LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman

Re: Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Ongelezen bericht door bprosman »

Laten we zeggen dat je zonder Ziggo niet om hoeft te komen van de honger :wink:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Boisbas schreef:Ziggo heeft één heel duidelijk visie of liever gezegd het gebrek eraan:
niet klantgericht kunnen denken en werken.

Immers: Zenders worden zonder blikken of blozen verwijderd.
Veel mensen missen SWR, ik ook.
Minder analoge zenders, maar wél hetzelfde blijven betalen.

En dan ook nogeens niet komen opdagen in het programma van Kassa.
Stoer hoor! Zal wel ouwe-lullen-gedrag zijn.... :D

Wanneer dat Ziggo blaadje - dat je om de zoveel tijd ontvangt - moet getuigen van klantbetrokkenheid .... wel grote misser, dat gaat bij mij meteen de prullenbak in.
Ziggo bepaalt niet als enige welke zenders worden doorgegeven. Als een zender niet meer betaalt of geen doorgifte meer wenst gaat ie gewoon op zwart.

Boisbas

Ongelezen bericht door Boisbas »

Ziggo bepaalt niet als enige welke zenders worden doorgegeven. Als een zender niet meer betaalt of geen doorgifte meer wenst gaat ie gewoon op zwart.
Ziggo heeft wel een keuze.
Wanneer een analoge zender (b.v WDR) op zwart gaat en in het digitale pakket vervolgens weer terug komt dan is er blijkbaar heel wat mogelijk.
Echter: Ziggo pakt dit op haar eigen eigenzinnige manier aan en daar gaan juist de klachten over ....

Of je nu wel of niet digitaal wil kijken moet je zelf weten.
Dat Ziggo de analoge zenders afknijpt om zodoende de klant te laten overstappen naar een digitaal pakket zegt meer over Ziggo en haar werkwijze dan de opstelling van de klant.
Bovendien: De analoge zenders zijn via overheidswege en bij wet nog lang niet verboden. Er is nog steeds sprake van een keuze.
Blijkbaar wil Ziggo onder het mom van de vooruitgang deze graag inperken ...

bprosman

Dat Ziggo de analoge zenders afknijpt om zodoende de klant te laten overstappen naar een digitaal pakket zegt meer over Ziggo en haar werkwijze dan de opstelling van de klant.
Blijkbaar realiseert u zich niet dat Ziggo meer dan 1 SWR kijkende klant heeft. Als de analoge ruimte ten goede komt aan het digitale aanbod mogen ze van mij vandaag nog ALLE analoge zenders opruimen. Dus ik ben blij dat Ziggo naar me luistert :wink:
Misschien ook eens tijd om over te stappen naar digitaal ?

Boisbas

... Van overheidswege zijn er overigens maar 15 verplichte analoge zenders...
Niet iedereen kán en wil digitaal gaan.
Er is nog steeds sprake van een keuze voor de consument.
Dat is het uitgangspunt.
Nu staat het drammerige doordrukbeleid van Ziggo voorop.
De consument mag wél betalen voor een pakket dat steeds minder wordt: niet fair en eerlijk.
...vandaag nog ALLE analoge zenders opruimen...
Kan ook, maar laat Ziggo haar klanten dan een gratis digitaal kastje geven.
Waarom zou de kosten van de digitale vooruitgang op het bordje van de klant gelegd moeten worden , wanneer deze vooruitgang eenzijdig opgelegd wordt en er nog een (wettelijke) keuze bestaat?
U betaalt ook graag voor zonnecollectoren op uw dak, terwijl u blij bent met uw cv?

En ...
ik kijk al een tijd digitaal en mis nog steeds de SWR. Velen met mij.
En zo enthousiast over digitaal ben ik niet: 'blokken' wanneer de kwaliteit en/of stream onder de maat is, de boel resetten, een support die standaard adviseert om een andere kabel te kopen en verwijst naar storende omgevingsfactoren.
Wat mij betreft hadden ze nog 5 jaar mogen wachten met de introductie en 10 jaar met 'on demand', want dat loopt ook nog voor geen meter....
De eerste landing op de maan verliep nog beter. :D
Dit terzijde ..

bprosman

Kan ook, maar laat Ziggo haar klanten dan een gratis digitaal kastje geven.
Waarom zou de kosten van de digitale vooruitgang op het bordje van de klant gelegd moeten worden
Die discussie hebben we al eerder gehad. Als Microsoft of Apple een nieuw operating system op de markt brengen waar je zwaardere hardware voor nodig hebt, eis je dan van hen ook een nieuwe PC ?. Toen we overgingen van Zwart/Wit naar kleur, eisten we toen ook een gratis TV ?. Dat heet technische vooruitgang, en daarin heb je een overgangsperiode waarin de consument zich kan voorbereiden op nieuwere technieken en apparatuur. En in die overgangsperiode zit je nu.
Niet iedereen kán en wil digitaal gaan.

