vogels schreef:. Als ik kijk naar mijn AV zitten daar veel zaken waar ik niks (meer) aan heb.
Moet je geen topic daarvoor openen? zou ik het niet mee eens zijn hoor
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
vogels schreef:. Als ik kijk naar mijn AV zitten daar veel zaken waar ik niks (meer) aan heb.
Schandalig dat kunstgebitten vergoed worden, moeten mensen hun tanden maar goed poetsen.Jolijn schreef:Gaan we weer...
Schandalig dat IVF vergoedt wordt, wie kinderen wil, betaalt daar maar zelf voor.
Schandalig dat hoge bloeddruk medicijnen vergoedt wordt, moeten mensen maar gezond eten en meer bewegen.
Schandalig dat botbreuken behandeld worden, moeten mensen maar niet gaan voetballen. Of bij sneeuw en ijs de deur uit.
Schandalig dat chemokuren vergoed worden, moeten mensen maar gezond leven.
Schandalig dat we verplichte zorgverzekering hebben, afschaffen, hoeven we niet meer te betalen voor iets wat we niet willen. Dan neemt ieder z'n eigen persoonlijke zorgverzekering (of helemaal niets) per dag opzegbaar of te wijzigen.
Daar zit wel wat in natuurlijk Maar volgens mij wordt die niet vergoed uit de basisverzekering.Schandalig dat kinderopvang vergoed wordt, moeten mensen maar voor hun eigen kinderen zorgen.
Tja... de pil is ook niet altijd op medische indicatie... dat is dan toch ook "genot" ?het is een GENOT , geen medische indicatie !.
de pil is niet te vergelijken met mijn pinda-nootjes verslavingbprosman schreef:Tja... de pil is ook niet altijd op medische indicatie... dat is dan toch ook "genot" ?het is een GENOT , geen medische indicatie !.
vogels schreef:
Even gekeken, ik betaal met mijn AV mee aan:
- plaswekkers
- besnijdenissen
- obesitas
- alarmering epilepsie
- sterilisatie mannen/vrouwen
- kraamzorg, cursussen e.d.
- acnebehandelingen
- camouflage therapie
enz. enz.
zou hetbprosman schreef:Tja... de pil is ook niet altijd op medische indicatie... dat is dan toch ook "genot" ?het is een GENOT , geen medische indicatie !.
Met dit verschil dat de ene verslaving later voor een stuk hogere medische kosten zou kunnen zorgen tov de andere. Dus als er hiermee enkele behandelingen zijn uitgespaard die nu niet meer nodig zijn, is het voor U uiteindelijk goedkoper. Het is maar hoe we het willen bekijken.duiner schreef:.
schandalig , dat ik geen vergoeding krijg, als ik van mijn pinda-lekker-nootjes--verslaving
af wil komen !
dat is precies hetzelfde als met roken..
het is een GENOT , geen medische indicatie !.
.
je bent mij een stappie voorBovendien als u door die nootjesverslaving aan overgewicht zou gaan leiden van al die olie, zijn daar ook allerlei vergoedingen voor om het overgewicht te lijf te gaan en begeleiding van diëtist om van die verslaving af te komen, althans tot 2012. dus precies hetzelfde
waarom post je dan?.. heb je echt niets anders te doen ?..secondadvies schreef:Meestal heb je dit soort topic´s in het weekend, daar gooien de tr..en ook een visje uit, en iedereen stort zich erop!
Dit is wat Duiner wilde , niet meer en niet minder.
Ik noem het tijdverdrijf, als je niets anders te doen hebt.
Jawel, ik kom net terug van het werken in tegenstelling van jouw aanwezigheid, hier.duiner schreef:waarom post je dan?.. heb je echt niets anders te doen ?..secondadvies schreef:Meestal heb je dit soort topic´s in het weekend, daar gooien de tr..en ook een visje uit, en iedereen stort zich erop!
Dit is wat Duiner wilde , niet meer en niet minder.
Ik noem het tijdverdrijf, als je niets anders te doen hebt.
.
frenchy schreef:Ik ben gestopt met roken en heb de zorgverzekering op kosten gejaagd, heb nl champix gebruikt, lekker duur spul.....
Maar bespaar de verzekering daarmee heel veel geld, omdat ik volgens mijn HA veel minder kwaaltjes ga krijgen. Goed he?
Oh nee, ik had het volgens jou cold turkey moeten doen. Geprobeerd, niet gelukt. Nu wel! Het doel heiligt de middelen.
Helemaal mee eens, ik ben ook zelf gestopt met roken zonder enig middel te gebruiken! Een middel is ook helemaal niet nodig want als je eenmaal gestopt bent moet je wel in staat zijn om het ook vol te houden en die medicijnen kun je niet voor altijd gebruiken toch? En van al die stoppen met roken gevolgen heb ik helemaal niks gemerkt! Ik dacht dat ik slecht zou gaan slapen enzo maar ik hield mezelf gewoon voor dat ik soms ook slecht kon slapen terwijl ik nog verslaafd was, zo ben ik er in principe doorheen gekomen!duiner schreef:.
Ik heb het helemaal ALLEEN gedaan , zonder maar 1 middel te hoeven gebruiken !!
In de jaren 80 wist men niet beter , dan dat je het ZELF deed !!
Gewoon wilskracht tonen , kom op, mensen jullie zijn geen gekookte eitjes !
En de premies worden hoger en hoger , door deze onverlaten , die het niet willen doen
ZONDER dat het vergoed wordt !!!....
Ik moet meer betalen , en daar baal ik van , laten ze het lekker zelf opknappen !!
.
een goed voorbeeld doet goed volgen !..Exroker schreef: Helemaal mee eens, ik ben ook zelf gestopt met roken zonder enig middel te gebruiken! Een middel is ook helemaal niet nodig want als je eenmaal gestopt bent moet je wel in staat zijn om het ook vol te houden en die medicijnen kun je niet voor altijd gebruiken toch? En van al die stoppen met roken gevolgen heb ik helemaal niks gemerkt! Ik dacht dat ik slecht zou gaan slapen enzo maar ik hield mezelf gewoon voor dat ik soms ook slecht kon slapen terwijl ik nog verslaafd was, zo ben ik er in principe doorheen gekomen!
Helemaal mee eens, ik ben ook zelf gestopt met roken zonder enig middel te gebruiken! Een middel is ook helemaal niet nodig want als je eenmaal gestopt bent moet je wel in staat zijn om het ook vol te houden en die medicijnen kun je niet voor altijd gebruiken toch? En van al die stoppen met roken gevolgen heb ik helemaal niks gemerkt! Ik dacht dat ik slecht zou gaan slapen enzo maar ik hield mezelf gewoon voor dat ik soms ook slecht kon slapen terwijl ik nog verslaafd was, zo ben ik er in principe doorheen gekomen![/quote]Exroker schreef: