Pagina 2 van 2

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 21 nov 2011 18:22
door Yme
kss schreef:heel banaal is als je die tekst heel letterlijk neemt, elke voorwaarde aanpassing opzegbaarheid uitlokt.
en dan zijn de abonnementen niet meer te betalen. :lol:

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 21 nov 2011 18:31
door kss
Yme schreef:
kss schreef:heel banaal is als je die tekst heel letterlijk neemt, elke voorwaarde aanpassing opzegbaarheid uitlokt.
en dan zijn de abonnementen niet meer te betalen. :lol:

:lol: voor grote bedrijven is een goede jurist onmisbaar, maar kleine ondernemers moeten heel goed nadenken welke teksten ze zetten in hun av, wat in de praktijk nogal wat klachten geeft of de voorwaarden zijn dan niet meer te snappen door de klant of er staan zulke domme fouten in dat je beter de zittende klant onder de oude voorwaarden kan laten.

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 21 nov 2011 23:17
door olaf79
kss schreef:
voordat een voorgenomen wijziging van een beding
olaf je hebt helaas geen gelijk, de voorwaarde(beding) zelf wordt namelijk niet gewijzigd.

heel banaal is als je die tekst heel letterlijk neemt, elke voorwaarde aanpassing opzegbaarheid uitlokt.

dus biijv. als een telco in haar voorwaarden opneemt dat je iets moet terugsturen naar die en die adres en dat later wil aanpassen of de telco gaat bijvoorbeeld verhuizen (want ook die gegevens moeten worden opgenomen in de AV) er dus in technische zin sprake is van een wijzing dat opzeggen wel weer gerechtvaardigd.
Nope een prijswijziging is een wijziging van een beding in de overeenkomst. Zo'n beding mag volgens de telecom wet wel eenzijdig gewijzigd worden, echter heeft de klant dan het recht om eenzijdig op te zeggen zonder kosten.

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 22 nov 2011 09:03
door MAXIEM
olaf79

Een prijsverlaging is ook een wijziging, maar geeft de consument geen recht om op te zeggen.

Maxiem.

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 22 nov 2011 09:16
door olaf79
MAXIEM schreef:olaf79

Een prijsverlaging is ook een wijziging, maar geeft de consument geen recht om op te zeggen.

Maxiem.
Een beetje flauw Maxiem...Ik doel uiteraard op wijzigingen die ten nadele van de consument werken...Maar dat begreep je zo ook wel... Dit verzin ik niet zelf hoor. Staat zo in de telecom wet.

Ik heb mijn telco overigens nog nooit betrapt op het verlagen van de prijs tijdens de looptijd van mijn contract. :)

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 22 nov 2011 18:08
door kss
olaf ik wou dat je gelijk had, maar een prijswijziging is alleen een wijziging van een beding als geen aanpassingen bedongen zijn. misschien dat een kanton rechter het met je eens is maar voor de civiele rechter of het hogere hof is dit een klare zaak.

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 22 nov 2011 18:47
door olaf79
kss schreef:olaf ik wou dat je gelijk had, maar een prijswijziging is alleen een wijziging van een beding als geen aanpassingen bedongen zijn. misschien dat een kanton rechter het met je eens is maar voor de civiele rechter of het hogere hof is dit een klare zaak.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Ik baseer me slechts op de wet en die duidelijk hierover. Ook consuwijzer geeft aan dat prijsverhogingen recht geven op kosteloze opzegging.

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 22 nov 2011 19:56
door GJvdZ
GodsSon schreef: ONZIN, zie eerdere posts. Een inflatiecorrectie is een middel dat is toegestaan, helaas maar waar.
Tsja, het personeel van de providers wil ook graag een inflatiecorrectie via de CAO, dus logisch dat de tarieven dan ook omhoog moeten....

Re: opzeggen hi ivm maandtarief verhogen

Geplaatst: 23 nov 2011 19:14
door olaf79
GJvdZ schreef:
GodsSon schreef: ONZIN, zie eerdere posts. Een inflatiecorrectie is een middel dat is toegestaan, helaas maar waar.
Tsja, het personeel van de providers wil ook graag een inflatiecorrectie via de CAO, dus logisch dat de tarieven dan ook omhoog moeten....
Ja maar zo'n CAO is ook niet vandaag op morgen geregeld. Bovendien het gaat hier om de meerjaars contracten. Die bieden ze aan om klanten lange tijd aan zich te binden. Moeten ze in de prijs berekening maar rekening houden met dit soort lang van te voren te voorziene kosten.

De wet is overigens duidelijk en biedt geen uitzonderingen, ook niet voor inflatiecorrectie.