LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koude Douche maandag 17-10-11

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Emmy75

Re: Koude Douche maandag 17-10-11

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Nomis Naj schreef:Is het Aldimagazijn zo onveilig dan? Moeten ze zelf dan ook een bouwhelm dragen richting toilet? Is onder begeleiding niet toegestaan dan?
Is een klantentoilet anders dan een toilet zo ik ze ken?
Nee, het gaat erom dat het bedrijf in veel gevallen niet verzekerd is als er iets gebeurt (ongelukken of overvallen) als klanten zich in de niet openbare ruimten begeven. Stel de medewerker wordt in het magazijn gegijzeld om de kassa inhoud te overhandigen is het bedrijf in veel gevallen niet daarvoor verzekerd omdat klanten daar niet horen te komen.
Nomis Naj schreef:Is een klantentoilet anders dan een toilet zo ik ze ken?
Nee, ik bedoelde met deze term meer een gewoon normaal toilet (al dan niet aangepast voor gehandicapten) die voor publiek vanaf de winkelvloer toegankelijk is en onderdeel vormt van de openbare ruimte in de winkel, zonder in ruimtes te komen waar het winkelend publiek niet hoort te komen.

Nomis Naj

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Emmy75 schreef:
Nomis Naj schreef:Is het Aldimagazijn zo onveilig dan? Moeten ze zelf dan ook een bouwhelm dragen richting toilet? Is onder begeleiding niet toegestaan dan?
Is een klantentoilet anders dan een toilet zo ik ze ken?
Nee, het gaat erom dat het bedrijf in veel gevallen niet verzekerd is als er iets gebeurt (ongelukken of overvallen) als klanten zich in de niet openbare ruimten begeven. Stel de medewerker wordt in het magazijn gegijzeld om de kassa inhoud te overhandigen is het bedrijf in veel gevallen niet daarvoor verzekerd omdat klanten daar niet horen te komen.
Nomis Naj schreef:Is een klantentoilet anders dan een toilet zo ik ze ken?
Nee, ik bedoelde met deze term meer een gewoon normaal toilet (al dan niet aangepast voor gehandicapten) die voor publiek vanaf de winkelvloer toegankelijk is en onderdeel vormt van de openbare ruimte in de winkel, zonder in ruimtes te komen waar het winkelend publiek niet hoort te komen.
Zoals inmiddels is gebleken was het geen overval in een magazijn waarbij uit een zwangere buik een wapen werd tevoorschijn getoverd. Ook is die buik niet gebruikt om de eventuele buit of kassalade in te verstoppen. Er zat al een waardevolle schat in kennelijk.

En als het magazijn zo onveilig is, hoe moet dat dan met de medewekers die naar toilet willen? Gewoon ophouden tot ze weer thuis zijn, of ook het gevaar lopen iets op hun hoofd te krijgen? AID of ARBO gevraagd?.

Ook de reactie's op het forum dat je, zelfs in zo'n stadium van zwangerschap, de boel maar beter onder controle moet houden of plannen is naar mijn mening te kort door de bocht.

Over haar manier van vragen/communicatie:

Als de cassiere het goed vond kan ik me niet voorstellen dat ze verkeerd zou zijn overgekomen. Wel kan ik me voorstellen dat ze na al dat wachten achter die ene (van de ??) kassa rij anders overkomt als anders. Wat wil je.
De cassiere had in ieder geval begrip.

Het toverwoord is SERVICE, wat bij heel veel zaken/bedrijven/winkels gelukkig nog wel van toepassing is.
Als je dan hoort dat ze er al vaak kwam en als hoogzwangere vaste klant dan zo wordt "geholpen", ik denk het er mijne van.

Het is voor mij een absurd verhaal, dat de ervaringen bij Aldi van mij overstijgt. Een koude douche afkopen met een doosje chocola geeft het ongeveer al aan volgens mij. Eigenlijk ook een beledigende compensatie (pas na media aandacht), maar iedereen is er gelukkig blij mee kennelijk.
Dat is ook belangrijk en misschien wel het belanrijkste, toch?

