LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VISTAPRINT Klantenservice
-
Re: VISTAPRINT Klantenservice
als ts niet meer info geeft dan is het ook niet zinnig om hier op te reageren lijkt me.
hier kunnen we niet zoveel mee
het enige jammere is, dat er weer zo'n topic is geopend , die een bedrijfje zwart maakt !!the_hurricane schreef:als ts niet meer info geeft dan is het ook niet zinnig om hier op te reageren lijkt me.
.
Onnodig !
.
Ik heb ook een geschil met Vistaprint.
Ik heb gebruik gemaakt van de website om een fotoboek te bestellen.
Het programma om dit boek te maken werkt overigens niet erg praktisch tov van andere websites, maar daar gaat mijn klacht nu niet over.
Bij het bestellen werden mij 4 verzendopties geboden. 1 hiervan betrof gratis verzending (prioriteit (9 dagen)). Ik heb deze verzendoptie gekozen en mijn bestelling bevestigd. Vervolgens zie ik dat er toch verzendkosten in rekening worden gebracht en wel voor de duurste verzendoptie te weten € 10,70 (7 dagen).
Ik heb hier direct melding van gemaakt per e-mail (het was 's avonds dus er was niemand op de klantenservice) en de dag erna heb ik ook telefonisch contact gehad. Ik heb mijn verhaal gedaan, maar mij werd verteld dat de gratis optie helemaal niet bestond en dat ik me dus vergiste. Ik wist het 100% zeker, maar ik werd dus min of meer voor leugenaar uitgemaakt.
Vervolgens heb ik nogmaals een vergelijkbare bestelling gemaakt en gekeken naar de verzendopties. En ja hoor daar stond de gratis verzendwijze weer. Printscreen gemaakt en gemaild naar Vistaprint. Ik had toch gelijk en het betrof een technische fout in het systeem.
Als vergoeding willen ze mij een tegoed geven van € 10,70. Wat eigenlijk neerkomt op gratis verzending van een volgende bestelling. Ik ben het hier niet mee eens en wil gewoon dat ze de overeenkomst nakomen zoals ik die ben aangegaan en dus het geld terugboeken. Hier willen ze niet aan meewerken.
Voor mij is gratis verzending voor een volgende bestelling geen optie. Hiermee moet ik namelijk kosten maken voor een nieuw product dat ik bij hun moet gaan besteden.
Ik ben een overeenkomst aangegaan voor een fotoboek met gratis verzending via hun site. Ze plegen jegens mij wanprestatie door niet de overeenkomst na te komen en toch kosten te incasseren voor verzending.
Het gaat hier niet om de hoogte van het bedrag, maar wel om het principe.
Voor de medewerkers van Vistaprint die meelezen: Los jullie zaken nou eens op zoals het hoort!
Het programma om dit boek te maken werkt overigens niet erg praktisch tov van andere websites, maar daar gaat mijn klacht nu niet over.
Bij het bestellen werden mij 4 verzendopties geboden. 1 hiervan betrof gratis verzending (prioriteit (9 dagen)). Ik heb deze verzendoptie gekozen en mijn bestelling bevestigd. Vervolgens zie ik dat er toch verzendkosten in rekening worden gebracht en wel voor de duurste verzendoptie te weten € 10,70 (7 dagen).
Ik heb hier direct melding van gemaakt per e-mail (het was 's avonds dus er was niemand op de klantenservice) en de dag erna heb ik ook telefonisch contact gehad. Ik heb mijn verhaal gedaan, maar mij werd verteld dat de gratis optie helemaal niet bestond en dat ik me dus vergiste. Ik wist het 100% zeker, maar ik werd dus min of meer voor leugenaar uitgemaakt.
Vervolgens heb ik nogmaals een vergelijkbare bestelling gemaakt en gekeken naar de verzendopties. En ja hoor daar stond de gratis verzendwijze weer. Printscreen gemaakt en gemaild naar Vistaprint. Ik had toch gelijk en het betrof een technische fout in het systeem.
Als vergoeding willen ze mij een tegoed geven van € 10,70. Wat eigenlijk neerkomt op gratis verzending van een volgende bestelling. Ik ben het hier niet mee eens en wil gewoon dat ze de overeenkomst nakomen zoals ik die ben aangegaan en dus het geld terugboeken. Hier willen ze niet aan meewerken.
Voor mij is gratis verzending voor een volgende bestelling geen optie. Hiermee moet ik namelijk kosten maken voor een nieuw product dat ik bij hun moet gaan besteden.
Ik ben een overeenkomst aangegaan voor een fotoboek met gratis verzending via hun site. Ze plegen jegens mij wanprestatie door niet de overeenkomst na te komen en toch kosten te incasseren voor verzending.
Voor de medewerkers van Vistaprint die meelezen: Los jullie zaken nou eens op zoals het hoort!
