| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 5x zoveel stroomverbruik van Oxxio
Re: 5x zoveel stroomverbruik van Oxxio
Nou, als ik daarmee duidelijkheid krijg heb ik daar absoluut geen bezwaar tegen. Ik waardeer dat wel. Ik loop al 4 dagen met barstende koppijn hierdoor nl.
-
Bob Schurkjens
Je snapt denk ik nog niet met wie je te maken hebt. Sterkte er mee.
Nee, weet ik inderdaad niet. Ben misschien te naïef? Maar hoop toch dat op dit forum oprechte mensen zitten, die me daadwerkelijk kunnen/willen helpen om deze onduidelijkheid uit de wereld te helpen, zodat ik weer kan slapen 's nachts en me niet kapot lig te piekeren hoe ik die 2500euro kan opbrengen EN niet in de schulden kom hierdoor.
Het begin is er. Ik weet weinig van die slimme nmeter af, maar ik krijg de indruk dat je veel meer meterstanden kunt "oproepen".
Wellicht kan je uit de periode sept 2010=aug 2011 eens maandelijks de meterstanden hier plaatsen. Wellicht dat dan duidelijk wordt op welk moment "de bitjes verkeerd gaan staan".
Wellicht kan je uit de periode sept 2010=aug 2011 eens maandelijks de meterstanden hier plaatsen. Wellicht dat dan duidelijk wordt op welk moment "de bitjes verkeerd gaan staan".
-
Bob Schurkjens
Ik volg dit bedrijf sinds 2005 toen ze mij te grazen namen. En ik ze na een geschil bij SGC die mij op alle punten gelijk gaven nog moest dreigen met aangifte om mijn geld van ze te krijgen. Sinds dat jaar is er niets veranderd. Beloftes worden niet nagekomen. Ook die Oxxiomedewerker belooft mensen van alles en nog wat. Vervolgens gebeurt er niets. Gelukkig is er voldoende expertise op dit forum om slachtoffers bij te staan. En zijn er mogelijkheden om je te verdedigen, zoals een geschil bij de Geschillencommissie of naar de kantonrechter.
Frappant, ik heb ook zo'n bedrijf (maar dan in een andere branche) dat ik met argusogen volg....Bob Schurkjens schreef:Ik volg dit bedrijf sinds 2005 toen ze mij te grazen namen.
Kan Bob S. misschien een link plaatsen naar zijn berichtgevingen dienaangaande, indien op dit forum destijds gepubliceerd? Ben wel benieuwd naar de zaak.
Nou daar komtie...
aug 2010... geen verbruik volgens 'mijn oxxio'
Dit trouwens vanaf januari t/m oktober.
Volgens 't overzicht begin ik in november pas stroom te verbruiken.
H 71 L 84
Decenber H 179 L 178
Vandaar dus hun schatting en dat ik nu van 2 jaren 'mag' betalen!
2011
Jan H 179 L 204
Febr. H 102 L 134
maart H 15 L 57
April H 71 L 104
Mei H 26 L 26
En sindsdien heb ik volgens overzicht niks meer gebruikt....maar de meter loopt door...
aug 2010... geen verbruik volgens 'mijn oxxio'
Dit trouwens vanaf januari t/m oktober.
Volgens 't overzicht begin ik in november pas stroom te verbruiken.
H 71 L 84
Decenber H 179 L 178
Vandaar dus hun schatting en dat ik nu van 2 jaren 'mag' betalen!
2011
Jan H 179 L 204
Febr. H 102 L 134
maart H 15 L 57
April H 71 L 104
Mei H 26 L 26
En sindsdien heb ik volgens overzicht niks meer gebruikt....maar de meter loopt door...
-
MAXIEM
zayen
Het is juist de bedoeling dat je er niks van snapt!
Maxiem.
Het is juist de bedoeling dat je er niks van snapt!
Maxiem.
-
Bob Schurkjens
@ Fiesiekus: jazeker! Het is altijd de moeite waard om zaken in historisch perspectief te plaatsen.
Lees hier mijn wederwaardigheden in 2005: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=140
Smul en huiver
Lees hier mijn wederwaardigheden in 2005: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=140
Smul en huiver
Hemeltjelief, wat een toestanden zeg!
Het bewijst eens temeer dat de liberalisering van de energiemarkt, de consument meer kwaad dan goed heeft gedaan. In plaats van solide bedrijven die een product aan hun klanten leveren, is de markt nu in handen van malafide handelaren die het produkt (electrische energie) inkopen en aan klanten verkopen en die laatste op de meeste op gruwelijk slinkse manieren financieel uitknijpen.
Je wordt niet meer als klant behandeld, maar door geldwolven uitgeknepen. Er zijn meer bedrijven die dit soort handelswijzen jegens hun klanten hanteren .