Dat het het tv programma tros radar ook voor/om de kijkcijfers gaat,moge duidelijk zijn. Zouden die dan leugens de wereld inslingeren of het verhaal niet controleren van te voren? Lijkt me niet echt een goede marketingstrategie.
Misschien even zoeken naar een klachtenforum over tros radar.

Emmy75

Nomis Naj schreef:Zoals inmiddels is gebleken was het geen overval in een magazijn waarbij uit een zwangere buik een wapen werd tevoorschijn getoverd. Ook is die buik niet gebruikt om de eventuele buit of kassalade in te verstoppen. Er zat al een waardevolle schat in kennelijk.
Dat is nu achteraf gebleken ja en hoe zouden ze dit van te voren moeten weten ?
Nomis Naj schreef: En als het magazijn zo onveilig is, hoe moet dat dan met de medewekers die naar toilet willen? Gewoon ophouden tot ze weer thuis zijn, of ook het gevaar lopen iets op hun hoofd te krijgen? AID of ARBO gevraagd?.
Zo onveilig zal het magazijn wel niet zijn, echter het gaat om het niet verzekerd zijn van het bedrijf. Wat als mevrouw over haar eigen voeten struikelt en er weet ik wel niet wat zou kunnen gebeuren ? Van zo'n klant kun je een lekkere schadeclaim verwachten.
Nomis Naj schreef:Ook de reactie's op het forum dat je, zelfs in zo'n stadium van zwangerschap, de boel maar beter onder controle moet houden of plannen is naar mijn mening te kort door de bocht.
Dat zult u mij niet horen beweren.
Nomis Naj schreef: Het toverwoord is SERVICE, wat bij heel veel zaken/bedrijven/winkels gelukkig nog wel van toepassing is.
Ik vind dit totaal niets met service te maken hebben. Mevrouw moest al nodig naar het toilet voordat ze de winkel in ging. Ze had ook kunnen verzinnen dat dit niet goed zou gaan tot ze klaar was met boodschappen doen. Bij de Aldi staat bijna altijd wel een rij aan de kassa, zeker op een vrijdag. Toch neemt ze een kar, gaat de winkel in en stapelt de kar vol met boodschappen en heeft ze het achteraf bezien ook nog gered tot thuis met boodschappen. Hiermee neemt ze zelf bewust het risico. Ze had voordat ze de winkel inging al ergens naar het toilet moeten gaan en niet achteraf een hoop stamppij maken. Niet achteraf gaan zeuren dat het zo gevaarlijk kan zijn voor een hoogzwangere, want als je daar zo bewust van bent, ga je niet eerst de winkel in en de kar volstapelen met boodschappen. Vroeger werd ook nog wel eens gezegd.. wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

secondadvies schreef:
duiner schreef:.
erg jammer, dat het zo gegaan is, zelfs als niet zwangere mag ik overal gebruik maken van toiletten
gek , he ?
het is maar net hoe, en wanneer, en aan wie, je het vraagt !

Ik vond het al een raar verhaal dat een manager dat zou weigeren,
er zit vast een adder in het gras, dacht ik , misschien was het de manier , waarop ze het vroeg ?!
.
Dan ben jij toch iets bijzonders.
Je kan het nog zo vriendelijk vragen, maar als er geen openbare toiletten zijn, dan krijg je in 95 % van de gevallen een NEEN.
dat is waar, maar daarom zoek ik altijd eerst een horeca uit,
maar ik vraag het wel of dat even mag , en in 99 % mag dat wel.
Maar als dat er niet is, ja, moeder natuur laat niet op zich wachten, dan vraag ik het toch

misschien zat er bij die Aldi ook ergens wel een horeca, dan was er niets aan de hand geweest
.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

dat is waar, maar daarom zoek ik altijd eerst een horeca uit,
Hier gaat het om een supermarkt en niet over een horecagelegenheid. :roll:

