LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door alloallo »

@pry De euro 450 is niet weg! Je moet ze alleen nog maar besteden.

Gezien het brede aanbod bij Cranenbroek zal dit geen problemen geven.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Umad »

PRY schreef:Hallo alle
na afgelopen zondag onder invloed van wat emotie (je hebt toch € 450:00 ergens anders geparkeerd dan wenselijk zou zijn) een bericht over een spijtaankoop te hebben geplaatst

ben ik eens door het forum gaan bladeren (hiervoor was ik geen lid)wat me wel opvalt is dat er in de diversen rubrieken veelal gelijke nicknames voorkomen die met een bepaalde toonzetting reageren,,,

het zal zo zijn dat de winkelier formeel heeft gehandeld, maar de reacties komen toch duidelijk van een bepaald zijde vandaan

Mvrgr PRY
Precies. De beroepszeurders. Afwijkende meningen worden niet gewaardeerd. Zelfs al is men het niet eens met uw stelling, de firma heeft niet aan uw verwachting voldaan. Daar mag ook normaal op gereageerd worden denk je dan..... Maar dan zit je hier (grotendeels) verkeerd.
Veel van deze mensen lopen al jaren dit forum af te struinen en menen daarom op de hoogte te zijn van wat wel en niet mag en normaal is. Alles wat afwijkt (volgens hun normen en waarden) mag je gewoon afzeiken.

Grappige is ook dat consuwijzer aangeeft dat geld terug geven na een aankoop een service kan zijn van een winkel. Deze winkel heeft die service niet. Dat is nu kenbaar gemaakt, dat mag.
Het is idd niet zo dat je spijtaankopen zomaar terug kunt brengen naar de winkel (onder bepaalde voorwaarden wel natuurlijk).

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door alloallo »

@Umad Een paradoxale post. PRY is de klager en toont ontevredenheid.

Deze ontevredenheid is diepgeworteld. Zowel het forum als de winkelier tonen haar ongelijkheid aan en haar reactie is het tonen van verongelijkheid.

PRY is minimaal net zo'n beroepzeurders als alle andere deelnemers aan het forum. LOL.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door newmikey »

alloallo schreef:@Umad Een paradoxale post. PRY is de klager en toont ontevredenheid.

Deze ontevredenheid is diepgeworteld. Zowel het forum als de winkelier tonen haar ongelijkheid aan en haar reactie is het tonen van verongelijkheid.

PRY is minimaal net zo'n beroepzeurders als alle andere deelnemers aan het forum. LOL.
+1

Helemaal met je eens. Toen ik las "De beroepszeurders. Afwijkende meningen worden niet gewaardeerd." dacht ik daar ook aan. Mensen die een eerste probleempje hebben, zich even aanmelden op dit forum en gelijk verwachten dat iedereen het met ze eens is en dat ze handvatten krijgen om hun geld terug te halen na hun eerste bericht.

Ook géén pogingen doen om eens iemand anders te adviseren zoals de mensen met een wat langere staat van dienst hier. Ikke, ikke, ikke en de rest kan naar de maan lopen.

Diep vernederd en verongelijkt als het merendeel van de reacties tegenovergesteld aan de verwachting is en dan gelijk op de man spelen in de trant van "jullie zullen wel voor de PR machine van ... werken". En dan ook absoluut niet nadenken waarom een één of ander tig-de-rangs meubelwinkeltje uberhaupt een héél webteam zou hebben, nee, dat gaat ze te ver.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Je HOEFT toch niks te kopen bij de firma. Je bent er zelf bij geweest, je krijgt een tegoedbon. Zie dit als een leermoment en zeur niet zo. Wanneer je een goede ervaring met een zaak hebt, zet dit dan ook eens op het forum.

Strieper

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Strieper »

alloallo schreef: Iedereen in Brabant kent de firma Cranenbroek als een low cost cash & carry aanbieder.

Hun producten zijn eenvoudig maar goedkoop. Niets mis mee, maar verwacht niets meer dan wat je ziet.

Vervolgens maak jij zelf een verkeerde keuze (niet opgedwongen dooor een slimme verkoper). Vervolgens is Cranenbroek bereid je probleem op te lossen. Je zou dankbaar moeten zijn ipv je te gedragen als een ondankbar h.nd.
Zo simpel is het gewoon ja

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Even de bon deels spenderen aan een paar kleinere bonnen en klaar met de sinterklaas/kerstcadeau's.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Umad »

alloallo schreef:@Umad Een paradoxale post. PRY is de klager en toont ontevredenheid.

Deze ontevredenheid is diepgeworteld. Zowel het forum als de winkelier tonen haar ongelijkheid aan en haar reactie is het tonen van verongelijkheid.

