Pagina 2 van 3

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 19 sep 2018 15:11
door blont007
Mijn boekhouder houdt het ook bij in zo`n handig boekhoud programma. Er gaat geen betaling de deur uit zonder autorisatie, we geven de bank zelf de opdrachten voor uitvoeren van maandelijkse of jaarlijkse betalingen. Contracten dus.

Maar ieder zijn meug natuurlijk, bij ons staat incasso uit bij de bank.
Dus het probleem ProAssist zou bij ons nooit kunnen voorkomen, afgezien waar ik het nodig voor zou kunnen hebben.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 19 sep 2018 15:22
door Moneyman
alfatrion schreef:
19 sep 2018 15:10
bb101 schreef:
18 okt 2011 14:03
Het gaat hier om een verzekering die al sinds 2005 loopt, voor nog een oude Nokia 6630. Dit is nu al 6 jaar geleden en dus betaal ik elke drie maanden dit bedrag. Ik ben werkelijk in shock! Natuurlijk ligt hier de verantwoordelijkheid bij mijzelf om dit tijdig op te zeggen, maar een melding van de kant van ProAssist had wel eens gepast geweest in die zes jaar!
Het ontgaat mij waarom en je krijgt vier keer per jaar een mededeling via je betaalrekening.
AJG schreef:
24 jan 2012 15:27
Als je het bedrag dan terug boekt dan ga je na 2 x een kwartaal weer naar afdeling incasso en dan komen er dus ook nog extra kosten bij (terwijl dat ik geen klant ben?!).
Als je geen klant bent dan zou ik dat gewoon storneren en het incassobureau lekker laten dreigen. Je kan bij de bank een MOI melding oen en zo tot 13 maanden terug storneren.
Lvda schreef:
15 jan 2014 14:16
heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Geef aan dat je geen klant bent, dat er onverschuldigd is betaald en vorder de bedragen terug. Bij de bank kun je 13 maanden terug storderen door een MOI melding te doen en dan als reden opgegeven dat ze niet over een rechtsgeldige machtiging beschikken.
Weinig kans dat de bewuste posters je reactie nog lezen, Alfatrion :wink:

Alle 2 hebben ze na hun eerste post in 2011, 2012 en 2014 nooit meer ingelogd of gereageerd.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 19 sep 2018 15:22
door Lady1234
Helemaal niets mis met automatische incasso, en mijn boekhouder ben ikzelf, dus ik controleer mijn eigen rekeningen.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 19 sep 2018 15:27
door NeoDutchio
blont007 schreef:
19 sep 2018 15:11
Dus het probleem ProAssist zou bij ons nooit kunnen voorkomen, afgezien waar ik het nodig voor zou kunnen hebben.
Ook bij mij komt dat dus niet voor, ondanks dat alles met automatische incasso gaat. Het zelf controleren van afboekingen heeft niets te maken met wel of geen automische incasso.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 19 sep 2018 19:27
door Erthanax
blont007 schreef:
19 sep 2018 15:11
Mijn boekhouder houdt het ook bij in zo`n handig boekhoud programma.
Verreweg de meeste particulieren hebben geen boekhouder en hebben die ook helemaal niet nodig. Voor de "gemiddelde particulier" is het voldoende om met enige oplettendheid en met enige regelmaat de bankrekening te controleren.
Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met enige automatische incasso. Ook niet met de betalingen die ik zelf uitvoer, overigens.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 19 sep 2018 19:36
door blont007
Prima toch, ieder zijn meug van betalen en op welke manier. U bent ook oplettend en heeft ook geen problemen, iedereen doet het maar op zijn manier.

Ik ook.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 20 sep 2018 08:00
door Guardian72
Er zijn banken die bieden 'incassomelding' aan - dan krijg je 1 tot 2 werkdagen van te voren een bericht (een email in mijn geval) van 'let op, deze incasso gaat op datum X uitgevoerd worden - Incassant bedrijf A, bedrag EUR xxx kenmerk/reden YYYY'
Behalve controle op WAT er afgaat, is het gelijk controle of rekeningen op tijd worden betaald - en of alles nog netjes loopt.
Zo`n bericht geeft mij kans te kijken 'is er voldoende saldo, zo nee - aanvullen' zodat het ook soepel blijft lopen.

