LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas electronisch toezich toe voor wegloopjongeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Vince67

Re: Pas electronisch toezich toe voor wegloopjongeren

Ongelezen bericht door Vince67 »

Ben wederom blij met je visie chocomel alhoewel in eerdere postings al het een en ander duidelijk in de vragenronde is beantwoord (zie eerdere berichten) en kan eigenlijk alleen concluderen dat je niet de wet voorhoud die schrijft dat kinderen tussen 12 - 17 een strafrechtelijke fout begaan als ze weglopen. Dus de wet zegt dat deze kinderen in het gevang kunnen belanden als ze van huis weglopen.

Als je mijn posting goed gelezen hebt dan heb je ook gemerkt dat een elektronischtoezicht voor deze groepen kinderen ernst is en als stok achter de deur gehanteerd kan worden om te zorgen dat samen met de maatschappenlijkwerkers gewerkt kan worden aan de problemen die er zijn. Het kind loopt dan niet meer weg en het probleem met de ouders wordt bij de wortel worden aangepakt.

Elk kind heeft de mogelijkheid om met een maatschappenlijkwerker te spreken en die in vertrouwen te nemen. Dus als een kind thuis sexueelmisbruik wordt en dat niet durft te zeggen en ervan weg loopt dan zal zo'n kind altijd een maatschappenlijkwerker in vertrouwen nemen om zijn/haar verhaal te doen Immers is het de politie die als eerste de weggelopen jongeren oppakt en vervolgens Bureau Jeugdzorg inschakelt om als maatschappenlijkwerker op te treden en het probleem tot de bodem uit te zoeken.

Zo zie je dat in elke fase de veiligheid van elk kind gewaarborgd is en dat een kind tussen 12 en 17 naar het gezag van de ouders of maatschappelijke instanties (Bureau Jeugdzorg) hoort te handelen.

Probeer in je denken eerst de volgende punten voor te houden
1. strafbaar = bescherming bieden
2. ouderlijk gezag = luisteren, maatschappelijke instanties, sancties
3 veiligheid = gevaar

Dit zijn de punten waarmee je moet werken omdat die cruciaal zijn in alle gevallen.
Hieromheen moet nu een oplossing gevonden worden voor kinderen die weglopen waarbij alle drie punten in aanwezig zijn.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Een kind is en blijft een kind en stapt niet zomaar naar iemand
toe om in vertrouwen te nemen.
Dat is wat op scholen oa goed bij gebracht moet worden dat een kind
ten aller tijden een afspraak kan maken met maatschappelijkwerker
van school.
En dat je met praten heel veel dingen kan oplossen.

Een kind wat wegloopt, dat is dus wettelijk bepaald dat het een strafrechtelijke fout begaat.
MAAR ik ben nog altijd zo iemand die dan wil weten, wat, waarom, en en en en.
En dan kom je vaak uit bij de ouders omdat die het grote probleem zijn en die dus aangepakt moeten worden ipv het kind.

Daarover verschillen we in mening, dat kan en mag ook.

Ook jij zal net zo goed weten als ik dat er heel veel ouders niet deugen en eigenlijk helemaal geen kinderen zouden mogen hebben.
Zijn genoeg ouders die niet eens voor zichzelf kunnen zorgen laat staan
voor kinderen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ook jij zal net zo goed weten als ik dat er heel veel ouders niet deugen en eigenlijk helemaal geen kinderen zouden mogen hebben.
Zijn genoeg ouders die niet eens voor zichzelf kunnen zorgen laat staan
voor kinderen.
Dat klopt, en de kinderen van zulke ouders zitten al op alle mogelijke manieren klem. Dus om die een enkelbandje te geven om hen te dwingen thuis te blijven, dat gaat hem dus niet worden.

witte angora

@ Vince,

Je hebt het maar over de strafbaarheid van het weglopen, heb je er toevallig zelf mee te maken op een of andere manier?

Vince67

witte angora schreef:@ Vince,

Je hebt het maar over de strafbaarheid van het weglopen, heb je er toevallig zelf mee te maken op een of andere manier?
Neen witte angora, dat schrijft de wet voor en dat zijn regels die een kind in een nare positie kunnen plaatsen.

Ik zie geen constructieve oplossing mensen. Ik daag graag een ieder uit om te komen met een oplossing. In alle twee de pagina's heb ik alle argumenten met feiten onderbouwd.
Ook is er een scenario gepost wat duidelijk aan geeft dat er gesproken wordt over een STOK ACHTER DE DEUR. Er is een stappen plan neer gezet die op basis van werkelijke werkwijze is ingedeeld, ook is er een basis van 3 punten aangegeven waar je op moet letten om met een scenario of oplossing te komen.

