LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Radeloos door NUON!!!!
Re: Radeloos door NUON!!!!
Gizmo schreef al: tijdelijk parkeren kan TS ook zelf.
-
@B. Basan.B.Basan schreef:@shine:
U bent alleen maar bezig met aannames en kan blijkbaar niet lezen! Ik heb duidelijk geschreven wat er aan de hand is. Geen achterstand, geen openstaande facturen etc. Dus haalt u aub geen dingen erbij die niet van toepassing zijn.
Ik heb mijn bericht niet geplaatst om in discussies te gaan en om aannames te beantwoorden.
Bij deze.
Shine heeft het wel vaak aan het goede eind als het gaat om energiezaken.
Er gaat dus blijkbaar iets verkeer bij uw betalingen, en kunnen ze bij Nuon dan nog niet geboekt worden.
Betaal dan gewoon in het termijn dat Nuon aangeeft of geef een automatische incasso af. U maakt nu uw eigen regels, tja en dat werkt niet altijd bij grote organisaties.
Als het u niet lukt de vaste lasten apart te houden en te betalen wanneer die organisaties erom vragen dan zou u nog een schuldhulpverlener kunnen zoeken die uw bankzaken gaat behartigen of andere een automatische incasso afgeven.
Nog een vraag: Energiemaatschappijen werken elke maand met een nieuw betalingskenmerk, hebt u de bedragen dan altijd overgemaakt zonder het kenmerk dat bij die maand hoort? Zo ja, dan is 1 + 1 = 2 en gaan betalingen zweven, worden teruggestort of veelste laat verwerkt waardoor boetes ontstaan.
mpr1980 schreef:Wel vreemd dat als een klant enkele dagen (NIET WEKEN ofzo) te vroeg betaald (en dus een goede klant is), dat het geld door NUON wordt teruggestort! Zo creeer je onduidelijkheid en irritatie bij de klant, terwijl het softwarematig waarschijnlijk een kleine aanpassing is om de betaling te parkeren (tijdelijk) en paar dagen later nogmaals proberen te matchen! Bureaucratie ten top zou ik zeggen!De Nuon Medewerker schreef:.....
Het is inderdaad zo dat wanneer u zonder kenmerk betaald, Nuon uw betaling verrekent met de oudste nog openstaande posten. Wanneer die er niet zijn en u betaald te vroeg, wordt uw geld teruggestort. .....
Tja, als er (nog) geen factuur open staat, kunnen zij uw betaling ook niet verwerken.
Men kan niet vooruit betalen, dat is nu eenmaal zo.
Dat heeft niets met bureaucratie te maken, en het is software matig ook niet aan te passen (als men dat al zou willen doen).
Hi, als eerste heel veel sterkte. Alle simpele "oplossingen" hier negerende weet ik als geen ander waar je het over hebt. Omdat ik 4 jaar geleden na de wijziging van het maandbedrag (8 euro hoger) nog één keer het oude bedrag had overgemaakt (waar ik mij niet bewust van was) heeft Nuon het hele bedrag dat ik had overgemaakt terug gestort. Ze zouden het niet kunnen plaatsen, was hun opmerking maanden later.
Nuon heeft mij niet op de hoogte gesteld dat zij dit bedrag terug hadden gestort. Op een gegeven moment bleef ik aanmaningskosten krijgen. Uiteindelijk bleek bovenstaande, maar had ik al een kruis als "wanbetaler" achter mijn naam.
Wat ze doen bij NUON weet ik niet, maar ze houden zich sowieso niet aan het rapport Voorwerk II ( http://www.bellfs.eu/downloads/Rechtspr ... k%20II.pdf )
Laatst kreeg ik wéér een incassoburo van ze achter me aan. Het bedrag was 184€. Wanneer een incassobureau wordt ingeschakeld is dit voor achterstallige betalingen. Nadat ik NUON (voor de honderste keer) bel wordt mij meegedeeld dat als ik dát betaal, dat er dan "alleen nog" €10 van september 2010 (???) openstaat. Dus zelfs ná incasso, zou ik wéér een schuld hebben.