Kan niet is dood zeiden ze vroeger als kind tegen me :wink: . Er waren in de Zwart/Wit tijd ook mensen die niet over wilden naar kleuren TV maar op een gegeven moment houd het op.
De consument mag wél betalen voor een pakket dat steeds minder wordt: niet fair en eerlijk.
Maar nog steeds MEER dan minimaal wettelijk vereist.

Boisbas

Dat heet technische vooruitgang
Er is ook niets mis met technische vooruitgang, integendeel.

Maar zolang er keuzes zijn is het goed dat de consument kan kiezen.
De keuze (voor digitaal) heeft Ziggo voor haar klanten al lang bepaald.
De keuze om de klant meer te laten betalen heeft Ziggo voor haar klant ook al lang bepaald.
Digitaal is immers 'beter' en daardoor duurder: 'Weg keuze'.
(Ziggo bedoeld het immers toch goed en is een non-profit organistatie :lol: )
Laat Ziggo - in het kader van de technischevooruitgang - dat eens duidelijk communiceren.
Laat Ziggo haar eigen proces eens onder de loep nemen, laat daar de discussie daar eens over gaan in plaats van een en ander plat af te doen in het kader van de vooruitgang.
Zo lusten we er nog wel een paar .... :)
Elke verandering is geen verbetering zei mijn opa altijd.

Kortom: technische vooruitgang prima, maar duw het de klant niet door de strot zolang er nog keuzes zijn.

Laten ze dat knullige blaadje eens goed gebruiken voor een duidelijke informatievoorziening en niet opsieren met alleen maar vrolijke, lachende, onderuitgezakt-hangende mensen op de bank, die een 'on demand' programma bekijken.
Dit beeld staat in schril contrast met de vele klachten.

Vanwege de technische vooruitgang heeft Ziggo nog veel recht te zetten en te informeren. Veel werk aan de winkel.
Een bezoek aan het programma Kassa past daar prima bij, met de mededeling dat over een paar jaar het alleen nog maar digitaal kijken wordt en dat het kabinet een nieuw wetsvoorstel in de maak heeft voor afschaffing van analoog kijken :o

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

bprosman schreef:
Digitaal is iets beter.
HD is nog iets beter.
Maar niet wat men belooft.
Op een enkele uitzondering na.
Ben benieuwd wat voor TV je hebt want het verschil op een (flatscreen) tussen analoog en digitaal (HD) is toch aanzienlijk. Ik vraag me af wat Ziggo daar belooft volgens jou wat ze niet nakomen.
Digitaal is niet het zelfde als HD.
Slechts een beperkt aantal digitale zenders is in HD
Het verschil tussen analoog en digitaal is niet zo groot.
Het verschil wordt pas duidelijk bij (Full)HD opnamen.
Emmy75 schreef:Brood van de bakker of Lidl is ook kwalitatief anders dan AH brood. Het ging erom dat er alternatieven zijn. Dat ik (bijvoorbeeld) bij voorkeur AH brood verkies, dat zou dan een keuze zijn.
Je kunt in iedere gemeente op talloze plaatsen lekker brood kopen.
Bij diverse bakkers en ook diverse supermarkten.
Ik kan niet overstappen naar een andere kabelmaatschappij.
Het is dus een groot verschil.

olaf79

Boisbas schreef:ik kijk al een tijd digitaal en mis nog steeds de SWR. Velen met mij.
En zo enthousiast over digitaal ben ik niet: 'blokken' wanneer de kwaliteit en/of stream onder de maat is, de boel resetten, een support die standaard adviseert om een andere kabel te kopen en verwijst naar storende omgevingsfactoren.
Wat mij betreft hadden ze nog 5 jaar mogen wachten met de introductie en 10 jaar met 'on demand', want dat loopt ook nog voor geen meter....
De eerste landing op de maan verliep nog beter. :D
Dit terzijde ..
Ik wil echt nooit meer naar analoge tv kijken. Digitaal is veel mooier en beter en bovendien veel meer zenders. De kinderziektes die er nog zijn worden echt wel opgelost.

