Misschien overdreven misschien ook niet. Ergens bleek dat deze medewerker van zijn supervisor nog een uitbrander kreeg over het feit dat hij zijn legitimatie was vergeten. Dat is natuurlijk niet handig te noemen. Voor hetzelfde geld heb je met iemand te maken die een handige babbeltruc staat af te steken.CSM schreef:Politie erbij halen is inderdaad wel erg overdreven.
Alsof die niets beters te doen hebben.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Deursticker tegen colportage
Re: Deursticker tegen colportage
Ik vind het ook niet overdreven. Er zijn genoeg verhalen van malafide verkopers. Om legitimatie vragen en de politie bellen als de colporteur dit niet heeft is daarom mijns inziens niet overdreven.
Inderdaad er zijn al zat mensen (voornamelijk ouderen) op deze wijze beroofd.kuklos schreef:Ik vind het ook niet overdreven. Er zijn genoeg verhalen van malafide verkopers. Om legitimatie vragen en de politie bellen als de colporteur dit niet heeft is daarom mijns inziens niet overdreven.
Hmmm, ja daar hebben jullie een goed punt.
In eerste instantie las ik de opmerking van Bob Schurkjens zo, dat hij de politie belde met als doel er een amusant schouwspel van te maken.
Maar bij nader inzien denk ik dat jullie gelijk hebben.
Uit veiligheidsoverwegingen de politie erbij halen is verstandig (en het amusante schouwspel was waarschijnlijk slechts een bijeffect daarvan.
Ik slik mijn woorden in.
In eerste instantie las ik de opmerking van Bob Schurkjens zo, dat hij de politie belde met als doel er een amusant schouwspel van te maken.
Maar bij nader inzien denk ik dat jullie gelijk hebben.
Uit veiligheidsoverwegingen de politie erbij halen is verstandig (en het amusante schouwspel was waarschijnlijk slechts een bijeffect daarvan.
Ik slik mijn woorden in.
Bent u bijna helemaal veilig voor de valse e-mails omdat u die nu wel met argusogen zult bekijken en zou u zo in de "babbeltruc" trappen.CSM schreef:Hmmm, ja daar hebben jullie een goed punt.
Ben het dus eens met bosse bol.
Hij heeft het over brutaal snotneusje en dat zegt al genoeg over hem.
Kan best een hele aardige leuke jongen zijn die wat centen probeerd
te verdienen voor een I-Pad bijvoorbeeld.
Dachten jullie nou echt dat als iemand kwaad in de zin heeft hij
gaat wachten tot de politie komt.Hij had gewoon dat snotneusje weg
moeten sturen en niet op een kostelijk moment uit zijn ten koste van
zo'n jochie.
Hij heeft het over brutaal snotneusje en dat zegt al genoeg over hem.
Kan best een hele aardige leuke jongen zijn die wat centen probeerd
te verdienen voor een I-Pad bijvoorbeeld.
Dachten jullie nou echt dat als iemand kwaad in de zin heeft hij
gaat wachten tot de politie komt.Hij had gewoon dat snotneusje weg
zo'n jochie.
Die leuke jongen heeft zich gewoon aan de wet te houden. En als hij dat niet doet mag Bob Schurkjens conform de wet gewoon de politie bellen.plumber schreef:Kan best een hele aardige leuke jongen zijn die wat centen probeerd te verdienen
Wat ik knap vind is dat jij weet waar Bob Schurkjens op uit was. En dat jij blijkbaar ook al wist dat het brutale snotneusje geen oplichter was.plumber schreef:Hij had gewoon dat snotneusje weg
zo'n jochie.
Nog erger is natuurlijk aangeven dat je even weg moet omdat er iets aanbrand of iets dergelijk.kuklos schreef:Het is niet politiek correct, maar ik laat ze even aanvangen met hun verhaal en smijt dan zonder iets te zeggen de deur dicht in hun gezicht.
