LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

Ook de APK.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door JtC »

Nee, zelfs dan niet, want net zoals ik hiervoor al noemde, het had net zo goed de vorige eigenaar van de auto zelf kunnen zijn. Het zwart spuiten kon dus al reeds gedaan zijn tussen de voorlaatste en laatste keuring. Er zit denk ik wel een verschil tussen het opzettelijk verdoezelen van een gebrek en het negeren van een gebrek. Vandaar mijn punt. Maar hoe dan ook, ik denk dat je dit verder aan de RDW over kunt laten, in de hoop dat dit gevolgen heeft.

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

Garage Woudstra gaf mij al te kennen dat zij de leidingen hadden zwartgespoten om verdere roestvorming tegen te gaan. DUS HIJ WIST VAN HET PROBLEEM. Waarom zijn de leidingen niet schoongemaakt, dan was hij er achter gekomen hoe de staat was van de leidingen waren.
Alle punten die hij gedaan heeft ter reparatie voor o.a. APK staan op de rekening. Telefonisch gaf hij te kennen dat de remleidingen door hun zwart worden gespoten als deze minder zijn...

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door ronald g »

Matiz kan ook enkel maar aannemen dat de garage dat gedaan heeft, geloof me die doet dat niet, er staat gewoonweg te veel op het spel. Je bent gewoon slachtoffer van de summiere eisen die aan een apk keuring gesteld worden. Het is nogal logisch dat je eigen garage de ander afkraakt, reparatiekosten verhalen is geen optie en 297 euro betalen voor het vervangen van twee achterste remleidingen is bijna 150 euro per stuk. Je kunt maar beter eens bij je eigen garage gaan vragen waarom remleidingen vervangen zo kostbaar moet zijn. Maar dan nog de verkoper en die is niet de garage waar de Matiz is gekeurd blijft buiten schot, die heeft immers een niet veilige auto verkocht.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door JtC »

Ok
matiz schreef:Garage Woudstra gaf mij al te kennen dat zij de leidingen hadden zwartgespoten om verdere roestvorming tegen te gaan. DUS HIJ WIST VAN HET PROBLEEM. Waarom zijn de leidingen niet schoongemaakt, dan was hij er achter gekomen hoe de staat was van de leidingen waren.
Alle punten die hij gedaan heeft ter reparatie voor o.a. APK staan op de rekening. Telefonisch gaf hij te kennen dat de remleidingen door hun zwart worden gespoten als deze minder zijn...

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door ronald g »

Ach een auto die door een erkend apk station is goedgekeurd en geen RDW controle betreffende het op kenteken gekeurde voertuig wast zijn handen in onschuld. Dat je zelf een reparatie bij je eigen garage met als gevolg dat je je poot uit laat trekken heb je aan je zelf te danken.

Ps de auto is gekocht van een voormalig eigenaar dus niet bij garage Woudstra, die heeft enkel het onderhoud gedaan en is niet verantwoordelijk voor de staat waarin de wettelijke eigenaar de auto verkoopt, die is verantwoordelijk maar die heeft waarschijnlijk een afschuif techniek, nee als je echt wat wil verhalen moet je bij de verkoper zijn die heeft de Matiz met een geldige apk verkocht. Ik verdenk die verkoper niet de garage.

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

Hallo Ronald, ik denk dat jij even je mond mag houden, oké...

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

Het vervangen van Remleidingen is niet eventjes een werkje wat eventjes wordt gedaan. Leiding wordt uit 1 stuk geleid, gebogen en geplaatst. je moet van boven het blok naar onderen en uiteindelijk naar achteren werken. Als jij (Ronald) dat in een kwartiertje kunt maken, erg knap dan. Het is de tijd die eraan zit

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

En dat remleidingen verrot zijn, kan ik niet aan mijzelf liggen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door newmikey »

matiz schreef:En dat remleidingen verrot zijn, kan ik niet aan mijzelf liggen.
Een autobedrijf of dealer is niet aansprakelijk voor mankementen die bij een onafhankelijke inspectie naar boven komen. Het is een goed idee om bij het autobedrijf of bij de dealer een beschrijving van de onderhoudsstaat van het voertuig te vragen. Wil je meer zekerheid, dan kies je voor een autobedrijf of dealer die deelneemt aan de Nationale Autopas.

Je hebt minder rechten wanneer je een tweedehands auto kopen gaat van een particulier, dan wanneer je hem van een autobedrijf of dealer koopt. De wagen moet zich in de staat bevinden zoals omschreven in de advertentie, andere regels gelden niet. Als een particulier liegt over de staat waarin de auto zich bevindt, dan kun je er werk van maken en de verkoper aanklagen bij de rechter.

Voordat je een tweedehands auto kopen gaat, bekijk de mechanische staat en veiligheid. Bekijk hem in daglicht. Maak een proefrit. Heb je er zelf geen verstand van? Neem dan iemand mee die dat wel heeftAls een wagen betrokken is geweest bij een ongeval, dan kan ie onveilig zijn. Soms worden 2 schadeauto's in elkaar gezet tot één. Zo een is altijd onveilig! Aan te raden is voordat je een tweedehandse auto kopen gaat, een keuring te laten verrichten. Bijvoorbeeld een ANWB autokeuring. Kijk op anwb.nl voor meer informatie.