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

bij ons in de winkel mogen wij ook niemand naar de wc laten gaan (behalve eigen personeel) ivm veiligheid

de wc is bij ons achter naast de kluis, administratie en waar onze persoonlijke spullen liggen om daar te komen moet je door een propvol magazijntje

de winkels in amerika zijn vaak veel groter, de grotere winkels (v&d enzo) hebben allemaal wc's

bij ons in de buurt zit de V&D de H&M en nog een openbare toilet op 1 min loopafstand wij verwijzen de mensen dan altijd daarheen

Nomis Naj

Emmy75 schreef:
Nomis Naj schreef:Zoals inmiddels is gebleken was het geen overval in een magazijn waarbij uit een zwangere buik een wapen werd tevoorschijn getoverd. Ook is die buik niet gebruikt om de eventuele buit of kassalade in te verstoppen. Er zat al een waardevolle schat in kennelijk.
Dat is nu achteraf gebleken ja en hoe zouden ze dit van te voren moeten weten ?
Nomis Naj schreef: En als het magazijn zo onveilig is, hoe moet dat dan met de medewekers die naar toilet willen? Gewoon ophouden tot ze weer thuis zijn, of ook het gevaar lopen iets op hun hoofd te krijgen? AID of ARBO gevraagd?.
Zo onveilig zal het magazijn wel niet zijn, echter het gaat om het niet verzekerd zijn van het bedrijf. Wat als mevrouw over haar eigen voeten struikelt en er weet ik wel niet wat zou kunnen gebeuren ? Van zo'n klant kun je een lekkere schadeclaim verwachten.

Je zou misschien uit zekerheid alle zwangere vrouwen uit de Aldi kunnen weren.
Maar ja, dat zijn meestal toch wel goede klanten.
Anders misschien een beveiliger met extra metaaldetectoren bij de deur.
Stel je voor dat ze die buik gebruiken nog voor ze in het magazijn is? Ik moet er niet aan denken.

Over dat vallen;

De laatste keer dat wij er voor ons zelf waren, liep mijn vriendin met krukken.
Ze waren daar de vloer aan het "schoonmaken" met zo'n dweilmachine. Die droogde op plekken niet goed waardoor mijn vriendin bjina onderuit ging.
We hebben melding gemaakt dat de machine de vloer op plaatsen dusdanig glad maakte, dat het voor de ook ouderen gevaarlijk kon zijn.
Er werd schouderophalend gekeken en nors gezegd "wij willen ook op tijd naar huis". Het ging dus gewoon verder. Maakt ze daar kennelijk niet uit of je valt of niet, als ze zelf maar precies om sluitingstijd naar huis kunnen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nomis Naj schreef:Je zou misschien uit zekerheid alle zwangere vrouwen uit de Aldi kunnen weren.
Maar ja, dat zijn meestal toch wel goede klanten.
Anders misschien een beveiliger met extra metaaldetectoren bij de deur.
Stel je voor dat ze die buik gebruiken nog voor ze in het magazijn is? Ik moet er niet aan denken.
Wat een zware overdrijving.
Het gaat er puur om dat mevrouw geen gebruik mocht maken van het personeelstoilet.
Het is geen hetze tegen zwangere vrouwen!
Sylvia had zelf haar verantwoordelijheid moeten nemen, door éérst naar het toilet te gaan en dán pas de Aldi binnen stappen en haar boodschappen te gaan doen.
Zij doet net alsof zij -door haar zwangerschap- opeens meer rechten heeft dan een gemiddelde klant.
Niemand mag naar het personeelstoilet, enkel het personeel.
Waarom moet voor een zwangere vrouw dan een uitzondering gemaakt worden?
Nomis Naj schreef:Over dat vallen;

