LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung laptop hardeschijf alweer stuk

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Samsung laptop hardeschijf alweer stuk

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:BBCS,

Niet ik maar jij verdraaid de uitspraak. Nergens in het vonnis is te lezen dat de verkoper wel vijf jaar garantie heeft gegeven maar niet heeft aangegeven waarop en hoe.
Ik heb ook geen vijf jaar garantie genoemd.
Ik heb alleen aangegeven dat de verkopende partij wel een garantie heeft gegeven, maar niet aangegeven heeft wat die garantie precies inhield.
De verkopende partij beroept zich op dat de garantie verstreken is, maar als niet bekent is wat die garantie inhoud, kan de verkopende partij er ook geen beroep op doen.
En dat is dus precies waarom dat de rechter die garantieclaim verworpen heeft.

BBCS schreef:Als je goed leest, had de rechter een totaal andere beslissing genomen als de verkopende partij wel aan de voorwaarden van artikel 6a van wetboek 7 had voldaan.
Dat is niet in het vonnis te lezen en volgt ook negens uit.[/quote]
Lees maar eens goed.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung laptop hardeschijf alweer stuk

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Ik heb ook geen vijf jaar garantie genoemd.
Jouw stelling was dat de koper geen recht heeft op kosteloos herstel of vervanging wanneer zowel de garantie als de wettelijke termijn van maanden was verstreken. Als deze stelling waar is, dan moet hij terug te vinden zijn in dit vonnis, maar dat is niet zo.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1349618
BBCS schreef:De verkopende partij beroept zich op dat de garantie verstreken is, maar als niet bekent is wat die garantie inhoud, kan de verkopende partij er ook geen beroep op doen.
Jij draait de zaken om. De verkoperende partij beroept zich niet ergens op, maar betwist iets. Hier eist de kopende partij iets van de verkoper, dus het is de kopende partij die zich ergens op zal moeten beroepen. De koper beroept zich op zijn wettelijke garantie.
BBCS schreef:Lees maar eens goed.
Het staat toch nog steeds nergens.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Samsung laptop hardeschijf alweer stuk

Ongelezen bericht door adSolvendum »

BB6158 schreef:Dit kan echter niet de conclusie rechtvaardigen dat [Van X] de corrosievorming voor lief moet nemen omdat corrosiebestendigheid gedurende een aantal jaren (in ieder geval meer dan 3½ jaar) geen voor normaal gebruik noodzakelijke eigenschap van de jaloezieën zou zijn, en zulks des te minder omdat het hier om zonwering gaat die bedoeld is om buiten te worden aangebracht.
Kennelijk 'zeuren' rechters hier ook over.
Overigens wordt er van invloeden van zuren en zouten gesproken. U, als zelbenoemd mens van enorme technische kennis, zou toch moeten weten dat ook aluminium niet ongevoelig is voor corrosie, en dat het afsluitende laagje aluminium oxide geen weerstand biedt tegen bepaalde zouten en zuren.
BBCS schreef:Jij wilt gewoon dat de consument gedurende de verwachte levensduur (welke door de consumentenorganisaties bepaald is) kosteloze reparatie of vervanging kan eisen.
Volgende keer dat ik iets wil, maar niet helemaal zeker ben wat dan, zal ik bij u te rade gaan, daar u mij kennelijk beter denkt te kennen dan ik zelf.
BBCS schreef:Jij bepaalt niet de eigenschappen van het product, ik bepaal dat niet, dat bepaalt alleen de fabrikant.
Aan de koper om daarmee akkoord te gaan of niet.
Aan de verkoper dit aan de koper mede te delen, alvorens de koper tot de koop over gaat.
BBCS schreef:En jij gaat daar als professional ook rechten aan ontlenen.
Ik ontleen enkel rechten aan de wet.
BBCS schreef:Omdat het allemaal verdraaien is. Men doet niets anders dan de zinnen uit de wetsartikelen nemen, zo aan die zinnen een andere betekenis geven, zodat de consument kosteloze reparatie of vervanging kan eisen.
Ook gaat men voor bepaalde woorden andere woorden gebruiken die iets anders betekenen.
U beticht hier anderen van hetgeen u doorgaans doet. U ontkent nu immers dat de aard van de zaak, en de eigenschappen voor normaal gebruik als criteria voor non-conformiteit ook in de wet zijn opgenomen.
BBCS schreef:Als je de zinnen apart bekijkt, heb je gelijk, maar de zinnen behoren in de context van de gehele artikelen gelezen te worden en dan heb jij geen gelijk.
Jawel hoor, dan heb ik nog steeds gelijk. Gelukkig beschik ik wel over de theoretische en praktische bagage die mij dit bevestigen, meneer de auto-didact-zelfgeschoolde-amateur-jurist-computermonteur.
BBCS schreef:Jij gooit zomaar artikel 18 en artikel 6a aan de kant.
Dat doe ik dus niet:
adSolvendum schreef:TS maakt geen melding van feiten of omstandigheden die hieraan af zouden kunnen doen, zoals doch niet beperkt tot een mededeling van de verkoper welke strekt tot een kortere te verwachten levensduur,
7:6a lid 1 BW schreef:Indien in geval van een consumentenkoop in een garantie door de verkoper of de producent bepaalde eigenschappen zijn toegezegd, bij het ontbreken waarvan de koper bepaalde rechten of vorderingen worden toegekend, dan kan de koper deze uitoefenen onverminderd alle andere rechten of vorderingen die de wet de koper toekent.
BBCS schreef:Ik zeg het keihard: die autoriteit is een farce!
U spreekt hier over de consumentenautoriteit. U past hier de door u zelf zo vaak aangehaalde smaad en laster toe.
BBCS schreef:Ik weet verdraaid goed waar ik het over heb.
Deze mening wordt niet gedeeld door mensen die in de materie geschoold zijn en er dagelijks in de praktijk mee te maken hebben, kennelijk.