Het bewijst eens temeer dat de liberalisering van de energiemarkt, de consument meer kwaad dan goed heeft gedaan. In plaats van solide bedrijven die een product aan hun klanten leveren, is de markt nu in handen van malafide handelaren die het produkt (electrische energie) inkopen en aan klanten verkopen en die laatste op de meeste op gruwelijk slinkse manieren financieel uitknijpen.
Je wordt niet meer als klant behandeld, maar door geldwolven uitgeknepen. Er zijn meer bedrijven die dit soort handelswijzen jegens hun klanten hanteren .
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 31 okt 2011 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb nog geen contakt opgenomen met oxxio(medewerker). Morgen eerst contakt met advokaat hoe verder. Voordat ik weer dingen 'verkeerd' doe.
Zal jullie op de hoogte houden.
Zal jullie op de hoogte houden.
Ik had jullie vervolg beloofd...
Moest eerst even bijkomen van de stress... Vanmorgen van 9-12 uur aan de telefoon gehangen met en door Oxxio...
Ik heb 'n aangetekende brief verstuurd EN diezelfde brief per email.
Vanmorgen belde me een aardige mevrouw van Oxxio n.a.v. deze mail.
- Betalingsregeling kon maar over 12 maanden, na wat aandringen zou ze aanvragen om dit over 20 maanden te verspreiden! wat nog neerkomt op 2500:20.... tel uit je winst... daarbij is 't voorschot al zomaar naar 270 euro per maand verhoogd...(dit heb ik alweer terug naar 170 gezet) (de klant mag 't voorschot maar max met 100% verhogen, Oxxio blijkbaar hoe 't hun uitkomt!)
En ik MOEST dit betalen, anders gaven ze 't door aan incasso...en dan viel niks meer te regelen + de extra kosten!
De ijking van de slimme meter zou via hun 350 euro kosten, maaaaar meestal klopt die meter wel .. m.a.w. dat geld ben je gewoon kwijt en 't heeft geen nut volgens oxxio.
Telefoontje 2... Enexis
Ze zagen dat er een gemiddeld verbruik van zo'n 4000 kWh per jaar is, dus die 15000 was onwaarschijnlijk.
MAAAAAR zij krijgen de standen door via Oxxio..... want die hebben hun SLIMME METER pffff
Nu kreeg ik 't EERSTE advies waardoor 't zonnetje weer wat begon te schijnen... een METERSTANDCORRECTIE aanvragen... bij.......OXXIO
Met dat 'Magischie woord' belde ik dus WEER met oxxio...
Telefoontje 3 Oxxio
Mijnheer... ik wil een "meterstandcorrectie" aanvragen....Ik blij dat ik DACHT duidelijkheid in 't geheel te krijgen......
Maar jullie begrijpen 't al.... 'Mevrouw dit heeft GEEN NUT' want wij hebben vorig jaar de meterstand geschat en als de meter dit niet goed doorgegeven heeft, betaalt u dit jaar gewoon erbij, wat u vorig jaar niet betaald heeft!!!!!!!!!!!
'Jongeman"... laat nu gewoon een meterstandcorrectie uitvoeren door Enexis, dit moeten jullie aanvragen... en ik wens dat dit gebeurd!!!!!
NEE...... want dat heeft geen nut, u moet gewoon die 2500 euro nabetalen, er is toch een betalingsregeling getroffen.
Mijn zenuwen gierden door mijn lijf van zo'n starrigheid en met verheven stem vroeg ik NOGMAALS... LAAT NU EEN METERSTANDCORRECTIE uitvoeren!!!.... Jeetje is dat ZO moeilijk....
Maar WEER... NEE dat heeft geen nut... Ik moest niet zo tegen hem tekeer gaan... Ik heb maar gezegd dat ik zo NIKS verder kom, dus opgelegd.
Telefoontje 4
Consuwijzer... deze bellen me maandag terug, want 't was wel een beetje complex.
Telefoontje 5
Enexis........Die kunnen niks, zonder opdracht van Oxxio.....
vervolg volgt
Moest eerst even bijkomen van de stress... Vanmorgen van 9-12 uur aan de telefoon gehangen met en door Oxxio...
Ik heb 'n aangetekende brief verstuurd EN diezelfde brief per email.
Vanmorgen belde me een aardige mevrouw van Oxxio n.a.v. deze mail.
- Betalingsregeling kon maar over 12 maanden, na wat aandringen zou ze aanvragen om dit over 20 maanden te verspreiden! wat nog neerkomt op 2500:20.... tel uit je winst... daarbij is 't voorschot al zomaar naar 270 euro per maand verhoogd...(dit heb ik alweer terug naar 170 gezet) (de klant mag 't voorschot maar max met 100% verhogen, Oxxio blijkbaar hoe 't hun uitkomt!)
