LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BVA
Re: BVA
Wij hebben geboden op zgn. "Electrische fietsen" van het merk Montego Elan 8.
Nieuw in de verpakking.
Nieuwprijs €1499,-
Zo staat er.
Groot was de verbazing toen we thuis kwamen en er geen accu bij zat.
Eerst gebeld om dit aan te geven, en zij gaven aan dat ze het vervelend vonden en dat we moesten mailen.
We hebben meteen een mail gestuurd naar BVA-Auctions hierover.
Besef goed dat wij uit en te na de teksten hebben gelezen!
Er stond 1000% zeker eerst niet bij dat er géén accu bij zat.
Dat zou ook niet kloppen, want ze geven zelf aan dat a. de nieuwprijs €1499,- is (dat is onzinnig als er geen accu bij zit) en b. hij zit nieuw in de doos!
Afijn...wij zijn al wat meer ervaren bieders en wij hebben echt de gehele tekst (ja, ook dat rare uitklapschermpje er bij) gelezen, alvorens we een bieding deden.
Zo'n losse accu kost een vermogen, en is eigenlijk het belangrijkste van heel de fiets.
Ik vraag mij dan ook af waarom alle dozen precies op het punt van de accu zijn open gesneden en de accu is verwijdert.
Wij weten nu absoluut zeker dat die tekst die er later op kwam te staan met "Let op: accu en lader zijn niet aanwezig!" eerder NIET bij de tekst stonden opgegeven.
Verder vraag ik me af waar dat uitklapbare ene regeltje op slaat.
Dit is pure misleiding!
Ook zit de lader wel gewoon er bij, in de verpakking, en die zijn accu-gebonden.
Maar ja, die krijg je ook niet zo makkelijk er uit getrokken.
Of niet dan BVA?
We hebben 3 van die fietsen gekocht.
Tip 1: kopen bij BVA?? : maak altijd een printscreen van het scherm als je ergens op gaat bieden.
Tip 2: klap alle delen van tekst open (daar dus ook de printscreen van maken)
Tip 3: als je in de buurt woont, ga gewoon eerst kijken op een kijkdag.
Nieuw in de verpakking.
Nieuwprijs €1499,-
Zo staat er.
Groot was de verbazing toen we thuis kwamen en er geen accu bij zat.
Eerst gebeld om dit aan te geven, en zij gaven aan dat ze het vervelend vonden en dat we moesten mailen.
We hebben meteen een mail gestuurd naar BVA-Auctions hierover.
Besef goed dat wij uit en te na de teksten hebben gelezen!
Er stond 1000% zeker eerst niet bij dat er géén accu bij zat.
Dat zou ook niet kloppen, want ze geven zelf aan dat a. de nieuwprijs €1499,- is (dat is onzinnig als er geen accu bij zit) en b. hij zit nieuw in de doos!
Afijn...wij zijn al wat meer ervaren bieders en wij hebben echt de gehele tekst (ja, ook dat rare uitklapschermpje er bij) gelezen, alvorens we een bieding deden.
Zo'n losse accu kost een vermogen, en is eigenlijk het belangrijkste van heel de fiets.
Ik vraag mij dan ook af waarom alle dozen precies op het punt van de accu zijn open gesneden en de accu is verwijdert.
Wij weten nu absoluut zeker dat die tekst die er later op kwam te staan met "Let op: accu en lader zijn niet aanwezig!" eerder NIET bij de tekst stonden opgegeven.
Verder vraag ik me af waar dat uitklapbare ene regeltje op slaat.
Dit is pure misleiding!
Ook zit de lader wel gewoon er bij, in de verpakking, en die zijn accu-gebonden.
Maar ja, die krijg je ook niet zo makkelijk er uit getrokken.
Of niet dan BVA?
We hebben 3 van die fietsen gekocht.
Tip 1: kopen bij BVA?? : maak altijd een printscreen van het scherm als je ergens op gaat bieden.
Tip 2: klap alle delen van tekst open (daar dus ook de printscreen van maken)
Tip 3: als je in de buurt woont, ga gewoon eerst kijken op een kijkdag.
-
Zelfs als je naar de kijkdagen bent geweest, kan er zonder accu's worden geleverd terwijl die er tijdens de kijkdagen wel bijzaten. Doet er dus weinig toe volgens mij. Inderdaad misleiding. Er had bij moeten staan: incompleet zonder accu.
