Pagina 2 van 3

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 24 apr 2012 12:37
door nevermind
Vraag:
Krijg je in een andere winkel ook schoenen geruild, als je geen bon meer hebt?
Als dat zo is, heb je gelijk, dan is het een slechte service van LOWA!

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 19 jun 2012 14:58
door rodo10
U moet eens leren geduld te hebben,we hebben meer klanten dan u alleen. Waar staat geschreven dat u binnen 5 minuten antwoord krijgt !! U hoeft mij niet de les te lezen en ik ben van deze "toon" van deze mail niet gedient.

Ik zie deze mailing als afgesloten.



________________________________________
From:
Sent: dinsdag 19 juni 2012 13:51
To: Ray Eygelshoven
Subject: FW: Anders ( www.lowa.nl )

En toen werd het akelig stil……………..veel klachten te behandelen!?
Even had ik gedacht dat Lowa graag wilde weten wat er verkeerd aan de schoenen is, of, althans wat een eventuele oorzaak zou kunnen zijn. Even had ik de gedachte dat men probleem oplossend mee zou kunnen denken.
Nu bekruipt mij het gevoel van anders denken; ‘Deze man wil allen maar geld of nieuwe voor niets’. Helaas, aannames zijn funest in iedere denkwijze. 1e les marketing. Dus, niet meer reageren en doodzwijgen, erg service gericht;) moet ik helaas concluderen.
Ben benieuwd wat men zegt in Duitsland.

Nochtans, met vriendelijke groet.

Van:
Verzonden: dinsdag 19 juni 2012 11:29
Aan: 'Ray Eygelshoven'
Onderwerp: RE: Anders ( www.lowa.nl )

Hoe lang gaat dat duren?
Ik wil wel weten wat te doen, in 9 dagen gaan we met vakantie.

Van: Ray Eygelshoven [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 19 juni 2012 11:25
Aan:
Onderwerp: RE: Anders ( www.lowa.nl )

gezien, toch gaarne naar dealer gaan aub en deze te laten opsturen

Met vriendelijke groet, Cordialement,
Ray Eygelshoven | Verkoop Binnendienst
TCK Sports Group | Benelux sporting goods distribution


________________________________________
From:
Sent: dinsdag 19 juni 2012 11:24
To: Ray Eygelshoven
Subject: RE: Anders ( www.lowa.nl )
Inmiddels een paar foto’s opgetuurd naar marketing tck sports
Al bekeken?

Van: Ray Eygelshoven [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 19 juni 2012 10:43
Aan:
Onderwerp: RE: Anders ( www.lowa.nl )

Beste,

Graag verzoek ik u uw paar schoen bij een erkende Lowa dealer ( te vinden op www.lowa.nl ) af te geven en deze naar onze service afdeling te laten opsturen. U krijgt dan via de dealer bericht over de beoordeling en de verdere afhandeling.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd

Met vriendelijke groet, Cordialement,
Ray Eygelshoven | Verkoop Binnendienst
TCK Sports Group | Benelux sporting goods distribution
________________________________________

Sent: dinsdag 19 juni 2012 9:26
To: Mail Marketing
Subject: Anders ( www.lowa.nl )
Bedankt voor uw vraag!
We zullen onderstaande vraag zo snel mogelijk behandelen.

Is het normaal dat schoenen van 1.5 jaar oud, op het rubber bubbels gaat trekken en de zool loslaat? Het gebeurd op beide schoenen aan een kant. Het paar is 2 vakanties gebruikt, in totaal 5 weken.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 19 jun 2012 17:11
door Jolijn
Leuk zo'n email uitwisseling, maar waarom staat dat hier ?

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 19 jun 2012 17:17
door mafvogeltje
Was waarschijnlijk bestemd voor de Telegraaf.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 19 jun 2012 18:28
door nevermind
Jolijn schreef:Leuk zo'n email uitwisseling, maar waarom staat dat hier ?
Om te zien, dat TS binnen akelige minuten hoeveel mails heeft verstuurt, en niet direct antwoord krijgt.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 19 jun 2012 18:31
door Jolijn
nevermind schreef:
Jolijn schreef:Leuk zo'n email uitwisseling, maar waarom staat dat hier ?
Om te zien, dat TS binnen akelige minuten hoeveel mails heeft verstuurt, en niet direct antwoord krijgt.
De mails zijn van vandaag, TS schreef vorig jaar. De situatie van TS was toch heel anders?

