LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hond wordt niet goed behandeld

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
mysty

Re: hond wordt niet goed behandeld

Ongelezen bericht door mysty »

duiner schreef:.
Wat moet je doen, als je een mooie zwart/wit langharige grote soort berghond, ziet " mishandeld worden " ?

Een jonge vrouw ( kort-lontje -type) was die hond aan het trekken en sjorren aan de riem , niet normaal meer !!.. :shock:
Eng om te zien ...

Die hond deed " iets " fout , maar wat ?.. wat was niet zeker , en al helemaal niet meer voor die hond
die dat " foute" allang weer vergeten moest zijn..

Zo ga je niet met honden om, maar we durfden niets te doen ..

Moet je nu wel of niet 114 bellen, dat nieuwe nummer ?
.
Ineens bleek dat mijn antwoord zomaar verdwenen was...blijft een vreemde toestand. Enfin..ik had een heel verhaal over het feit dat het telefoon nr 144 is ipv 114...dat je dat altijd kunt bellen , maar als je een mevrouw tegen komt die een kort lontje heeft en daardoor haar enorme hond slecht gaat behandelen...kun je wel bellen, maar niet verwachten dat ze dan met gillende sirene aan komen racen. Dus misschien is het toch handiger om die boze mevrouw even je hulp aan te bieden en te vertellen dat haar hondje het niet leuk vind zo. Meestal lopen dat soort types niet met een groot wapen rond , dus echt gevaarlijk zal het niet zijn toch?

en...als je die mevrouw vaker tegen komt, terwijl ze dan nog steeds dat gedrag naar haar hond heeft..is het handiger om even te kijken waar ze woont en dan haar adres door te geven.
Laatst gewijzigd door mysty op 05 dec 2011 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

En waar is je antwoord op die quote Misty ?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:En waar is je antwoord op die quote Misty ?
Dat tussen de regels door te lezen valt dat ik denk dat onze TS de 3 schoefjes die nog over zijn niet goed op een rijtje heeft staan en deze nodig moet aandraaien met een schroevedraaier. :mrgreen:

Chocomelk

Emmy75 schreef:
Chocomelk schreef:En waar is je antwoord op die quote Misty ?
Dat tussen de regels door te lezen valt dat ik denk dat onze TS de 3 schoefjes die nog over zijn niet goed op een rijtje heeft staan en deze nodig moet aandraaien met een schroevedraaier. :mrgreen:
Inderdaad, je hebt gelijk.
Hoop dat TS een schroevendraaier gaat krijgen van de sint of de kerstman
om zijn schroefjes heel snel aan te draaien. :mrgreen:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

om zijn schroefjes heel snel aan te draaien
dan alsnog hopen dat die niet de verkeerde kant opdraait :mrgreen:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
om zijn schroefjes heel snel aan te draaien
dan alsnog hopen dat die niet de verkeerde kant opdraait :mrgreen:
Een schroevendraaier met gebruiksaanwijzing dus: righty tighty lefty loosey
:mrgreen:

Chocomelk

Emmy75 schreef: Een schroevendraaier met gebruiksaanwijzing dus: righty tighty lefty loosey
:mrgreen:
Super dat je even de gebruiksaanwijzing hier neer hebt gezet want bij de meeste schroevendraaiers zit helemaal geen gebruiksaanwijzing voordat TS daar weer mee komt. :wink:

Chocomelk

@ Schiphol, erg vreemd dat jij weet dat Duiner een ban heeft,
ik wist het niet en waarschijnlijk andere leden ook niet.

Verder laat ik het hierbij.

schiphol

Ongelezen bericht door schiphol »

Chocomelk schreef:@ Schiphol, erg vreemd dat jij weet dat Duiner een ban heeft,
ik wist het niet en waarschijnlijk andere leden ook niet.

Verder laat ik het hierbij.
zou jij ook on-topic willen blijven ?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

schiphol schreef:
angel1978 schreef:Toevallig ?
ik viel gelijk op het onderwerp " huisdieren " , die ik al gelezen had nu , toen kwam " dierenleed"
en daar was ik net mee bezig
Hoe moet je dan vernomen hebben dat duiner een ban heeft gehad ? Op basis van 2 topics ? de 'vaste' gebruikers hebben niets door, maar een nieuwe gebruiker heeft al meteen inside-informatie ?

Daarnaast wordt het in geen enkel topic genoemd.. Als hij al een ban heeft, dan heeft hij die vanmiddag pas gekregen ( laatste reactie van 11.38 uur ) en al dagen niets meer in die dierentopics geplaatst..