Qua geldzaken is 'control freak' zijn helemaal zo gek nog niet - na jaren van ene gat met andere vullen (en bijna continu roodstand ) ben ik met veel moeite en hulp van iemand die wel control freak al was nu eigenlijk nooit meer 'onder nul' ..

Het begin is echter - altijd - INZICHT. En ik denk dat dit bij veel mensen ontbreekt (of in ieder geval niet voldoende nog aanwezig is). Net zoals ik vroeger - en als ik het kan leren.. dan kan iedereen het volgens mij.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 20 sep 2018 22:39
door Moneyman
Guardian72 schreef:
20 sep 2018 08:00
E
Qua geldzaken is 'control freak' zijn helemaal zo gek nog niet - na jaren van ene gat met andere vullen (en bijna continu roodstand ) ben ik met veel moeite en hulp van iemand die wel control freak al was nu eigenlijk nooit meer 'onder nul' ..

Het begin is echter - altijd - INZICHT. En ik denk dat dit bij veel mensen ontbreekt (of in ieder geval niet voldoende nog aanwezig is). Net zoals ik vroeger - en als ik het kan leren.. dan kan iedereen het volgens mij.
Respect! Ik kan maar één ding zeggen: AMEN!

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 21 sep 2018 07:52
door sylvesterb
juliomariner schreef:
19 sep 2018 14:31
Dus u bent niet meer bekend bij dit bedrijf maar er wordt wel elk kwartaal geld afgeschreven.
Dan zou ik het proberen met een melding onterechte incasso bij uw bank,
https://www.betaalvereniging.nl/wat-te- ... e-incasso/
Ga het bericht eens lezen voordat je gevaarlijk advies geeft. TS is bekend bij het bedrijf, hij denkt alleen dat de overeenkomst na 2 jaar stopte, omdat een derden partij (T-Mobile) dat bij het afsluiten (lang geleden) heeft gezegd. Bewijs hiervan heeft hij tot op heden niet.
Als hij nu de betalingen zou storneren zoals jij adviseert dan verdwijnt het probleem niet, het wordt enkel groter omdat het gestorneerde bedrag dan opeisbaar is. Ze zullen dan direct een herinnering sturen en snel daarna een incassobureau.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 09:49
door roberto250b
Dag,

Ik ga hierop inhaken want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik vroeg proassist waar het om ging toen bleek het ook om een abonnement uit 2011 te gaan. Het abonnement is stilzwijgend verlengt en ook ik heb op de website van tmobile gezien dat het abbonement na 2 jaar werd opgezegt. dit blijkt ook uit het transactieoverzicht. Na precies 2 jaar is de transactie gewijzigd van telefoonverzekering naar een een of andere code die niet erg opvalt tussen de andere betalingsopdrachten. Proassist kan geen enkele documentatie verlenen over het abbonnement waarvoor ze geld afschrijven. Ook Tmobile kan niks aanleveren. ook geen ondertekende contracten waardoor ze geen bewijs hebben dat er ooit toezegging voor gedaan is. Proassist wijst naar Tmobile en Tmobile wijst weer terug naar proassist voor de documentatie.

Eerst werd mijn verteld dat er 1 termijn werd terugbetaald. nadat ik zij het hier niet mee eens te zijn maakte ze er in Notime 3 termijnen van, zo snel zelfs dat je je achter je oren gaat krabben. Toen ik documentatie op vroeg kon niemand mij dat aanleveren. dus ze schrijven geld af voor een akkoord waarvan ze niet eens een handtekening of iets hebben.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 09:51
door Lady1234
@roberto250

Dus u hebt nooit die verzekering afgesloten?

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 10:11
door tttlocke
alfatrion schreef:
19 sep 2018 15:10
AJG schreef:
24 jan 2012 15:27
Als je het bedrag dan terug boekt dan ga je na 2 x een kwartaal weer naar afdeling incasso en dan komen er dus ook nog extra kosten bij (terwijl dat ik geen klant ben?!).
Als je geen klant bent dan zou ik dat gewoon storneren en het incassobureau lekker laten dreigen. Je kan bij de bank een MOI melding oen en zo tot 13 maanden terug storneren.
U geeft dit advies aan iemand die in januari 2012 met dit probleem worstelde. We zijn nu bijna 7 jaar verder,..
alfatrion schreef:
19 sep 2018 15:10
Lvda schreef:
15 jan 2014 14:16
heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Geef aan dat je geen klant bent, dat er onverschuldigd is betaald en vorder de bedragen terug. Bij de bank kun je 13 maanden terug storderen door een MOI melding te doen en dan als reden opgegeven dat ze niet over een rechtsgeldige machtiging beschikken.
U geeft dit advies aan iemand die in januari 2014 met dit probleem worstelde. We zijn nu bijna 5 jaar verder,..
Topic is 7 jaar geleden geopend.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 10:55
door roberto250b
@lady1234 Jawel ik heb ooit een telefoonverzekering van 2 jaar afgesloten ik weet 100% zeker dat er bij stond dat het automatisch werd stopgezet. maar ik heb in 5 jaar tijd ook geen enkele herinnering gehad en ook omdat er bij de afschrijvingen niet meer stond dat het voor een verzekering was dan ga je er steeds vanuit dat je weer wat gekocht hebt. Wat helemaal vreemd is aan de situatie dat niemand mij de overeenkomst wil opsturen die gesloten is