De laatste keer dat wij er voor ons zelf waren, liep mijn vriendin met krukken.
Ze waren daar de vloer aan het "schoonmaken" met zo'n dweilmachine. Die droogde op plekken niet goed waardoor mijn vriendin bjina onderuit ging.
We hebben melding gemaakt dat de machine de vloer op plaatsen dusdanig glad maakte, dat het voor de ook ouderen gevaarlijk kon zijn.
Er werd schouderophalend gekeken en nors gezegd "wij willen ook op tijd naar huis". Het ging dus gewoon verder. Maakt ze daar kennelijk niet uit of je valt of niet, als ze zelf maar precies om sluitingstijd naar huis kunnen.
We begrijpen het, u vind de Aldi een bagger-winkel.
Ik kom elke week bij mijn plaatselijke Aldi en daar werkt leuk, vrolijk personeel.
Ze maken alijd wel een praatje aan de kassa en zijn zeker behulpzaam.
Ik denk dat het voor een groot deel ook ligt aan hoe je je opstelt.
Als u al met een donderpruik binnen komt, omdat u die 'vervloekte Aldi' weer binnen 'moet', tja, dan straalt u niet echt gezelligheid en vriendelijkheid uit.

nevermind

We begrijpen het, u vind de Aldi een bagger-winkel.
Ik kom elke week bij mijn plaatselijke Aldi en daar werkt leuk, vrolijk personeel.
Ze maken alijd wel een praatje aan de kassa en zijn zeker behulpzaam.
Ik denk dat het voor een groot deel ook ligt aan hoe je je opstelt.
Als u al met een donderpruik binnen komt, omdat u die 'vervloekte Aldi' weer binnen 'moet', tja, dan straalt u niet echt gezelligheid en vriendelijkheid uit.

Afbeelding

Nomis Naj

VioletPrue schreef: Ik denk dat het voor een groot deel ook ligt aan hoe je je opstelt.
Het ligt inderdaad aan hoe je je opstelt, al is dat voor mij niet van toepassing.
Ik kom er, na tal van beledigende opmerkingen, al dik 5 jaar niet meer.

Heel soms dus voor iemand anders. Zelfs die enkele keren gaat het weer aan, al is het bij een andere Aldi.

Aldi; wilt u uw doosje even optillen?
Antwoord; waarom?
Aldi; u kan er wel een pakketje vlees onder hebben verstopt.
Antwoord; til eerst je eigen doosje maar op.

Aldi; mag ik even in uw tas kijken?
Antwoord; NEEEEEEE
Aldi; ja maar dat moge..............
Antwoord; NEEEEEEE

Vraag; kan ik dit ruilen?
Aldi; heeft u de bon nog?
Antwoord; nee
Aldi; nee
Antwoord; maar het is nog ongeopend en jullie zijn de enigen die dit verkopen.
Aldi: nee

Als ik dus iets bij de Aldi wou kopen, werd ik meer voor dief of oplichter aangezien dan voor keurig betalende klant. Misschien ook hun mannier van service of communicatie.

Als u er met genoegen komt, blijven doen zou ik zeggen.
Het argument dat u het altijd gezellig heeft met de kassieres geloof ik meteen.
Maar om dan te zeggen dat ik wel een donderpruik op binnen zal komen en dus dit soort beledigende opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd mag krijgen?

Na een aantal keren is de maat gewoon vol.

nevermind

Als ik dus iets bij de Aldi wou kopen, werd ik meer voor dief of oplichter aangezien dan voor keurig betalende klant. Misschien ook hun mannier van service of communicatie.
Gezien deze reactie tegenover een medewerker, zou ik ook niet vriendelijk zijn.
ldi; wilt u uw doosje even optillen?
Antwoord; waarom?
Mijn antwoord: Natuurlijk, waarom niet.
Verdere reactie blijft dan uit. :wink:

Antwoord; NEEEEEEE
Mijn Antwoord: Kijk gerust, ik heb niets te verbergen.
Verdere reactie blijft uit.
Aldi; wilt u uw doosje even optillen?
Antwoord; waarom?

