LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Griffierechten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
hop
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:55

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door hop »

Ik heb de uitzending van 28 november j.l. ook gezien en wat ik kan zeggen over die Griffie rechten, je kan maar beter een Rechtsbijstandsverzekering hebben, dan ben je tenminste ingedekt.
Denk je dat werkelijk ?

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Kan dit er toe ook leiden dat om een onschuldig slachtoffer te pesten dat het slachtoffer door de pester voor het gerecht wordt gedaagd en dan eerst met een bak geld over de brug moet komen? Als dit zo het geval is, dan zijn die plannen wel heel bizar!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door trebelski »

Helaas is dat dus inderdaad zo. Stel dat 1of ander louche bedrijf ( zie advertentiefraude bv)je daagt voor een flink bedrag zul je jezelf toch moeten verdedigen anders heb je straks een verstekvonnis aan je broek. Echt zwaar bezopen.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door J@@N »

Ik heb de uitzending van 28 november j.l. ook gezien en wat ik kan zeggen over die Griffie rechten, je kan maar beter een Rechtsbijstandsverzekering hebben, dan ben je tenminste ingedekt.
Denk je dat nauw werkelijk; een RB is ook een bedrijf. Deze moet net als ieder ander bedrijf in ieder geval kosten dekkend werken en zelfs winst maken anders is het onrendabel.

Deze maatregelen zorgen ervoor dat ook voor de RB procederen zowel eisend als verwerend bijna onbetaalbaar zal worden en dus zal de premie hiervoor ook veel duurder gaan worden. Waarschijnlijk zal dan de gewone burger met modaal of bijna modaal geen RB meer kunnen betalen.

Dus ja Nederland de grootste bananenrepubliek ter alle tijden, heeft het weer
wat makkelijker gemaakt voor oplichters, de financiële instellingen en de verzekeringen die zich alleen maar verrijken.

Maar bovenal is dit een gouden maatregel voor de louchere incasso bureaus.

Het vorige kabinet had het te pas en onpas over "Normen en waarden", ja waar zijn deze gebleven?

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door misterzuinig »

@J@@N:
Het vorige kabinet had het te pas en onpas over "Normen en waarden", ja waar zijn deze gebleven?
Ja, dan hadden de kiezers vorig jaar niet zo massaal op de VVD of op de PVV moeten stemmen! Wat bezielt men toch om op de VVD te stemmen die alleen maar voor de financiële elite opkomt? Tijd dat het CDA weer de grootste wordt en met een nieuw maatschappelijk elan komt.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door J@@N »

Tijd dat het CDA weer de grootste wordt
Wat is dit voor onzin, de vorige minister; Balken Elende, was van het CDA en
deze is juist van 2002 t/m 2010 begonnen met zo 'n beetje alles te slopen.
De .... VVD er maakt het alleen maar af!

Ja was Pimmetje er nog maar!

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door peewee »

Kan Tros Radar geen voorbeeldbrief plaatsen die gebruikt kan worden om te verzenden aan de Tweede Kamerleden van de politieke partijen die voorstander zijn van deze maatregel te laten weten dat de briefschrijver het volstrekt oneens is met de maatregel.

De maatregel vloeit voort uit het kabinetsakkoord bij de vorming van dit kabinet.
De partijen die kennelijk voorstander zijn van de asociale maatregel zijn in elk geval:
VVD
CDA
PVV

en mogelijk nog enkele andere partijen.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door J@@N »

@peewee,

Heeft geen enkele zin, word niet eens gelezen.

Ze zitten toch voor een aantal jaar in het pluche.

Ga na, die *****, Mr. Aso (Rutte) die nu minister president ofwel dictator) eerste klas is!

In de verkiezing 's periode, was deze met mooie verhaaltjes en beloftes constant op de buis. Ik kan mij nog herinneren dat deze ... was bij een gehandicapte mevrouw, die heel bang was om de PGB kwijt te raken. Hij heeft met de hand op zijn hard beloofd dat dit nooit zou gaan gebeuren wanneer hij gekozen zou worden. Zie daar, waar is de belofte gebleven :?:

En nu is deze camera schuw :!:

Ja sorry dat ik een paar lelijke woordjes gebruik, maar wanneer een belofte
van een politicus / minister president al niets meer voorstelt, waar blijven dan de normen en waarde?