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 19 jun 2012 21:08
door nevermind
Jolijn schreef:
nevermind schreef:
Jolijn schreef:Leuk zo'n email uitwisseling, maar waarom staat dat hier ?
Om te zien, dat TS binnen akelige minuten hoeveel mails heeft verstuurt, en niet direct antwoord krijgt.
De mails zijn van vandaag, TS schreef vorig jaar. De situatie van TS was toch heel anders?
Ok, je hebt gelijk.
Maar dit sluit niet uit, da t er niemand een antwoord binnen 5 minuten van een bedrijf te verwachten heeft.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 19 jun 2012 21:27
door Isabel1
hai

ik heb een zelfde situatie als ts, dure lowa schoenen gekocht en wil dus wandelen (dat doe ik ook want ik be 50+ en dan hoor je te wandelen)

mijn schoenen zijn ook stuk gegaan en ben toen terug gegaan naar de winkel (perry) ik heb toen keurig mijn geld terug gekregen (niet een waardebon ,maar gewoon centjes in de portemonnee) en dat vond ik prima)

dus voor mij ook geen lowa schoenen meer, ik moet overigens wel zeggen perry huismerk is prima als je in het nederlandse polderlandschap wilt wandelen.


Isabel

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 19 jun 2012 21:49
door nevermind
Isabel1 schreef:hai

ik heb een zelfde situatie als ts, dure lowa schoenen gekocht en wil dus wandelen (dat doe ik ook want ik be 50+ en dan hoor je te wandelen)

mijn schoenen zijn ook stuk gegaan en ben toen terug gegaan naar de winkel (perry) ik heb toen keurig mijn geld terug gekregen (niet een waardebon ,maar gewoon centjes in de portemonnee) en dat vond ik prima)

dus voor mij ook geen lowa schoenen meer, ik moet overigens wel zeggen perry huismerk is prima als je in het nederlandse polderlandschap wilt wandelen.


Isabel
Moet ik dit berichtje nu serieus nemen?
Dus van een keer wandelen de schoenen stuk?
Ik denk ieder, dat je een andere reden had om de schoenen terug te geven.
Dat Perry Sport het geld terug geeft is gewoon coulantie.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 20 jun 2012 01:05
door mafvogeltje
Zeker weten mooi gebaar van die firma :lol:

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 20 jun 2012 09:23
door Isabel1
et ik dit berichtje nu serieus nemen?
Dus van een keer wandelen de schoenen stuk?
Ik denk ieder, dat je een andere reden had om de schoenen terug te geven.
Dat Perry Sport het geld terug geeft is gewoon coulantie.
Nee ze waren niet na 1 keer stuk, maar wel erg snel voor dure schoenen. Ik bedoelde met 'hetzelfde probleem als ts' niet dat ze na 1 keer stuk waren, maar dat hetzelfde stuk was. Ik had altijd gehoord dat het hele goede schoenen waren en vond dus wel dat ze niet na een paar keer wandelen al stuk mochten gaan. Ik heb die schoenen echt alleen naar de winkel gebracht omdat ik vond dat ze te snel stuk waren, ik ging in eerste instantie ook niet om mijn geld terug te krijgen maar gewoon om aan te geven dat ik dat niet vond kunnen. toen perry aanbood het geld terug te geven heb ik daar ja op gezegd.
natuurlijk is dat gewoon coulance, maar ik vond het wel fijn.

een andere reden om die schoenen naar de winkel te brengen had ik niet, ik wilde toch echt graag wandelen op wandelschoenen, dus prima schoenen terugbrengen heeft natuurlijk geen zin. Welke andere reden doel je op?

Isabel

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 20 jun 2012 16:31
door rodo10
Bij TCK-sports (Lowa) neemt men de consument met klacht niet serieus. Het blijkt wel, waarom zou men anders hierover klagen!?
Meindl is wat dat betreft heel anders zoals ik inmiddels al begrepen heb.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 20 jun 2012 16:36
door Jolijn
rodo10 schreef:U moet eens leren geduld te hebben,we hebben meer klanten dan u alleen. Waar staat geschreven dat u binnen 5 minuten antwoord krijgt !! U hoeft mij niet de les te lezen en ik ben van deze "toon" van deze mail niet gedient.
Ik zie deze mailing als afgesloten.