Ik heb uitgerekend dat ik alleen in 2011 al ruim €750 aan kosten (!!) heb betaald. Ook ik betaal elke maand mijn rekening netjes maar het maakt niet uit. NUON boekt bedragen weg zoals het hen uitkomt. Zij kunnen NOOIT betalingsgegevens vinden. Betalingskenmerken van de acceptgiro kunnen zij ook niet vinden en ook factuurnummers wijzigen continu. Jij zelf, maar zeker NUON kan op geen enkele wijze een correcte administratie laten zien omdat zij er een zootje van maken.
Overigens faalt NUON ook in het beleid dat zij gemeenten waarschuwen indien zij van plan zijn mensen af te sluiten van energie.
Als burger ben je niets en aangezien je voor eerste levensbehoeften afhankelijk van ze bent kan je je scheel blijven betalen aan deze mafiosi praktijken. Ja NUON als je mee leest, jullie zijn hele grote boeven, maar dat weten jullie zelf ook wel. En dat jullie onschuldige mensen zonder de middelen op zo een misselijkmakende manier bestelen, manipuleren en letterlijk in de kou zetten verdient heel wat meer dan een koude douche, maar laat ik het in tegenstelling tot jullie wél netjes houden
We zouden een collectieve rechtszaak moeten aanspannen. Wanneer gaat Radar hier iets mee doen??
Nuon heeft mij niet op de hoogte gesteld dat zij dit bedrag terug hadden gestort. Op een gegeven moment bleef ik aanmaningskosten krijgen. Uiteindelijk bleek bovenstaande, maar had ik al een kruis als "wanbetaler" achter mijn naam.
Wat ze doen bij NUON weet ik niet, maar ze houden zich sowieso niet aan het rapport Voorwerk II ( http://www.bellfs.eu/downloads/Rechtspr ... k%20II.pdf )
Laatst kreeg ik wéér een incassoburo van ze achter me aan. Het bedrag was 184€. Wanneer een incassobureau wordt ingeschakeld is dit voor achterstallige betalingen. Nadat ik NUON (voor de honderste keer) bel wordt mij meegedeeld dat als ik dát betaal, dat er dan "alleen nog" €10 van september 2010 (???) openstaat. Dus zelfs ná incasso, zou ik wéér een schuld hebben.
Ik heb uitgerekend dat ik alleen in 2011 al ruim €750 aan kosten (!!) heb betaald. Ook ik betaal elke maand mijn rekening netjes maar het maakt niet uit. NUON boekt bedragen weg zoals het hen uitkomt. Zij kunnen NOOIT betalingsgegevens vinden. Betalingskenmerken van de acceptgiro kunnen zij ook niet vinden en ook factuurnummers wijzigen continu. Jij zelf, maar zeker NUON kan op geen enkele wijze een correcte administratie laten zien omdat zij er een zootje van maken.
Overigens faalt NUON ook in het beleid dat zij gemeenten waarschuwen indien zij van plan zijn mensen af te sluiten van energie.
Als burger ben je niets en aangezien je voor eerste levensbehoeften afhankelijk van ze bent kan je je scheel blijven betalen aan deze mafiosi praktijken. Ja NUON als je mee leest, jullie zijn hele grote boeven, maar dat weten jullie zelf ook wel. En dat jullie onschuldige mensen zonder de middelen op zo een misselijkmakende manier bestelen, manipuleren en letterlijk in de kou zetten verdient heel wat meer dan een koude douche, maar laat ik het in tegenstelling tot jullie wél netjes houden
We zouden een collectieve rechtszaak moeten aanspannen. Wanneer gaat Radar hier iets mee doen??
-
- verified
Beste Curly,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over het door ons gevoerde betalingsbeleid. Verder bent u ontevreden over de manier waarop wij uw betalingen hebben verwerkt . Hierover het volgende.
Allereerst merk ik op dat uw meer informatie over ons betalingsbeleid kunt terugvinden via http://bit.ly/tUogwm. Daarbij laat ik u weten dat Nuon u niet kan afsluiten, want dat kan alleen uw netbeheerder. Wel kan Nuon uw leveringscontract beëindigen.