Maar ik zie dat erom heen wordt gedraaid maar de kern die ik wel durf aan te raken en te toetsen niet wordt geraakt. Bang om toe te geven dat het werkt?

witte angora

Bang om toe te geven dat het werkt?
Nee Vince, ik heb je mijn mening gegeven waarom het volgens mij niet werkt. Ik heb er niet om heen gedraaid, en ik heb de kern geraakt.

Je noemt je eigen argumenten feiten, ik noem het niets meer dan een mening.

Maar als jij er niet mee te maken hebt, waarom maak je je er dan druk om, en veeg je de mening van anderen die het niet met je eens zijn simpelweg onder het forumkleed? En als je er niet mee te maken hebt, waar maak je je dan druk om? Waarom wil je dat jongeren die weglopen op die manier gepakt worden? Omdat de wet het strafbaar stelt? Ja, en dan? Wat is je drive?

Je wil een constructieve oplossing, maar een oplossing is pas nodig als er een probleem is. Maar jouw probleem is niet het weglopen van jongeren op zich, maar de manier waarop de strafbaarheid van het weglopen gesanctioneerd wordt. Maar waarom moet het gebrek aan een sanctie een probleem zijn? Wordt jij er beter van als die sanctie er is? Nee? Waar maak je je druk om?

Ik vind dat je maar raar bezig bent, maar dat is mijn mening.

Vince67

Onlangs is er een lezing gehouden over straat jongeren in de grote steden En blijkt dat niemand zich om deze jongeren bekommerd. Je ogen sluiten voor een maatschappelijk belang omdat je er niet bij betrokken voelt is wat onze maatschappij ten gronde richt. Lijkt op zinloos geweld. Je bemerkt dat een ander op straat wordt dood getrapt en je loopt rustig een hoekje om omdat het jouw probleem niet is. Het zelfde met de vrouw die van een viaduct naar beneden sprong en niemand die zich afvroeg of dat wel gezond was.
We stoppen onze koppen in het zand en komen pas op voor een zaak als een bekende Nederlander denk zijn naam ergens aan te verbinden en het de media in te gooien want dan is het goed. Het lijkt op het gedrag van een stel koeien die door de maatschappij worden aangestuurd. Mijn drive is dat we te maken hebben met een maatschappelijk probleem en jij het niet wil zien omdat je hoofd ook zo in het zand is. Dan doe ik raar als ik wel op sta voor hen die hulp nodig hebben omdat jij het niet ziet.

Je hebt het over feiten die voor jouw een mening zijn. Dat geeft aan dat je je huiswerk niet hebt gedaan en geen onderzoek hebt verricht waardoor je niet voldoende bent ingelicht over zaken zoals deze. Mijn mening is, verricht onderzoek en doe je huis werk en kom dan terug om je mening dan te filteren in plaats van op een stoel achter je pc te zitten en denken dat je een oordeel kan vellen over jongeren die een ieders hulp nodig hebben.

Ja ik heb er mee te maken. Indirect en direct. Jongeren in mijn omgeving die weglopen en niet thuis komen omdat ze het simpelweg niet willen. Jongeren die hun moeder bond en blauw slaan omdat ze het stoer vinden en geen respect hebben voor wat dan ook. Jongeren die van hun ouder stelen, jongeren die weglopen omdat ze niet hun zin thuis krijgen, jongeren die drugsverkopen, jongeren die hoereren, jongeren die niet naar school gaan oohh man mijn lijstje is zo lang. En toch moet er voor alle jongeren een oplossing gevonden worden en moeten de handen in elkaar geslagen worden om te kijken naar een constructieve oplossing waarin zowel ouders als jongeren weer op track kunnen.

Feiten en een mening zijn twee verschillen net als appels en peren.

witte angora

Jongeren in mijn omgeving die weglopen en niet thuis komen omdat ze het simpelweg niet willen. Jongeren die hun moeder bond en blauw slaan omdat ze het stoer vinden en geen respect hebben voor wat dan ook. Jongeren die van hun ouder stelen, jongeren die weglopen omdat ze niet hun zin thuis krijgen, jongeren die drugsverkopen, jongeren die hoereren, jongeren die niet naar school gaan oohh man mijn lijstje is zo lang.
En jij denkt dit allemaal op te lossen met een enkelbandje?

Vince67

Alle jongeren die aan en onderzoek zijn onderworpen hebben aangegeven dit het ergste middel te vinden en in dat geval graag met een maatschapplijkwerker en hun ouders rond de tafel willen zitten om hun problemen te bespreken. Dit is dus een doorbraak. Dat betekend dat de jongeren zich bewust zijn van de gevolgen als zij niet willen meewerken aan een oplossing voor hun eigen probleem of dat van hun ouders.

Dit zijn jongeren tussen 12-15, 15-17 aantal 100 regio Flevoland, Amsterdam Arnhem en Groningen.