Uiteraard sta je volledig in je recht. Vista print hoeft haar technische gebreken niet op de klant af te wentelen. Voor jou was het immers niet duidelijk dat het een fout betrof en je hebt daar dus ook geen misbruik van gemaakt. Vistaprint moet gewoon het te veel betaalde terugstorten met inachtneming van een redelijke termijn.tufima schreef:Ik heb ook een geschil met Vistaprint.
Precies mijn gedachten, maar Vistaprint doet zich ervan af door te zeggen:olaf79 schreef:Uiteraard sta je volledig in je recht. Vista print hoeft haar technische gebreken niet op de klant af te wentelen. Voor jou was het immers niet duidelijk dat het een fout betrof en je hebt daar dus ook geen misbruik van gemaakt. Vistaprint moet gewoon het te veel betaalde terugstorten met inachtneming van een redelijke termijn.
"Wij kunnen geen geld terugstorten! Wij kunnen u uitsluitend een tegoed geven voor een volgende bestelling".
Ze gaan niet in op mijn juridische bezwaren tegen hun handelswijze. Telefonisch kom je niet verder wat ze zeggen dat ze niet kunnen doorverbinden naar collega's c.q. superieuren. Ik heb mijn laatste e-mail gericht aan de directie, maar ik heb het idee dat mijn e-mail daar niet terecht gaat komen.
duiner schreef:wat wil je van mij Nevermind,, zit je je te vervelen ?nevermind schreef:duiner schreef: wel gebeld , maar ik hoefde geen nummer te kiezen, ik heb ze nu , niet nodig
en je moet je order-nummer intoesten ...
ben wel geduldig weer met jou, he ?
.
Dan moet je duidelijker aangeven, wat je met jou uitspraken bedoeld.
Trouwens geduld is een schone zaak.maar ik hoef ze niet te bellen
.
Nee Duiner, kom net van het werk.
Jij zeker ook!
Wat een kwalitatief uitermate teleurstellende smoes zeg. Hoe betalen ze anders hun rekeningen ? En als u nu eens de hele koop wilt ontbinden wegens non-confomiteit van een product (bijvoorbeeld) hoe gaan ze dan terugbetalen ?tufima schreef:"Wij kunnen geen geld terugstorten! Wij kunnen u uitsluitend een tegoed geven voor een volgende bestelling".
Als je de goederen hebt zou een Melding Onterechte Incasso kunnen indien bij je bank en zo je geld terug krijgen.
Ik heb het fotoboek ontvangen.alfatrion schreef:Als je de goederen hebt zou een Melding Onterechte Incasso kunnen indien bij je bank en zo je geld terug krijgen.
Ben ook niet helemaal tevreden over de kwaliteit en zeker niet over de prijs/kwaliteit verhouding, maar goed dat is ook weer een andere discussie, waar ik me verder niet meer druk over ga maken.
Ik heb betaald door middel van Creditcard. Ik heb de creditcardmaatschappij gebeld en zij zeggen dat ik nu nog niks kan doen en dat ik moet wachten totdat ik het afschrift heb ontvangen. Pas dan kan ik aangeven het niet eens te zijn met een afschrijving. Ze geven aan dat ze vervolgens onderzoek gaan doen en dat dat dan een paar maanden kan duren.
Je ook een brief kunnen sturen waarin je vermeld dat de 10 euro onverschuldigd betaald ex art. 6:203 BW is en je deze van hen terug wilt binnen 8 dagen na de dagtekening en je op hun kosten een incassobureau in de arm neemt, wanneer je het dan nog niet terug hebt. Je krijgt 37 euro plus BTW vergoed en er zijn incassobureaus die het hier voor doen.
Ik kijk het nog even aan. Wellicht dat de "directie" toch nog reageert. Of dat iemand mee leest op dit forum en de zaak juridisch inhoudelijk gaat bekijken.
-
Ik heb ook problemen met Vistaprint.
Ik heb een kalender gemaakt en toen ik bij de verzendopties kwam kon je weer kiezen uit verschillende snelheden. Ik zag dat een week levertijd net zoveel kost als 21 dagen iets van 6 euro zoveel [vreemd,maar het stond er dus ik dacht is vast een actie] kom ik bij het betalen moet ik opeens 14.22[ex BTW] verzendkosten betalen. Ik had in eerste instantie niet door dat dat de verzendkosten waren die het zoveel meer maakte, dus ik weer terug naar mijn account en opnieuw gemaakt met nu 21 dagen levertijd, stond overigens weer bij beide gelijke bedragen. Heb de tweede bestelling netjes betaald en als het goed is ontvang ik hem vandaag of morgen want kreeg een mail dat hij 8 dgn eerder geleverd kan worden [is meestal wel zo] maar nu blijf ik betalingsherinneringen ontvangen, terwijl op mijn mails geen reactie komt. Het is zelf zo dat het mailadres [email protected]. niet eens werkt terwijl zij dat zelf als contactmogelijkheid aangeven.
