Pagina 2 van 2

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 08:31
door d.vdvliet
Nou daar ben ik zelf weer.
Gisteravond een uur met mijn ouders wezen praten bij de MediaMarkt.

Ze houden vast dat het niet in een doos beschadigd kan zijn geraakt, ik hou van dat het niet gebeurd is tijdens het uitpakken.
Vandaag komt er een extern bedrijf naar kijken en die moet vast stellen wat de schade is: duidelijk "druk schade en een barst in de lens". Hij gaat 100% zeker zeggen "externe schade".

MAAR media markt gaf ook aan, hij MOET bewijzen dat wij die schade hebben gemaakt. Maar dat kan hij niet, hij was er niet bij bij het uitpakken dus is het nooit te bewijzen.

Vanavond of morgen ochtend wordt ik gebeld en ben benieuwd.
Ze probeerde me de hele tijd die verzekering aan te smeren en dat ik dan de tv ter reparatie aanbiedt en zo dus het verzekeringsbedrijf oplicht.

Maargoed ik vind het maar kansloos, koop een televisie van 2000 euro en dan denk je iets goeds te kopen. Ga je terug na de winkel en krijg je deze ****.

De doos open maken in de winkel had niet veel zin want de barst zie je niet als de tv uitstaat, alleen als het beeld aanstaat. En een televisie daar in de winkel eerst aansluiten om te testen of die werkt gaat MM iets te ver en mij ook want je "verwacht" dat een product goed is.

Wordt vervolgt.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 08:52
door duiner
.
ik heb het ooit ook eens gehad met iets, of de kleur stond mij niet aan, zoiets , noem maar wat op.

Maar bij de klantenservice deden ze toen niet moeilijk , kreeg zo mijn geld terug

Je had gewoon de doos weer dicht moeten doen, en het gewoon moeten ruilen ,
misschien was dat een betere optie geweet ?

want het kan ook een tv zijn, die al GERUILD was !!!!! ( en gevallen )

Ik pak tegenwoordig altijd de achterste verpakking,
dan weet ik zeker dat het zo uit de fabriek is gekomen , een ideetje voor later ?.. :wink:

ik heb het ook gehad met software, ik kon het niet meer registeren , dus was een geruilde software !!
Kreeg in die fotowinkel ( Dixons ) ook zo mijn geld terug en een excuus
was ook de helft van de prijs., ze probeerde het weer te verkopen
.
.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 08:56
door Daan_1978
Ik ben bang dat dit soort verpakkingen van deze tv's niet voor het pakken liggen. Die zijn opgeslagen in een magazijn en daar komt de verkoper uiteindelijk zelf mee aanzetten.
Enig idee hoe lang tegenwoordig een doos is van een beetje breedbeeld tv?
Als je de armen wijd hebt, kun je hem nog maar net beethouden.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 08:57
door duiner
Daan_1978 schreef:Ik ben bang dat dit soort verpakkingen van deze tv's niet voor het pakken liggen. Die zijn opgeslagen in een magazijn en daar komt de verkoper uiteindelijk zelf mee aanzetten.
Enig idee hoe lang tegenwoordig een doos is van een beetje breedbeeld tv?
Als je de armen wijd hebt, kun je hem nog maar net beethouden.

In Den Haag is een hele grote MM , en daar staan de dozen onder de kleine tv 's
.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 09:07
door d.vdvliet
duiner schreef:.
ik heb het ooit ook eens gehad met iets, of de kleur stond mij niet aan, zoiets , noem maar wat op.

Maar bij de klantenservice deden ze toen niet moeilijk , kreeg zo mijn geld terug

Je had gewoon de doos weer dicht moeten doen, en het gewoon moeten ruilen ,
misschien was dat een betere optie geweet ?

want het kan ook een tv zijn, die al GERUILD was !!!!! ( en gevallen )

Ik pak tegenwoordig altijd de achterste verpakking,
dan weet ik zeker dat het zo uit de fabriek is gekomen , een ideetje voor later ?.. :wink:

ik heb het ook gehad met software, ik kon het niet meer registeren , dus was een geruilde software !!
Kreeg in die fotowinkel ( Dixons ) ook zo mijn geld terug en een excuus
was ook de helft van de prijs., ze probeerde het weer te verkopen
.
.

Probleem is, hij gaf ook aan als het een scheerapparaat was had je een nieuwe gekregen maar dit is 2000 euro.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 10:15
door Jolijn
Ik zou die opmerking even op papier zetten.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 10:18
door bprosman
Ja, 2000 Euro is nou NET de reden waarom ze wel zorgvuldig(er) om mogen gaan met die klacht.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 16:24
door Emmy75
d.vdvliet schreef:Probleem is, hij gaf ook aan als het een scheerapparaat was had je een nieuwe gekregen maar dit is 2000 euro.
Wat een kulopmerking (met een L ) van MM, alsof je rechten als consument in deze wijzigen als het aankoopbedrag anders is. Oftewel een kwalitatief uitermate teleurstellende smoes.

@duiner,
Misschien was het inderdaad beter geweest om te ruilen, maarja ruilen voor dezelfde is dan ook weer een beetje vreemd. TS heeft dit type TV gekozen.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 22:35
door Ouwe aap
Nou met een T zou ook terecht zijn :lol:
Maar Ad heeft gelijk hoor. Zelfs al zouden er mensen zijn die er misbruik van maken, als ze niet de tijd ervoor willen nemen om de TV te checken is dit HUN risico. Maar ja, recht hebben en krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 22:46
door Emmy75
Ouwe aap schreef:Nou met een T zou ook terecht zijn :lol:
Ja, maar dat is dan weer niet zo gepast op een forum. Bekijk overigens de 3 woorden voor het woord smoes maar eens goed... :lol:

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 04 nov 2011 23:25
door Ouwe aap
Hahaha ja die is zo ingeburgerd dat het mij niet eens opviel :lol:

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 05 nov 2011 07:55
door duiner
Emmy75 schreef:@duiner,
Misschien was het inderdaad beter geweest om te ruilen, maarja ruilen voor dezelfde is dan ook weer een beetje vreemd. TS heeft dit type TV gekozen.
dan maar een weekje zonder tv , en geloof mij , na een week weten ze echt niet meer
wie welke klant was.... :wink:

In dat soort zaken werken alleen maar tijdelijke krachten , of zijn ze van afdeling veranderd
Maar laat dit geen advies zijn .. we moeten als klanten ook eerlijk zijn .

Alhoewel ik bij Blokker ook een keer een 2e hands iets gekocht had , het paste niet meer goed in elkaar
de winkeliers proberen het altijd

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 07 nov 2011 19:28
door SimonleBon
Ik begrijp de mensen niet die iets slopen, terugbrengen naar de winkel en doen alsof hun neus bloed. :!: Ik bedoel hier NIET de TS mee.

Ik sta ook af en toe achter een balie, maar als mensen gewoon eerlijk zijn ga ik echt niet moeilijk doen. Vaak kan ik het product zelf al repareren. Ik controleer sowieso standaard of de teruggebrachte producten in orde zijn.

Je moet er toch SAMEN het beste van maken. Wat dat betreft kunnen wij Westerlingen wat leren van het confucianisme.

Re: Televisie defect bij thuiskomst

Geplaatst: 07 nov 2011 21:16
door d.vdvliet
Net nog langs geweest, morgen hoor ik meer.