U geeft aan dat u in 2011 750 EUR aan kosten heeft betaald, terwijl u iedere maand keurig op tijd betaalt.. Dit zoek ik graag voor u uit. Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om het een en ander voor u uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over het door ons gevoerde betalingsbeleid. Verder bent u ontevreden over de manier waarop wij uw betalingen hebben verwerkt . Hierover het volgende.
Allereerst merk ik op dat uw meer informatie over ons betalingsbeleid kunt terugvinden via http://bit.ly/tUogwm. Daarbij laat ik u weten dat Nuon u niet kan afsluiten, want dat kan alleen uw netbeheerder. Wel kan Nuon uw leveringscontract beëindigen.
U geeft aan dat u in 2011 750 EUR aan kosten heeft betaald, terwijl u iedere maand keurig op tijd betaalt.. Dit zoek ik graag voor u uit. Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om het een en ander voor u uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Peter
Nuon Webcare
Beste Peter de Nuonwebcarer,
Wat aardig dat u reageert maar dat gaat mij niet helpen. Dit loopt al sinds (ruim?) 4 jaar en komt doordat Nuon ooit bij de overgang naar een nieuw maandbedrag mijn hele overgemaakte bedrag heeft terug gestort omdat er €8 verschil zat tussen wat ik overmaakte en het nieuwe bedrag. Nuon heeft mij nooit gemeld dat dit bedrag is terug gestort. Zogenaamd was de reden dat het bedrag niet verwerkt kon worden. Maar ivm de toen (eigenlijk door jullie gecreëerde) achterstand moest ik een automatische incasso afgeven én had ik al een kruis achter m'n naam als zijnde "wanbetaler" Met die automatische incasso heeft Nuon toen op één dag twee bedragen afgeboekt. Eén bedrag omvatte het normale maandbedrag, het andere bedroeg €36,- minder dan mijn maandbedrag (toen konden er opeens wel vreemde bedragen worden afgeboekt). Van de €36 die er van dat laatste bedrag tekort (door jullie) is afgeschreven, kreeg ik een sommatie via een incassobureau. Mét natuurlijk de gebruikelijke veel te hoge kosten daar weer bovenop
Ik heb meerdere keren met Nuon gebeld, ben naar het toen nog bestaande contactcentrum gegaan. Maar jullie doen maar wat. Als ik een betalingskenmerk van een acceptgiro invul, kunnen jullie dat opeens nergens vinden. Als ik factuurnummers opgeef, zijn die bedragen ALTIJD op een andere rekening weg geboekt, maar nooit op de oudst openstaande, zodat jullie weer die €65 kunnen rekenen.
Ik heb (jaren terug) uitdraaien van mijn internet bankieren opgestuurd waarna uw collega mij meldde dit niet in behandeling te nemen want volgens Nuon zijn uitdraaien van internet bankieren niet rechtsgeldig (nonsense natuurlijk!!)
Ik heb uw collega's op de hoogte gesteld van het "rapport Voorwerk II" waar Nuon zich standaard niet aan houdt. Nuon wéét dit wel, maar Nuon heeft macht. U kunt natuurlijk zeggen dat Nuon niet afsluit maar slechts de levering kan stoppen, maar wat het verschil is tussen die twee is mij niet helemaal duidelijk.
