Pagina 2 van 3
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 03 feb 2012 22:22
door julier
@Hugo Webcare Telfort,
De vreugde was van korte duur
Nu ik met mijn draadloze verbinding werk wordt de verbinding spontaan regelmatig verbroken en moet ik de computer opnieuw starten om weer verbinding te kunnen krijgen
Ik heb even bij een vriend een router geleend en daarbij bleef de draadlozeverbinding goed, alleen de snelheid is nu weer teruggezakt naar 10 Mb/s down en daar wordt ik niet vrolijk van..
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 04 feb 2012 10:03
door julier
@Hugo Web care Telfort,
Vanmorgen, zaterdag 4-2-'12 ca. 10:00 uur heb ik de snelheid weer gemeten met
http://www.speedtest.net. De snelheid is teruggezakt naar 8,35 Mb/s down, en
1,87 Mb/s up.
Daar ben ik niet blij mee, ik ben weer terug bij af:(
Ik vraag me af of Wifi van het modem wel goed functioneert?
Via de extra router ,verbonden met het Telfort modem, wordt de verbinding niet verbroken.
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 04 feb 2012 11:23
door Arie_O
Telfort webcare schreef:Geweldig nieuws, de monteur heeft de oorzaak van uw probleem dus gevonden!
U heeft een dynamisch profiel op uw verbinding (DLM) die de snelheid automatisch verhoogt of verlaagt n.a.v. (in)stabiliteit. Het startprofiel voor het 25/3 abonnement is 18/2, dat is waar u nu op intraint:
Als de verbinding stabiel blijft (dat is hij nu!) wordt uw snelheid binnen 7 dagen verhoogt naar een snelheid van 27.100 / 3.100 kbps, de maximum snelheid van uw abonnement. Zoals u kunt zien is ook de maximum snelheid van Internet Extra, 52.000 / 5.200 kbps, op uw adres volledig te behalen. Voor het snelste resultaat is mijn advies is om het modem de komende dagen zoveel mogelijk met rust te laten. Geen reboots, resets of gebruik van de "Reset DSL line" knop in uw modem.
Ik ben erg blij dat uw probleem is opgelost en heb 2 maanden abonnementskosten vergoed voor het ervaren ongemak. Dit wordt verrekend met uw eerstvolgende factuur.
Hugo
Lees het bovenstaand, dit is volgens telfort/kpn normaal.
Het duurt zo wie zo een aantal weken voor de normale snelheid gehaald wordt.
Ten zij het signaal onderbroken wordt, dan duurt dit weer een aantal weken.
Het is ook één van de reden waarom ik kpn 2 jaar geleden de duur hebt gewezen.
Sinds ik bij een kabel boer zit, al 2 jaar elke dag een strak download en upload, zoals over een gekomen in het contract.
gr. Arie
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 04 feb 2012 11:43
door julier
@Arie,
Fijn dat je meedenkt, maar volgens mij begrijp je het niet helemaal.
De snelheid was (vrijdagmorgen) al na de reparatie 18 Mb/s, maar toen ik met mijn draadloze verbinding begon werd keer op keer de verbinding verbroken (een niet stabiele verb. heet dat) en dan wordt door Telfort automatisch de snelheid verlaagd.
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 06 feb 2012 10:28
door julier
@Hugo Webcare Telfort,
Vanmorgen, maandag 6-2-'12 ca. 10:15 uur heb ik de snelheid weer gemeten met
http://www.speedtest.net.
De snelheid is nu 6,2 Mb/s down, en 2,82 Mb/s up.
Daar ben ik niet blij mee, ik ben weer terug bij af:(
Ik vraag me af of Wifi van het Telfortmodem wel goed functioneert?
Via de extra router ,verbonden met het Telfort modem, wordt de verbinding niet verbroken.
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 06 feb 2012 12:09
door Telfort webcare
DLM schakelt n.a.v. (in)stabiliteit van de DSL verbinding zelf. De verbinding tussen de centrale en uw modem. Daarmee gaat het heel goed, u zit al op de maximum snelheid van uw abonnement:
De instabiliteit die u ervaart zit in de draadloze verbinding tussen uw modem en uw computer. Dit kan komen doordat u niet de meest recente driver (stuurprogramma) geïnstalleerd heeft of doordat de WiFi van het modem op een ongunstig kanaal ingesteld staat. Wat voor type laptop / computer heeft u? En heeft u al eens met
inSSIDer gekeken naar de WiFi netwerken en hun gebruikte kanalen bij u in de buurt? U kunt daarmee inzichtelijk krijgen wat de rustige kanalen zijn waar u uw modem op in kunt stellen via
de webinterface.
U krijgt dan zo'n overzicht: (VOORBEELD)
In het geval van dit voorbeeld zou ik kanaal 8 en 9 gaan testen.
De meest representatieve sneldheistest voert u uit door de kijken naar snelheid tijdens het downloaden van dit bestand:
1000MB.bin
Succes!
Hugo
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 06 feb 2012 15:26
door julier
@Hugo Webcare Telfort,
Vanmiddag, maandag 6-2-'12 ca. 15:15 uur heb ik de snelheid weer gemeten met
http://www.speedtest.net.
