LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

adSolvendum schreef:
Emmy75 schreef:Denk dat het wel verstandig is deze niet te ondertekenen.
Voor iedereen en altijd, de handtekening altijd door de naam heen zetten. liefst in een andere kleur.
Met een beetje scanner en hobbywerk is dit ook te vervalsen. Helaas moet men soms een beetje crimineel denken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:Sorry, maar dat kan er bij mij niet in. Post welke niet op mijn naam staat maar wel zelfde adres zou ik NIET mogen openen ???
<knip>
Ik zou graag willen weten waarom ik dit soort post niet zou mogen openmaken?
Briefgeheim klink misschien oubollig maar bestaat nog steeds en is onschendbaar. Post welke voor iemand anders bedoeld is, mag niet opengemaakt worden zonder diens toestemming.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Emmy75,
Een beetje inbreker krijgt elk cilinderslot open.
Dat weerhoudt ons er niet van een slot op de voordeur te plaatsen, en dit te gebruiken.
Maar u heeft gelijk, ik bedoelde niet te zeggen dat het in dit specifieke geval handig is om te tekenen.
Verbeterde versie:
Voor iedereen en altijd wanneer een handtekening noodzakelijk is, de handtekening altijd door de naam heen zetten. liefst in een andere kleur.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

adSolvendum schreef:Een beetje inbreker krijgt elk cilinderslot open.
Dat weerhoudt ons er niet van een slot op de voordeur te plaatsen, en dit te gebruiken.
Klopt en daarom hebben ook heel veel mensen nog andere sloten, klemmen en kettinkjes op de voordeur.
adSolvendum schreef: Verbeterde versie:
Voor iedereen en altijd wanneer een handtekening noodzakelijk is, de handtekening altijd door de naam heen zetten. liefst in een andere kleur.
Ik zal het zeker in het achterhoofd houden daar op te gaan letten, alleen communiceer ik niet meer zo heel veel per brief.
Zou het een idee zijn om een opzettelijke (onopvallende) spelfout te maken in dergelijke gevallen ?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bij jullie kan ik het beste door de achterdeur naar binnen?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door snepke »

Nee hoor,bij de achterdeur ligt een grote waakhond

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Emmy75 schreef:klemmen en kettinkjes
... zitten aan de binnenkant, daar heeft men niets aan buiten de deur.
Emmy75 schreef:Zou het een idee zijn om een opzettelijke (onopvallende) spelfout te maken in dergelijke gevallen ?
Ik denk dat wanneer het al te kriegel wordt de naam onder een brokje communicatie te zetten, dit brokje communicatie al helemaal geen bestaansrecht heeft. In dergelijke gevallen zou ik gewoon mijn in sterk afwijkend lettertype afgedrukte brokje communicatie op de krant van vandaag leggen, en er in verder huiselijke sfeer een kiekje van maken, om dit dan vervolgens te versturen. Wat mij dan weer brengt tot het volgende punt, bij E-mails dient niet de E-mail inhoudelijk te zijn, doch slechts te verwijzen naar de bijlage, die dan uiteraard weer wel inhoudelijk is. Dit biedt dan weer mogelijkheden tot een zekere mate van authentiiek maken van het verstuurde. En in zulke rand-gevalen altijd een cc-tje naar buuf, of opa, of weet ik veel wie.
In rechte:
156 lid 1 Rv schreef:Akten zijn ondertekende geschriften, bestemd om tot bewijs te dienen.
159 lid 2 Rv schreef:Een onderhandse akte waarvan de ondertekening door de partij, tegen welke zij dwingend bewijs zou leveren, stellig wordt ontkend, levert geen bewijs op, zolang niet bewezen is van wie de ondertekening afkomstig is. Is degeen tegen wie de akte wordt ingeroepen een ander dan hij die haar ondertekend zou hebben, dan kan worden volstaan met de verklaring, dat men de echtheid van de ondertekening niet erkent.
De soep wordt dus niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.