PRY is minimaal net zo'n beroepzeurders als alle andere deelnemers aan het forum. LOL.
Daar ga je dus een beetje de mist in. Zoals op de pagina van consuwijzer geschreven staat is ruilen/geld terug e.d. een service die een winkel kan verlenen.
De firma van Cranenbroek levert deze service niet en de consument vind dat jammer. Dat staat er in de openingspost. Daar kan ze geen ongelijk in hebben, het is een feit.
Het bedrijf word niet zwartgemaakt maar mensen worden ervan op de hoogte gesteld dat dit bedrijf een "niet goed geld weg maar waardebonnen terug" spijtaankoopgarantie hanteert. (wat hun goed recht is).
Dat deze regels voor dagelijkse bezoekers al bekend zijn is prima, kun je mooi de nieuwe mensen op de hoogte stellen. Maar waarom altijd zon neerbuigende toon naar nieuwe bezoekers? Ik kan me voorstellen dat de TS daar problemen mee heeft.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Umad »

newmikey schreef: +1
Helemaal met je eens. Toen ik las "De beroepszeurders. Afwijkende meningen worden niet gewaardeerd." dacht ik daar ook aan. Mensen die een eerste probleempje hebben, zich even aanmelden op dit forum en gelijk verwachten dat iedereen het met ze eens is en dat ze handvatten krijgen om hun geld terug te halen na hun eerste bericht.
Zie ik niet staan. Er staat alleen dat ze niet blij zijn dat ze een aankoop die nog ingepakt is niet terug kunnen brengen voor geld. Of mag dat niet?
newmikey schreef:Ook géén pogingen doen om eens iemand anders te adviseren zoals de mensen met een wat langere staat van dienst hier. Ikke, ikke, ikke en de rest kan naar de maan lopen.
Volgens mij is deze post wel informatief. Je weet nu dat deze firma geen geld teruggeeft na een spijtaankoop. Hoe adviserend wil je het hebben?
newmikey schreef:Diep vernederd en verongelijkt als het merendeel van de reacties tegenovergesteld aan de verwachting is en dan gelijk op de man spelen in de trant van "jullie zullen wel voor de PR machine van ... werken". En dan ook absoluut niet nadenken waarom een één of ander tig-de-rangs meubelwinkeltje uberhaupt een héél webteam zou hebben, nee, dat gaat ze te ver.
Precies de tendens die ik bedoel. Lekker je frustratie van de hele week werken eruit met aannames die nergens op slaan. Het gaat er niet echt om of de reacties in TS straatje passen, het gaat meer om de toonzetting in welke deze worden geschreven. Zeer zielig.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door grun »

Umad schreef:Het bedrijf word niet zwartgemaakt maar mensen worden ervan op de hoogte gesteld dat dit bedrijf een "niet goed geld weg maar waardebonnen terug" spijtaankoopgarantie hanteert. (wat hun goed recht is).
Dat deze regels voor dagelijkse bezoekers al bekend zijn is prima, kun je mooi de nieuwe mensen op de hoogte stellen. Maar waarom altijd zon neerbuigende toon naar nieuwe bezoekers? Ik kan me voorstellen dat de TS daar problemen mee heeft.
Wellicht dat in dit geval die neerbuigende toon komt omdat TS zich onterecht een slachtofferrol aanmeet, terwijl TS zelf de meeste schuld heeft? Zelfs na de vele reakties blijft TS hierin volharden door het bedrijf een 'formele' opstelling te verwijten wat beslist niet waar is. Formeel zou zijn als het bedrijf gezegd had: eigen schuld, dikke bult, koop is koop, je krijgt helemaal niks terug. Integendeel, het bedrijf stelt zich juist soepel op door de aankoop terug te nemen en TS schadeloos te stellen door middel van tegoedbonnen, dat zijn ze immers niet verplicht.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

grun schreef:
Umad schreef:Het bedrijf word niet zwartgemaakt maar mensen worden ervan op de hoogte gesteld dat dit bedrijf een "niet goed geld weg maar waardebonnen terug" spijtaankoopgarantie hanteert. (wat hun goed recht is).
Dat deze regels voor dagelijkse bezoekers al bekend zijn is prima, kun je mooi de nieuwe mensen op de hoogte stellen. Maar waarom altijd zon neerbuigende toon naar nieuwe bezoekers? Ik kan me voorstellen dat de TS daar problemen mee heeft.
Wellicht dat in dit geval die neerbuigende toon komt omdat TS zich onterecht een slachtofferrol aanmeet, terwijl TS zelf de meeste schuld heeft? Zelfs na de vele reakties blijft TS hierin volharden door het bedrijf een 'formele' opstelling te verwijten wat beslist niet waar is. Formeel zou zijn als het bedrijf gezegd had: eigen schuld, dikke bult, koop is koop, je krijgt helemaal niks terug.
En toch ligt de schuld compleet bij de TS zelf.