Stel dat u mij écht zou willen helpen moet u flink wat werk verzetten want niemand begrijpt nergens meer iets van binnen uw bedrijf en ondertussen is er voor mij ook geen touw meer aan vast te knopen. Daarnaast zeggen uw collega's dat er niet verder dan 2 jaar terug gekeken kan worden dus dan heeft het ook geen nut
Als u bovenstaande niet wil, of niet kan is het doorgeven van mijn contractnummer onnodig en kan Nuon fijn de bonussen blijven uitkeren van alle onterechte incassokosten die Nuon bij vele mensen in rekening brengt. Ook Nuon weet namelijk heel goed dat indien er een bedrag(en) open staat bij mensen dat Nuon deze bij elkaar dient te voegen en dat de kosten dan beperkt blijven (zelfs bij een schuld van €2500 - wat volgens mij niemand haalt, mogen de afgesproken kosten maar €300 zijn http://www.rechtspraak.nl/Procedures/La ... anton.aspx) . En tóch laten jullie iedereen die ditzelfde probleem met Nuon (of andere energieleveranciers) heeft spartelen. Want Nuon wéét dat mensen afhankelijk zijn en dat zij tóch die onterechte kosten moeten en zullen betalen. Want Nuon gaat ook niet naar de rechter als zij de "levering" stoppen. Omdat Nuon wéét dat ze fout zijn.... en een rechter dit direct zal beamen
Ok, genoeg gemoppert..... (excuus) Ik ben benieuwd naar een nieuwe reactie of oorverdovende stilte
Wat aardig dat u reageert maar dat gaat mij niet helpen. Dit loopt al sinds (ruim?) 4 jaar en komt doordat Nuon ooit bij de overgang naar een nieuw maandbedrag mijn hele overgemaakte bedrag heeft terug gestort omdat er €8 verschil zat tussen wat ik overmaakte en het nieuwe bedrag. Nuon heeft mij nooit gemeld dat dit bedrag is terug gestort. Zogenaamd was de reden dat het bedrag niet verwerkt kon worden. Maar ivm de toen (eigenlijk door jullie gecreëerde) achterstand moest ik een automatische incasso afgeven én had ik al een kruis achter m'n naam als zijnde "wanbetaler" Met die automatische incasso heeft Nuon toen op één dag twee bedragen afgeboekt. Eén bedrag omvatte het normale maandbedrag, het andere bedroeg €36,- minder dan mijn maandbedrag (toen konden er opeens wel vreemde bedragen worden afgeboekt). Van de €36 die er van dat laatste bedrag tekort (door jullie) is afgeschreven, kreeg ik een sommatie via een incassobureau. Mét natuurlijk de gebruikelijke veel te hoge kosten daar weer bovenop
Ik heb meerdere keren met Nuon gebeld, ben naar het toen nog bestaande contactcentrum gegaan. Maar jullie doen maar wat. Als ik een betalingskenmerk van een acceptgiro invul, kunnen jullie dat opeens nergens vinden. Als ik factuurnummers opgeef, zijn die bedragen ALTIJD op een andere rekening weg geboekt, maar nooit op de oudst openstaande, zodat jullie weer die €65 kunnen rekenen.
Ik heb (jaren terug) uitdraaien van mijn internet bankieren opgestuurd waarna uw collega mij meldde dit niet in behandeling te nemen want volgens Nuon zijn uitdraaien van internet bankieren niet rechtsgeldig (nonsense natuurlijk!!)
Ik heb uw collega's op de hoogte gesteld van het "rapport Voorwerk II" waar Nuon zich standaard niet aan houdt. Nuon wéét dit wel, maar Nuon heeft macht. U kunt natuurlijk zeggen dat Nuon niet afsluit maar slechts de levering kan stoppen, maar wat het verschil is tussen die twee is mij niet helemaal duidelijk.