Chocomelk

Vince67 schreef:
Maar ik zie dat erom heen wordt gedraaid maar de kern die ik wel durf aan te raken en te toetsen niet wordt geraakt. Bang om toe te geven dat het werkt?
Ook ik draai er niet om heen, mijn mening is dat het NIET gaat werken.

Chocomelk

Vince67 schreef:
Ja ik heb er mee te maken. Indirect en direct. Jongeren in mijn omgeving die weglopen en niet thuis komen omdat ze het simpelweg niet willen. Jongeren die hun moeder bond en blauw slaan omdat ze het stoer vinden en geen respect hebben voor wat dan ook. Jongeren die van hun ouder stelen, jongeren die weglopen omdat ze niet hun zin thuis krijgen, jongeren die drugsverkopen, jongeren die hoereren, jongeren die niet naar school gaan oohh man mijn lijstje is zo lang. En toch moet er voor alle jongeren een oplossing gevonden worden en moeten de handen in elkaar geslagen worden om te kijken naar een constructieve oplossing waarin zowel ouders als jongeren weer op track kunnen.
Jongeren die dit doen, dat doen, zus doen, zo doen.
Nogmaals begin bij de kern waarom jongeren dit of dat doen.

Een jongere die zijn moeder bont en blauw slaat hoort niet meer thuis maar in een internaat voor moeilijke kinderen.
Zo'n kind zou jij een enkelbandje geven die thuis dan helemaal door slaat.

Ik heb zelf ook direct en indirect met jongeren te maken maar nee dit is niet mijn keuze de enkelbank, Vince accepteer ook dat andere mensen het niet eens zijn met jou mening.

witte angora

Alle jongeren die aan en onderzoek zijn onderworpen hebben aangegeven dit het ergste middel te vinden en in dat geval graag met een maatschapplijkwerker en hun ouders rond de tafel willen zitten om hun problemen te bespreken.
En als de ouders niet mee willen werken, dan moeten de jongeren gestraft worden met een enkelbandje? En dan nog, praten is één ding, maar er iets mee doen, is iets heel anders.

Vince67

witte angora schreef:
Alle jongeren die aan en onderzoek zijn onderworpen hebben aangegeven dit het ergste middel te vinden en in dat geval graag met een maatschapplijkwerker en hun ouders rond de tafel willen zitten om hun problemen te bespreken.
En als de ouders niet mee willen werken, dan moeten de jongeren gestraft worden met een enkelbandje? En dan nog, praten is één ding, maar er iets mee doen, is iets heel anders.
Volgens mij waren het de ouders die aangifte hebben gedaan over hun weggelopen kind. O ja..
Wel bij de les blijven en kinderen worden niet gestraft.

Vince67

Chocomelk schreef:
Vince67 schreef:
Jongeren die dit doen, dat doen, zus doen, zo doen.
Nogmaals begin bij de kern waarom jongeren dit of dat doen.

Een jongere die zijn moeder bont en blauw slaat hoort niet meer thuis maar in een internaat voor moeilijke kinderen.
Zo'n kind zou jij een enkelbandje geven die thuis dan helemaal door slaat.

Ik heb zelf ook direct en indirect met jongeren te maken maar nee dit is niet mijn keuze de enkelbank, Vince accepteer ook dat andere mensen het niet eens zijn met jou mening.

Je hoeft het niet eens te zijn met mijn mening maar je mag wel je denkwijze en inzichten verbreden met informatie die voor je licht. Je hebt alle informatie waaruit blijkt dat het niet de kinderen zijn die gestraft worden maar juist in bescherming tegen zich zelf genomen worden.

Ik zie geen alternatieven die naar een positieve oplossing wijzen waarbij ouder en kind geholpen zijn in deze situatie.

Wat ik wel heel mooi vind is dat er nu een aandachtspunt op tafel ligt waar we het met elkaar over eens zijn en dat is dat we zwerfjongeren hebben in Nederland die om wat voor reden dan ook in veiligheid moeten worden gebracht. Dat is al een overwinning.

Chocomelk

Vince67 schreef:
Wat ik wel heel mooi vind is dat er nu een aandachtspunt op tafel ligt waar we het met elkaar over eens zijn en dat is dat we zwerfjongeren hebben in Nederland die om wat voor reden dan ook in veiligheid moeten worden gebracht. Dat is al een overwinning.
Absoluut.

Vince67

Chocomelk schreef:
Vince67 schreef:
Absoluut.
...dank je chocomelk en ik respecteer zeker je mening ;)

Chocomelk

En Vince ga je hier ook wat mee doen met het electronisch
toezicht voor wegloopjongeren ?

Denk je dat dit door oa jeugdzorg goed ontvangen gaat worden je
idee ?

Gesloten