Dan kan men er ook niet zomaar vanuit gaan dat het product niet in orde is, terwijl u dit toch zo stelt te zijn.BBCS schreef:Dan kun je er niet zomaar vanuit gaan dat het product wel in orde is.
Wonderbaarlijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dan kan men er ook niet zomaar vanuit gaan dat het product niet in orde is, terwijl u dit toch zo stelt te zijn.BBCS schreef:Dan kun je er niet zomaar vanuit gaan dat het product wel in orde is.
Wat geeft de verkoper dan aan met de stikker: "niet getest geen garantie"?adSolvendum schreef:Dan kan men er ook niet zomaar vanuit gaan dat het product niet in orde is, terwijl u dit toch zo stelt te zijn.BBCS schreef:Dan kun je er niet zomaar vanuit gaan dat het product wel in orde is.
Wonderbaarlijk.
Ik mag u wel verwijzen naar een eerdere reactie:BBCS schreef:Wat geeft de verkoper dan aan met de stikker: "niet getest geen garantie"?
Nou?
adSolvendum schreef:En wel dat het produkt niet is getest, en er geen garantie op zit. Niet dat het een defect product betreft. Een sticker met 'defect' zou zich hiertoe beter lenen.BBCS schreef:De sticker: "niet getest geen garantie" zegt eigenlijk genoeg.
Dus ja, misleidend.
Je speelt hierbij echt het stommetje.adSolvendum schreef:Ik mag u wel verwijzen naar een eerdere reactie:BBCS schreef:Wat geeft de verkoper dan aan met de stikker: "niet getest geen garantie"?
Nou?adSolvendum schreef:En wel dat het produkt niet is getest, en er geen garantie op zit. Niet dat het een defect product betreft. Een sticker met 'defect' zou zich hiertoe beter lenen.BBCS schreef:De sticker: "niet getest geen garantie" zegt eigenlijk genoeg.
Dus ja, misleidend.
Dit zal wel weer zo'n loze belofte zijn.BBCS schreef:Verder ga ik er niet op in.
Schitterend bedacht!Jolijn schreef:Het verkeerslicht staat op rood, maar als er verder geen verkeer is, noem ik het groen.
Nee, dat was niet mijn argument. Ik schreef dat een koper geacht wordt redelijkerwijs bekend te zijn met het gegeven dat het verkochte product niet aan de overeenkomst beantwoord, wanneer dit hem onmogelijk kon zijn ontgaan. Verder heb ik niet zoveel trek in woordspelletjes.crazyme schreef:De redelijke gedachtengang van de consument was jouw argument, niet de mijne.
BBCS schreef:De verkoper geeft aan dat het product niet getest is en ook niet kan garanderen dat het product in orde is.
Nee. Nieuwe producten worden massaal niet getest en een deel hiervan komt zonder (handels)garantie. Daarom kunnen deze stikkers dus ook geplakt worden, Toch is de wettelijke garantie is gewoon van toepassing.Brainless schreef:Betekend het niet dat jezelf (als koper) het eerst moet/mag testen (in de winkel), en als je dat niet doet je ook geen garantie hebt?!
Klopt, maar als de verkopende partij voor de koop aangeeft dat zij de goede werking niet kunnen garanderen en de kans bestaat dat het product niet in orde is, kan de koper daar achteraf na de koop niet over mekkeren.MAXIEM schreef:@@@
Waar het werkelijk om gaat, is, dat een tekst op een sticker nooit boven de vigerende consumentenwetgeving kan uitstijgen en die regels terzijde kan/mag schuiven.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
En met die uitspraak misleid je de consument.alfatrion schreef:Nee. Nieuwe producten worden massaal niet getest en een deel hiervan komt zonder (handels)garantie. Daarom kunnen deze stikkers dus ook geplakt worden, Toch is de wettelijke garantie is gewoon van toepassing.Brainless schreef:Betekend het niet dat jezelf (als koper) het eerst moet/mag testen (in de winkel), en als je dat niet doet je ook geen garantie hebt?!
dat is de keus van de klant zelf, en kringloopwinkels zijn echt niet allemaal oplichters alleen is het niet verstandig daar zoiets te kopen.De kringloop zit altijd "goed' met zo n sticker van niet getest geen garantie...(valt nog te bezien of dat wel legaal is) Of het wel of niet defect is hoeven zij zich geen zorgen meer te maken. De klant mag dat uitzoeken.