Antwoord; NEEEEEEE
Antwoord; NEEEEEEE

Antwoord; nee

Mijn antwoord ja, hier is de bon.
Want zonder bon ga ik nergens ruilen.

Aldi; nee

Antwoord; NEEEEEEE

Antwoord; nee
Aldi; nee
Als je bij iedere winkel zo een ....gedrag hebt, krijg je ook daar overal deze antwoorden, en niet alleen bij de Aldi. :roll:

Nomis Naj

In geen enkele andere winkel waar ik kom, worden mij dit soort beledigende vragen gesteld of opmerkingen geplaatst. Zoals gezegd; ik heb geen zin om elke keer beledigende opmerkingen naar mijn hoofd te krijgen. Daar reageer ik dan op een gegeven moment op zoals omschreven. Zoals gezegd is het vaker gebeurd. Zou ik dan de derde of vierde keer misschien wel wat in een tas hebben verstopt? Heb ik inneens wel wat te verbergen? Op een gegeven moment ben ik het zat en krijgen ze een passend antwoord.

Het lijkt wel of jullie mij schijnen te kennen of er elke keer zelf bij waren.
Maar dat kan niet, want ik kom er dus praktisch nooit.

Ga vooral door met citaten aanpassen/veranderen en uit hun verband te rukken.
Op hun producten had ik niets aan te merken, op hun prijzen natuurlijk ook niet. Maar om steeds als potentiele crimineel uit de rij gepikt worden en vooral de "willekeurige" manier daarvan. BAGGER dus voor mij.

Ik KWAM daar elke week een paar keer MIJN GELD BRENGEN.
Dat jullie dat nog steeds met alle plezier doen, geweldig.

Maar om te zeggen dat alleen ik mij raar opstel naar de ALDI, als ik na een paar keer dezelfde beledigende vragen te hebben aangehoord (van notabene de zelfde medewerkers) op eenzelfde manier reageer. En dan is het kennelijk alleen grof van mijn kant geweest. Het zal wel.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

@ Jan Nou, ik vind het heel normaal om een doos of krat even op te tillen als mij dat gevraagd wordt.
Ook al wordt het u meerdere keren door dezelfde medewerker gevraagd (maakt het uit wie het vraagt?), de reactie van uw kant is ronduit aso.
Ik snap het ook niet, wat is het voor moeite om even een doos op te tillen?
Met zo'n instelling kan ik me inderdaad voorstellen dat u alles wat bij de Aldi gebeurd #@*$&*(& vindt.
Maar dat had dus net zo goed de C1000, de Jumbo of de Dirk geweest kunnen zijn.
Ligt naar mijn mening dus ook niet aan de Aldi, maar aan u.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Nomis Naj schreef:In geen enkele andere winkel waar ik kom, worden mij dit soort beledigende vragen gesteld of opmerkingen geplaatst. Zoals gezegd; ik heb geen zin om elke keer beledigende opmerkingen naar mijn hoofd te krijgen. Daar reageer ik dan op een gegeven moment op zoals omschreven.
In de gegeven voorbeelden kan ik geen enkele belediging ontdekken, hoe goed ik ook zoek. Het zijn imho gewoon normale vragen. Dat u ze als beledigend opvat lijkt me aan u te liggen, ik zou er geen moeite mee hebben.

Nomis Naj

Klagen over de Aldi is kennelijk taboe hier op het forum.
Aso?? reageren op asovragen is kennelijk ook al niet toegestaan.
Het wordt zo een beetje van; "de pot verwijt de ketel".

Op een gegeven moment, zoals eerder aangegeven niet al na/bij de eerste keer, heb ik geen behoefte meer aan bepaalde verdenkingen.

