LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Calastir

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Calastir »

Wanadoo is de internetleverancier van Casema die zelf alleen tv en radio levert, en de klantenservice van Casema wordt gedaan door Cirrus International Staffing & Consultancy B.V. uit Delft.
Het resultaat is een administratief monster.

Voor het gemak zal ik in mijn verhaal alles afronden in Euro’s.

In 2000 woonde ik nog bij m'n ouders in Rijswijk. Ik werd lid van Casema voor internet. TOEN al was Casema onder druk van de Gemeente en Consumentenbond bezig met het 'verbeteren van de service' die wat mij betreft alleen maar slechter is geworden.
Ik kreeg dan ook mijn eerste ontvangstbevestiging alsof ik in Zoetermeer zou wonen.
1e fout van Casema.

Ik kreeg een Demos (wit) modem. Kosten; € 100.
In 2001 verhuisde ik naar Den Haag en moest bij mijn adreswijziging eerst mijn internetabonnement Afmelden en een NIEUW abonnement aanvragen.
Ik gaf aan ieder kwartaal per acceptgiro te willen betalen, maar dat hebben ze genegeerd en incasseren tot op de dag van vandaag gewoon maandelijks geld van mijn rekening.
2e fout van Casema.

3 weken later kreeg ik plotseling 2 nota's thuis; betreffende 'verhuiskosten internet' € 68 en betreffende 'entreeverhuiskosten' € 24 geadresseerd aan mijn vader! Maar mijn vader bleef gewoon op het oude adres wonen en nu dreigde zijn kabel te worden afgesloten!
Klantenservice gebeld om opheldering; Ik moest mijn verhaal op schrift stellen en uiteindelijk tweemaal doorfaxen. Ik kreeg wel een excuusbrief.
3e fout van Casema.

3 weken later kreeg ik een COM21 (zwart) modem. Kosten; € 113.
Maar dit bedrag werd van mijn vader's rekening afgeschreven, waardoor ik weer moest bellen/schrijven/faxen.
4e fout van Casema.

Mijn vader vorderde het onverschuldigde bedrag terug waardoor ik een boete en een waarschuwing tot afsluiting kreeg die naar mijn vader's adres werden gestuurd. Weer moest ik bellen/schrijven/faxen.
5e fout van Casema.

Ik wilde dus gewoon betalen en als geroepen belde Casema mij diezelfde vrijdagavond laat. Ik moest de € 113 + boete onmiddellijk via een spoedstorting betalen en het stortingsbewijs en kasbewijs doorfaxen. Dit moest ik snel even zaterdagmiddag allemaal regelen anders zou ik worden afgesloten! Uiteindelijk kostte mij dit € 121 en een vrije middag. Maar ik moest niet zo zeuren want zij deden toch ook moeite voor mij? Ik kreeg wel een excuusbrief.
6e fout van Casema.

Ik had mij opgegeven voor Wanadoo Broadband Basic maar door de hoogte van de rekeningen kwam ik er achter dat ze me als Wanadoo Broadband Premium hadden genoteerd. Een prijsverschil van € 25 naar € 50.
7e fout van Casema.

Hoewel Casema alle abonnementskosten al maanden automatisch incasseerde van mijn rekening of die van mijn vader kreeg ik 2 maanden later plotseling een acceptgiro + boete + dreiging tot afsluiting van mijn kabeltelevisie! Kosten; € 29.
8e fout van Casema.

De maandelijkse prijsstijging van internet € 27 naar € 50 in 4 jaar tijd gecombineerd met de slechte service schoten mij in het verkeerde keelgat.
Toen had ik er genoeg van en wilde van Casema af, en ik was vastbesloten om dit foutloos te laten verlopen.

Het opzegformulier viel alleen van het internet af te halen en ik had ingevuld dat ik mijn internet abonnement 2 maanden na dato per 1 april 2004 wilde opzeggen.
2 weken later kreeg ik een ontvangstbevestiging van de opzegdatum: 1 januari 2005.
9e fout van Casema.
Ik moet het kabelmodem dan binnen 5 dagen per postbus opsturen naar Waddinxveen, hoewel in de algemene voorwaarden staat dat alleen Casema de apparatuur mag verwijderen.
10e fout van Casema.
Op het bijgaande registratieformulier staat dat ik niet alleen een COM21 modem maar ook een Demos modem, en een EuroDOCSIS modem (nooit van gehoord) zou hebben.
11e en 12e fout van Casema.

