LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Voorschieten" Eigen Risico CZ???
-
- Contacteer:
Re: "Voorschieten" Eigen Risico CZ???
Deelname aan de regeling 'Gespreid betalen eigen risico' is een keuze, geen verplichting. De hoogte van het verplicht eigen risico is in 2013 € 350,-. Voor mensen die veel zorg nodig hebben uit de basisverzekering is er een grote kans dat wij het bedrag in een keer opleggen. Met de regeling ‘Gespreid betalen verplicht eigen risico’ kunnen onze verzekerden het verplicht eigen risico in tien gelijke termijnen van € 35,- betalen. De betaalwijze is gelijk aan het de betaalwijze van de maandpremie. Wij vorderen de termijnen gelijktijdig met de incasso van de maandpremie. De incasso van de termijnen van de regeling start in februari en eindigt in november 2013. De regeling geldt niet voor het betalen van een eigen bijdrage.
Na afloop van het kalenderjaar 2013 ontvangen onze verzekerden die deelnemen aan deze regeling een eindafrekening van het verplicht eigen risico. Heeft iemand teveel betaald aan verplicht eigen risico, dan betalen wij dit in het eerste kwartaal van 2014 aan hen terug. Onze verzekerden die deelnemen ontvangen tussentijds geen bericht over de afhandeling van rekeningen waarover zij eigen risico verschuldigd zijn. Zij kunnen de stand van het eigen risico wel altijd zelf bekijken in Mijn CZ. Of ze nemen contact op met een medewerker van onze afdeling Klantenservice, telefoonnummer 0900 0949.
Medewerker CZ Webcare
Na afloop van het kalenderjaar 2013 ontvangen onze verzekerden die deelnemen aan deze regeling een eindafrekening van het verplicht eigen risico. Heeft iemand teveel betaald aan verplicht eigen risico, dan betalen wij dit in het eerste kwartaal van 2014 aan hen terug. Onze verzekerden die deelnemen ontvangen tussentijds geen bericht over de afhandeling van rekeningen waarover zij eigen risico verschuldigd zijn. Zij kunnen de stand van het eigen risico wel altijd zelf bekijken in Mijn CZ. Of ze nemen contact op met een medewerker van onze afdeling Klantenservice, telefoonnummer 0900 0949.
Medewerker CZ Webcare
-
Als ik zou weten dat ik de volledige pot zou moeten betalen, zou ik direct tekenen voor die gespreide betaling. Immers, als ik ineens 350 euro van mijn uitkering op zou moeten hoesten, zak ik die maand wel heel erg door het wettelijk bestaansminimum.
Wel heb ik een vraag aan Rosalie van CZ. Op dit moment maak ik weinig kosten. Stel dat ik in de tweede helft van dit jaar een onderzoek moet laten doen (is al een keer gebeurd namelijk), waarvoor ik bijvoorbeeld 150 euro eigen risico moet betalen. Of, als ik een ongeluk krijg ergens in september, en voor hoge zorgkosten, en dus een hoge eigen risico kom te staan. Kan ik dat dan ook laten spreiden?
Wel heb ik een vraag aan Rosalie van CZ. Op dit moment maak ik weinig kosten. Stel dat ik in de tweede helft van dit jaar een onderzoek moet laten doen (is al een keer gebeurd namelijk), waarvoor ik bijvoorbeeld 150 euro eigen risico moet betalen. Of, als ik een ongeluk krijg ergens in september, en voor hoge zorgkosten, en dus een hoge eigen risico kom te staan. Kan ik dat dan ook laten spreiden?
Mijn verzekering had het zelfde aanbod staan in de papieren. Simpel gezegt,
dit is niet bedoelt om de klant te helpen. Dit is gewoon weer zo ene heerlijk
verkapt extra spaarpotje voor de verzekeringen.
Ik verwacht namelijk niet dat ze na een jaar je geld terug geven + rente.
Ga ik er wel even vanuit dat er mensen zijn die het doen en bijna geen kosten hebben.
Iemand die in 1 keer alles opmaakt is ander verhaal.
Ik verwacht namelijk niet dat ze na een jaar je geld terug geven + rente.
Ga ik er wel even vanuit dat er mensen zijn die het doen en bijna geen kosten hebben.
Iemand die in 1 keer alles opmaakt is ander verhaal.
-
- Contacteer:
@witte angora, u kunt ons altijd vragen het eigen risico in termijnen te betalen als betaling ineens niet mogelijk is. Dit is een betalingsregeling voor mensen die niet deelnemen aan de regeling "gespreid betalen eigen risico". Medewerker K&G CZ
Al eens naar de rentetarieven gekeken op het moment ?Dit is gewoon weer zo ene heerlijk
Het enige "eigenbelang" wat ik hier in zie voor de verzekeraars is dat ze niet achter het geld van het eigen risico aan moet zitten aan het eind van het jaar met de nodige kosten.