Als de TS het verstand gebruikt had en zaken had nagemeten voor de koop, had de TS deze gehele situatie kunnen voorkomen.

En ja, als ikzelf een tafel zou moeten kopen, gaat wel de rolmaat mee.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

Een andere vraag: waarom gaan veel mensen er vanuit dat bij een spijtaankoop de winkel zonder problemen het geld terug zal geven?

En waarom maken mensen altijd zo'n drama van als de winkel dat niet doet?

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Umad »

BBCS schreef:Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
Staat dat er dan? Tegen beter weten in reageren tegen ed oogklep maar goed...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door crazyme »

Umad schreef:
BBCS schreef:Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
Staat dat er dan? Tegen beter weten in reageren tegen ed oogklep maar goed...
PRY schreef:echter de aankoop van die ochtend was een spijtaankoop tafel te groot dus ook 2 stoelen te veel deze spullen in orginele verpakking retour naar winkel ,daar begon de ellende pas echt goed, na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
al met al geen pluim voor van Cranenbroek en wij hebben voor 450.00 euro aan te goed bonnen :(
Ja dat staat er. Klant is boos en maakt stennis omdat hij niet precies doet wat "koning" klant wil.

Gedrag wat in mijn beleving thuis hoort bij leeftijden van 1 cijfer.
En waarom maken mensen altijd zo'n drama van als de winkel dat niet doet?
Omdat mensen zich niet meer kunnen verplaatsen in de situatie van een ander. Redelijkheid bestaat niet meer, het ego staat centraal.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Umad »

BBCS schreef: En toch ligt de schuld compleet bij de TS zelf.

Als de TS het verstand gebruikt had en zaken had nagemeten voor de koop, had de TS deze gehele situatie kunnen voorkomen.

En ja, als ikzelf een tafel zou moeten kopen, gaat wel de rolmaat mee.
Schuld? Daar gaat het niet eens om in dit verhaal. Zoals eerder aangegeven. TS geeft aan dat het jammer is dat ze geen geld terugkrijgt van haar aankoop. Verder niks. Nergens zie ik staan:

* Is het mijn schuld of die van het bedrijf
* Hoe krijg ik mijn geld terug
* Hoe span ik een rechtszaak aan tegen deze firma
* Deze firma is slecht

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Umad »

crazyme schreef: Ja dat staat er. Klant is boos en maakt stennis omdat hij niet precies doet wat "koning" klant wil.
"Na veel gepraat" vertaal je voor het eigen gemak maar naar "stennis maken"?
crazyme schreef: Gedrag wat in mijn beleving thuis hoort bij leeftijden van 1 cijfer.
Ben ik met je eens. Woorden verdraaien om je eigen verhaal geloofwaardig te maken is idd niveau kleuterklas.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

Umad schreef:
BBCS schreef:Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
Staat dat er dan? Tegen beter weten in reageren tegen ed oogklep maar goed...
Dat haal ik er wel uit.

De TS schrijft:
PRY schreef:na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
al met al geen pluim voor van Cranenbroek en wij hebben voor 450.00 euro aan te goed bonnen :(
En zoals zo vaak in dergelijke discussies: de winkelier doet het fout en dient onder noemer van service of klantvriendelijkheid de klant maar de zin te geven.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door Umad »

BBCS schreef:
Umad schreef:
BBCS schreef:Moet een winkelier onder nom van service maar alles doen wat de klant wilt?
Staat dat er dan? Tegen beter weten in reageren tegen ed oogklep maar goed...
Dat haal ik er wel uit.

De TS schrijft:
PRY schreef:na veel gepraat konden we alleen te goed bonnen krijgen er was geen mogelijkheid om geld terug te krijgen......
al met al geen pluim voor van Cranenbroek en wij hebben voor 450.00 euro aan te goed bonnen :(
En zoals zo vaak in dergelijke discussies: de winkelier doet het fout en dient onder noemer van service of klantvriendelijkheid de klant maar de zin te geven.
Ja die aannames van jou kennen we wel.
Gaan we weer.. Waar zie je dat staan? Er staat nergens dat de klant zijn gelijk wil. De klant geeft alleen aan dat deze het vervelend vind geen geld terug te krijgen voor spullen die ze diezelfde ochtend heeft gekocht en in verpakte toestand retour wil doen bij het bedrijf.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: een soort van spijt aankoop bij van Cranenbroek in Budel

Ongelezen bericht door crazyme »

Umad schreef: Gaan we weer.. Waar zie je dat staan? Er staat nergens dat de klant zijn gelijk wil. De klant geeft alleen aan dat deze het vervelend vind geen geld terug te krijgen voor spullen die ze diezelfde ochtend heeft gekocht en in verpakte toestand retour wil doen bij het bedrijf.
Volgens mij is alles wel gezegd. Veel plezier met muggenziften.

Gesloten