olaf79

acjzr1 schreef:Digitaal is niet het zelfde als HD.
Het verschil tussen analoog en digitaal is nog altijd zo'n 20% extra beeldinformatie dus dat is behoorlijk. Bij full hd is het verschil zelfs zo'n 100%. Voor veel zenders is full hd niet echt nodig. Een gewone talkshow, nieuws of show hoeft niet van hoge kwaliteit te zijn. Die hd wordt pas zichtbaar bij films.
Je kunt voor de tv kiezen tussen kabel, adsl, ether, satelliet. Keuze zat zou ik zeggen.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

olaf79 schreef:
acjzr1 schreef:Digitaal is niet het zelfde als HD.
Het verschil tussen analoog en digitaal is nog altijd zo'n 20% extra beeldinformatie dus dat is behoorlijk. Bij full hd is het verschil zelfs zo'n 100%. Voor veel zenders is full hd niet echt nodig. Een gewone talkshow, nieuws of show hoeft niet van hoge kwaliteit te zijn. Die hd wordt pas zichtbaar bij films.

Op een gewone tv is het verschil niet te zien. :D
Kortom goed is goed genoeg. :mrgreen:
Je kunt voor de tv kiezen tussen kabel, adsl, ether, satelliet. Keuze zat zou ik zeggen.
Ether is al heel lang geen optie meer, en via satelliet of adsl kun je niet analoog kijken :mrgreen:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

acjzr1 schreef:Je kunt in iedere gemeente op talloze plaatsen lekker brood kopen.
De klacht ging toch over TV kijken en het zenderaanbod ? De consument wil TV kijken en de kabel is slechts een middel daarvoor. Om TV te kunnen kijken, zijn er nog steeds alternatieven en dat bedoelde ik met het broodvergelijk. Soms wil men keuzes die er niet zijn.

bprosman

Ether is al heel lang geen optie meer
Waar gaat het Digitenne signaal dan doorheen ?. Is weliswaar ook geen analoog maar wel een alternatief.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Opvallend dat niemand er bij stil staat dat:
- als je digitaal kijkt, dat kaartje/kastje/recorder, slechts voor 1 TV geldt. Kijk je boven (2e of 3e TV), dan kijk je analoog.
- Wil je boven (2e of 3e TV) ook digitaal kijken, je dan een extra kaartje moet hebben (mits tv geschikt is voor dat insteekkkaartje) of een 2e kastje.
En je voor die dienst(en), digitaal kijken weer extra, per TV moet betalen.
Bij analoge TV is hier geen sprake van. Hiervoor geldt gewoon 1 bedrag, ongeacht het aantal TV's.
Met andere woorden: de kabelmarkt (en andere digitale TV voorzieningspartijen) hebben de uitknijpmarkt van digitale TV gevonden.
Mag het in bepaalde opzichten (beter beeldkwaliteit) een vooruitgang zijn, is het in onkosten een behoorlijke achteruitgang. Daar komt bij dat de klant weinig tot geen inspraak heeft in het digitale pakket, waarmee ik bedoel de zenders, heeft.

Verder is het opvallend dat niemand er lang bij stil staat dat Ziggo onlangs de digitale pakketten met zenders ook heeft aangepakt alsook bijbehorende prijskaartjes. Denk je het gehad te hebben, besluiten ze vervolgens om het regionale zender aanbod aanzienlijk in te krimpen. Miv 1-11-2011 is het gebeurd. Whoppah, we knallen talloze regiozenders eruit. Woon je in als Groninger in Utrecht heb je pech. Die regiozender is voor jou niet meer te bekijken.
In geen enkel digitaal pakket zitten meer alle regionale zenders. Dit heeft totaal niets met betalen of geen doorgifte meer wensen te maken, maar met een beleid van Ziggo en van Ziggo alléén.
Een beleid dat verre van klantgericht.
Ps: In tijd van amper 2 maanden zijn er dus digitale zenders, na de onlangs doorgevoerde herindeling van zenders en digipakketten+prioskaartjes, verdwenen. Dus minder digitale zenders, maar de prijs,.... tsja, die is hetzelfde gebleven.

Daar komt bij dat lang niet iedereen in staat is om te kunnen kiezen. Woon je bijv. in een bejaardentehuis, wordt die vrije keuze al ingeperkt. Geloof niet dat een bejaardentehuis graag talloze schotels op het dak wil hebben. En zo zijn er meer woonverblijven/-voorzieningen waar de consument geen vrije keus heeft en vast zit aan de kabelvoorziening in dat gebied. Dus het digitale via de desbetreffende kabelmaatschappij moet afnemen.

bprosman

En je voor die dienst(en), digitaal kijken weer extra, per TV moet betalen.
Pertinente onzin. Je mag VIJF kaarten hebben op het zelfde abonnement. De eerste 3 kun je zelf aanmelden, nummer 4 en 5 kan de helpdesk voor je doen.
Woon je bijv. in een bejaardentehuis, wordt die vrije keuze al ingeperkt. Geloof niet dat een bejaardentehuis graag talloze schotels op het dak wil hebben. En zo zijn er meer woonverblijven/-voorzieningen waar de consument geen vrije keus heeft en vast zit aan de kabelvoorziening in dat gebied. Dus het digitale via de desbetreffende kabelmaatschappij moet afnemen
Digitenne ?