Voor een grote groep Nederlanders is budgetteren niet hun grootste vaardigheid.
Ik zie de berichten hier alweer verschijnen , "Mijn zorgverzekeraar wil het volledige bedrag van het ER ineens innen, hier had ik niet op gerekend, mag dat zomaar?".
@Sadfly, maar ik zou zeggen, maak het zelf iedere maand over op een spaarrekening, betaal je ER ineens en ga van de rente op vakantie.
Soms snap ik Nederlanders niet, wel de bank en flatscreen voor een belachelijk rentepercentage op afbetaling kopen bij Wehkamp en als je dan je ER (bijna kosteloos) op "afbetaling" kunt doen zijn de verzekeringsmaatschappijen ineens weer "graaiers".
Dat vind ik dus van niet, dit is puur om de mensen te helpen zodat ze nietsadfly schreef:Mijn verzekering had het zelfde aanbod staan in de papieren. Simpel gezegt,
ineens een groot bedrag op tafel hoeven te leggen.
-
Brosman
Er zijn mensen die in jan de Er al kwijt zijn,over het algemeen zij dat de chronisch zieke..ME.
Ik weet het,en betaal het,maar ik heb een man,die werkt,maar zijn mensen die hebben minimum..wao,wia,weet ik wat er nog meer is,en dan even 350 ophoesten is veel,dan is dit een oplossing...immers deze zijn het in jan al kwijt...
Maar als je soms wat heb? Zoals mijn man die krijgt elke keer een kleine rekening..dan weer van 65 euro( vergelijking 350) is dat klein...maar ik gelijk 350 boem...net zoals alle ander chronische ...
Er zijn mensen die in jan de Er al kwijt zijn,over het algemeen zij dat de chronisch zieke..ME.
Ik weet het,en betaal het,maar ik heb een man,die werkt,maar zijn mensen die hebben minimum..wao,wia,weet ik wat er nog meer is,en dan even 350 ophoesten is veel,dan is dit een oplossing...immers deze zijn het in jan al kwijt...
Maar als je soms wat heb? Zoals mijn man die krijgt elke keer een kleine rekening..dan weer van 65 euro( vergelijking 350) is dat klein...maar ik gelijk 350 boem...net zoals alle ander chronische ...
-
@Sadfly, maar ik zou zeggen, maak het zelf iedere maand over op een spaarrekening, betaal je ER ineens en ga van de rente op vakantie.
Ben het met je eens dat het een oplossing is, vandaar dat ik het ook niet eens ben dat verzekeraars dat alleen doen om een "verkapt spaarpotje" voor zichzelf aan te leggen.,dan is dit een oplossing...
-
Ik snap ook niet dat hier zo moeilijk over wordt gedaan. Als het eigen risico aangesproken wordt zul je hoe dan ook moeten betalen, dus als het in termijnen kan, waarom niet?
Dan wordt er eens een keertje een stukje service geboden is het nog niet goed.
Dan wordt er eens een keertje een stukje service geboden is het nog niet goed.
-
DSW biedt ook deze service en start in maart met de termijnbetaling en rekent april opvolgend af. Beter daar inderdaad in januari nog niet vast te stellen is of er nog rekeningen uit het vorig jaar binnenkomen. Als CZ dat al in december gaat bepalen , kan het zo maar zijn dat je in maart ineens zit met alsnog een nabetaling van ER.
-
Cz begint in feb/ maart met 10 x 35 te innen..dan ben je er in dec vanaf...
Nou ja jan begin je weer opnieuw en dan zullen we tegen de 500 zitten..
Maar idd stel dat je in dec nog naar de dr gaat...en die rekening komt in ( voor medicatie) feb,dan moetner weer gecorrigeerd worden..denk dat de officiele afrekening van het teveel betaalde dan ook pas in maart ofzo terug betaald word..
Ik denk persoonlijk dat dit voor mensen die het niet breed hebben en het toch we kwijt zijn,een hele goed oplossings is.
Maar heb je zo nu en dan wat..en je kan die rekening betalen,doe het dan niet,termijnen ..
Alleen gedoe ...moet je weer wachten op terug gaaf enz..
Maar persoonlijk vind ik het een goed iets...voor de mensen die het minder hebben..
Nou ja jan begin je weer opnieuw en dan zullen we tegen de 500 zitten..
Maar idd stel dat je in dec nog naar de dr gaat...en die rekening komt in ( voor medicatie) feb,dan moetner weer gecorrigeerd worden..denk dat de officiele afrekening van het teveel betaalde dan ook pas in maart ofzo terug betaald word..
Ik denk persoonlijk dat dit voor mensen die het niet breed hebben en het toch we kwijt zijn,een hele goed oplossings is.
Maar heb je zo nu en dan wat..en je kan die rekening betalen,doe het dan niet,termijnen ..