En misschien nog erger, wie kan je dan nog vertrouwen?

Maar ja, zoals Harrie Mens een tijdje geleden zij; "De Nederlandse politiek is in en in rot" en daar heeft deze volkomen gelijk in!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik vond het erg jammer dat Radar de mevrouw wiens zoon iemand anders zijn bezit in de fik heeft gestoken aan het woord liet.
Natuurlijk had de verzekering eerder aan de bel kunnen trekken, maar de claim was helemaal terecht.
Terwijl de eerste mevrouw (na haar scheiding betaalde haar ex de hypotheek niet meer en de bank laat de schuld drie jaar oplopen) naar mijn mening echt onterecht aangeklaagd werd.
De eerste mevrouw werd (hoewel erg laat) compleet terecht voor de rechter gedaagd.
Dan had het beter geweest om nog zo'n onterecht voorbeeld in de picture te zetten, in plaats van een moeder van een jeugdige pyromaan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

J@@N schreef:Denk je dat nauw werkelijk; een RB is ook een bedrijf. Deze moet net als ieder ander bedrijf in ieder geval kosten dekkend werken en zelfs winst maken anders is het onrendabel.

Deze maatregelen zorgen ervoor dat ook voor de RB procederen zowel eisend als verwerend bijna onbetaalbaar zal worden en dus zal de premie hiervoor ook veel duurder gaan worden. Waarschijnlijk zal dan de gewone burger met modaal of bijna modaal geen RB meer kunnen betalen.
Of om de premie nog een beetje betaalbaar te houden, krijgen we de situatie dat een RB alleen nog een zaak wil aannemen die 99,9% gewonnen is en bij enige twijfel de klant afwimpelt met 'u maakt weinig kans'. Dan is het wachten op de topics met klachten over de RB die geen zaak wil aannemen.

EL Peter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:41

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door EL Peter »

En als we nu eens èn masse, de ministers persoonlijk aanklagen voor gedorven woongenot met een vergoeding van €2.500.000,-?

Kunnen we gaan verhuizen of zelf een eiland kopen.

O, nee moet je toch ook weer dokken. Hopeloos, zonder einde, of niet ...


... Als het aan deze mensen lag, wel ja. 8)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door nevermind »

EL Peter schreef:En als we nu eens èn masse, de ministers persoonlijk aanklagen voor gedorven woongenot met een vergoeding van €2.500.000,-?

Kunnen we gaan verhuizen of zelf een eiland kopen.

O, nee moet je toch ook weer dokken. Hopeloos, zonder einde, of niet ...


... Als het aan deze mensen lag, wel ja. 8)
...in vervolg iemand anders kiezen, helpt het misschien. :lol:

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door J@@N »

Donna schreef:Een rechtsbijstandsverzekering dekt de kosten van juridische hulp, een jurist of advocaat dus, maar niet de griffierechten. Je kunt in deze situatie beter de rechtsbijstandsverzekering opzeggen,
Waar haal je deze wetenschap vandaan ?

Helaas heb ik net een proces gehad tegen mijn ex werkgever en heb dus geen
griffie rechten betaald, dit is betaald door de RB. En ook deze heeft geen griffie
rechten betaald, alle kosten zijn betaald door de RB van de werkgever, ik meen ongeveer een kleine 800 euro.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door J@@N »

Donna schreef:@J@@N: je hebt gelijk, ik had verkeerde informatie gekregen. Externe kosten, waaronder griffiekosten, zijn ook gedekt. Meestal is daar wel een maximum aan. Toch maar houden dan, die verzekering.
Overigens moet meestal de verliezende partij alle kosten betalen, dus als je een zaak wint kost het niets. Dat is niet altijd zo, de rechter kan ook bepalen dat elke partij voor zijn eigen kosten moet opdraaien. Het ligt er helemaal aan wat de rechter beslist.
Dit klopt <helaas> voor de huidige wetgeving inderdaad, maar vanaf juli 2012 helaas niet meer. zie: http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011 ... chten.html

