar tevredenheid een toiletbezoek heeft afgelegd. Voor de een zal dit een Euro zijn, voor de ander 20 cent, maar ik hoor altijd "Danke" van de toiletjuffrouw of toiletmeneer.Ik weet niet in welke buitenlanden Gastin wel eens komt, maar ik heb ontdekt dat in bijvoorbeeld Belgie en Duitsland het voorheen typisch Nederlandse geld vragen voor de WC-dienst ook breed zijn intrede heeft gedaan. Ik was vorig jaar in een reeks van Duitse steden en heb het zonder uitzondering overal meegemaakt. Van 0,25 tot 0,50 Euro per keer!
Vandaag bij V&D 0,15 eurocent betaald.
Nou dat valt mee
Nou dat valt mee
Betaal maar betaal maar betaal maar het is toch van de zotte