LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ProAssist Belgarant probleem!
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Mijn boekhouder houdt het ook bij in zo`n handig boekhoud programma. Er gaat geen betaling de deur uit zonder autorisatie, we geven de bank zelf de opdrachten voor uitvoeren van maandelijkse of jaarlijkse betalingen. Contracten dus.
Maar ieder zijn meug natuurlijk, bij ons staat incasso uit bij de bank.
Dus het probleem ProAssist zou bij ons nooit kunnen voorkomen, afgezien waar ik het nodig voor zou kunnen hebben.
Maar ieder zijn meug natuurlijk, bij ons staat incasso uit bij de bank.
Dus het probleem ProAssist zou bij ons nooit kunnen voorkomen, afgezien waar ik het nodig voor zou kunnen hebben.
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Weinig kans dat de bewuste posters je reactie nog lezen, Alfatrionalfatrion schreef: ↑19 sep 2018 15:10Het ontgaat mij waarom en je krijgt vier keer per jaar een mededeling via je betaalrekening.bb101 schreef: ↑18 okt 2011 14:03Het gaat hier om een verzekering die al sinds 2005 loopt, voor nog een oude Nokia 6630. Dit is nu al 6 jaar geleden en dus betaal ik elke drie maanden dit bedrag. Ik ben werkelijk in shock! Natuurlijk ligt hier de verantwoordelijkheid bij mijzelf om dit tijdig op te zeggen, maar een melding van de kant van ProAssist had wel eens gepast geweest in die zes jaar!
Als je geen klant bent dan zou ik dat gewoon storneren en het incassobureau lekker laten dreigen. Je kan bij de bank een MOI melding oen en zo tot 13 maanden terug storneren.
Geef aan dat je geen klant bent, dat er onverschuldigd is betaald en vorder de bedragen terug. Bij de bank kun je 13 maanden terug storderen door een MOI melding te doen en dan als reden opgegeven dat ze niet over een rechtsgeldige machtiging beschikken.
Alle 2 hebben ze na hun eerste post in 2011, 2012 en 2014 nooit meer ingelogd of gereageerd.
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Helemaal niets mis met automatische incasso, en mijn boekhouder ben ikzelf, dus ik controleer mijn eigen rekeningen.
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Ook bij mij komt dat dus niet voor, ondanks dat alles met automatische incasso gaat. Het zelf controleren van afboekingen heeft niets te maken met wel of geen automische incasso.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Verreweg de meeste particulieren hebben geen boekhouder en hebben die ook helemaal niet nodig. Voor de "gemiddelde particulier" is het voldoende om met enige oplettendheid en met enige regelmaat de bankrekening te controleren.
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met enige automatische incasso. Ook niet met de betalingen die ik zelf uitvoer, overigens.
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Prima toch, ieder zijn meug van betalen en op welke manier. U bent ook oplettend en heeft ook geen problemen, iedereen doet het maar op zijn manier.
Ik ook.
Ik ook.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Er zijn banken die bieden 'incassomelding' aan - dan krijg je 1 tot 2 werkdagen van te voren een bericht (een email in mijn geval) van 'let op, deze incasso gaat op datum X uitgevoerd worden - Incassant bedrijf A, bedrag EUR xxx kenmerk/reden YYYY'
Behalve controle op WAT er afgaat, is het gelijk controle of rekeningen op tijd worden betaald - en of alles nog netjes loopt.
Zo`n bericht geeft mij kans te kijken 'is er voldoende saldo, zo nee - aanvullen' zodat het ook soepel blijft lopen.
Qua geldzaken is 'control freak' zijn helemaal zo gek nog niet - na jaren van ene gat met andere vullen (en bijna continu roodstand ) ben ik met veel moeite en hulp van iemand die wel control freak al was nu eigenlijk nooit meer 'onder nul' ..
Het begin is echter - altijd - INZICHT. En ik denk dat dit bij veel mensen ontbreekt (of in ieder geval niet voldoende nog aanwezig is). Net zoals ik vroeger - en als ik het kan leren.. dan kan iedereen het volgens mij.
Behalve controle op WAT er afgaat, is het gelijk controle of rekeningen op tijd worden betaald - en of alles nog netjes loopt.
Zo`n bericht geeft mij kans te kijken 'is er voldoende saldo, zo nee - aanvullen' zodat het ook soepel blijft lopen.
Qua geldzaken is 'control freak' zijn helemaal zo gek nog niet - na jaren van ene gat met andere vullen (en bijna continu roodstand ) ben ik met veel moeite en hulp van iemand die wel control freak al was nu eigenlijk nooit meer 'onder nul' ..