En ik MOEST dit betalen, anders gaven ze 't door aan incasso...en dan viel niks meer te regelen + de extra kosten!
De ijking van de slimme meter zou via hun 350 euro kosten, maaaaar meestal klopt die meter wel .. m.a.w. dat geld ben je gewoon kwijt en 't heeft geen nut volgens oxxio.
Telefoontje 2... Enexis
Ze zagen dat er een gemiddeld verbruik van zo'n 4000 kWh per jaar is, dus die 15000 was onwaarschijnlijk.
MAAAAAR zij krijgen de standen door via Oxxio..... want die hebben hun SLIMME METER pffff
Nu kreeg ik 't EERSTE advies waardoor 't zonnetje weer wat begon te schijnen... een METERSTANDCORRECTIE aanvragen... bij.......OXXIO
Met dat 'Magischie woord' belde ik dus WEER met oxxio...
Telefoontje 3 Oxxio
Mijnheer... ik wil een "meterstandcorrectie" aanvragen....Ik blij dat ik DACHT duidelijkheid in 't geheel te krijgen......
Maar jullie begrijpen 't al.... 'Mevrouw dit heeft GEEN NUT' want wij hebben vorig jaar de meterstand geschat en als de meter dit niet goed doorgegeven heeft, betaalt u dit jaar gewoon erbij, wat u vorig jaar niet betaald heeft!!!!!!!!!!!
'Jongeman"... laat nu gewoon een meterstandcorrectie uitvoeren door Enexis, dit moeten jullie aanvragen... en ik wens dat dit gebeurd!!!!!
NEE...... want dat heeft geen nut, u moet gewoon die 2500 euro nabetalen, er is toch een betalingsregeling getroffen.
Mijn zenuwen gierden door mijn lijf van zo'n starrigheid en met verheven stem vroeg ik NOGMAALS... LAAT NU EEN METERSTANDCORRECTIE uitvoeren!!!.... Jeetje is dat ZO moeilijk....
Maar WEER... NEE dat heeft geen nut... Ik moest niet zo tegen hem tekeer gaan... Ik heb maar gezegd dat ik zo NIKS verder kom, dus opgelegd.
Telefoontje 4
Consuwijzer... deze bellen me maandag terug, want 't was wel een beetje complex.
Telefoontje 5
Enexis........Die kunnen niks, zonder opdracht van Oxxio.....
vervolg volgt
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Beste Zayen,
Wij vinden het vervelend dat het nog niet voor u is opgelost. We willen u graag helpen. Daar hebben we wel uw gegevens voor nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]
Indien u dit publiekelijk wenst af te handelen, kunnen we eventueel na ontvangst van uw gegevens vanuit Oxxio hier een reactie plaatsen
Wij wachten uw bericht af.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Wij vinden het vervelend dat het nog niet voor u is opgelost. We willen u graag helpen. Daar hebben we wel uw gegevens voor nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]
Indien u dit publiekelijk wenst af te handelen, kunnen we eventueel na ontvangst van uw gegevens vanuit Oxxio hier een reactie plaatsen
Wij wachten uw bericht af.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Dan vraag die meterstandencorrectie aan! En geef medewerkers instruktie dat dit OOK 'n mogelijkheid is, ipv meter-ijking wat de klant 350 euro gaat kosten... en die ze maar weer terug moeten zien te krijgen ALS ze in hun gelijk worden gesteld.
Ik ben op dit moment, op z'n zachts gezegd 'pissed' over de stugheid van deze medewerker.
Ik ben op dit moment, op z'n zachts gezegd 'pissed' over de stugheid van deze medewerker.
Volgens mij zijn ze hun vuile spelletjes aan het spelen.
Laat het maar op een zaak aankomen, je komt geen steek verder in de communicatie met die Oxxio.
Wel een welgemeend advies: maak duidelijke overzichten. Wat je hierboven aan meterstanden(?), verbruiken en gegevens neerplettert, kan niemand wijs uit. Wil je de rechter overtuigen, dan zal je met duidelijke overzichten en met harde getallen moeten komen.
Laat het maar op een zaak aankomen, je komt geen steek verder in de communicatie met die Oxxio.
Wel een welgemeend advies: maak duidelijke overzichten. Wat je hierboven aan meterstanden(?), verbruiken en gegevens neerplettert, kan niemand wijs uit. Wil je de rechter overtuigen, dan zal je met duidelijke overzichten en met harde getallen moeten komen.
-
benikeennederlander
Weet je wat mij verwonderd, dat er mensen zijn die met dit soort bedrijven inzee gaan zonder zich eerst goed ge-orienteerd te hebben.
Hadden ze dit gedaan, hadden ze nu niet lopen te klagen.
Ik heb Oxxio vorig jaar aan mijn deur gehad, nou ik heb ze meteen de heilige kruis nagegeven.
