LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef:
Jolijn schreef:OP de laptop zit 3 jaar garantie, op de accu schijnt dit 6 maand te zijn
Hoezo schijnt? Staat dat specifiek in de voorwaarden vermeld?
Een laptop accu hoort sowieso langer mee te gaan dan 11 maanden. De accu valt gewoon onder de wettelijke minimum termijn van 24 maanden
.

Dat was mooi, als het ook zo was. :shock:
Voor oplaadbare accu’s / batterijen geldt een garantietermijn van zes maanden.
Op de door Medion uitgevoerde reparaties geldt een garantietermijn van één jaar op materiaal......
Bron:
http://www.medion.com/nl/service/garantie/

nitoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2010 18:12

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door nitoe »

MEDION AKOYA P6622 (accu werkt slecht! ) coulance stukje tekst

Beste mensen ik heb dezelfde problemen zie onderstaande: Onderstaande mail gestuurd naar medion. Zie onderstaande reactie van Medion. Ze hebben het over coulance maar er is niets coulance aan 6 maanden garantie. Als je een laptop koopt en vanuit gaat van 3 jaar garantie en achteraf te zien krijgt dat je maar 6 maanden garantie hebt. Schandalig !!! Voor mij geen MEDION!!

Geachte heer/mevrouw,

Sinds een paar maanden geleden begint de accu kuren te krijgen.

Wanneer de laptop aangesloten is op het netstroom dan maakt de laptop een sjiepend geluid.
Wanneer ik de batterij (accu) eruit haal hoor ik dat geluid niet meer. Daarnaast heb ik ook last van het gebeuren dat
wanneer de laptop om de accu werkt (niet op netstroom) het beeld heel erg vaag wordt. Ik heb daarom het vermoeden dat
de accu niet meer goed functioneerd. Daarom zou ik graag de accu willen omruimen voor een nieuwe accu voor de laptop.

Met vriendelijke groet,

REACTIE MEDION:

Uw klantnummer is ***. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.

Zoals vermeld in de algemene voorwaarden, is er geen garantie op verbruiksartikelen zoals accu’s en batterijen. Op deze artikelen houdt Medion toch een garantieperiode van 6 maanden aan en is derhalve coulance onzerzijds.

Wij willen u aanraden onze webshop, www.medionshop.nl (indien woonachtig in België: www.medionshop.be), te bekijken. Hier kunt u alle accessoires en producten vinden die wij momenteel verkopen. Mocht het gewenste onderdeel niet op de site staan, is deze momenteel niet verkrijgbaar. Wij raden u aan later nogmaals te informeren.

Dit is te lezen in artikel 8, “garantiebepalingen en reparatievoorwaarden”, lid 5. Op deze artikelen houdt Medion toch een garantieperiode van 6 maanden aan en is derhalve coulance onzerzijds.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Jolijn »

En wat staat er op de garantiekaart die bij jouw laptop zit?

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

En wat staat er op de garantiekaart die bij jouw laptop zit?
Hopelijk niet iets van...garantie tot aan de deur.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door olaf79 »

nitoe schreef:MEDION AKOYA P6622 (accu werkt slecht! ) coulance stukje tekst

Beste mensen ik heb dezelfde problemen zie onderstaande: Onderstaande mail gestuurd naar medion. Zie onderstaande reactie van Medion. Ze hebben het over coulance maar er is niets coulance aan 6 maanden garantie. Als je een laptop koopt en vanuit gaat van 3 jaar garantie en achteraf te zien krijgt dat je maar 6 maanden garantie hebt. Schandalig !!! Voor mij geen MEDION!!
Ik herhaal mijn eerdere post: op een accu zit gewoon de wettelijke garantie van tenminste 2 jaar. Dat een accu capaciteit verliest is normaal, dit is de aard van het product. Dit verlies is gemiddeld 15-20% per jaar, afhankelijk van het gebruik.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef:
nitoe schreef:MEDION AKOYA P6622 (accu werkt slecht! ) coulance stukje tekst

Beste mensen ik heb dezelfde problemen zie onderstaande: Onderstaande mail gestuurd naar medion. Zie onderstaande reactie van Medion. Ze hebben het over coulance maar er is niets coulance aan 6 maanden garantie. Als je een laptop koopt en vanuit gaat van 3 jaar garantie en achteraf te zien krijgt dat je maar 6 maanden garantie hebt. Schandalig !!! Voor mij geen MEDION!!
Ik herhaal mijn eerdere post: op een accu zit gewoon de wettelijke garantie van tenminste 2 jaar. Dat een accu capaciteit verliest is normaal, dit is de aard van het product. Dit verlies is gemiddeld 15-20% per jaar, afhankelijk van het gebruik.

Dan herhaal ik ook mijn eerder bericht, en voeg er niets aan toe! :shock:
nevermind schreef:
olaf79 schreef:
Jolijn schreef:OP de laptop zit 3 jaar garantie, op de accu schijnt dit 6 maand te zijn
Hoezo schijnt? Staat dat specifiek in de voorwaarden vermeld?
Een laptop accu hoort sowieso langer mee te gaan dan 11 maanden. De accu valt gewoon onder de wettelijke minimum termijn van 24 maanden
.