Nu is het voor mij denk ik wachten tot "de kip en het ei" discussie ontstaat.
Ik zie het wel.

Emmy75

Nomis Naj schreef:Klagen over de Aldi is kennelijk taboe hier op het forum.
Klagen over de Aldi is zeker niet taboe op dit forum. Er zitten alleen wat kritische consumenten op dit forum die niet elke klacht even terecht vinden en sommige mensen ook wijzen op gedragingen die van de klagers kant niet zo handig te noemen zijn.

In het geval waar dit topic over geopend is, moet deze Sylvia ook de schuld bij zichzelf zoeken. Het is wel zo makkelijk om te roepen dat de winkel (lees: anderen) het altijd gedaan hebben. Buiten het antwoord in de categorie service is het mij een raadsel waarom u van mening bent dat in dit geval alles te wijten is aan de winkel en Sylvia geen enkele blaam treft als zij al met redelijk hoge nood de winkel betreedt. Voor mij is het hierbij totaal niet relevant welke winkel dit betreft. Het had net zo makkelijk in een andere winkel kunnen gebeuren.

Ook reageren op 'asovragen' is zeker wel toegestaan. Het gaat er bij sommigen alleen om op welke wijze op deze vragen gereageerd wordt. Een 'asovraag' hoeft niet per definitie met een 'aso-antwoord' van repliek te worden voorzien.

nevermind

Nomis Naj schreef:Klagen over de Aldi is kennelijk taboe hier op het forum.
Het wordt zo een beetje van; "de pot verwijt de ketel".

Op een gegeven moment, zoals eerder aangegeven niet al na/bij de eerste keer, heb ik geen behoefte meer aan bepaalde verdenkingen.

Nu is het voor mij denk ik wachten tot "de kip en het ei" discussie ontstaat.
Ik zie het wel.
Welke aso vragen?
Jouw antwoorden zijn aso op een gewone vraag, niet meer en niet minder.
Aldi kan gelukkig zijn, dat je niet meer over de vloer komt. :twisted:

Nomis Naj

secondadvies schreef: Jouw antwoorden zijn aso op een gewone vraag, niet meer en niet minder.
Aldi kan gelukkig zijn, dat je niet meer over de vloer komt. :twisted:
Volgens mij is; "mag ik hier even naar toilet", WEL een heel gewone vraag.
Mag ik even in u tas kijken? niet.
Heeft u wat te verbergen of verstopt? niet.
Gewone vragen van de Aldi? Ik heb er mijn eigen mening over.

Waarom de Aldi er blij mee zou moeten zijn dat ik niet meer over de vloer kom, weet ik niet? Ik deed er (ooit) vaak mijn boodschappen, nu gaat die omzet naar anderen.

Kennelijk ben ik op een andere manier kritisch dan anderen.
Mag dat wel?

Emmy75

ah, ik begin het te begrijpen geloof ik.
Vragen gesteld door Aldi zijn geen gewone vragen.
Vragen gesteld door klanten zijn wel gewone vragen.
En gewone vragen dienen altijd positief beantwoord te worden.

Nomis Naj

Ik zou zeggen, kom bij me langs voor een bakkie koffie.
De koffie is gratis, maar een toilet kan ik niet aanbieden.
Ik weet niet hoe dat vezekeringstechnisch werkt, dus........
Straks struikelt er iemand of nog erger ........
Zwanger hoef je het bij mij helemaal niet te proberen.

Als je weer weg gaat, vraag ik je wel (keer op keer op keer) je tas voor mij te openen. De andere visite mag gewoon naar buiten.
Laat ik de rest van de "normale" vragen wel zitten.

Elke week uitgenodigd worden door de Aldi met folders vol aanbiedingen en dan vervolgens geregeld voor van alles te worden aangezien en verdacht?

Jullie hebben bijna allemaal gelijk. Ik ben de aso.

Gesloten