Alleen gedoe ...moet je weer wachten op terug gaaf enz..
Maar persoonlijk vind ik het een goed iets...voor de mensen die het minder hebben..
Dan bent u wellicht verkeerd geinformeerd, de eerste termijn is februari.Ex-beheerder schreef:Typisch hoor! In de krant werd dit zelfs als een voordeel aangemerkt, welke niet door elke verzekeraar wordt aangeboden. Dus een vrijwillige betaling in 10 termijnen is zelfs een klantentrekker, een marketingtool, om nieuwe klanten te werven en hier klaagt men erover, omdat men gewoon niet goed leest. Als achteraf blijkt dat u uw eigen bijdrage niet geheel heeft verbruikt, wordt dat weer in januari verrekend en krijgt u het teveel gestorte eigen-risico weer terug.
Trouwens, mevrouw van de klantenservice, de eerste termijn wordt in maart ingehouden en vervolgens tien maal, zodat de laatste termijn in december valt. U kent uw eigen regeling toch wel?
ik heb in 2012 meegedaan aan het vooruit betalen van het eigen risico 22,00 per maand
en had nog 28,00 over.
nu krijg ik die 28,00 euro pas in maart 2013 terug,
terwijl ik in oktober 2012 mijn laatste betaling heb gedaan,
dus 5 maanden houden ze mijn geld, en dat van vele met mij achter,
zo wil ik ook wel geld verdienen, lekker die rente van al die klanten!!!!
DIT MOET NIET MOGEN!!!!!!!!!!
en had nog 28,00 over.
dat word niet in januari uitbetaald maar in Maart 2013
-
sjezeke schreef:ik heb in 2012 meegedaan aan het vooruit betalen van het eigen risico 22,00 per maand
en had nog 28,00 over.
Volgens mij ben je daar zelf ooit mee akkoord gegaan!!!
Je krijgt een brief hoe het werkt...dat vond je toen prima,dus nu ook niet klagen dan...
Waarom zou dat niet mogen !?sjezeke schreef:ik heb in 2012 meegedaan aan het vooruit betalen van het eigen risico 22,00 per maand
en had nog 28,00 over.
Het jaar loopt tot 31 december en in januari komen er nog rekeningen
binnen bij zorgverzekering van 2012 dus.....
Dat is toch logisch dat je dat pas in maart krijgt.
ik vind dat niet, je wacht toch een paar maanden op je eigen geld,
en ik dacht dat je dat in januari terug zou krijgen.
en niet in maart.
als je ergens te laat betaald krijg je boete, maar te laat terug krijgen krijg je niks.
en niet in maart.
als je ergens te laat betaald krijg je boete, maar te laat terug krijgen krijg je niks.
-
http://www.cz.nl/voorwaarden-gespreide- ... o/2012.pdf
Staat duidelijk eerste kwartaal verekening..tja dat is jan,fen en maart.
U heeft de voorwaarden gekregen ...
Maar ja...als het zo uitkomt,oh veel geld termijnen betalen,prima,maar eenmaal jr afgelopen zo snel mogelijk terug...
Ze wachten tot er nog misschien rekening komt,ik heb op mijn overzicht,mijn apotheek kosten en tandartskosten vanaf half nov nog niet...fysio,dokter etc wel...
Ligt aan tandarts en apotheek.....dus voor ze weer terug moeten vorderen,wachten ze..
Nogmaals u bent akoord gegaan....dus..zoald cz met mij geduld heeft,ik zit al aan 350!! ( betaal wel in 1 x) maar zat andere...mensen zo...
Staat duidelijk eerste kwartaal verekening..tja dat is jan,fen en maart.
U heeft de voorwaarden gekregen ...
Maar ja...als het zo uitkomt,oh veel geld termijnen betalen,prima,maar eenmaal jr afgelopen zo snel mogelijk terug...
Ze wachten tot er nog misschien rekening komt,ik heb op mijn overzicht,mijn apotheek kosten en tandartskosten vanaf half nov nog niet...fysio,dokter etc wel...
Ligt aan tandarts en apotheek.....dus voor ze weer terug moeten vorderen,wachten ze..
Nogmaals u bent akoord gegaan....dus..zoald cz met mij geduld heeft,ik zit al aan 350!! ( betaal wel in 1 x) maar zat andere...mensen zo...
Dus jij vindt dat mensen die in de zorg werken eigenlijk hun kerstvakantie maar moeten opofferen om ervoor te zorgen dat alle rekeningen van december maar voor 1 januari ingediend moeten zijn bij de verzekeraars? Dat is nl. het gevolg als je alles in januari wilt kunnen afhandelen. En dan is het nog maar de vraag of alles in januari verwerkt kan zijn.sjezeke schreef:ik vind dat niet, je wacht toch een paar maanden op je eigen geld,
en niet in maart.