________________________________________
From:
Sent: dinsdag 19 juni 2012 13:51
To: Ray Eygelshoven
Subject: FW: Anders ( http://www.lowa.nl )

En toen werd het akelig stil……………..veel klachten te behandelen!?
Even had ik gedacht dat Lowa graag wilde weten wat er verkeerd aan de schoenen is, of, althans wat een eventuele oorzaak zou kunnen zijn. Even had ik de gedachte dat men probleem oplossend mee zou kunnen denken.
Nu bekruipt mij het gevoel van anders denken; ‘Deze man wil allen maar geld of nieuwe voor niets’. Helaas, aannames zijn funest in iedere denkwijze. 1e les marketing. Dus, niet meer reageren en doodzwijgen, erg service gericht;) moet ik helaas concluderen.
Ben benieuwd wat men zegt in Duitsland.

Nochtans, met vriendelijke groet.

Van:
Verzonden: dinsdag 19 juni 2012 11:29
Aan: 'Ray Eygelshoven'
Onderwerp: RE: Anders ( http://www.lowa.nl )

Hoe lang gaat dat duren?
Ik wil wel weten wat te doen, in 9 dagen gaan we met vakantie.

Van: Ray Eygelshoven [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 19 juni 2012 11:25
Aan:
Onderwerp: RE: Anders ( http://www.lowa.nl )

gezien, toch gaarne naar dealer gaan aub en deze te laten opsturen

Met vriendelijke groet, Cordialement,
Ray Eygelshoven | Verkoop Binnendienst
TCK Sports Group | Benelux sporting goods distribution


________________________________________
From:
Sent: dinsdag 19 juni 2012 11:24
To: Ray Eygelshoven
Subject: RE: Anders ( http://www.lowa.nl )
Inmiddels een paar foto’s opgetuurd naar marketing tck sports
Al bekeken?

Van: Ray Eygelshoven [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 19 juni 2012 10:43
Aan:
Onderwerp: RE: Anders ( http://www.lowa.nl )

Beste,

Graag verzoek ik u uw paar schoen bij een erkende Lowa dealer ( te vinden op http://www.lowa.nl ) af te geven en deze naar onze service afdeling te laten opsturen. U krijgt dan via de dealer bericht over de beoordeling en de verdere afhandeling.

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd

Met vriendelijke groet, Cordialement,
Ray Eygelshoven | Verkoop Binnendienst
TCK Sports Group | Benelux sporting goods distribution
________________________________________

Sent: dinsdag 19 juni 2012 9:26
To: Mail Marketing
Subject: Anders ( http://www.lowa.nl )
Bedankt voor uw vraag!
We zullen onderstaande vraag zo snel mogelijk behandelen.

Is het normaal dat schoenen van 1.5 jaar oud, op het rubber bubbels gaat trekken en de zool loslaat? Het gebeurd op beide schoenen aan een kant. Het paar is 2 vakanties gebruikt, in totaal 5 weken.
Ik vind je heel ongeduldig en net een dreinend kind als je niet snel genoeg naar je zin een mail terug krijgt. H
Het laatste antwoord van Lowa kan ik me wel voorstellen.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 20 jun 2012 17:42
door nevermind
rodo10 schreef:Bij TCK-sports (Lowa) neemt men de consument met klacht niet serieus. Het blijkt wel, waarom zou men anders hierover klagen!?
Meindl is wat dat betreft heel anders zoals ik inmiddels al begrepen heb.

Jolijn heeft het al geschreven, je gedraagt zich als puber, dan krijg je dit soort antwoorden.
Meindl is ook een goede keus, maar daar krijg je hetzelfde antwoord op een ongeduldige puber zoals bij LOWA. :wink:

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 20 jun 2012 21:28
door Emmy75
Jolijn schreef:Ik vind je heel ongeduldig en net een dreinend kind als je niet snel genoeg naar je zin een mail terug krijgt. H
Het laatste antwoord van Lowa kan ik me wel voorstellen.
+1

Ik begrijp alleen even niet waarom dit probleem pas 9 dagen voor de vakantie aangekaart wordt en opgelost moet zijn als deze heropenende TS ze alleen maar tijdens vakanties heeft gebruikt. Zou het euvel dan ook niet al veel eerder zichtbaar moeten zijn geweest ?

