Pagina 2 van 3
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 28 jan 2012 23:23
door sjuaine
hallo,
ik ben er ook achter gekomen dat future target bv het hele jaar geld bij mij heeft afgeschreven. ik heb mij nooit aangemeld of een sms naar zo een dienst gestuurd.
ik heb het (hopelijk) gelijk stop gezet via de site
www.smsdienstenfilter.nl.
heb net een beetje op forums rondgekeken en zie dat veel mensen last hebben van dit probleem.
hier moet toch iets aan gedaan kunnen worden??!!
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 02 feb 2012 20:09
door mopje64
Het verhaal over Future Target wordt steeds gekker. Ik ben 1 februari gebeld door Vodafone dat er al 6 maanden betalingen buiten mijn bundel plaatsvinden. Ik had het helemaal niet door ik dacht wel goh hoge rekeningen ik moet nodig minder bellen maar het blijkt dus dat Future Target al voor 126 euro aan mij heeft verdiend terwijl ik me nooit ergens voor heb aangemeld. Krijg ook nooit sms berichten en weet ook echt niet hoe dit gebeurd kan zijn. Ik ben gaan zoeken maar kan niks vinden op internet. Ben uiteindelijk bij
www.consuwijzer.nl terecht gekomen en die hebben me via hun site een voorbeeldbrief laten sturen naar Vodafone met het verzoek uit leg te geven over de kosten. Tevens ook het adres gevraagd van Future Target omdat ik dat nergens kan vinden. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Als ik alle berichten zo lees wordt het een lange adem en lastig verhaal.
Ik hoor graag van anderen hoe dit te voorkomen kan zijn in de toekomst. Ik heb van Vodafone het advies gekregen mij via
smsdienstenfilter.nl te blokkeren dus dat heb ik meteen gedaan. Ik hoop dat er niet nog meer geld wordt afgeschreven want dan wordt ik echt furieus. Misschien kan Radar hier eens aandacht aan geven want dit duurt dus al een paar jaar en ik kan me niet herinneren er iets van gezien of gehoord te hebben.
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 21 feb 2012 10:42
door Juut5
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Al 7 maanden lang wordt er per week 6,3 euro via de nota van Vodafone afgeschreven bij mij door future target b.v.
Schandalig! Zo gauw ik kan ben ik sowieso weg bij Vodafone.
Ik heb een klacht naa Vodafone gestuurd en me afgemeld via allerlei sites die hierboven staan.
Direct ga ik ook nog naa de Phone house winkel. Eens vragen wa ze er daar van were.
Kan radar hier niet iets mee? Het is toch te erg!
Die mobiele telefonie in Nederland is zo slecht geregeld en zo duur en zo ondoorzichtig!
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 21 feb 2012 16:17
door Juut5
Future target schijnt bereikbaar te zijn op
[email protected]
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 23 feb 2012 14:37
door Hamington
Future Target BV / Target media schrijft via Vodafone ook bij mij af. Vodafone weigert elke medewerking op basis van de privacy wetgeving. target media staat mij niet te woord. Echter is het simpel. Volgens het Nederlands recht dient de grondslag voor het afnemen van een dienst een overeenkomst te zijn. Als ze niet meewerken om aan te tonen dat ik akkoord ben gegaan met de kosten is degene die incasseert verantwoordelijk. Vodafone in dit geval. Maar om het voor mij simpel te houden stel ik beiden hoofdelijk aansprakelijk voor het geheel. Bij uitblijven van het bewijs van een overeenkomst binnen 10 werkdagen zijn beide bedrijven verantwoordelijk. Of zie ik het verkeerd?
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 28 feb 2012 09:16
door evy169
Ik ben ook de dupe geworden van deze oplichtingspraktijken. Kreeg berichten van future target op mijn mobiel zonder dat ik mezelf ergens voor heb aangemeld of toestemming voor heb gegeven.
Als het met 10 euro per maand van je rekening af gaat heb je niet zoveel in de gaten. Ik heb een abonnement van 29,95. Maar toen er ineens 83,02 van mijn rekening werd afgeschreven schrok ik en ging ik kijken. Het wordt blijkbaar met steeds grotere bedragen afgeschreven. Het kost me nu al 70 Euro (+10 euro van de maand ervoor). Maar ik laat het hier niet bij zitten. Ik heb mijn klacht bij vodafone weggelegd en heb het bedrag meteen terug laten storten. Ik betaal vodafone niets meer dan alleen de kosten die ik hen ben verschuldigd aan bellen/sms en internet inclusief de BTW.
Ook van de volgende maand zullen zij niets meer af kunnen schrijven.
Jammer dat vodafone elk probleem als een individueel probleem
ziet en behandeld. Op zich in eerste instantie logisch, maar erg veel mensen van klacht.nl, mensen die hier hun verhaal doen en op andere forum sites zijn hier de dupe van. Vodafone verliest hiermee alleen maar meer klanten en dat lijkt me niet echt winstgevend. . Want daar gaat het bij deze bedrijven uiteindelijk om. Er zou dan toch een behoorlijk groot licht moeten gaan branden.
De klant wordt slecht beschermd en dat is echt zorgelijk.