Wat moet de politie dan doen? Als er geen strafbaar feit is gepleegd zou zeggen, laat ze lekker buiten in de kou staan. Als men zich binnen heeft gewurmd en men wil niet vertrekken dan i.d.d. de politie (112) bellen.kuklos schreef:politie
Of het niet kunnen tonen van identificatie een strafbaar feit is weet ik niet. Wel weet ik dat ze verplicht zijn deze bij zich te hebben. Ze betreft de colporteur en ook verplicht zijn deze te tonen.alfatrion schreef:Wat moet de politie dan doen? Als er geen strafbaar feit is gepleegd zou zeggen, laat ze lekker buiten in de kou staan. Als men zich binnen heeft gewurmd en men wil niet vertrekken dan i.d.d. de politie (112) bellen.
http://www.hbd.nl/pages/3174/Onderwerpe ... rteur.html
Zoals al een paar keer gezegd in dit topic zijn er helaas veel malafide colporteurs. De politie bellen in de hoop eventuele malafide colporteurs te kunnen opsporen is iets waarvan ik niet snap waarom mensen erover vallen in dit topic.
-
Erwin uit Oosterhout
als je niet veel te doen hebt.
zo lang mogelijk aan de praat houden.
geïnteresseerd doen en dan uiteindelijk toch heel duidelijk NEE zeggen.
Dan nog even duidelijk erbij vermelden, dat je dit al gelijk wist toen je opendeed.
zo lang mogelijk aan de praat houden.
geïnteresseerd doen en dan uiteindelijk toch heel duidelijk NEE zeggen.
Dan nog even duidelijk erbij vermelden, dat je dit al gelijk wist toen je opendeed.
kuklos schreef:Die leuke jongen heeft zich gewoon aan de wet te houden. En als hij dat niet doet mag Bob Schurkjens conform de wet gewoon de politie bellen.plumber schreef:Kan best een hele aardige leuke jongen zijn die wat centen probeerd te verdienen
Wat ik knap vind is dat jij weet waar Bob Schurkjens op uit was. En dat jij blijkbaar ook al wist dat het brutale snotneusje geen oplichter was.plumber schreef:Hij had gewoon dat snotneusje weg
zo'n jochie.
Beste Kuklos,Beste Kuklos,
Ik ga steeds in op jouw vragen. Als je dan besluit om het in een wedervraag te vertalen (sommige lui doen dat in de veronderstelling dat ze de gesprekscontrole behouden) moet je dat zelf weten.
Zelf bewijs je nooit iets, dus vragen van jou over bewijs lijken me niet serieus. Als het anders is, laat het me dan weten. Meestal heb je geen eigen mening en kleeft aan je maatjes hier op het forum. Soms leek je serieus, maar bij de volgende posting val je alweer door de mand, helaas.
Hier een reactie van een andere forummer aan jouw lijkt mij duidelijk genoeg.
Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven op dit forum, reacties goed
lezen en in zijn context neerzetten.Niet lezen zoals jij het wil.
Beste Plumber, jouw bericht was zeer duidelijk. Het is op geen andere wijze te lezen dan zoals ik het gelezen heb.plumber schreef:Beste Kuklos,
Hier een reactie van een andere forummer aan jouw lijkt mij duidelijk genoeg.
Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven op dit forum, reacties goed
lezen en in zijn context neerzetten.Niet lezen zoals jij het wil.
Jonge gezonde volwassenen horen geen 'uitkeringstrekkers' te zijn die hun neus op halen als hen werk aan geboden wordt.
Ze worden geprezen als ze, om maar niet op de samenleving aangewezen te zijn, alle werk aannemen, ook al is dat saai werk, onder niveau en niet datgene waarvoor ze geleerd hebben.
Maar als ze bij de klantenservice van een telecom- of energiebedrijf werken of als colporteur langs de deur gaan, hebben we last van ze.