Shine

Bij Ziggo heb je een extra ontvanger en een extra smartcard nodig om digitale tv op een tweede toestel te kunnen kijken. Je kunt maximaal 3 smartcards per abonnement bestellen. Je betaalt hier geen extra abonnementskosten voor. De decoder of CAM moet je zelf aanschaffen.
Hoe gratis is gratis!?
Als je TV boven (anders dan in de kamer) niet gecertificeerd is voor de smartcard mag je wel gratis zo'n kaart krijgen maar heb je er weinig aan. Je zult dan aanvullende (extra onkosten) maatregelen moeten treffen.
https://www.ziggo.nl/#producten/televis ... ie-module/

Inzake keuze mogelijkheden:
Nou,nou, wat een keuze: tussen Ziggo of Digitenne. Daarnaast, ook over Digitenne zijn de meningen erg verdeeld.
De een heeft slecht beeld en veel storingen de ander weer niet. De een moet met een extra antenne werken, de ander niet. Ook schijnt de beeldkwaliteit op grotere Tv's niet himmelhoch jausend te zijn. Het lijkt er op dat de beeldkwaliteit van Digitenne nogal afhankelijk is van je woonsituatie en omgeving.
En tot slot:s het zender aanbod van digitenne is wqat je mag noemen erg beperkt.
Dus of je dit nou echt een -vergelijkbare- keuze kunt noemen!
Vraag je het mij: Nee.

bprosman

De decoder of CAM moet je zelf aanschaffen.
Ja , verwacht je dat Ziggo (of welke andere kabelaar dan ook) het hele "antieke TV park" van NL gaat opwaarderen ? :? .
Zelf investeren in vooruitgang is niets mis mee.
Wat betreft die certificering... ook TV's die niet gecertificeerd zijn en waar een CI+ module in kan werken gewoon... er is alleen geen ondersteuning van Ziggo.
Nogmaals... toen we over gingen van Zwart/wit naar kleur kreeg je ook geen gratis TV.
Ook schijnt de beeldkwaliteit op grotere Tv's niet himmelhoch jausend te zijn
Nee dat klopt... zeker full HD op een grote TV is "Kwalitatief Uitermate Teleurstellend" maar het behoeft geen investering. Dus wat wil je nou eigenlijk.... waarschijnlijk ZONDER investering van jezelf full HD kijken in heel je huis... iets met dubbeltje en eerste rang.

Shine

Nogmaals... toen we over gingen van Zwart/wit naar kleur kreeg je ook geen gratis TV.
Verschil:
Je werd toen niet verplicht gesteld om over te stappen naar kleuren TV omdat men voor de zwart/wit tv ineens zenders ging afschakelen. Gevolgd door afschakeling van zenders voor kleuren TV.
Kortom deze vergelijking van u is appels met peren vergelijken.

Er is niets met vooruit gang. Maar dit moet wel in alle wederzijdse redelijkheid gebeuren. En precies daar ligt nou de crux. Dat gebeurd niet.

bprosman

Kortom deze vergelijking van u is appels met peren vergelijken.
Zal ik de vergelijking anders maken, toen we overgingen van Analoog via de aether naar DVB.
Toen kreeg je via je antenne op je dak ook niets meer binnen.

Boisbas

Onder het mom van de vooruitgang lusten we er nog wel een paar: schaf de benzinestations af om electrisch rijden sneller te stimuleren.
Het zit er immers toch aan te komen...

Met vooruitgang is niks mis, maar het gaat natuurlijk om de manier waarop Ziggo dit aanpakt.
En dáár gaan de klachten over: eenzijdig, zonder overleg, het prijsbeleid, weinig klantgericht, het uitkleden van abo's om de vooruitgang wat te versnellen, weinig informatief, doordrukkend en bepalend.
Een beetje gerenommeerd bedrijf stelt de klant centraal, Ziggo doet het andersom.
En ... dáár gaan de vele klachten over. Laat het dáár dan ook over gaan, is wel zo terecht. We hebben inmiddels wel gezien wat de vooruitgang allemaal heeft gebracht :cry:

Gesloten