Het begin is echter - altijd - INZICHT. En ik denk dat dit bij veel mensen ontbreekt (of in ieder geval niet voldoende nog aanwezig is). Net zoals ik vroeger - en als ik het kan leren.. dan kan iedereen het volgens mij.
NeoDutchio
, Lady1234
en Erthanax
vinden dit leuk
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Respect! Ik kan maar één ding zeggen: AMEN!Guardian72 schreef: ↑20 sep 2018 08:00E
Qua geldzaken is 'control freak' zijn helemaal zo gek nog niet - na jaren van ene gat met andere vullen (en bijna continu roodstand ) ben ik met veel moeite en hulp van iemand die wel control freak al was nu eigenlijk nooit meer 'onder nul' ..
Het begin is echter - altijd - INZICHT. En ik denk dat dit bij veel mensen ontbreekt (of in ieder geval niet voldoende nog aanwezig is). Net zoals ik vroeger - en als ik het kan leren.. dan kan iedereen het volgens mij.
Guardian72
en Tedjooo
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Ga het bericht eens lezen voordat je gevaarlijk advies geeft. TS is bekend bij het bedrijf, hij denkt alleen dat de overeenkomst na 2 jaar stopte, omdat een derden partij (T-Mobile) dat bij het afsluiten (lang geleden) heeft gezegd. Bewijs hiervan heeft hij tot op heden niet.juliomariner schreef: ↑19 sep 2018 14:31Dus u bent niet meer bekend bij dit bedrijf maar er wordt wel elk kwartaal geld afgeschreven.
Dan zou ik het proberen met een melding onterechte incasso bij uw bank,
https://www.betaalvereniging.nl/wat-te- ... e-incasso/
Als hij nu de betalingen zou storneren zoals jij adviseert dan verdwijnt het probleem niet, het wordt enkel groter omdat het gestorneerde bedrag dan opeisbaar is. Ze zullen dan direct een herinnering sturen en snel daarna een incassobureau.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 jul 2017 11:59
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Dag,
Ik ga hierop inhaken want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik vroeg proassist waar het om ging toen bleek het ook om een abonnement uit 2011 te gaan. Het abonnement is stilzwijgend verlengt en ook ik heb op de website van tmobile gezien dat het abbonement na 2 jaar werd opgezegt. dit blijkt ook uit het transactieoverzicht. Na precies 2 jaar is de transactie gewijzigd van telefoonverzekering naar een een of andere code die niet erg opvalt tussen de andere betalingsopdrachten. Proassist kan geen enkele documentatie verlenen over het abbonnement waarvoor ze geld afschrijven. Ook Tmobile kan niks aanleveren. ook geen ondertekende contracten waardoor ze geen bewijs hebben dat er ooit toezegging voor gedaan is. Proassist wijst naar Tmobile en Tmobile wijst weer terug naar proassist voor de documentatie.
Eerst werd mijn verteld dat er 1 termijn werd terugbetaald. nadat ik zij het hier niet mee eens te zijn maakte ze er in Notime 3 termijnen van, zo snel zelfs dat je je achter je oren gaat krabben. Toen ik documentatie op vroeg kon niemand mij dat aanleveren. dus ze schrijven geld af voor een akkoord waarvan ze niet eens een handtekening of iets hebben.
Ik ga hierop inhaken want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik vroeg proassist waar het om ging toen bleek het ook om een abonnement uit 2011 te gaan. Het abonnement is stilzwijgend verlengt en ook ik heb op de website van tmobile gezien dat het abbonement na 2 jaar werd opgezegt. dit blijkt ook uit het transactieoverzicht. Na precies 2 jaar is de transactie gewijzigd van telefoonverzekering naar een een of andere code die niet erg opvalt tussen de andere betalingsopdrachten. Proassist kan geen enkele documentatie verlenen over het abbonnement waarvoor ze geld afschrijven. Ook Tmobile kan niks aanleveren. ook geen ondertekende contracten waardoor ze geen bewijs hebben dat er ooit toezegging voor gedaan is. Proassist wijst naar Tmobile en Tmobile wijst weer terug naar proassist voor de documentatie.
Eerst werd mijn verteld dat er 1 termijn werd terugbetaald. nadat ik zij het hier niet mee eens te zijn maakte ze er in Notime 3 termijnen van, zo snel zelfs dat je je achter je oren gaat krabben. Toen ik documentatie op vroeg kon niemand mij dat aanleveren. dus ze schrijven geld af voor een akkoord waarvan ze niet eens een handtekening of iets hebben.
Re: ProAssist Belgarant probleem!
@roberto250
Dus u hebt nooit die verzekering afgesloten?
Dus u hebt nooit die verzekering afgesloten?
Re: ProAssist Belgarant probleem!
U geeft dit advies aan iemand die in januari 2012 met dit probleem worstelde. We zijn nu bijna 7 jaar verder,..
