mankasters schreef:Dus dan komen die kosten voor rekening van de Zorgverzekeraar want het verplichtte dient wel betaald te worden.
Dat ken je wel vergeten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
mankasters schreef:Dus dan komen die kosten voor rekening van de Zorgverzekeraar want het verplichtte dient wel betaald te worden.
Dacht 't toch niet. De premie wordt gewoon duurder.mankasters schreef:Dus dan komen die kosten voor rekening van de Zorgverzekeraar want het verplichtte dient wel betaald te worden.
Dus wij met z'n allen.... (of denk je echt dat al ons belastinggeld op de rekening van Rutte wordt gestort, nee toch?)mankasters schreef:Dan betaalt Rutte het dus !
Even geprobeerd, en de eerste drie hits die ik krijg zijn van leuke sites, maar eerder veredelde hobby-sites dan officieele sites. Op geen van de sites staan contactgegevens.sandeman1980 schreef: Bron: google > intypen "kwijtschelden eigen risico"
Wel aan deze voorwaarden voldoen. Dus als je al iets bent, bijv. diabeet, hart/longpatient dan heeft het weinig zien om aan te vragen.zorg afneemt van een aanbieder waarmee uw verzekeraar afspraken heeft gemaakt
gebruik maakt van geneesmiddelen of hulpmiddelen die uw zorgverzekeraar aanbeveelt
een preventieprogramma volgt tegen diabetes, depressie, hart- en vaatziekten, chronisch obstructief longlijden of overgewicht
Zeg je dat nou om je eigen site te promoten?Mikewerkt schreef:Ik denk inderdaad dat dit een misverstand is.
Doe er je voordeel mee! En blijf opletten in dit wereldje!!
Nou dat is toch wel het sterkste argument dat ik vandaag ben tegengekomen. Ik ben het nog niet tegengekomen dus het bestaat niet.Mikewerkt schreef:.. Ik heb dus alles moeten uitzoeken en ben hier niks over tegengekomen.
Oh dat zeker, velen zullen het ook als voordeel zien, en er zullen vast zat mensen blij zijn met de kwijtschelding.Mikewerkt schreef:Sorry hoor! je kunt het ook als een voordeel zien. Sommige zullen er namelijk erg blij zijn dat het eigen risico kwijtgescholden kan worden. Daarnaast kan iedereen wel eens een foutje maken!
Bij Optie 1 hoort nog te staan als "ter voorkoming van"sandeman1980 schreef:@Moleman, je schreef dat als je een patient bent dat het geen zin heeft om aan te vragen, en dat je aktief aan preventie moet doen om in aanmerking te komen. Die begrijp ik niet..
Juist. Je zegt hetzelfde. Je gebruikt alleen meer woorden."Sinds 1 januari 2009 mogen verzekeraars het eigen risico gebruiken als sturingsinstrument. Ze kunnen ervoor kiezen geen eigen risico te berekenen voor zorg die verzekerden afnemen bij door hun gecontracteerde aanbieders of om verzekerden te stimuleren zich gezond te gedragen en preventieprogramma’s te volgen."
Kortom, de voorwaarden:
Het eventueel kwijtschelden van eigen risico
Er zijn aanbieders van zorgverzekeringen die onder bepaalde voorwaarden het verplichte eigen risico kwijtschelden. U hoeft dan de medische kosten die lager zijn dan het verplichte eigen risico niet te betalen (bekijk hiervoor de premievoorwaarden van de aanbieders van zorgverzekeringen). Zorgverzekeraars kunnen het verplichte eigen risico bijvoorbeeld kwijtschelden als:
1. U preventieve programma’s volgt bij bijvoorbeeld overgewicht, hart -en vaatziektes en diabetes.
2. Als u genees- of hulpmiddelen afneemt die worden aanbevolen door de aanbieder van zorgverzekeringen.
3. Als u zorg afneemt bij aanbieders waar de zorgverzekeraar afspraken mee heeft gemaakt.
Ik ontken niets ik lees en quote de regels.sandeman1980 schreef:Wat ik nu niet begrijp, is dat je zoveel moeite doet om te ontkennen dat het enig zin heeft.
Je gaat het nu over zaken hebben waar je niets vanaf weet. Ik denk niet dat qua gezondheid graag in mijn schoenen zou willen staan.Joh, dan laat je het toch gewoon lekker gaan, als het niet op jou van toepassing is omdat je gezond bent, perfect, wees blij je hebt het niet nodig.