Kortom, BBCS, u bazelt maar wat.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Samsung laptop hardeschijf alweer stuk

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Er zijn geen beelden van de corrosie bekend ,maar filiforme corrosie is bekend probleem bij gelakt aluminium in de nabijheid van de zee (zout water).

( bij gelakte gevels aan de kust wordt daarom soms een korte garantieperiode verleend op gelakt alu dan in het binnenland of wordt filiforme corrosie uitgesloten van de garantie)

Ter info
De filiforme corrosie is een draadachtige vorm van corrosie, die onder organische deklagen voorkomt. De bron van initiatie is gewoonlijk een fout of mechanische kras in de coating.
De draad verspreidt zich door anodische aantasting. Dit betekent dat het aluminiumoppervlak bij de voorzijde van de corrosiedraad enkel onder de coating aangetast wordt. De coating maakt zich los van de ondergrond en wordt door de corrosieproducten opgetilt, die zich vormen in de staart. Op deze wijze groeit de draad.

Wanneer de aluminiumionen hydroliseren, worden de waterstofionen gevormd en verzuurt het uiteinde. De waterstofionen worden gereduceerd aan de tip en er vormt zich waterstofgas. De belangrijkste kathode reactie vindt enkel achter de anode plaats en is de zuurstofvermindering bij intermetallische deeltjes, die op het oppervlak aanwezig zijn. De chloriden (of andere kathodeionen) zorgen voor electro-neutraliteit in het uiteinde. De aluminiumionen en de hydroxyde-ionen vormen onoplosbaar aluminiumhydroxide in de staart.
Beetje off topic want het ging eigenlijk over HDD.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 20 okt 2011 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Samsung laptop hardeschijf alweer stuk

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
BBCS schreef:Lees maar eens goed.
Het staat toch nog steeds nergens.
Je kunt er wel als een kind van vijf een willes-nietus spelletje van maken, maar je kunt natuurlijk ook als een volwassene met een citaat komen waar volgens jou uit volgt dat de rechter een totaal andere beslissing had genomen als de verkoper wel aan art 7:6a BW had voldaan. Onder tussen heb je daarmee nog niet aangegeven waarom de koper zonder garantie kennelijk meer rechten heeft dan met garantie.

Gesloten