U geeft dit advies aan iemand die in januari 2014 met dit probleem worstelde. We zijn nu bijna 5 jaar verder,..
Topic is 7 jaar geleden geopend.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 jul 2017 11:59
Re: ProAssist Belgarant probleem!
@lady1234 Jawel ik heb ooit een telefoonverzekering van 2 jaar afgesloten ik weet 100% zeker dat er bij stond dat het automatisch werd stopgezet. maar ik heb in 5 jaar tijd ook geen enkele herinnering gehad en ook omdat er bij de afschrijvingen niet meer stond dat het voor een verzekering was dan ga je er steeds vanuit dat je weer wat gekocht hebt. Wat helemaal vreemd is aan de situatie dat niemand mij de overeenkomst wil opsturen die gesloten is
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Maar hebt u vijf jaar geleden dan ook geen overeenkomst gehad? Wist u dan wel waar u voo verzekerd was? En waarom zou u een herinnering moeten krijgen?
Als ik een afschrijving op mijn bank zie, ga ik er helemaal niet zo maar vanuit dat ik weer iets gekocht heb. En als je iets koop, is de betaling normaal gesproken, geen automatische incasso
Bij mijn bank kan ik zien aan wie ik een automatische incassomachtiging heb afgegeven.
Als ik een afschrijving op mijn bank zie, ga ik er helemaal niet zo maar vanuit dat ik weer iets gekocht heb. En als je iets koop, is de betaling normaal gesproken, geen automatische incasso
Bij mijn bank kan ik zien aan wie ik een automatische incassomachtiging heb afgegeven.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 jul 2017 11:59
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Het punt is dat het maar 1 keer per kwartaal was en de omschrijving is veranderd op 20-06-2014 van "verzekering mobiele telefoon" naar "V15 54........." en zelfs het bankrekeningnummer waar naar toe gestort werd is veranderd. Als dit enigzinds veranderd is het toch wel normaal om daar melding van te maken. ik zag dus inderdaad niet meer dat mijn telefoonverzekering werd afgeschreven want dit stond niet meer bij de omschrijving.
Ze geven ook toe dat ik vanaf de laatste verandering vorig jaar geld terug krijg in het kader van consumentenbescherming, maar voor de eerdere verandering zou dan het zelfde moeten gelden want toen is het ook al veranderd.
Ze geven ook toe dat ik vanaf de laatste verandering vorig jaar geld terug krijg in het kader van consumentenbescherming, maar voor de eerdere verandering zou dan het zelfde moeten gelden want toen is het ook al veranderd.
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Een onduidelijke omschrijving en een onbekend rekeningnummer, en dan nog zoekt u niet uit waar die afschrijving precies voor is?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 jul 2017 11:59
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Als ik bij u iets steel en je mist het niet gelijk zegt niet dat ik niet gestolen heb, u controleert ook niet of alles elke dag nog bij u in de kast ligt. Het punt is dat ze zelf naar eigen zeggen geen enkele documentatie hebben, als ik het contract verkeerd gelezen heb is dat mijn fout, maar ze kunnen dat contract niet eens meer opsturen.
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Maar u moet dat contract ook hebben, want u bent het aangegaan.
-
- Berichten: 5177
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: ProAssist Belgarant probleem!
Advies zou gevaarlijk zijn als TS bij dit bedrijf bekend is maar TS geeft aan dat ze zijn/haar gegevens niet hebben/ TS is niet bekend bij dit bedrijf. Dus als u schade wilt claimen kennen ze je ook niet, waarom mogen ze dan wel geld afschrijven.sylvesterb schreef: ↑21 sep 2018 07:52
Ga het bericht eens lezen voordat je gevaarlijk advies geeft. TS is bekend bij het bedrijf, hij denkt alleen dat de overeenkomst na 2 jaar stopte, omdat een derden partij (T-Mobile) dat bij het afsluiten (lang geleden) heeft gezegd. Bewijs hiervan heeft hij tot op heden niet.
Als hij nu de betalingen zou storneren zoals jij adviseert dan verdwijnt het probleem niet, het wordt enkel groter omdat het gestorneerde bedrag dan opeisbaar is. Ze zullen dan direct een herinnering sturen en snel daarna een incassobureau.
Als de gegevens bij het bedrijf wel bekend is wordt het natuurlijk een ander verhaal maar dat schrijft TS niet
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 jul 2017 11:59
Re: ProAssist Belgarant probleem!
@Lady1234 ik heb het digitale afschriftebewijs maar verder niks. de papieren versie is natuurlijk al heel lang geleden weggegaan er vanuitgaande dat nooit meer nodig te hebben. Het punt is dat hun dat zeker paraat moeten hebben om te bewijzen dat hun afschriften legitiem zijn.