Nu las ik op dit forum (bedankt Sarkaar) dat Casema het borgbedrag voor het modem, ca € 225, onder het mom van het zgn. "niet tijdig retourneren van het modem" afschrijft!
Dat incasso kun je niet laten terugboeken omdat dat een eenmalige incasso is (zie alg. voorw.)
De tip was om je bank een "SELECTIEVE BLOKKADE" aan te laten aanbrengen op je rekening. Zo'n blokkade geldt alleen voor een specifiek incassant/bedrijf.
Casema hanteert echter (voor zover mij bekend) 4 bankrekeningnummers; 822936, 931377, 2005948 en 833592.
Daar komt nog bij dat Casema in 1 keer zowel het bedrag van het internet- als het televisieabonnement afschrijft.
En ik blijf gewoon abonnee van de kabel tv, dus blokkeren is voor mij helaas geen optie.

Ik ben al 4 jaar voorbeeldig abonnee terwijl Casema fout op fout stapelt, slechte service verleend (En het is een wonder dat ik dit bericht nog kan plaatsen ondanks mijn langzame verbinding.) en ondertussen gewoon m'n rekening plundert.

Het is al bijna 1 april en ik ben bang voor de fouten die nog komen... :roll:

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door pang »

fout 1 terecht, maar het kan misschien liggen aan het feit dat die abbo op naam van je ouders stond en casema niet aan contract evernames doet.

2 alleen met Kabel tv kan je acceptgiro ontvangen en betalen per 3 maanden. internet dient per maand betaald te worden. Of je dat als fout kan bestempelen laat ik opene.

3. fout terecht. administratie moet een stuk dynamischer worden en niet zo productie werk. Oh vhz hoppa alles verhuizen ipv ff de brief door te nemen op bezonderheden. Situatie nu geen idee.

4 stom zeg je had toch alleen kosten 68 euro internet en 24 catv en je abbo geld kan niet want dan zou de rekenning hoger zijn, maar wellicht.

5 logisch voortvloeiend uit fout 3

6 coulance mag ook wel maar afhankelijk van geschiedenis met klant.

7 weer dat automatische werk, maar als je belt wordt dat meteen opgelost en resitutie, maar fout op fout wordt je zeker ziek van

8 zou ergens op gebaseerd moeten zijn anders kunnen ze niet innen en als u kan aantonen dat zij voor de zoveelste keer verkeerd zitten zou er iets tegenover moeten staan voor al u tijd lijkt mij.

prijs verhoging is niet echt genuanceerd. 27 euro is cable basic. het drama verouderde goedkoopste pakket pakket schetsen tegen een wanadoo cable premium pakket van 50 euro. dit is appels met truffels vergelijken.

9 klanten hebben te maken met opzeg periode en termijn. Fout laat ik open

10 stom zeg dat ze dat nog steeds in hebben staan, maar echt waar niemand die daar aan houd behalve als het hun uitkomt natuurlijk. rechtvaardig ja staat ten slotte in alg voorwaarde. Want zij houden u aan de opzeg termijn en u aan de niet aanraken :) toch.
maar naar mijn weten hebben ze nieuwe alg voorwaarden sinds oktober 2003.
en eveneens raar binne 5 werdagen opsturen tich niet per direkt maar pas per datum dat u heeft opgezegd lijkt mij.

fout 11 en 12. hehe het is een keuze u kiest welke modem uw terugstuurd. is goedkoper 3 op 1 te zetten dan 3 verschillende paketten te hebben. Fout kan ik het niet noemen. Tenzij u een speciale versie heeft ontvangen.

klanten hebben tenslotte ervoor getekend en uiteindlijk duurt het 1 maand voordat casema daadwerkelijk gaat incasseren heb ik begrepen, maar wellicht dat het per geval kan verschillen. en je krijgt het trouwens terug minus 25 euro administratiekosten als ze hem hebben ontvangen.

en uw vergeet nu ik dat laatste stuk leest fout nummer 13 u betaald 50 euro per maand wat inhoud premium waar uw recht op max 128 kB snelheid heeft en nu max 256 kB en u zegt dat snelheid zo langzaam is. Zou ik gewoon resitutie om vragen.

Jammer voor casema dat ze weer een kant kwijt zijn, want een klant moet namelijk minimaal 2 jaar blijven voordat ze winst hebben en klanten aantrekken is duurder dan behoudem

D Frijters is je probleem al verholpen? ik kon niet zo snel op het forum je probleem lezen.