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 11:04
door Lady1234
Maar hebt u vijf jaar geleden dan ook geen overeenkomst gehad? Wist u dan wel waar u voo verzekerd was? En waarom zou u een herinnering moeten krijgen?

Als ik een afschrijving op mijn bank zie, ga ik er helemaal niet zo maar vanuit dat ik weer iets gekocht heb. En als je iets koop, is de betaling normaal gesproken, geen automatische incasso

Bij mijn bank kan ik zien aan wie ik een automatische incassomachtiging heb afgegeven.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 11:48
door roberto250b
Het punt is dat het maar 1 keer per kwartaal was en de omschrijving is veranderd op 20-06-2014 van "verzekering mobiele telefoon" naar "V15 54........." en zelfs het bankrekeningnummer waar naar toe gestort werd is veranderd. Als dit enigzinds veranderd is het toch wel normaal om daar melding van te maken. ik zag dus inderdaad niet meer dat mijn telefoonverzekering werd afgeschreven want dit stond niet meer bij de omschrijving.

Ze geven ook toe dat ik vanaf de laatste verandering vorig jaar geld terug krijg in het kader van consumentenbescherming, maar voor de eerdere verandering zou dan het zelfde moeten gelden want toen is het ook al veranderd.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 12:20
door Erthanax
Een onduidelijke omschrijving en een onbekend rekeningnummer, en dan nog zoekt u niet uit waar die afschrijving precies voor is?

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 12:51
door roberto250b
Als ik bij u iets steel en je mist het niet gelijk zegt niet dat ik niet gestolen heb, u controleert ook niet of alles elke dag nog bij u in de kast ligt. Het punt is dat ze zelf naar eigen zeggen geen enkele documentatie hebben, als ik het contract verkeerd gelezen heb is dat mijn fout, maar ze kunnen dat contract niet eens meer opsturen.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 15:38
door Lady1234
Maar u moet dat contract ook hebben, want u bent het aangegaan.

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 15:45
door juliomariner
sylvesterb schreef:
21 sep 2018 07:52

Ga het bericht eens lezen voordat je gevaarlijk advies geeft. TS is bekend bij het bedrijf, hij denkt alleen dat de overeenkomst na 2 jaar stopte, omdat een derden partij (T-Mobile) dat bij het afsluiten (lang geleden) heeft gezegd. Bewijs hiervan heeft hij tot op heden niet.
Als hij nu de betalingen zou storneren zoals jij adviseert dan verdwijnt het probleem niet, het wordt enkel groter omdat het gestorneerde bedrag dan opeisbaar is. Ze zullen dan direct een herinnering sturen en snel daarna een incassobureau.
Advies zou gevaarlijk zijn als TS bij dit bedrijf bekend is maar TS geeft aan dat ze zijn/haar gegevens niet hebben/ TS is niet bekend bij dit bedrijf. Dus als u schade wilt claimen kennen ze je ook niet, waarom mogen ze dan wel geld afschrijven.
Als de gegevens bij het bedrijf wel bekend is wordt het natuurlijk een ander verhaal maar dat schrijft TS niet

Re: ProAssist Belgarant probleem!

Geplaatst: 25 sep 2018 16:55
door roberto250b
@Lady1234 ik heb het digitale afschriftebewijs maar verder niks. de papieren versie is natuurlijk al heel lang geleden weggegaan er vanuitgaande dat nooit meer nodig te hebben. Het punt is dat hun dat zeker paraat moeten hebben om te bewijzen dat hun afschriften legitiem zijn.