De snelheid via (Kabel) LAN-verbinding is 25,54 Mb/s down, en 2,82 Mb/s up.
1000 Mb komt in 5' (min.)en 20'' (sec.) binnen.
Maar als ik met mijn laptop draadloos wil werken via Telfortmodem wordt de verbinding keer op keer verbroken en is er niet mee te werken, echt waardeloos
De snelheid ligt op die vaneen analoge lijn?
Ook heb ik kanaal gewijzigd naar channel 1, maar zonder resultaat
Bijlage toegevoegd, maar is niet zichtbaar??
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 06 feb 2012 16:18
door Telfort webcare
Ja bedraad zal hij sowieso goed zijn.
WiFi is dit modem ook erg goed in (Beste keus volgens Consumentenbond) dus uw probleem moet op te lossen zijn. Kunt u een screenshot van inSSIDer maken? Plaatjes uploaden kan bijvoorbeeld via
deze site. Na uploaden de link uit het "For layout" veld tussen [img] tags plaatsen:
Ik vroeg ook om het merk+type van uw computer / laptop, heeft u die voor mij?
Hugo
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 06 feb 2012 19:36
door julier
@Hugo Webcare Telfort,
Ik gebruik een Medion MD41300 laptop voor draadloos internet.
Het is een Pentium 4 (3,2 Ghz. en 1Gb geheugen)
Besturingssysteem: XP sp 3
Er zit een PRISM 802.11G Wireless Adapter in de laptop.
Om te testen heb ik er een SMC 2804 WBRP- g router met het Telfort modem verbonden en dan gaat het goed, de snelheid is niet hoog maar de verbinding wordt niet steeds verbroken.
Maar zodra ik SMC 2804 uitschakel en overga naar het Telfort modem/router is binnen 2 minuten de verbinding verbroken en is alleen te herstellen als ik de laptop herstart.
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 09:12
door Arie_O
julier schreef:@Hugo Webcare Telfort,
Ik gebruik een Medion MD41300 laptop voor draadloos internet.
Het is een Pentium 4 (3,2 Ghz. en 1Gb geheugen)
Besturingssysteem: XP sp 3
Er zit een PRISM 802.11G Wireless Adapter in de laptop.
Om te testen heb ik er een SMC 2804 WBRP- g router met het Telfort modem verbonden en dan gaat het goed, de snelheid is niet hoog maar de verbinding wordt niet steeds verbroken.
Maar zodra ik SMC 2804 uitschakel en overga naar het Telfort modem/router is binnen 2 minuten de verbinding verbroken en is alleen te herstellen als ik de laptop herstart.
Dat is normaal.
Je laptop moet van de andere modem een nieuwe MAC. adres krijgen.
Wat dat is moet je maar opzoeken in Google.
gr. Arie
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 10:02
door Telfort webcare
@julier,
Ah die is al aardig op leeftijd, dan is een "recente" driver installeren wel verstandig.
De standaard PRISM Wireless driver voor de MD41300 komt uit 2003, deze komt uit 2006:
Medion.com Ik adviseer u deze driver te installeren.
We krijgen
zeer weinig klachten over WiFi van de ZyXEL 2812, het is volgens de Consumentenbond
de beste modemrouter, vooral ook door zijn WiFi prestaties. Dat versterkt mijn vermoeden dat het probleem veroorzaakt wordt door de combinatie met uw netwerkkaart. Ik hoor graag van u of de andere driver verbetering brengt.
Max doorvoersnelheid van wireless-G is in de praktijk ~2,3MB/s, uw internetverbinding kan nu tot ~2,9MB/s dus om die volledig te benutten is Wireless-N nodig. (max. 300Mbit) Als u er niet uitkomt met de huidige PRISM adapter is een Wireless-N PCMCIA kaart zoals dit ook nog een goede optie:
Tweakers.net. Of een Wireless-N adapter
in de vorm van een USB-stick.
@Arie_O,
Een MAC-adres is het unieke hardware adres van ieder netwerkcomponenent, die worden niet uitgedeeld bij het wisselen tussen netwerken. Wat u bedoelt is een IP-adres. Maar ook bij wisselen van IP-adressen mag opnieuw opstarten van de computer niet nodig zijn.
Hugo
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 12:03
door julier
@Arie_O,
Wil je a.u.b. ff stoppen met het kopieeren /doorgeven van wat Hugo van
Telfort Webcare schrijft.
Dat maakt het alleen maar complexer, vooral als dat ook nog onjuiste informatie is!!
BVD
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 12:15
door julier
Hugo Telfortwebcare,
Ik heb zo juist de aanbevolen driver 2.1.14.2 van Medion geinstalleerd, maakt geen enkel verschil.
Bij het downloaden van een bestand van 215 Mb wordt de verbinding na ca. 4 Mb verbroken.
Daarna heb ik de laptop opnieuw gestart en de "oude" SMC router aan het modem gehangen.
Het bestand van 215 Mb is dan in 244 sec binnen!!