Onderzoeksplicht
U als koper heeft een onderzoeksplicht. U moet onderzoek doen naar de staat van de auto. Een APK is daarvoor niet voldoende. De ANWB raadt u aan een totaalkeuring te laten verrichten. Zo’n keuring geeft u zekerheid over de staat van de auto en er wordt een prijsadvies gegeven. Het beste is om zelf opdracht te geven om de auto te laten keuren en zorg ervoor zelf bij de keuring aanwezig te zijn.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door ronald g »

Matiz, die remleidingen zijn niet van staal. Je bent belazerd door je eigen garage en die remleidingen zijn ten tijde van de apk goedgekeurd, geen lekkage remwerking okido verder gaat die keuring niet. Je kunt niemand aansprakelijk stellen. Als je echt wil weten wat de punten voor de APK zijn moet je er maar eens op googlen. Nogmaals een auto met een geldige of geheel nieuwe APK hoeft niet per definitie een veilige en betrouwbare auto te zijn maar mag weer een jaar de weg op, snap dat nu eens een keer. Jou kruistocht gaat er een tegen molens worden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

De basis blijft : Als je vindt dat Woudstra iets verkeerd heeft gedaan, moet je dit bedrijf kans geven om het te herstellen.

Terecht zegt Woudstra dat je je rechten verspeeld hebt door een andere garage ongezien opdracht tot reparatie te geven

Daar kan geen vakantie tegen op
Op zijn minst had je contact moeten opnemen met Woudstra en vragen wat te doen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door ronald g »

@ Leo Ts heeft de auto niet bij Woudsta gekocht, die heeft enkel de apk keuring gedaan. En de Matiz voldeed aan de minimale eisen. maar dan nog met een redelijk oude auto (1999) gaan de meeste kopers er van uit een nieuwe APK is heilig dus een goede koop (goedkoop) moet je achteraf niet gaan zeuren.

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

Ik weet wat de punten zijn voor een APK, Ik weet dat het een momentopname is.
Rotten van een remleiding is geen momentopname hier zijn maanden voor nodig.
enige weg te poetsen roest wordt een outo mee goed gekeurd, blijvende roestvorming, putten in de leiding door de roest = aantekening keuringsrapport. Zware roestvorming en de auto komt niet door een APK.

Ik ben op dit forum gekomen om te kijken wat ik hiermee aan moet en niet door iedereen afgeblaft te worden. Mijn vrouw en dochter van 2 zijn bijna de dood ingereden. Door een keuringspunt waar na mijn mening erg ligt over wordt gedacht.

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

Auto is daar niet alleen gekeurd maar ook in onderrhoud geweest...

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

rekeningen van onderhoud + APK die heb ik. Zelfs het onderhoud wat Voor de APK is uitgevoerd.

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

De RDW geeft zelfs toe dat dit niet had mogen gebeuren en al helemaal niet ongeveer 4 weken na keuring. Er had ''Volgens de RDW'' in ieder geval een adviespunt op moeten staan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

blijft mijn standpunt onverkort staan

riddert
Berichten: 2187
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door riddert »

Het blijft een beetje achterafgepraat, je had voordat je de auto in gebruik nam moeten checken op achterstallig onderhoud, en hier wat aan moeten doen.

Je hebt het gewoon zover laten komen dat je je vrouw bijna de dood in hebt laten rijden..... althans, dat schrijf je zelf. U probeert de verantwoordelijkheid af te schuiven op Woudstra, en dat lijkt me niet terecht.

matiz
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2011 14:43

Re: Garage Woudstra...... nooit heen gaan..!

Ongelezen bericht door matiz »

Waar het mij omgaat is dat Woudstra Dit had moeten zien. En als je contact met hem opneemt om een probleem voor te leggen hoe hier uit te komen je als antwoord krijgt ''Gegroet'' en dat is alles....

Kunnen jullie je indenken hoe het voelt? Het gaat mij niet om die rottige 297 euro. Als je een onderhoudsgeschiedenis hebt van een garage van de betreffende auto en een Keuringsrapport zonder punten, Lid van de DRW BOVAG, autopas. Dan mag je ervan uit gaan, neem ik aan, dat dit dan ook correct is.

Dus ik vind de beschuldiging dat IK het zover heb laten komen mijn gezin de dood in te laten rijden dan ook helemaal niet te recht. Hoe durf je zoiets te zeggen ''riddert''
Auto is aangeschaft 1 dag voor mijn vakantie, tja dat kwam nu eenmaal zo uit. Heb dan ook echt de tijd gehad om uit te pluizen wat de mogelijkheden zijn.

Ik vraag om advies en raad, en niet om mij steeds te moeten verweren en beschuldigd te worden. Waar mensen zijn worden fouten gemaakt maar deze fouten kunnen ook opgelost worden. Het gaat mij niet om het geld het gaat mij om eerlijkheid. Dit is ook iets wat je iedere dag meemaakt, je koopt ook iedere dag een auto. je bent ook iedere dag met auto's bezig... Als er een probleem is behoor je dat samen op te lossen.

Gesloten