Stel dat u mij écht zou willen helpen moet u flink wat werk verzetten want niemand begrijpt nergens meer iets van binnen uw bedrijf en ondertussen is er voor mij ook geen touw meer aan vast te knopen. Daarnaast zeggen uw collega's dat er niet verder dan 2 jaar terug gekeken kan worden dus dan heeft het ook geen nut
Als u bovenstaande niet wil, of niet kan is het doorgeven van mijn contractnummer onnodig en kan Nuon fijn de bonussen blijven uitkeren van alle onterechte incassokosten die Nuon bij vele mensen in rekening brengt. Ook Nuon weet namelijk heel goed dat indien er een bedrag(en) open staat bij mensen dat Nuon deze bij elkaar dient te voegen en dat de kosten dan beperkt blijven (zelfs bij een schuld van €2500 - wat volgens mij niemand haalt, mogen de afgesproken kosten maar €300 zijn http://www.rechtspraak.nl/Procedures/La ... anton.aspx) . En tóch laten jullie iedereen die ditzelfde probleem met Nuon (of andere energieleveranciers) heeft spartelen. Want Nuon wéét dat mensen afhankelijk zijn en dat zij tóch die onterechte kosten moeten en zullen betalen. Want Nuon gaat ook niet naar de rechter als zij de "levering" stoppen. Omdat Nuon wéét dat ze fout zijn.... en een rechter dit direct zal beamen
Ok, genoeg gemoppert..... (excuus) Ik ben benieuwd naar een nieuwe reactie of oorverdovende stilte
-
- verified
Beste Curly,
Als u een privébericht stuurt met daarin uw contractrekeningnummer kunnen wij voor u bekijken hoe wij u kunnen helpen. Om u gerust te stellen, onze administratie is wel te raadplegen langer dan twee jaar geleden. Dus ook de kwestie die vier jaar geleden is begonnen, is nog te onderzoeken.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon webcare
Als u een privébericht stuurt met daarin uw contractrekeningnummer kunnen wij voor u bekijken hoe wij u kunnen helpen. Om u gerust te stellen, onze administratie is wel te raadplegen langer dan twee jaar geleden. Dus ook de kwestie die vier jaar geleden is begonnen, is nog te onderzoeken.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon webcare
-
Ah, de standaard reaktie van Nuon als je meld dat men niet volgens Rapport Voorwerk II handeld ! Lees ons betalingsbeleidAllereerst merk ik op dat uw meer informatie over ons betalingsbeleid kunt terugvinden via http://bit.ly/tUogwm. Daarbij laat ik u weten dat Nuon u niet kan afsluiten, want dat kan alleen uw netbeheerder. Wel kan Nuon uw leveringscontract beëindigen.
En onderdehand vele euro's uit de "wanbetalers" persen, tot aan 400% van het toegestaande volgens Rapport Voorwerk.
Nuon kan in de stadverwarmingsgebieden wel degelijk afsluiten (Almere, Pumerend etc) en daar heb je ook niet de mogelijkheid om van (warm water/verwarming) leverancier te veranderen.
De incassoprocedure van Nuon is een enorme omzetgenerator, Nuon wil niet melden hoeveel en verwerkt het bedrag in hun cijfers in andere omzetgegevens.
Heb de Nuon reeds diverse malen uitgedaagd om voor de exorbitante incassokosten naar de rechter te stappen, maar dat durven ze niet. Ze laten de bedragen open staan, proberen wat te verrekenen door hoge maandbedragen te creëren, en boeken het uiteindelijk na 2 jaar weg ??????
Voorwerk II is voor incassobureau's.
Dit geld niet voor het betalingsbeleid/incassobeleid van een bedrijf waar u een contract mee bent aangegaan.
U heeft dit beleid immers kunnen lezen in de a.v. en door een contract aan te gaan bent u accoord gegaan met de boetebedragen.
En heeft u al eens op Mijn Nuon gekeken naar wat Nuon met uw betalingen doet?
Daar kunt u namelijk tot op de cent terug zien waar zij uw betalingen tegen wegboeken en wanneer zij dat doen.
Dit geld niet voor het betalingsbeleid/incassobeleid van een bedrijf waar u een contract mee bent aangegaan.
U heeft dit beleid immers kunnen lezen in de a.v. en door een contract aan te gaan bent u accoord gegaan met de boetebedragen.
En heeft u al eens op Mijn Nuon gekeken naar wat Nuon met uw betalingen doet?
Daar kunt u namelijk tot op de cent terug zien waar zij uw betalingen tegen wegboeken en wanneer zij dat doen.
-
Onzin, het geld voor alle bedrijven die iets te incasseren hebben.
En als je stadsverwarming hebt ga je niet vrijwillig een contract aan. Je hebt geen keuze (of geen warm water en verwarming !)
En als je stadsverwarming hebt ga je niet vrijwillig een contract aan. Je hebt geen keuze (of geen warm water en verwarming !)
Ook met stadsverwarming is dat een keuze die u maakt.
Wel of geen warm water.
U wilt graag warm water, dan dient u akkoord te gaan met de voorwaarden die uw leverancier heeft.