Calastir

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Calastir »

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reaktie, maar uw antwoorden zijn niet altijd even duidelijk en uw Nederlands zeker niet foutloos.

Maar misschien komt dat door uw omgang met Casema? :wink:

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door pang »

nou dat vind ik erg zwak om iemand op zijn taalfouten te pakken en niet het inhoudelijke. In plaats van uit te leggen wat je niet begrijp blijft u in uw eien wereld leven en staat niet open voor andere meningen of bedoelingen.
ik dacht dat we volwassen waren.
maar ik begrijp nu ook waarom je het niet probleem kon oplossen en probleem op probleem uitkomt.

beschouw mijn commentaar dan als niet gegeven

ik dank je vriendelijk

Calastir

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Calastir »

Nu gebruikt u wel duidelijke taal, dus het is blijkbaar toch mogelijk.
U trekt uit mijn opmerking hierover overhaaste conclusies.
Deze opmerking staat echter los van de inhoud.
Ik zou ook kunnen zeggen dat het gezien uw kennis van de Nederlandse taal geen wonder is dat u daar niet meer werkt, maar dat zult u mij niet horen zeggen. :wink:
Taalverloedering is een probleem dat blijkbaar niet verdwijnt door het te negeren.

We zijn lang genoeg tolerant en beleefd geweest.

Gast

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Gast »

u blijft me beledigen, maar enfin over taalverloedering daar heeft uw gelijk in. Maar het belangrijkste is communicatie en als ik vanwege mijn gebrekkig nederlands niet meer mag reageren zou het erg triest zijn.

De moment is ook totaal verkeerd lijkt mij eerst ingaan op een zwak punt en dan zeggen dat ik verkeerde conclussie trekt, terwijl dat u enige opmerking is. Beleefd en tolerant zijn siert een mens anders zijn we net beesten.

maargenoeg off topic

Maar conclusie is misschien zo dat de personeels niveau in nederland is gedaald, zodoende dat men maar niet reageerd op u. Of dat u mensen zo persoonlijk aanvalt dat mensen u niet meer willen helpen.

en een klant heeft is meer gebaat aan iemand die wil helpen met gebrekkig nederlands dan iemand zoals uw die zogenaamd goed nederlands praat, maar niet ingaat op de inhoud en mensen beledigt op gebrekkig nederlands.

En dan loopt uw te klagen over een bedrijf.

pang
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 mar 2004 00:11

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door pang »

en pak me gerust op loopt uw :) en wellicht meerdere taalfouten. schroom u niet zou ik zeggen


Knockatee

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Knockatee »

Hoe kan ik van Wanadoo afkomen? Oftewel, hoe kan ik annuleren terwijl ze geen service kan geven op mijn adres?
Ongeveer 5 weken geleden hebben wij, telefonisch, aangemeld bij Wanadoo voor ADSL Direct. Toen werd ons verteld dat het ongeveer twee weken zou duren voordat alles rond was! Tot nu toe hebben wij enkel een brief (onvolledig) gekregen waarin stond (weer) "Dit kan 2 weken duren...." We hebben gemaild, gebeld maar ze regeren niet alleen om te zeggen dat wij niet kunnen annuleren? Wij hebben helemaal niets getekend en ook geen voorwaarden gekregen van hun.

Op de website van Wanadoo staat nu dat ADSL Direct helemaal niet beschikbaar op ons adres! Wij kunnen niet van Wanadoo af maar wij kunnen ook niet bij aan andere provider terecht.

Wie kan ons helpen? Wij willen helemaal niets meer met Wanadoo te maken. Bvd

jacob

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door jacob »

ik heb precies zo,n brief gehad bij mij ging het om 22.50.en als ik niet betaalde zullen ze alles afsluiten ook mn televisie....die laaielichters...
maar ik vraag me af mogen ze zomaar je TV afsluiten waar je elke maand trouw voor betaald.....maar 1 pluspuntje ik heb ze gelijk opgezegd.......per 1oktober jammer genoeg liever vandaag als gisteren.en nou komt de kloek normaar is het permaand opzeggen.je gelooft het of niet dit moest ik VOOR 10 februari laten weten.dus als je per 1 )KTOBER op wil zeggen 2004 moet je dat laten weten voor 10 FEBRUARI lachen toch.....

resp001300775

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door resp001300775 »

Hallo
Ook wij hebben wanadoo opgezegd, en betalen er nog steeds 9,95 per maand aan. Kan je nagaan als het een jaar of langer duurt eer het stop gezet wordt(als het mogelijk is tenminste) wat je op jaarbasis kwijtbent als je er niet uit kunt.

fam van Veltom

calastir

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door calastir »

In dit topic zit een medewerker van Casema die alles haarfijn uit kan leggen;

http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic ... 1&start=30

Obistyle

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Obistyle »

Ik zal ook maar zwijgen over casema... NOT!

even wat puntje op een rijtje.