"Als hij maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem misschien half dood".......................en ook geen geen colporteur.
Ze worden geprezen als ze, om maar niet op de samenleving aangewezen te zijn, alle werk aannemen, ook al is dat saai werk, onder niveau en niet datgene waarvoor ze geleerd hebben.
Maar als ze bij de klantenservice van een telecom- of energiebedrijf werken of als colporteur langs de deur gaan, hebben we last van ze.
"Als hij maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem misschien half dood".......................en ook geen geen colporteur.
Dat jochie hoort anders wel met zijn tengels van die sticker (lees: andermans spullen) af te blijven . Ik zou zelf ook geen politie erbij halen, maar ik zou 'm wel even flink de oren uitwassen. En naar die paar centen kan hij uiteraard fluiten...plumber schreef:Dat jochie probeerde een paar centen te verdienen.
Ben je er niet van gediend dan stuur je hem weg zoals iedereen doet
maar ga je je als volwassene niet kostelijk vermaken omdat je het zo
nodig vind om de politie er bij te halen.
Dat vind ik zielig en onvolwassen.
Vind je dit ook zielig en onvolwassen? Ik vind het pas zielig dat die knul geen goede opvoeding heeft gehad; als kind had ik respect voor volwassenen én hun spullen. Je ziet dit tegenwoordig nog maar weinig meer, helaas...
Maar nu u volwassen bent niet meer dan ?als kind had ik respect voor volwassenen én hun spullen.
Nee natuurlijk niet, ik ben nu de ergste tokkie van Nederland...grasma schreef:Maar nu u volwassen bent niet meer dan ?als kind had ik respect voor volwassenen én hun spullen.
(waar is die facepalm smilie als je 'm nodig hebt?!
Ik zal voortaan, speciaal voor jou, alles tot in detail uitkauwen, zowel wat niet als wat wel tussen de regels in geschreven staat
WarZir schreef:Dat jochie hoort anders wel met zijn tengels van die sticker (lees: andermans spullen) af te blijven . Ik zou zelf ook geen politie erbij halen, maar ik zou 'm wel even flink de oren uitwassen. En naar die paar centen kan hij uiteraard fluiten...plumber schreef:Dat jochie probeerde een paar centen te verdienen.
Ben je er niet van gediend dan stuur je hem weg zoals iedereen doet
maar ga je je als volwassene niet kostelijk vermaken omdat je het zo
nodig vind om de politie er bij te halen.
Dat vind ik zielig en onvolwassen.
Vind je dit ook zielig en onvolwassen? Ik vind het pas zielig dat die knul geen goede opvoeding heeft gehad; als kind had ik respect voor volwassenen én hun spullen. Je ziet dit tegenwoordig nog maar weinig meer, helaas...
Weet je wat ik zielig vind,dat je als volwassene de topics niet goed leest
en daardoor reacties neer zet wat nergens op slaat.Goed lezen dan pas reageren.(was niet dat jochie hoor met die sticker)
Tja, nu zie ik het ook... mag ik er wel bij zeggen, dat dit wel komt doordat je het over een jochie hebt, de link met een Eneco colporteur is dan natuurlijk zó snel gelegd (not)plumber schreef: Weet je wat ik zielig vind,dat je als volwassene de topics niet goed leest
en daardoor reacties neer zet wat nergens op slaat.Goed lezen dan pas reageren.(was niet dat jochie hoor met die sticker)
Nou ik zet alleen mijn mening neer hoor en daar kun je het mee eens zijn of niet mee eens.Dat onvolwassenen zit hem gewoon in de beschuldigingen
die er dan geuit worden als iemand het er niet mee eens is.Nou ieder zijn mening hoor.
Was toch bovendien heel duidelijk op wie ik reageerde.
die er dan geuit worden als iemand het er niet mee eens is.Nou ieder zijn mening hoor.
Was toch bovendien heel duidelijk op wie ik reageerde.