| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ubee Modem
-
Martijn1985
Re: Ubee Modem
Ja inderdaad....voordat ik die Modem 1op1 heb aangesloten werkte Ziggo echt perfect nooit uitval nooit vetraging etc...ben echt zeer tevreden ermee!
Alleen dit valt dan weer even rauw op je dak als dan de service de wensen weer overlaat.
Ik ben zelf systeembeheerder en begrijp heel goed dat er altijd mensen zijn die bellen voor niks of al het kleinste hick upje op een dataverbinding..maar de serieuse klachten moeten wel serieus genomen worden.
Alleen dit valt dan weer even rauw op je dak als dan de service de wensen weer overlaat.
Ik ben zelf systeembeheerder en begrijp heel goed dat er altijd mensen zijn die bellen voor niks of al het kleinste hick upje op een dataverbinding..maar de serieuse klachten moeten wel serieus genomen worden.
Klinkt als een ip of dns probleem. Heb je wel een wan ip adres gekregen?Martijn1985 schreef:Hallo,
ik heb al een tijdje een Ubee modem in mijn gang staan omdat mijn aansluiting prima werkte zoals hij was....alleen vrouwlief was de doos een beetje zat in de gang en heb hem dan zaterdagochtend toch maar eens aangesloten...met alle gevolgen van dien.
Ik heb nu helemaal geen internet meer op een windows 7 machine (laptop)
De modem zegt dat hij verbonden is alleen komt er zo'n geel driehoekje onder te staan met de tekst(geen internettoegang)
Ik heb klantenservice gebeld uiteraard zonder resultaat zoals ik bij Ziggo gewend ben...
Kunnen jullie mij helpen?
-
Martijn1985
Waar kan ik die zien en hoe kan ik die resetten eventueel?
Krijg je wel een intern IP adres ?
Voor zover ik kan opmaken uit de diverse berichten zit het modem op 192.168.178.1 , daar zou je op binnen moeten komen.
Verder hier nog ervaringen met het Ubee modem :
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewth ... ad_id=2318
Voor zover ik kan opmaken uit de diverse berichten zit het modem op 192.168.178.1 , daar zou je op binnen moeten komen.
Verder hier nog ervaringen met het Ubee modem :
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewth ... ad_id=2318
-
Martijn1985
klopt als ik die gewoon ingeef kom ik op mijn modem binnen(zie daar ook allemaal groene vinkjes e.d...volgens Ziggo werkt ook alles gewoon alleen krijg ik gewoon geen internetconnectie..zowel bedraad niet als draadloos...
Kun je wel zien of je aan de "WAN" kant een IP adres gekregen hebt ?.
Werkt DNS wel ? Evt. een tracrt ?
Werkt DNS wel ? Evt. een tracrt ?
-
Martijn1985
Ik lees nu net dit op dat forum wat je hebt doorgegeven:
maar window 7 SP1 update gedaan en nu lijkt het goed te gaan....monteur vertelde dat het ook te maken kan hebben met Atheros netwerkkaart...
Laat ik nu net zo een Artheros kaart hebben in mijn flaptob...
maar window 7 SP1 update gedaan en nu lijkt het goed te gaan....monteur vertelde dat het ook te maken kan hebben met Atheros netwerkkaart...
Laat ik nu net zo een Artheros kaart hebben in mijn flaptob...
-
Martijn1985
Misschien goed nieuws onder mijn werktijd..
atheros AR5007EG in combi met ubee router van ziggo 3 in 1
Hallo ik had een vergelijkbaar probleem ,
Mijn Acer aspire 7520G bezat een Atheros AR5007EG wlan kaart, en deze wilde met geen mogelijkheid connecten met mijn nieuw verkregen ubee modem van ziggo.
Hij kreeg netjes een ip adres van de router maar de verbinding bleef op "alleen lokaal" hangen. De vaste LAN connectie werkte wel meteen.
Ik heb alle hier beschreven oplossingen geprobeerd, maar niets bleek te helpen.
Zelfs de driver downloaden van de acer site was niet de oplossing.
Echter de laatste oplossing (de driver downloaden van www.atheros.cz) "did the trick" .
atheros AR5007EG in combi met ubee router van ziggo 3 in 1
Hallo ik had een vergelijkbaar probleem ,
Mijn Acer aspire 7520G bezat een Atheros AR5007EG wlan kaart, en deze wilde met geen mogelijkheid connecten met mijn nieuw verkregen ubee modem van ziggo.
Hij kreeg netjes een ip adres van de router maar de verbinding bleef op "alleen lokaal" hangen. De vaste LAN connectie werkte wel meteen.
Ik heb alle hier beschreven oplossingen geprobeerd, maar niets bleek te helpen.
Zelfs de driver downloaden van de acer site was niet de oplossing.
Echter de laatste oplossing (de driver downloaden van www.atheros.cz) "did the trick" .
-
Martijn1985
hier de gehele link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... kaal/page2
Ik word helemaal weer gelukkig als ik deze oplossingen zie...haha!
Ik laat het nog even weten of het voor mij gewerkt heeft...
Zoals ik daar lees heeft die netwerkkaart echt grote problemen met de nieuwe Ziggo modems.
Ik word helemaal weer gelukkig als ik deze oplossingen zie...haha!
Ik laat het nog even weten of het voor mij gewerkt heeft...
Zoals ik daar lees heeft die netwerkkaart echt grote problemen met de nieuwe Ziggo modems.
Stond ook in mn eerste Microsoft link
To troubleshoot your issue you may try the below methods one by one.
Method 1: Update the network driver.
-
Martijn1985
haha ach volledig overheen gelezen dan..
Bedankt voor de input en alle hulp voor zover..
Nu hopen dat het ook daadwerkelijk werkt..en als het werkt bel ik gelijk Ziggo op want die weten van niks...
Nu hopen dat het ook daadwerkelijk werkt..en als het werkt bel ik gelijk Ziggo op want die weten van niks...
Is die netwerkkaart van Ziggo??Martijn1985 schreef:haha ach volledig overheen gelezen dan..
Ziggo weet heus wel dat er problemen zijn met sommige netwerkkaarten.
Ga je ze bellen om te zeggen dat wat jij van hun afneemt steeds heeft gewerkt? en met een exuus misschien.
Ben je echt een systeembeheerder? waarom twijfel ik daar nu aan.
Groetjes, ben blij dat het voor je opgelost is.
Volgens mij moet dat nog bljken of dat zo is.ben blij dat het voor je opgelost is.
-
Martijn1985
En het heeft niet mogen helpen....
Ziggo gebeld en volgende week komt er een monteur een nieuwe modem plaatsen..!
Ziggo gebeld en volgende week komt er een monteur een nieuwe modem plaatsen..!
-
Martijn1985
Monteur is geweest.
Is een uur bezig geweest om alles te fixen...het ging om een ipconflict vanuit het nieuwe modem.
Het nieuwe modem verwees naar een IP dat iemand anders al in gebruik zou hebben na 4 modems geprobeerd te hebben van Ubee heb ik uiteindelijk een Cisco modem ontvangen werkt als een zonnetje!
Is een uur bezig geweest om alles te fixen...het ging om een ipconflict vanuit het nieuwe modem.
Het nieuwe modem verwees naar een IP dat iemand anders al in gebruik zou hebben na 4 modems geprobeerd te hebben van Ubee heb ik uiteindelijk een Cisco modem ontvangen werkt als een zonnetje!
Mooi dat het opgelost is 
Wazig dat ze dat bij Ziggo in de logging niet gezien hebben.
Wazig dat ze dat bij Ziggo in de logging niet gezien hebben.