Ik hoop dat hier bij radar aandacht aan wordt besteed zodat er eens onderzocht kan worden hoe het beleid van vodafone werkt of dit dan wel de juiste manier is. In de hoop dat vodafone zijn klanten beter kan beschermen/ in kan lichten zodat deze praktijken stoppen!!!
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 28 feb 2012 09:22
door evy169
gpharmsen schreef:Ook ik heb de afgelopen maanden onbewust geld betaald via vodafone aan future target bv. Ik heb mij afgemeld en ook om het terugstorten van de afgeschreven bedragen gevraagd. Heeft iemand anders dit al gedaan en wat zijn dan de ervaringen?
Hallo gpharmsen,
Ik weet niet bij welke provider je zat, maar kun je mij vertellen of je je geld hebt terug gehad?. Ik heb het bedrag terug laten storten en zal alleen het geld betalen die ik hen ben verschuldigd. Dus het krijgt nog een staartje.
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 28 feb 2012 11:37
door evy169
Heb dit gevonden op de site van de Vodafone klanten service:
Wat doet Vodafone om mij te beschermen tegen ongewenste sms-diensten?
We zijn sinds lange tijd actief bezig om misleidende sms-diensten uit de markt te krijgen. Zo stelden we gedragsregels op waar de sms-aanbieders aan moeten voldoen. Dankzij deze gedragsregels en de verzameling klachten over aanbieders lieten we een aantal sms-diensten afsluiten.
Ben benieuwd waarom zij future target die al lange tijd klachten geeft bij klanten van vodafone nog niet hebben kunnen afsluiten.
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 28 feb 2012 16:01
door hamijes
Ook wij zijn belazerd door Future Target, en we hebben hen benadert dankzij de tips die genoemd zijn in dit forum. Binnen 3 uur kregen we een reactie van hen dat zij ons hebben afgemeld voor de dienst. Voor verdere informatie en creditering van de kosten verwezen ze ons door naar
[email protected]
Dat hebben we gedaan en we wachten op een reactie van hen.
Gegevens Future Target:
TargetMedia B.V.
Klantenservice
TargetMedia B.V.
Postbus 444
1270 AK Huizen
T 0900-2110211 (10 cpm)
M
[email protected]
W
www.3010sms.nl
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 29 feb 2012 09:26
door hamijes
De reactie van
[email protected] luidt: u heeft er zelf voor gekozen om met uw mobielnummer in te loggen en akkoord gegeven voor de wekelijkse kosten.
En u kunt dit controleren door in te loggen!!! met uw mobiele nummer op de bewuste website. En omdat het uw eigen keuze is geweest gaan wij de kosten niet terugbetalen.
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 29 feb 2012 18:09
door evy169
Dat lijkt me de grootste quats. Dan zouden zeer veel mensen die zich hierin gedupeerd voelen en dit aangeven zich hier volgens hen toch bewust van zijn. Beetje vreemd en omgekeerde wereld. Ze proberen zich in te dekken door het systeem zo op te zetten dat je volgens hen bewust hebt meegedaan aan hun sms'jes/spelletjes of hoe zij het ook willen noemen terwijl je bijvoorbeeld alleen maar hebt willen kijken waar het voor is. In ieder geval heb ik in mijn situatie alleen maar sms'jes gehad en heb me nergens ingelogd of aangemeld waardoor de indruk kan worden gewekt dat ik met hen een dienst ben aangegaan. Ik hoop jullie ook niet. In ieder geval heb je daar een overeenkomst voor nodig met toestemming van beide partijen.
Ik heb vodafone een klachten brief verstuurd en heb mezelf opgegeven voor het programma van rechtgezet van John van de Heuvel. Ben gebeld vandaag, omdat ze er meer van willen weten. Hoe meer mensen zich laten horen hoe beter het is. Zal daarom ook aangeven hoeveel klachten er vanaf vorig jaar binnen zijn gekomen van o.a klacht.nl en hier op trosradar.nl. Ik hoop dat ik snel meer kan vertellen
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 08 mar 2012 14:23
door fem-sling
Ook ik ben helaas slachtoffer van Future Target!!!!
Nooit heb ik mij ergens voor aangemeld, vanaf 30-12-2011 wordt er per week voor € 12,80 geld afgeschreven door Future Target BV. Ook krijg ik wekelijks smsjes van jokerquiz.nl...
Naar aanleiding van dit forum heb ik voorbeeldbrieven opgezocht op consuwijzer.nl en die verstuurd naar zowel vodafone als Future Target bv.
Nu dus in afwachting van reactie..
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 08 mar 2012 14:42
door Mousy
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=120
In dit topic word target media/ future target ook vaak genoemd er staan dezelfde adres gegevens etc in.
Scrol na beneden op de pagina en zie het bericht van AndrewM op 19 mei 2011 12:11
Zo te zien dus een vies bedrijfje.