Ik ga nooit met dubieuze bedrijven inzee.
Als ik iets doe, zoek ik eerst het een en ander op, dit om teleurstellingen te voorkomen.
Ik heb Oxxio vorig jaar aan mijn deur gehad, nou ik heb ze meteen de heilige kruis nagegeven.
Als ik iets doe, zoek ik eerst het een en ander op, dit om teleurstellingen te voorkomen.
-
deoxxiomedewerker
- Contacteer:
Beste Zayen,
We kunnen niet verder zonder uw gegevens. Als u uw gegevens e-mailt dan nemen we contact met u op om tot een oplossing te komen.
Daarnaast kunnen we, indien u instemt, vanuit Oxxio de analyse van het ontstane probleem hier op het forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
[email protected]
We kunnen niet verder zonder uw gegevens. Als u uw gegevens e-mailt dan nemen we contact met u op om tot een oplossing te komen.
Daarnaast kunnen we, indien u instemt, vanuit Oxxio de analyse van het ontstane probleem hier op het forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
[email protected]
Dat is heel fijn voor jou dat je nooit met dubieuze bedrijven in zee gaat en alles altijd goed uitzoekt!benikeennederlander schreef:Weet je wat mij verwonderd, dat er mensen zijn die met dit soort bedrijven inzee gaan zonder zich eerst goed ge-orienteerd te hebben.
Ik heb 5 jaar geen problemen gehad met Oxxio.
Ieder bedrijf heeft wel eens iets (getuige de berichten over andere bedrijven elders op dit forum). Nu ben ik toevallig de 'uitverkorene'.
Mijn electromonteur/verwarmingsmonteur, had iets van dezelfde strekking, met een ander energiebedrijf en die had zich goed georiënteerd ...
Zo is het maar net. Er zullen best veel tevreden Oxxio klanten rondlopen. Vaak weet je vantevoren niet waar je aan begint, al zoek je dingen nog zo goed uit.
Voor de aanleg van onze CV gingen we naar een installateur die in het dorp als "goed" bekend stond. Nou, aanvoer en retour uit elkaar houden was al te moeilijk voor deze erkende installateur.
Maar goed, zodra er iets binnenkomt met een "slimme meter" is het pats boem de deur dichtmeppen.
Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... meter.html
Kunnen we niet collectief zo'n ding weigeren? Volgens mij gaan de energieleveranciers hier weer een slaatje uit slaan: slimme meter geïnstalleerd, standen verkeerd uitgelezen in het nadeel van de consument natuurlijk, en probeer als consument maar de goede standen terug te halen of af te lezen.
Ik zie het bij NEM al gebeuren: een hele afdeling NEM-ers bekijkt hoe ze de consument kunnen oplichten door chaos omtrent die slimme meterstanden.
Voor de aanleg van onze CV gingen we naar een installateur die in het dorp als "goed" bekend stond. Nou, aanvoer en retour uit elkaar houden was al te moeilijk voor deze erkende installateur.
Maar goed, zodra er iets binnenkomt met een "slimme meter" is het pats boem de deur dichtmeppen.
Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... meter.html
Kunnen we niet collectief zo'n ding weigeren? Volgens mij gaan de energieleveranciers hier weer een slaatje uit slaan: slimme meter geïnstalleerd, standen verkeerd uitgelezen in het nadeel van de consument natuurlijk, en probeer als consument maar de goede standen terug te halen of af te lezen.
Ik zie het bij NEM al gebeuren: een hele afdeling NEM-ers bekijkt hoe ze de consument kunnen oplichten door chaos omtrent die slimme meterstanden.
De oude tijden waren toch vaak 'slimmer', dan wist EN bedrijf en klant meteen waar die aan toe was.
De betrokkenheid was ook prettiger, dan via onpersoonlijke telefoon of mail.
Het 'leukste' vind ik altijd... 'u kunt op internet nakijken'.... terwijl je voor een storing met internet belt..... En hoeveel (oudere) mensen hebben (nog) niet eens internet???
Daarbij kan niet iedereen goed verwoorden wat er is, waardoor weer mis-communicatie ontstaat.
't blijft mensenwerk....
Ik wacht weer geduldig af of de juriste van de consuwijzer me maandag verder kan helpen.
De betrokkenheid was ook prettiger, dan via onpersoonlijke telefoon of mail.
Het 'leukste' vind ik altijd... 'u kunt op internet nakijken'.... terwijl je voor een storing met internet belt..... En hoeveel (oudere) mensen hebben (nog) niet eens internet???
Daarbij kan niet iedereen goed verwoorden wat er is, waardoor weer mis-communicatie ontstaat.
't blijft mensenwerk....
Ik wacht weer geduldig af of de juriste van de consuwijzer me maandag verder kan helpen.