BVA-Auctions
Ik heb ook op een boxspring 705 euro geboden. Ik kreeg later te horen dat ik bijna 1000 euro moet betalen. Ik belde om te zeggen dat ik 705 euro had geboden. Mij werd verteld dat er nog 21 btw en twee maal veilingkosten bij gekomen zijn. Kon dit na, in overeenstemming om middels, een boete hiervan onderuit te komen niet ongedaan maken. Ik had het beter moeten weten. Het gekke is dat soortgelijke bed overal voor 1000 euro te verkrijgen. Enn dit wordt nog gratis bezorgd ook. Nu moet nog een busje huren en pokke end rijden ook. Kon ik mijn hoofd maar in zand steken. Wat een stelletje oplichters. Heb gelijk mijn account geblokkeerd. Raad dus niemand bva-auctions aan.
Ik heb ook op een boxspring 705 euro geboden. Ik kreeg later te horen dat ik bijna 1000 euro moet betalen. Ik belde om te zeggen dat ik 705 euro had geboden. Mij werd verteld dat er nog 21 btw en twee maal veilingkosten bij gekomen zijn. Kon dit na, in overeenstemming om middels, een boete hiervan onderuit te komen niet ongedaan maken. Ik had het beter moeten weten. Het gekke is dat soortgelijke bed overal voor 1000 euro te verkrijgen. Enn dit wordt nog gratis bezorgd ook. Nu moet nog een busje huren en pokke end rijden ook. Kon ik mijn hoofd maar in zand steken. Wat een stelletje oplichters. Heb gelijk mijn account geblokkeerd. Raad dus niemand bva-auctions aan.
Aan de 2 zielen hierboven die zeggen dat BVA oplichters zijn. Jullie hebben zelf geboden en overal staat op de site dat er veilingkosten verschuldigd zijn ! Het zomaar wat bieden en geen voorwaarden en of prijsonderzoek doen is ook vragen om problemen.
Niemand heeft je toch gedwongen om te bieden ?
Niemand heeft je toch gedwongen om te bieden ?
-
BVA werft actief particuliere klanten omdat die niet bekend zijn met veilingen en het begrip "voetstoots". Zie hun advertenties op Marktplaats etc.
-
Eerst zie je de advertenties op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/verkopers/9340036.html
Vervolgens klik je door naar hun website. Nergens zie je iets staan over veilingkosten en het voetstoots verkopen van de goederen.
Het lijkt me dan toch duidelijk dat BVA niet de intentie heeft om argeloze consumenten helder voor te lichten over de nadelen.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/9340036.html
Vervolgens klik je door naar hun website. Nergens zie je iets staan over veilingkosten en het voetstoots verkopen van de goederen.
Het lijkt me dan toch duidelijk dat BVA niet de intentie heeft om argeloze consumenten helder voor te lichten over de nadelen.
Bob,
Als ik op het linkje in de advertentie klik kom ik op het betreffende artikel op de website van BVA. Zonder door te klikken staat op diezelfde pagina alle relevante informatie over veilingkosten, voetstoots, geen garantie, zelf ophalen, etc.
je moet echt niet willen lezen om hier overheen te kijken !
Als ik op het linkje in de advertentie klik kom ik op het betreffende artikel op de website van BVA. Zonder door te klikken staat op diezelfde pagina alle relevante informatie over veilingkosten, voetstoots, geen garantie, zelf ophalen, etc.
je moet echt niet willen lezen om hier overheen te kijken !
Beste lezers,
Ik ben het ermee eens dat geboden is geboden.
Ik ben het er niet mee eens dat de ene keer wel een bod word weg gehaald en ander keer niet!
Ook daar in moet je ook een lijn trekken.
Ook de duidelijkheid dat ze de ene keer wel verzenden en de ander keer weer niet moet beter worden.
Volgens hun zit ik vast aan een t-shirt van €7,50 die ik in Cuijk moet ophalen en zelf woon ik in Almere.
Ik heb ze duidelijk gemaakt via een mail met uitleg dat ik ervan af zie.
Uiteindelijk heb je sowieso 14 dagen de tijd om er vanaf te zien dat is op elke veiling site.
Zo niet mag je de produktie terug sturen zoals in hun voorwaarden.
Dus op de dag zelf, ophaal dag telefonisch er vanaf zien onder het motto terug brengen.
Ik ben het ermee eens dat geboden is geboden.
Ik ben het er niet mee eens dat de ene keer wel een bod word weg gehaald en ander keer niet!
Ook daar in moet je ook een lijn trekken.
Ook de duidelijkheid dat ze de ene keer wel verzenden en de ander keer weer niet moet beter worden.
Volgens hun zit ik vast aan een t-shirt van €7,50 die ik in Cuijk moet ophalen en zelf woon ik in Almere.
Ik heb ze duidelijk gemaakt via een mail met uitleg dat ik ervan af zie.
Uiteindelijk heb je sowieso 14 dagen de tijd om er vanaf te zien dat is op elke veiling site.
Zo niet mag je de produktie terug sturen zoals in hun voorwaarden.
Dus op de dag zelf, ophaal dag telefonisch er vanaf zien onder het motto terug brengen.