@Snepke
Bij de voordeur ook, tussendeur staat open, afgekeurde politiehond (was te scherp), duldt geen tegenspraak...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door snepke »

Mooi zo,geef inbrekers geen kans

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

adSolvendum schreef:De soep wordt dus niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Ah dat is fijn, de wetgever heeft al geblazen :wink:
Jolijn schreef:Bij jullie kan ik het beste door de achterdeur naar binnen?
Jahoor dat kan, moet men wel eerst door een hoop andere tuinen doorworstelen en betreden op eigen risico, onze huistijgers kunnen flink uithalen :lol:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Verdorie, het wordt de gewone huis-tuin- en keukendief niet makkelijk gemaakt. :(


http://www.youtube.com/watch?v=zx7HUQ4z1RU

Teunbosseman
Berichten: 4375
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:
Teunbosseman schreef:Sorry, maar dat kan er bij mij niet in. Post welke niet op mijn naam staat maar wel zelfde adres zou ik NIET mogen openen ???
<knip>
Ik zou graag willen weten waarom ik dit soort post niet zou mogen openmaken?
Briefgeheim klink misschien oubollig maar bestaat nog steeds en is onschendbaar. Post welke voor iemand anders bedoeld is, mag niet opengemaakt worden zonder diens toestemming.

Ja, dat had ik zelf ook al gevonden maar of het ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd ?

Als je meerdere documenten krijgt met - uit naam van de koningin - of direct openen -of of en en etc etc.......en je gooit alles weer terug in de brievenbus met de melding - geadresseerde onbekend....... wel in mijn omgeving kreeg de persoon een uitbrander hierover dat deze nooit de moeite heeft genomen om deze documenten te openen en te reageren. Nu weet ik ff niet meer van wie die uitbrander was....politie aan de deur, deurwaarder of een of andere officier.

Dus om wild west in mijn voortuin te voorkomen open ik echt wel dit soort documenten waarvan de naam dan wel niet klopt maar wel mijn adres.

Ik kan mij wel voorstellen dat als ook het adres niet klopt het briefgeheim meer raakvlakte heeft.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: Ja, dat had ik zelf ook al gevonden maar of het ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd ?
Da's wel een tweede natuurlijk. Niet elke keer dat u (bijvoorbeeld) te hard rijdt, krijgt u een bekeuring echter u kunt voor te hard rijden wel een bekeuring voor krijgen.
Teunbosseman schreef: wel in mijn omgeving kreeg de persoon een uitbrander hierover dat deze nooit de moeite heeft genomen om deze documenten te openen en te reageren.
Als ik daarvoor een uitbrander zou krijgen, kunnen ze er van mij zeker eentje terugverwachten.
Teunbosseman schreef: Dus om wild west in mijn voortuin te voorkomen open ik echt wel dit soort documenten waarvan de naam dan wel niet klopt maar wel mijn adres.
Dat is een ander verhaal. Mijn persoonlijke mening en hoe ik denk dat zaken soms in elkaar steken kunnen nog wel eens in conflict zijn met elkaar. Persoonlijk zou ik het ook doen inderdaad, omdat ik ook niet zit te wachten op wild west taferelen. Zeker als te herkennen valt dat het dwangbevelen ed zijn. Mocht in zo'n geval hardnekkig vastgehouden worden dat persoon op dat adres woont en ze komen beslaglegging doen op een moment dat je niet thuis bent, heb je een mooie chaos aan je fiets hangen en de spullen nog niet terug die verdwenen zijn. Wel vind ik het belangrijk dat mensen dan een bewuste keuze maken om dit te openen, dat ze dus weten dat het niet zomaar mag. Daarom vond ik dat ik moest reageren toen iemand (?) eerder in dit topic een algemene oproep deed om dit zomaar te openen.
Teunbosseman schreef: Ik kan mij wel voorstellen dat als ook het adres niet klopt het briefgeheim meer raakvlakte heeft.
Dat hoeft niet, een heel andere tenaamstelling dan van u of uw gezinsleden zou voldoende moeten zijn.

Marti81
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2011 13:01

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Marti81 »

Hallo,

Ik wilde even melden dat het gelukkig is opgelost.