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 13 mar 2012 23:59
door amazingangel1708
ook ik ben helaas de dupe van future target, en weet je doordat er al zoveel klachten zijn hierover zie je door de bomen t bos niet meer en wat ik nog erger vind is dat vodafone je van hot naar her stuurt overal afmelden heb ik gedaan maar de volgende maand weer 4 x 5.00 af ex btw, en er zijn zoveel klachten al binnen, na weken wat maanden gezocht te hebben en elke maand weer hopen dat het goed gaat en je afgemeld bent ben je het dus niet, nu heb ik bij pay.info dat je moet sms en naar5454 en dan PIN 5399 dat je dus een pincode krijgt en je dan via de site ziet wat je allemaal hebt betaald. als je dan naar details gaat zie je rechts boven in afmelden als je dus daar op klikt dan staat er bij abonnement, hernieuw abonnement, dus ik hoop dat het nu wel gelukt is
Hopelijk kan ik nog wat centjes terugzien maar als ik dit allemaal lees, heb ik weinig hoop.
groetjes, een alleenstaande moeder die ook gedupeerd is
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 14 apr 2012 23:45
door robmarja1960
Hallo,
Helaas ben ook ik de dupe van deze **** Future target en al vanaf oktober vorig jaar
stiekem eerst een klein bedrag en daarna steeds meer. GRATIS bericht staat er en toch afschrijven ( leer mij dit ook) belachelijk dat dit niet door een provider word eruit gefilterd.
Vind dat dit hun taak is en niet van een klant, kijk als je iets op papier heb of via je mail bevestigd hebt dan oke maar dit zomaar doen. Dit is zoiets als Vodafoon een bericht sturen en zonder dat zij het weten geld van hun rekening naar jouw laten overschrijven. Ook onder de noemer GRATIS. Mensen dit moet op de tafel komen en ons geld moet terug komen.
Wat kunnen we doen?
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 17 jul 2012 18:40
door RobVW
Ik ben sinds 2 maanden ook slachtoffer van Future Target wordt iedere week 5€ afgeschreven.
Heb net Vodafone gebeld en zijn gaven aan dat zij de dienst voor mij zouden stoppen binnen 24u en dat ik daarvan een bevestigingsmail zou krijgen.
Ben benieuwd of dat ook zo is als ik al die berichten hier lees.
Zal hier laten weten of het gelukt is...
Mvg
Robert
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 23 mei 2013 12:21
door Jeroen1988
Hier nog een slachtoffer.
Ik ben al vanaf 2006 geblokkeerd voor alle sms diensten betreffende content wat gekocht kan worden
er kan dus vanaf mijn nummer niks gekocht worden.
tevens ook even opgezocht naar de omschrijving van de dienst om te kijken wat deze inhoud helemaal niks nade noppes te vinden. deze bestaat dus gewoon helemaal niet!
tevens vodafone ook gebeld met de melding een klacht te hebben.
antwoord: ja meneer het is inderdaad raar dat deze kosten bij u worden afgehouden terwijl u overal voor geblokkeerd bent.
tevens zijn wij bang als we een nieuwe blokkade plaatsen er toch kosten zullen blijven.
mijn vraag HOE KAN DAT!
tevens kan ik nu een klachten brief gaan schrijven in de hoop mijn geld terug te krijgen maarja dit zal natuurlijk ook niet te garanderen zijn zoals altijd!
op alle site afgemeld en tevens ook een mail gestuurd.
vodafone zou zelf ook nog een mail gaan sturen naar het mail adres als extra bevestiging dat de dienst afgemeld moet worden.
Ik hoop dat hier snel een einde aan komt en ze dit snel de wereld af helpen.
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 15 okt 2013 21:33
door Nfran
Ook wij zijn door Future Targets op kosten gejaagd. En dat zonder een aanmeldingsprocedure te doorlopen! Hoe is het mogelijk dat een bedrijf ongestraft geld kan incasseren, zonder dat de provider, Vodafone, daar iets aan doet. Aan het aantal klachten te zien, kan deze BV al een tijdje haar gang gaan. Schandalig! Gelukkig zijn wij er al na een maand achter gekomen en bleef de schade "beperkt" tot 15 euro. Nu opgezegd via payinfo.nl en zwaar gewaarschuwd...
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 03 feb 2014 15:05
door KrisDev
Ik kwam er gister achter dat ik dus ook gedupeerd ben. Sinds December 2012... Snap van mezelf niet dat ik het niet eerder heb gezien op m'n vodafone rekeningen, maar goed, ik zal er wel overheen hebben gekeken.
Ik zie dat hier al een tijdje niet meer gereageerd is maar toch... Heeft Radar inmiddels al iets gedaan en zijn er al mensen die geld terug hebben gekregen?
Re: afmelden diensten future target / target media
Geplaatst: 25 apr 2014 13:48
door Rutgerus64
Even een bericht dat het Future Target probleem nog steeds bestaat. Er wordt sinds 2 maart elke week geld afgeschreven zonder dat daarvoor een dienst geleverd wordt. Beter nog, ik heb niets aangevraagd. Werkwijze is dat ik bij Vodafone een klacht heb ingediend en via
http://www.payinfo.mobi/contact de eerste poging gedaan heb me af te melden. Ik hoop in eerste instantie het verlies te beperken of zelfs geld terug te krijgen. Wordt vervolgd.