Dat de markt van warmte niet is vrijgegeven, tja, dat is de beslissing van een of andere minister geweest, net zoals het vrijgeven van de energiemarkt.
Stadsverwarming met energie vergelijken, is appels met peren vergelijken.
Het is echt niet zo dat beiden hetzelfde werken.
Wel of geen warm water.
U wilt graag warm water, dan dient u akkoord te gaan met de voorwaarden die uw leverancier heeft.
Dat de markt van warmte niet is vrijgegeven, tja, dat is de beslissing van een of andere minister geweest, net zoals het vrijgeven van de energiemarkt.
Stadsverwarming met energie vergelijken, is appels met peren vergelijken.
Het is echt niet zo dat beiden hetzelfde werken.
-
Ik geef aan dat de Nuon leverancier is van beide. Nuon kan van alles in hun AV zetten, dat wil niet zeggen dat het juridisch accoord is.
De ombudsman, de sociale raadslieden en de rechtbank hebben Nuon al op hun boetebeleid gewezen, ze doen er echter niks mee. Denken zeker dat ze nog (semi)overheidsinstelling zijn (wat ze vroeger waren), en alles naast hun neer kunnen leggen.
De ombudsman, de sociale raadslieden en de rechtbank hebben Nuon al op hun boetebeleid gewezen, ze doen er echter niks mee. Denken zeker dat ze nog (semi)overheidsinstelling zijn (wat ze vroeger waren), en alles naast hun neer kunnen leggen.
Het geldt wel degelijk ook voor de Nuon én alle andere bedrijven. Dat warm water en energie als een luxe beschouwd moet worden in plaats van eerste levensbehoefte vind ik wel bijzonder. Als het een luxe was, hadden de energiebedrijven niet zoveel macht
Zorg dat je minder afhankelijk wordt van dit soort bedrijven, zie:
http://geen-energierekening-meer.weebly.com/index.html
http://geen-energierekening-meer.weebly.com/index.html
Heb toch dezelfde klacht al vanaf 2009!!!Ik betaal elke maand de 26 e,via internet PERIODIEKE OVERBOEKING??Dus voor de acceptgiro in de bus valt heb ik betaald!Maar elke maand krijg ik incasso kosten!!!Want ik betaal te laat????Periodieke overboeking is ouderwets kreeg ik te horen en "snapt"de computer van NUON niet!!!Ik moet nu bijna 600 euro betalen,met een telefoontje werd er ineens 250 e in mindering gebracht?En of ik dan maar automatische incasso wilde doen? Ik zei ,wil graag als mijn salaris komt alles de deur uit hebben ,niet de 1e of de 7e??Geen probleem,kan gewoon de 26e van de maand was het antwoord???Ben ik nou gek ofzo??Ik betaal al jaren elke maand de 26 e van elke maand?En ben te laat??!!Nu ben ik overgestapt,want dit vanaf 2009 ben ik spuug zat,en kreeg de eindafrekening!!!Kreeg 24 euro terug en moest alleen nog maand Mei afrekenen??Maar ik had nog wel een regeling en ineens krijg ik terug???Geloof me,ik kan aantonen dat ik GEEN achterstand heb,elke maand de 26 e betaal??Maar de boekhouding daar is niet oke!!!Volgens mij heeft Gert die hier op het forum van de NUON mij al een paar keer geholpen,en dan was het weer oke,maar nu ben ik dit gedoe en de NUON aan de deur om af te sluiten,terwijl je betaald wel goed zat!!Betaal voor dat de rekening komt en heb 1 en al ellende!Waarom kan IK niet betalen op de 26e en kan het via automatische incasso wel de 26e zonder aanmaning kosten??oplichterij noem ik dit!!!
Hou op over Nuon. Ze hebben mij in 2006 geflikt om een jaar lang verkeerde eindafrekeningen te sturen. Op een gegeven moment stortten ze zelfs al mijn maandbedragen terug... om een week later een brief te sturen dat ik nooit betaald had. Poot stijfgehouden en nooit 1 cent extra betaald. Uiteindelijk hebben ze bakzeil gehaald, en ben ik natuurlijk overgestapt.