Ik heb een mailtje gestuurd naar [email protected] en ze hebben het eindelijk opgelost dit is het mailtje wat ik terug kreeg en tevens heb ik ook de brief al ontvangen.

Goedendag mevrouw Marti,

Hierbij bevestig ik de ontvangst van onderstaand e-mailbericht.

Naar aanleiding van uw e-mailbericht heb ik een adresonderzoek uitgevoerd.
Hieruit blijkt dat er sprake is van vermoedelijke adresfraude waarbij uw
adres
is gebruikt. de vermoedelijke pakt in deze gevallen vaak het pakketje aan
door
dit te onderscheppen op het adres die gebruikt is bij de bestelling.

Ik vermoed dat in dit geval de vermoedelijke fraudeur niet is op komen
dagen
waardoor het pakket in uw handen is gekomen. Inmiddels heb ik u schadeloos
gesteld en de vordering per direct afgeboekt. Onze welgemeende excuses voor
het ontstane ongemak.

U ontvangt ook een brief per reguliere post waarin de afwikkeling wordt
bevestigd.
Kunt u mij nog de link van het betreffende forum toezenden? Alvast bedankt!

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,


Mevr. M. .....
Afhandeling klachten en fraude
Lindorff B.V.


Dus we zijn er eindelijk vanaf.
Mn man heeft trouwens ook nog met Bart Smit gemaild en die hadden geantwoord met dat ze er niks aan kunnen doen ''dat andere mensen een verkeerd adres in voeren bij het bestellen'', dit pikte mn man echter niet en heeft terug gereageerd en het adres van de Bart smit directeur in CC die hij via Linkedin heeft onderschept, ik weet niet of hij antwoord heeft gekregen ga het aan hem vragen als hij weer thuis is. Maar we zijn blij dat het eindelijk is opgelost na bijna 1 jaar. Een kleine schadevergoeding van de Bart Smit zou wel toepasselijk zijn aangezien hun het door gestuurd hebben naar Lindorff. We zullen zien.

Waarom willen ze nu de link van dit forum hebben????

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Marti81 schreef: Waarom willen ze nu de link van dit forum hebben????
Voor damage control - en te kijken of er meer mensen met een soortgelijk issue zijn.

Bewaar trouwens dit bericht zeer, zeer zorgvuldig.

Je zou trouwens naar Bart Smit toe kunnen stellen dat zij valse gegevens aan Lindorff hebben gegeven - wat dus in feite een valse beschuldiging aan jouw adres is. Lijkt me toch op zijn minst reden voor een zeer groot excuus en een andere vorm van genoegdoening (2 minuten gratis shoppen in een BS winkel bijvoorbeeld :) )

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Guardian72 schreef: Bewaar trouwens dit bericht zeer, zeer zorgvuldig.
En een flink aantal jaren. ;-)

Marti81
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2011 13:01

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Marti81 »

Hahaha....die 2 min gratis Shoppen lijkt mij wel wat :D

Maar moet ik nou deze link aan hun geven? Is dat wel okay?

Marti81
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2011 13:01

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Marti81 »

En ik zal die mailtjes zeker bewaren. Volgens mij moet ik ze 10 jaar lang bewaren dus ga ze ook ff uitprinten.

Bedankt

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Marti81 schreef:Hahaha....die 2 min gratis Shoppen lijkt mij wel wat :D

Maar moet ik nou deze link aan hun geven? Is dat wel okay?
Laat Lindorff lekker zelf googelen. Je hoeft ze niet op hun wenken te bedienen, doen ze jou ook niet.
Ze weten dat dit forum er is, reageren hier zelfs wel eens.

Marti81
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 nov 2011 13:01

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Marti81 »

Goed Punt! :wink:

Ze zoeken het zelf maar uit.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Onterechte incasso...wat moeten we doen?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je kan natuurlijk de link geven .

Daarbij - op uw verzoek heb ik onderzoek gedaan, en de uitslag is deze link.

En ze daarna een factuur sturen voor 'onderzoekskosten'.

37,50 lijkt me redelijk.
(en natuurlijk voor ieder die je hier advies geeft kan je advieskosten rekenen)

Gesloten