Hoe sta ik hier juridisch in als ik gewoon die betaling blijf weigeren? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Met vriendelijke groet en bedankt voor evt.reacties/adviezen
Ik heb een kalender gemaakt en toen ik bij de verzendopties kwam kon je weer kiezen uit verschillende snelheden. Ik zag dat een week levertijd net zoveel kost als 21 dagen iets van 6 euro zoveel [vreemd,maar het stond er dus ik dacht is vast een actie] kom ik bij het betalen moet ik opeens 14.22[ex BTW] verzendkosten betalen. Ik had in eerste instantie niet door dat dat de verzendkosten waren die het zoveel meer maakte, dus ik weer terug naar mijn account en opnieuw gemaakt met nu 21 dagen levertijd, stond overigens weer bij beide gelijke bedragen. Heb de tweede bestelling netjes betaald en als het goed is ontvang ik hem vandaag of morgen want kreeg een mail dat hij 8 dgn eerder geleverd kan worden [is meestal wel zo] maar nu blijf ik betalingsherinneringen ontvangen, terwijl op mijn mails geen reactie komt. Het is zelf zo dat het mailadres [email protected]. niet eens werkt terwijl zij dat zelf als contactmogelijkheid aangeven.
Hoe sta ik hier juridisch in als ik gewoon die betaling blijf weigeren? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Wet koop op afstand is helaas beperkt van toepassing ivm maatwerk.
Mijn ervaring met VP is ook dat het bestelproces wel werkt, maar alle contact eromheen ronduit afwezig is.
Mijn ervaring met VP is ook dat het bestelproces wel werkt, maar alle contact eromheen ronduit afwezig is.
Het lijkt erop alsof het gesjoemel met de kosten van verzendmethode bewust gebeurt. Dit riekt naar opzet. Helaas gaat het om kleine bedragen en zullen veel mensen denken "laat maar zitten".mothermary schreef:Ik heb ook problemen met Vistaprint.
Overigens heb ik nog steeds geen reactie van vistaprint en ook op mijn herinnering van mijn brief aan de directie van Vistaprint reageren ze niet.
Het lijkt erop alsof mijn mails linea recta in de vuilnisbak verdwijnen....
Gratis producten en extreem hoge verzendkosten maken deel uit van hun verdienmodel.
Dat was al duidelijk, maar daar gaat het hier niet om.crazyme schreef:Gratis producten en extreem hoge verzendkosten maken deel uit van hun verdienmodel.
Wat hier speelt zijn "fouten" in het bestelprogramma. Of deze fouten bewust of onbewust zijn dat is niet duidelijk.
In mijn geval ipv gratis verzending opeens € 10,80 en in het geval van mothermary van € 6 naar € 14,22.
Bij het kiezen van de verzendmogelijkheid zie je het lage bedrag, maar later NA ACCEPTATIE blijkt er opeens een veel hoger bedrag in rekening gebracht.
Helder.
Dat is mij nooit overkomen, maar misschien hebben ze hun "verdienmodel" wat creatiever vormgegeven ?
Dat is mij nooit overkomen, maar misschien hebben ze hun "verdienmodel" wat creatiever vormgegeven ?
-
Originele prijs U betaalt
Totaal product: € 39,99
Verzend- en verwerkingskosten (Langzaam 21 dagen): € 6,25
BTW (inclusief): € 7,38
Totaal: € 46,24
€ 33,61 19% verzendkosten € 5,25 € 38,86
2 Grijs tabel 3 € 0,00 19% € 0,00 € 0,00
3 Glanspapier 200 g/m2 3 € 0,00 19% € 0,00
€ 0,00
Subtotaal
€ 38,86
19.00% BTW
€ 7,38
Totaalbedrag
€ 46,24
Ontvang ik de BTW bon, is het totaalbedrag wel gelijk maar de verdeling opeens heel anders als op mijn online account....ook erg dubieus
Totaal product: € 39,99
Verzend- en verwerkingskosten (Langzaam 21 dagen): € 6,25
BTW (inclusief): € 7,38
Totaal: € 46,24
€ 33,61 19% verzendkosten € 5,25 € 38,86
2 Grijs tabel 3 € 0,00 19% € 0,00 € 0,00
3 Glanspapier 200 g/m2 3 € 0,00 19% € 0,00
€ 0,00
Subtotaal
€ 38,86
19.00% BTW
€ 7,38
Totaalbedrag
€ 46,24
Ontvang ik de BTW bon, is het totaalbedrag wel gelijk maar de verdeling opeens heel anders als op mijn online account....ook erg dubieus
Wordt verdeeld per pakket (collo).mothermary schreef: Ontvang ik de BTW bon, is het totaalbedrag wel gelijk maar de verdeling opeens heel anders als op mijn online account....ook erg dubieus