Dat was mooi, als het ook zo was. :shock:
Voor oplaadbare accu’s / batterijen geldt een garantietermijn van zes maanden.
Op de door Medion uitgevoerde reparaties geldt een garantietermijn van één jaar op materiaal......
Bron:
http://www.medion.com/nl/service/garantie/

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Jolijn »

FMP schreef:Ik heb dus even gezocht en vind hierbij toch nog de garantiekaart van de laptop en wat lees ik:
Voor de accu die gebruikt wordt in het notebook, geldt een afwijkende garantieduur. De slijtage van dergelijk verbruiksmateriaal hangt af van de intensitet en het soort gebruik. De garantieduur ervan is beperkt tot 12 maanden, te rekenen vanaf de dag van aankoop.
De dag van aankoop was dus 13/11/2010, nog net geen 12 maanden dus.
Foute informatie gekregen, ik ga dus maar weer eens bellen met Medion!
@nitoe, kijk 's op de garantiekaart die bij jouw laptop zit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door olaf79 »

nevermind schreef:[
Voor oplaadbare accu’s / batterijen geldt een garantietermijn van zes maanden.
Op de door Medion uitgevoerde reparaties geldt een garantietermijn van één jaar op materiaal......
Bron:
http://www.medion.com/nl/service/garantie/
[/quote]
Dat is de fabrieksgarantie en die staat los van de wettelijke garantie. De verkopende partij dient gewoon 24 maanden garantie te geven op een accu.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef:
nevermind schreef:[
Voor oplaadbare accu’s / batterijen geldt een garantietermijn van zes maanden.
Op de door Medion uitgevoerde reparaties geldt een garantietermijn van één jaar op materiaal......
Bron:
http://www.medion.com/nl/service/garantie/
Dat is de fabrieksgarantie en die staat los van de wettelijke garantie. De verkopende partij dient gewoon 24 maanden garantie te geven op een accu.[/quote]


Je lijkt wel BBCS.
Laptop accu's zijn al jaren van het type Lithium-ion (Li-ion). Krachtige laptop accu's, maar met als grootste nadeel dat ze continu capaciteit verliezen, of je ze nu gebruikt of niet. De terugval begint al meteen in de fabriek, waarna zo'n laptop accu nog drie tot hooguit vijf jaar meegaat voordat hij niet meer bruikbaar is.
binnenpag_accu_leegAccu of laptop vervangen?

Wordt de verminderde capaciteit echt storend, dan dient de vraag zich aan: is de laptop al aan vervanging toe of is alleen een nieuwe accu kopen een oplossing? Als de laptop nog een jaar of drie meekan, is een nieuwe laptop accu het overwegen waard.

De garantiepapieren opzoeken is dan tijdverspilling: de fabrikanten hebben deze slijtage van garantie uitgesloten, zoals autohandelaren dat doen bij autobanden. Krijg je op de laptop doorgaans een of twee jaar garantie, op de accu is dat zelden meer dan een half jaar.


http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... kloonaccu/

Rumpel@66
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2013 15:00

Re: Kapotte Accu Laptop Medion Akoya P6624 / MD 38390

Ongelezen bericht door Rumpel@66 »

Ook ik heb begin dit jaar een Medion laptop via Aldi gekocht, type Akoya P7818.
Al vanaf begin veel ellende en een slechte service van Medion. Laptop was niet meer op te starten.
Volledig opnieuw moeten installeren. Daarna traag op internet. Weer geen goede ondersteuning van Medion in Panningen. Uiteindelijk door deskundige van mijn provider, Ziggo, opgelost.
Nu is de accu stuk. Laadt niet meer volledig op en bij 32% laadkapaciteit valt de laptop helemaal uit.
Opstarten kan dan nog enkel als de lader wordt aangesloten.Accu laadt dan weer tot ongeveer 90%.
Medion gebeld, accu zou defect zijn, echter de garantie zou maar 6 maanden zijn, verlopen dus.
Echter in het garantiebewijs van Medion staat dat de garantie 12 maanden bedraagt.
Weer met Medion gebeld en hierop geattendeerd.
Antwoord van Medion medewerker was dat het een drukfout betrof, en dus geen garantie tot 12 maanden.
Op dit forum had ik gelezen dat ik niet de enige was met deze problemen.Iemand in dit forum heeft Medion toen in gebreke gesteld, en ziedaar, hij kreeg, met ondersteuning van Aldi toch nog een accu, echter gebruikt. De medewerker van Medion gaf te kennen dat ik dan ook maar de rechtsbijstandsverzekering moest inschakelen.
Aldi heb ik inmiddels geïnformeerd.
Morgen weet ik meer.
Wel is voor mij duidelijk dat het nooit meer een apparaat van Medion wordt.

Gesloten