1. Ik zeg mijn internet af bij casema.. maar eerst bel ik ze ff op voordat alles niet gaat lukken, zoals het hoort

Krijg ik een mevrouwtje die mij verteld dat per 1 januari mijn internet afloopt en dan beneindigt zal worden. Blijkt dus dat dat niet klopte en nu heb ik dus, dankzij valse informatie 2 internet verbindingen in huis liggen, waar ik dan alle 2 voor mag betalen.

Nu moet ik zeggen dat ik wel naar een goedkopere verbinding heb mogen gaan, mits ik die afsloot voor een nieuw jaar.

2. Rekening van casema moet je echt goed in de gaten houden, want ze rommelen er echt mee.

heb tot 3x aan toe een veel te hoge rekening gehad, waarnaar ik meteen weer hun mocht op bellen om te vragen hoe dat zit... wat al een half uur duurt voordat je dan eindelijk iemand aan de lijn heb.


conclusie..
Casema ... begin ik nooit meer aan!

RobertCastricum

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door RobertCastricum »

Wanadoo of Casema het maakt niets uit.

Ik heb al bijna 2 jaar een conflict met ze. Ze hebben mij bijna 3mnd zonder televisie en internet laten zitten. Bergin 2002. Ze gingen vrolijk door met incaseren. zonder tegenprestatie. Ze dreven mijn vrouw bijna tot een zenuw inzinking (20 x om naam adres enz vragen) met de helpdesk die zij 2x heeft gebeld nadat ik ze 3x aan de lijn had gehad. Belofte op belofte om het een ander in orde te maken. Ik heb de incassos bij mijn bank laten blokeren. Ik betaal zelf en heb tot nu toe al een onoverzichtelijke stapel aanmaningen en boetens en toezeggingen gehad om het op te lossen.Zelfs bevestigingen van mijn brieven die hierop een reactie waren. Wij behandelen u klacht. Na 2 jaar !!!! Ik stuur ze mijn betalings overzichten en reken voor hun uit dat ik aan de eisen die zij zelf stellen voldoe. Geen reactie overingens anders dan aanmaningen en boetes. De enige reactie op de brieven waren aanmaningen. en drijging tot afsluiting en vervolgens kosten van de afsluiting die niet had plaatsgevonden. Ik KAN NOG UREN DOORGAAN.
oOK ZO LEKKER OVERZICHTELIJK IS HUN TARIEFSTELLING.
Ik moest voor een internet aansluiting een digitaal tv abon. nemen.
Ik heb hiervan nooit de voordelen gezien (ook niet op TV)behalve dat ik nu 43,80 permaand moet betalen voor een basios pakket tv en internet. Dit zou 13.30 en 19.50 moeten zijn. Maar dit is alleen de actie en niet voor de vaste klanten die van het begin al klant zijn. @!!!!
Zoek maar eens uit wat je nu werkelijk moet betalen op hun site je komt er niet uit. De koppeling met digitale tv waar van je geen gebruik kan maken is ook zo"n dubieuze zaak.
Ik herken dus vele zaken en ben voorlopig nog niet van ze af vrees ik. maar er moet toch juridisch wat aan te doen zijn
Laat het eens horen juristen onder de kabelgebruikers

Groeten Robert.

Gast

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb vele problemen met wanadoo.

Heb in 2002 een contract met hun gesloten voor een budget abonnement. Zou eenmalig iets van 2 euro betalen en dan kreeg ik 10% korting op inbellen voor de rest geen abonnements kosten. Nou blijkt dat ik al vanaf die tijd 1.95 per maand betaal. Dus dit geld wil ik terug. Geprobeerd met wanadoo te communiceren, maar zodra zij vinden dat het genoeg is geweest hoor je gewoon niks meer van ze. Nu probeer ik al vanaf november van mijn budget abonnement af te komen, nou leek het mij te zijn gelukt na een telefoontje van 20 minuten a 0.50 per minute. Nou hebben ze het toch nog niet afgesloten en zijn we weer een maand verder. Als iemand nog suggesties heeft hoe ik hier vanaf kan komen zijn ze van harte welkom.

Gesloten