Pagina 2 van 2

Re: Garantie HP

Geplaatst: 08 nov 2011 14:30
door Smidt087
Bij het telefonisch contakt van HP hebben wij de afspraak gemaakt over de garantie periode,en heb ik het per e-mail laten bevestigen over de voorwaarde die wij hadden besproken om later niet het gezeur te hebben van het klopt niet.maar zoals ik begrijp zitten ze te bedenken hoe ze er toch onderuit kunnen komen hu belofte om trug te bellen na 1 dag komen ze ook niet na.

Re: Garantie HP

Geplaatst: 08 nov 2011 14:34
door BBCS
Smidt087 schreef:Bij het telefonisch contakt hebben wij de afspraak gemaakt over de garantie periode,en heb ik het per e-mail laten bevestigen over de voorwaarde die wij hadden besproken om later niet het gezeur te hebben van het klopt niet.maar zoals ik begrijp zitten ze te bedenken hoe ze er toch onderuit kunnen komen hu belofte om trug te bellen na 1 dag komen ze ook niet na.
Klopt.
Volgens hun eigen voorschriften vangt die extra garantie aan op het moment van aankopen van de producten en niet op de afsluitdatum van de garantie.

En men schuift nu de afspraak aan de kant, omdat de verkoper niet volgens de eigen voorschriften heeft gehandeld.

Dat klopt allemaal, maar men kan niet zomaar de afgesloten overeenkomst aan de kant gooien.

Re: Garantie HP

Geplaatst: 08 nov 2011 14:40
door Smidt087
Maar ze beginnen het gesprek al verkeerd om te roepen jammer deze persoon werkt hier niet meer .stukje mentaliteit

Re: Garantie HP

Geplaatst: 08 nov 2011 14:43
door BBCS
Smidt087 schreef:Maar ze beginnen het gesprek al verkeerd om te roepen jammer deze persoon werkt hier niet meer .stukje mentaliteit
Dat doet er niet toe. De overeenkomst is gewoon bindend.

Waarschijnlijk heeft die persoon wel meer fouten gemaakt, en daardoor de laan uitgestuurd.

Re: Garantie HP

Geplaatst: 08 nov 2011 14:51
door Emmy75
BBCS schreef:Een noot:
De verkoper van die extra garantie heeft een fout gemaakt. En wel dat de ingangsdatum van die garantie ingaat op de afsluitdatum van de garantie (en dan klopt inderdaad de datum van 15-3-12), terwijl HP zelf aangeeft dat de ingangsdatum van de garantie de aankoopdatum van de producten is.

In beginsel heeft HP gelijk en de garantie claim afwijst, echter doordat de verkoper van die extra garantie uit naam van HP handelde, is toch die datum van 15-3-12 van toepassing en dient HP het defect onder garantie af te handelen.
Klopt idd.
Bij HP garantie (vroeger ook wel care pack's genaamd) gaat de garantie altijd lopen op de aanschafdatum van het systeem ongeacht of de carepack later is gekocht. Omdat anders iedereen op de uiterste termijn een carepack zou kopen om zo wat meer tijd 'mee te pakken'.
Echter, hier zitten we met die vermaledijde mededelingen van de verkoper en dus jammer voor HP.

Re: Garantie HP

Geplaatst: 08 nov 2011 14:58
door Emmy75
Smidt087 schreef:Maar ze beginnen het gesprek al verkeerd om te roepen jammer deze persoon werkt hier niet meer .stukje mentaliteit
Dan roeptoetert u terug (svp op een nette wijze) dat u daar niets mee te maken heeft. Dat u volgens de wet mag uitgaan van de mededelingen van de verkoper en dat HP dit onder garantie moet afhandelen.

Art 17 Burgerlijk Wetboek boek 7 Lid 1,2 en 3:
1. De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.
2. Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
3. Een andere zaak dan is overeengekomen, of een zaak van een andere soort, beantwoordt evenmin aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien het afgeleverde in getal, maat of gewicht van het overeengekomene afwijkt.
U kunt het hier nalezen: http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... k%207.html