Pagina 2 van 2

Re: Philips TV 37pfl7605 klachtafhandeling

Geplaatst: 15 mar 2012 13:51
door Sjoerd88
Wat nog het meest storende is, is dat je er veel geld voor betaald en vervolgens gedaan wordt of het heel normaal is dat nieuwe apparaten kapot gaan?

Daarnaast verwacht men dan ook maar dat je er meerdere vrije dagen voor opneemt. Alsof je die niet voor andere doeleinden kan gebruiken.

Dit geintje heeft me 5 vrije dagen gekost! Fijn een nieuw produkt!

Het zou sieren als er meegedacht werd en in de avonduren of weekenden gerepareerd wordt (desnoods vanaf de 2e reparatie).

Re: Philips TV 37pfl7605 klachtafhandeling

Geplaatst: 15 mar 2012 17:50
door bprosman
Het zou sieren als er meegedacht werd en in de avonduren of weekenden gerepareerd wordt (desnoods vanaf de 2e reparatie).
Helemaal mee eens, waarom zou een TV monteur recht hebben om 's-avonds en in het weekend bij vrouw en kinderen te zijn. :wink:

Re: Philips TV 37pfl7605 klachtafhandeling

Geplaatst: 19 mar 2012 10:29
door Sjoerd88
Avonds gezellig met vrouw en kinderen tv kijken ;-) :wink:

Zonder gekheid, het kan inderdaad ook positief zijn. Als we kijken naar "het nieuwe werken", zou de monteur bijv woensdag middag vrij zijn en tijd met zijn kinderen doorbrengen. Of een andere dag vrij om te sporten oid.

Een andere avond kunnen dan de mensen die een tweede of derde klacht hebben geholpen worden door de monteur....
De eerste klacht blijf je dan alleen overdag doen, (ervan uitgaande dat de meeste klachten in 1 keer opgelost worden)

Re: Philips TV 37pfl7605 klachtafhandeling

Geplaatst: 15 mei 2012 20:05
door ronnie90
ha ik heb een phillips 42pfl7676h12 televisie gekocht en niets anders dan problemen beeld is niet strak /helder geluid dat dropouts vertoont op verschillende zenders tv schakeld zichzelf uit en aan wanneer je dat niet wenst
fout meldingen elke keer als je hem aanzet ook bij het overschakelen van nettv naar tv kijken foutmeldingen en ga zo maar door klantenservice wijst alles van de hand wacht maar op een update is het antwoord uiteindelijk naar in totaal van 3 uur telefoongesprekken en verschillende chat gesprekken is monteur aan huis geweest ja beaamde dat het beeld niet strak was en dat er wazen in de hoeken zaten maar is acceptabel zei hij heefd de kast geopend en gesloten iets vervangen preventief en de tv totaal ontregeld kwa internet dan achter gelaten tv instellingen dusdanig gezet dat de wazen niet meer zichtb aar waren en de geluidskwaliteit laag gezet al met al had hij niet meer tijd aan besteed dan een halfuurtje want meer tijd had hij niet en moderne tv's had hij niet zoveel verstand van zei hij .
al met al schandalig heb mijn leverancier erop gezet die melde mij dat phillips had gemeld dat er met ons een nieuwe afspraak gemaakt was wij wisten van niets een week later belde mijn leverancier dat phillips opnieuw een afspraak met mij had gemaakt maar nog steeds wacht ik op een telefoontje van phillips
tv nu 5 weken oud via via internet bij ing besteld ,
niemand onderneemt actie heb je veel geld uitgegeven voor een tv en denk je een kwaliteits product te hebben aangeschafd sta je d'r mooi alleen voor
het is mij duidelijk dat phillips allang niet meer achter haar producten staat
je word door de klantenservice gewoon afgepoeierd wacht maar op een update wanneer die komt weten ze niet via internet heb ik al vernomen dat er al klanten zijn die meer dan een halfjaar wachten op een update

ik weet echt niet meer wat ik hiermee aan moet

Re: Philips TV 37pfl7605 klachtafhandeling

Geplaatst: 10 aug 2012 10:35
door DadGommit
Goedemiddag,

Vooropgesteld dat ik begrip heb voor al het ongenoegen m.b.t. het serviceapparaat van Philips zoals dat hierboven wordt omschreven, wil ik toch ook graag even aangeven dat het niet louter kommer en kwel is.

Ik heb zelf een 5-tal jaar geleden mijn eerste Philips TV gekocht (37PFL9603) waarbij na enkele maanden de voeding een soort snerpend geluid begon te maken. Althans, het was een geluid dat mij ontzettend irriteerde (gevoelige oren?!) maar blijkbaar voor veel andere mensen nauwelijks hoorbaar was. Ik heb dit bij Philips Customer Care gemeld en binnen enkele dagen werd de voeding, ook al kon de monteur het geluid ook nauwelijks waarnemen, kosteloos vervangen. en heeft het apparaat daarna probleemloos gewerkt.

Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een andere TV (42PFL9703) die inmiddels eveneens 4,5 jaar oud is. Daar zijn nooit eerder problemen mee geweest maar sinds een week of 3 zit er een zwarte lijn in het scherm. Na 1 telefoontje met Philips Customer Care is er een reparatie (vervangen LCD panel) ingepland waarbij ik overigens de keuze had deze a.s. zaterdag (=binnen 3 werkdagen!) uit te laten voeren (wederom door Technorep). Komende maandag komt mij echter beter uit dus staat de reparatie dan ingepland.
Daarnaast wordt er een coulance regeling getroffen omdat het apparaat weliswaar buiten de garantie valt maar niet bij deze leeftijd al dergelijke mankementen mag vertonen. (max. EUR 272,- door mijzelf bij te dragen, de rest is voor rekening van Philips. Nog steeds een aanzienlijk bedrag maar veel minder dan ik op had gerekend! (nieuwwaarde TV destijds was EUR 2600,-))

Ik zal kritisch kijken hoe deze tweede reparatie kwalitatief uit wordt gevoerd, of ik vast kan stellen of er nieuwe of gebruikte onderdelen worden gebruikt, en dan later hier nog melden of de storing naar tevredenheid opgelost is. Dat valt dus nog even te bezien, maar ik vind tot op heden de response en servicegraad van Philips Customer Care van een prima niveau. Jammer dat dit blijkbaar niet voor iedereen geldt maar hoe was dat gezegde ook alweer? 'Goede reclame komt te voet en slechte reclame te paard'? ;-)

Re: Philips TV 37pfl7605 klachtafhandeling

Geplaatst: 14 aug 2012 13:13
door DadGommit
Hallo,

Bij deze dan. Gisteren middag heeft de monteur van Technorep mijn TV gerepareerd. Ik kon hierbij zelf helaas niet aanwezig zijn maar volgens mijn 'zaakwaarnemer' was het een vakman die het gloednieuwe lcd-scherm in 30-45 minuten heeft uitgewisseld. Geen zwarte streep meer in beeld en verder werkt de TV ook (nog) helemaal naar behoren. De kosten bedroegen zoals tevoren overeengekomen (max.) EUR 272,-. Ik vind dat overigens een schappelijk bedrag al heb ik geen idee wat zo'n reparatie zonder coulance regeling zou hebben gekost.

Grt.