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 18 aug 2012 14:10
door pjmh
I can't believe how unresponsive Lowa appears to be! I've just got back from a hiking trip in the Pyrenees. On the very first day, in Gavarnie, the rubber soles of both my Lowa boots came off. Crumbling rubber inside ...The boots are a few years old but not used much at all. The sales person at one of the shops informed me that this could not be glued or repaired. In fact, he said that he got about 4 or 5 people each day with the same problem; all Lowa boots too! How is this possible with a brand like Lowa, and why is anyone still buying Lowa, specially if they are not taking responsibility for the poor quality of the soles. There I was, stuck in the mountains, and had to spend nearly 200 euros for a new pair of boots, which I very much resented indeed. I feel cheated and am very angry at this brand. I will try to appeal to the company but judging by all of the feeds on this forum I shouldn't be too optimistic.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 07 sep 2012 17:30
door pjmh
Ik heb een maand geleden al een post geplaatst over de verkruimelende zolen van LOWA. Mijn schoenen waren een jaar of 7 oud maar niet veel gebruikt. Tot mijn verbazing lieten beide zolen los op de eerste dag van de wandelvakantie in de Pyrenneen. Volgens de verkoper van de plaatselijke winkel was dit bij een Lowa een bekend probleem; hij kreeg dagelijks meerdere klanten binnen hiermee! Dit grapje kostte me dus 200 euro en ik was en ben 'not amused'. Ik heb direct LOWA in Duitsland aangeschreven. Die stuurden me naar Bever Zwerfsport die de schoenen opstuurden naar LOWA's serviceafdeling. Maar niks verantwoordelijkheid nemen: alleen de boodschap dat de schoenen buiten de garantie vallen en ik de zolen voor 75 euro kan laten vervangen. Nee dank u. Verkruimelen ze weer onder je ogen.

Het verhaal bij Bever is dat ik zelf moet weten dat bij weinig gebruik het rubber verkruimeld. Dat vind ik ronduit belachelijk. Als dit risico bestaat zouden bij de schoenen een waarschuwing moeten staan over dit risico. Dat zie je ook wel bij ander materiaal, een soort van do's en don'ts. Ik kan LOWA dus zeker niet aanraden en ga ook verder protesteren. Slechte service hoor.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 06 mar 2013 01:46
door Machiel
Ik heb vorig jaar mei Lowa Renegade GTX Mid schoenen gekocht, heb er totaal tussen de 100 km en 150 km op gelopen. Tijdens een meerdaagse bergwandeling in Costa Rica kwam opeens mijn onderzool los, laat mijn vader nu contact opnemen met Bever, want zit hier nog steeds. Vindt het best bizar, mij werd verteld dat dit een van de beste schoenen was die ik me kon wensen. Qua comfort zijn ze zeker goed, maar dat zomaar de onderzool los komt? Gelukkig had ik (voor noodgevallen)nog een paar sportschoenen in mijn backpack zitten, maar dat wandelt natuurlijk niet heel prettig in bergachtig terrein. Ben benieuwd of het onder de garantie valt, maar lijkt me toch sterk van niet. De volgende keer misschien een ander merk uitzoeken.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 11 mar 2013 13:47
door brownfox
Voor mij/ons ook nooit meer LOWA,
Met de toen in 2010 - 1 jaar oude Lowa's zaten wij midden op het HardangerVidda (tocht van 7 dagen) en na dag 2 viel de zool van de schoen van mijn zoon (toen 11jr oud). Met nog 5 dagen te gaan.
Midden op HardangerVidda in Noorwegen is / was geen schoenmaker. Hij heeft de rest van de toch moeten afmaken met kapotte schoenen/ducktape en touwtjes (zelfde als foto hierboven).

Terug in Nederland terug gegaan naar Bever. Deze heeft de schoenen verzonden naar Lowa met al de voor mededeling dat het eigenlijk kansloos was.
En inderdaad de mededeling was, geen garantie, reparatie of pech schoenen weg.
Hadden we ze maar beter moeten behandelen.
(behandelen? noorwegen? Nat? Regen? Lowa schoenen en de poging tot drogen gaat niet samen).

O, ja nu 3 jaar later hebben mijn meindl schoenen het op dezelfde manier ook begeven, maar tja met een beetje "mis"gebruik van mijn schoenen mag dat, ze hebben hun best gedaan.

Re: Lowa Bergschoenen

Geplaatst: 28 jun 2013 10:59
door Anne1000
Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn verder nog zo goed als nieuwe zolen (en schoenen) lieten gewoon los. Je wandelvakantie kan er inderdaad door verknald worden, gelukkig ben ik gewoon thuis, maar zelfs op een dag weg sta je raar te kijken als je ineens met twee losse zolen staat.