Ik zal in de loop van de week ff een nieuwe (2011) geleende laptop aan het Telfort modem hangen en zien hoe het dan gaat.
mvg
julier
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 13:15
door Winterman
Dat het via die router wel lukt is logisch. Zowel de router als je laptop zijn "bejaard" en zijn dus geschikt om met elkaar te communiceren.
Er zijn nogal wat mensen te vinden met dezelfde adapter die jij gebruikt en dezelfde problemen en ze lijken ook allemaal XP te gebruiken.
Zelf heb ik een oude laptop met Vista. Nu ben ik absoluut geen fan van Vista, dus heb ik daar XP opgezet. SP3 en alle drivers geupdate, maar ik kon op geen enkele maniet verbinding met mijn nieuwe Wifi modem maken. Ja, met een kabeltje, maar niet draadloos. Terug naar Vista en ook de draadloze verbinding werkte weer.
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 15:54
door olaf79
julier schreef:Hugo Telfortwebcare,
Ik heb zo juist de aanbevolen driver 2.1.14.2 van Medion geinstalleerd, maakt geen enkel verschil.
Bij het downloaden van een bestand van 215 Mb wordt de verbinding na ca. 4 Mb verbroken.
Daarna heb ik de laptop opnieuw gestart en de "oude" SMC router aan het modem gehangen.
Het bestand van 215 Mb is dan in 244 sec binnen!!
Ik zal in de loop van de week ff een nieuwe (2011) geleende laptop aan het Telfort modem hangen en zien hoe het dan gaat.
mvg
julier
Ik zou je aanraden het probleem eens in de lucht te zoeken! Verbindingsproblemen met wifi worden vaak veroorzaakt door stoorzenders in de buurt. Staat je dect telefoon bij de routermodem van telfort? Grote kans dat die roet in het eten gooit. Misschien staat de router van je buurman aan de andere kant van de muur, ook dan heffen de signalen elkaar op. Ook andere aparaten kunnen de verbinding dusdanig verstoren dat normaal werken niet meer mogelijk is.
Je wifi ontvanger in je laptop is inderdaad behoorlijk bejaard, maar toch moet het gewoon mogelijk zijn een behoorlijke verbinding op te bouwen met je router. Probeer nog eens met de kanalen te spelen.
Misschien is de wifi zender van je router kaduuk. Als het kan probeer dan eens een andere wifi ontvanger, liefst een die nieuwer is.
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 16:46
door Telfort webcare
Handmatige kanaalselectie is eigenlijk niet nodig bij de 2812, ik zei het voor de zekerheid. De controle op (zend)apparatuur in de buurt van de modem is een goede tip.
Ik ben benieuwd naar uw testresultaten met een recente laptop, daarmee is uw PRISM adapter direct uit te sluiten.
Hugo
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 17:41
door Winterman
Stoorzenders kan natuurlijk, maar zouden die dan ook geen invloed hebben op de oude router?
Meestal zitten aansluitpunten bij de buren op dezelfde plek als bij jou. Niet aan de andere kant van de muur.
Als het nu werkt met de oude router er tussen, waarom hou je dan niet gewoon die opstelling?
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 07 feb 2012 18:08
door olaf79
Winterman schreef:Stoorzenders kan natuurlijk, maar zouden die dan ook geen invloed hebben op de oude router?
Meestal zitten aansluitpunten bij de buren op dezelfde plek als bij jou. Niet aan de andere kant van de muur.
Als het nu werkt met de oude router er tussen, waarom hou je dan niet gewoon die opstelling?
Volgens mij is de oude router geen wifi als ik het goed begrepen heb.
Woningen zijn vaak gespiegeld. De aansluitingen zitten dan in dezelfde muur, dat is makkelijk voor de bouwer (en goedkoop). Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn bij TS, maar het is een suggestie.
Ik weet uit ervaring dat 80% van de storingen op wifi ligt aan een stoorzender in het eigen huis of dat van de buren.
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 08 feb 2012 01:37
door Winterman
olaf79 schreef:
Volgens mij is de oude router geen wifi als ik het goed begrepen heb.
Waarom zou je dat dan testen? Dan vergelijk je dus appels met peren en wordt je niets wijzer.
olaf79 schreef:Woningen zijn vaak gespiegeld. De aansluitingen zitten dan in dezelfde muur, dat is makkelijk voor de bouwer (en goedkoop).
Hoe kan dat nu makkelijk en goedkoop zijn? Dat gaat alleen op bij twee onder een kap.
Re: Telfort hulp
Geplaatst: 09 feb 2012 11:03
door julier
@Hugo van Webcare Telfort,
Gisteravond heb ik met een Dell Latitude E6520 laptop (3-mnd oud), kontakt gemaakt met mijn Telfort modem/router.
Instellingen weer teruggezet op 802.11n
En...... het werkte prima, ik heb een snelheid gemeten van 22,73 Mb/s down en 2,83 Mb/s up.
Conclusie:
- modem is goed !!
- Mijn "oude" laptop met 802.11 g/g kan geen verbinding maken, ook al is het modem ingesteld op 802.11 b/g
Hartelijk dank voor de hulp/adviezen.
gr,
julier