In de zaak tegen mijn ex werkgever, deze wilde een aantal maanden geen salaris betalen. Had mijn RB de griffie kosten (eisende partij) voorgeschoten. Echter liet rechter in het vonnis geen spaan heel van de motivatie van de werkgever en moest deze voor alle kosten opdraaien. Helaas werd dit door zijn RB betaald.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ook verweerder betaalt griffierecht

Bij inwerkingtreding van de wet moet ook de verweerder straks in alle zaken griffierecht betalen, behalve bij de kantonrechter

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door misterzuinig »

@Jolijn:
Ook verweerder betaalt griffierecht

Bij inwerkingtreding van de wet moet ook de verweerder straks in alle zaken griffierecht betalen, behalve bij de kantonrechter
Dus als de elite jou voor de rechter wil dagen, hebben zij vrij spel!

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door bosse bol »

Het is in Nederland momenteel zo dat er te weinig mensen zijn die
te veel betalen voor te veel mensen die weinig of niets betalen.
Dit is in de hand gewerkt door al die regeringen die alles maar goed vinden.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Suzanne 326 schreef:Als je de "problemen" van de consument van tegenwoordig bekijkt zijn de kosten van griffie nog veel te laag, waar men tegenwoordig al niet een rectzaak voor start....te belachelijk voor woorden....de grens moet zo hoog worden zodat men eerst eens gaat nadenken.....
Bedenk dan ook dat men bij een echtscheiding straks te maken gaat krijgen met een griffierecht van € 8500,-. Een goedkopere oplossing voor een echtscheiding in de vorm van een 'flitsscheiding' is door de politiek onmogelijk gemaakt en bij echtscheiding geldt daarnaast ook verplichte procesvertegenwoordiging (en valt buiten de dekking van de rechtsbijstandverzekering).

zie ook: http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... duur.dhtml

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door J@@N »

bosse bol schreef:Het is in Nederland momenteel zo dat er te weinig mensen zijn die
te veel betalen voor te veel mensen die weinig of niets betalen.
Dit is in de hand gewerkt door al die regeringen die alles maar goed vinden.
Neen, Nederland wil graag het braafste jongetje van de klas zijn. Waar er op de aardkloot iets gebeurd, staat Nederland weer vooraan om met de belasting centjes te wapperen.

We gaan weer 42 Miljard, ja (42.000.000.000) in Europa stoppen en dit
moet ergens vandaan komen: http://www.europa-nu.nl/id/vitj492ksyi5 ... 9w9l2qtnwn

In 2008 was Nederland de grootste Netto betaler, zie: http://www.nu.nl/economie/2162014/neder ... rs-eu.html

Kijk aan die stoerdoenerij praktijken van de ... politici hier, blijft er geen geld meer over voor zaken die voor de burgers belangrijk zijn!

En dit is alleen maar erger geworden en loopt ook het begrotingstekort weer op, daar hoef je nu eenmaal geen econoom voor te zijn!

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Griffierechten

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

hop schreef:
Ik heb de uitzending van 28 november j.l. ook gezien en wat ik kan zeggen over die Griffie rechten, je kan maar beter een Rechtsbijstandsverzekering hebben, dan ben je tenminste ingedekt.
Denk je dat werkelijk ?

Als je een goeie hebt, wel tenminste.
Een Rechtsbijstandsverzekeraar die jou dit laat betalen behoord geen Rechtsbijstandsverzekeringen te geven.
Een Rechtsbijstandsverzekeraar die zijn\haar cliënt\cliënte de griffiekosten laat betalen is een regelrechte oplichter.
Wel is het normaal dat een Rechtsbijstandsverzekeraar eerst gaat kijken of een zaak haalbaar is. Maar een ding is zeker, als je een Rechtsbijstand verzekering hebt en je krijgt met iets te maken waardoor je naar de Rechter moet en je verzekeraar gaat namens jou naar de Rechter, heb je met de griffiekosten niks te maken.

Gesloten