Ook niemand die het in een of ander topic genoemd heeft..
Laatst gewijzigd door angel1978 op 05 dec 2011 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

schiphol

schiphol schreef:
angel1978 schreef:Toevallig ?
ik viel gelijk op het onderwerp " huisdieren " , die ik al gelezen had nu , toen kwam " dierenleed"
en daar was ik net mee bezig
edit:

ik ben trouwens het met de TS eens, hij wil de nadruk leggen , dat bellen nu kan,
prima, toch ?

en dat we dat ook inderdaad maar moeten gaan doen , als we iets verdachts zien

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

aha, duiner zelf , het was toch een zij
Klopt! Ik heb de redactie verzocht voornoemd persoon te bannen vanwege wanhopig chatgedrag, het plaatsen van onzinnige topics en het verprutsen van andermans kostbare tijd.
Voor chatten kun je terecht bij de Libelle, Margriet en omroep MAX. Toevallig valt dat ook nog eens in de leeftijdscategorie van Duintje...

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Klopt;) en het wachten is op een bericht van jou waarin je je bijdragen wijzigt in het plaatsen van stupide smilies....
Laatst gewijzigd door dhc op 05 dec 2011 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

bibbelberry

Ongelezen bericht door bibbelberry »

hoewel het zielig is voor de hond hoeft het niet meteen mishandeling te zijn maarja beter een onderzoek te veel dan 1 te weinig

schiphol

bibbelberry schreef:hoewel het zielig is voor de hond hoeft het niet meteen mishandeling te zijn
als je een beetje verstand hebt van honden zou je dit gedrag niet goed vinden
ik weet niet precies wat er gebeurde, was er niet bij
maar een hond zomaar straffen is nooit goed

schiphol

bibbelberry schreef:straffen niet corrigeren is echter soms nodig. ik kijk soms cesar milan :lol:
ho, maar dat zijn hele andere honden , waar je het nu over hebt , ik kijk er ook naar
en Cesar is altijd blij , als hij een " gewone " hond zoals vanmorgen een labrador kon aaien .
( even pauze )

mijn hond heb ik nooit hoeven te straffen , straffen in de zin wat jij schrijft , is onmacht van de baas

bibbelberry

klopt is ook zo, die van mij straf ik ook nooit.
wil wel eens mijn stem verheffen als ze het speelgoed van mijn zoontje sloopt maar dan weet ze al goed en gaat ze in haar mand waarna ik haar beloon voor het luisteren. niet voor het slopen natuurlijk.

helaas is het bij dieren als bij kinderen zo dat iedereen ze kan nemen.. en ze vaak niet optijd worden afgepakt bij slechte verzorging

schiphol

bibbelberry schreef:klopt is ook zo, die van mij straf ik ook nooit.
wil wel eens mijn stem verheffen als ze het speelgoed van mijn zoontje sloopt maar dan weet ze al goed en gaat ze in haar mand waarna ik haar beloon voor het luisteren. niet voor het slopen natuurlijk.

helaas is het bij dieren als bij kinderen zo dat iedereen ze kan nemen.. en ze vaak niet optijd worden afgepakt bij slechte verzorging
mijn hond sloopte niet eens zijn eigen speelgoed, hij had een mand vol dieren-knuffels, en sliep zelfs met ze
jammer dat sommige honden zo sloperig zijn ..

ik zit te denken dat Cesar dat ook wel eens had, en die hond had te weinig energie per dag

de 2de zin ben ik helemaal met je eens , daarom zie ik de verhouding hond-baas zo veranderen , helaas

bibbelberry

klopt heb dezelfde aflevering gezien en aangezien ik zelf ben begonnen met sporten rent mijn hond gezellig een uurtje per dag mee.

het slopen is ook zeker minder geworden. het is ook wel uit frustratie denk ik want ze is behoorlijk ziek. acute nierfalen en heeft nu speciaal voer en medicijnen.

hard beestje is het.

schiphol

bibbelberry schreef:klopt heb dezelfde aflevering gezien en aangezien ik zelf ben begonnen met sporten rent mijn hond gezellig een uurtje per dag mee.

het slopen is ook zeker minder geworden. het is ook wel uit frustratie denk ik want ze is behoorlijk ziek. acute nierfalen en heeft nu speciaal voer en medicijnen.

hard beestje is het.
ze doen het inderdaad meestal uit frustratie omdat er nog ( teveel ) energie in zit , in dat lijfje .

mooi, dat je ermee gaat rennen, maar wel vervelend van dat nierfalen , want daar moet je ook
weer rekening mee houden
is dat meer of minder laten drinken ?

Gesloten