Komt nog bij, dat XMS, die mijn telefooncontract heeft opzegd bij KPN,(wij regelen alles voor U) tot nu toe ook geen mede-verantwoordelijkheid neemt.
Zij zeggen niet te weten, dat het om een zakelijk contact ging, terwijl mijn telefoonabonnement bij XMS op naam staat van mijn praktijk, evenals in het contract met XMS, waarvan ik een kopie heb.
Ik ga dit wel uitzoeken met een jurist, of heeft iemand anders een goed idee?
Bij de reactie op dit forum van iemand, wiens ouders ook zo'n probleem met KPN hadden, is het goed opgelost, begrijp ik.Is dit een uitzondering op de regel?
KPN heeft lekker gebruik gemaakt van deze 'loophole', ik zou het XMS niet per se kwalijk nemen, maken zij wel onderscheid tussen zakelijk en prive contracten?
Ik heb contact gehad met Juridisch loket, KPN staat volledig in hun recht mbt de zakelijke contracten dus kleine zelfstandigen zijn hierbij echt de ***.
Wat betreft of dit een uitzondering is... Ik had snel reactie toen ik het duidelijk uitlegde aan de Zakelijke Klantenservice van KPN en vroeg of er niet een coulance regeling was in zulke gevallen. Het is in hetzelfde gesprek in orde gebracht.
Let wel, bellen (Zakelijke Klantenservice!), niet emailen! Noteer namen van gesproken medewerkers en absoluut ook de referentie nummers, blijf vriendelijk, het gesprek wordt ook door hun geregistreerd!
Hou er ook rekening mee dat er verschillende afdelingen zijn waar afspraken niet even snel doorkomen, zo zijn mijn ouders 3 weken later toch gebeld met een betalingsverzoek... Gelukkig heeft mijn moeder direct naar mij doorverwezen (en naam en referentienummer genoteerd) en bij het terugbellen kregen mijn ouders nog eens E50,- terug vanwege het lastigvallen!?!
De moeite loont in elk geval.
Succes!