Een periodieke betaling werkt bij nuon niet er kan namelijk geen kenmerk aan gekoppeld worden. Nuon heeft voor elk maandtermijn een ander kenmerk. Sec gezien betaal je dus per acceptgiro en die moet binnen 18 dagen van de lopende maand betaald zijn. Betalen op de 26e is dus structureel te laat. Kies je voor automatische incasso dan kun je de datum van afschrijving zelf wijzigen.
Boef 530 ,het spijt me zeer,computer soft ware is vanaf 2009 toch wel een keer aan te passen??!!Ga toch weg met kan kenmerk niet lezen??Ik heb gewoon betaald en ga hier zeker werk van maken!!!Nuon staat op nummer 3 van SLECHTE energiebedrijf!!!!Krijg gister de afrekening voor de 2 keer???Ben helemaal bij,moest de Maand Mei nog betalen,is gedaan,en kreeg 23 euro terug??Nu moet ik weer 13 euro betalen ,en ook ineens weer 500 euro??Ik ga morgen naar Rechtsbijstand,en ga hier eens wat aan doen,vanaf 2009 en nog niet geregeld,ik heb GEEN achterstand!!De computer van de NUON heeft achterstand!!!Maar ik ga door met deze zaak en ben blij dat ik weg ben bij deze hoofdpijn veroorzakers!
Beste Omananda,
Wat staat er in 'mijn nuon' vermeld bij de betalingen die u gedaan heeft?
Daar kunt u zelf zien wat zij met uw betalingen doen: met welke maand zij die verrekenen bijvoorbeeld.
Wat staat er in 'mijn nuon' vermeld bij de betalingen die u gedaan heeft?
Daar kunt u zelf zien wat zij met uw betalingen doen: met welke maand zij die verrekenen bijvoorbeeld.
-
- verified
Hallo Omananda,
Uit uw bericht op dit forum blijkt dat u zeer ontevreden bent over de betaalmogelijkheden van Nuon en de gevolgen van uw wens om via periodieke overboeking te betalen. Graag komen wij met u tot een definitieve oplossing.
U kunt zich voorstellen dat wij per dag heel veel betalingen ontvangen. De verwerking van periodieke overboekingen zorgen voor veel extra werk omdat er geen betalingskenmerk wordt meegegeven bij zo'n betaling. Daarnaast is de kans dat de bedragen afwijken van het werkelijke termijnbedrag zeer groot. Door prijsstijgingen of wijzigingen in het verbruiksgedrag stijgen of dalen de termijnbedragen nog wel eens. De verwerking van betalingen via periodieke overboeking is niet op te lossen met een simpel softwareprogramma.
Via deze link http://bit.ly/OwKuUQ kunt u onze betaalmogelijkheden vinden.
Als u wilt dat wij uw kwestie bekijken, ontvangen wij graag uw contractrekeningnummer.
Met vriendelijke groet,
Linda
Nuon Webcare
Uit uw bericht op dit forum blijkt dat u zeer ontevreden bent over de betaalmogelijkheden van Nuon en de gevolgen van uw wens om via periodieke overboeking te betalen. Graag komen wij met u tot een definitieve oplossing.
U kunt zich voorstellen dat wij per dag heel veel betalingen ontvangen. De verwerking van periodieke overboekingen zorgen voor veel extra werk omdat er geen betalingskenmerk wordt meegegeven bij zo'n betaling. Daarnaast is de kans dat de bedragen afwijken van het werkelijke termijnbedrag zeer groot. Door prijsstijgingen of wijzigingen in het verbruiksgedrag stijgen of dalen de termijnbedragen nog wel eens. De verwerking van betalingen via periodieke overboeking is niet op te lossen met een simpel softwareprogramma.
Via deze link http://bit.ly/OwKuUQ kunt u onze betaalmogelijkheden vinden.
Als u wilt dat wij uw kwestie bekijken, ontvangen wij graag uw contractrekeningnummer.
Met vriendelijke groet,
Linda
Nuon Webcare