Wat ik eigenlijk nog vergeten ben hier te melden (en wat wel aansluit bij jouw reactie), is dat bij de e-mail bevestiging van zowel het restitutieformulier als het klachten formulier er nergens een call nr. (zaak nr.) wordt vermeld. M.a.w.: je kunt nooit ergens aan refereren! (je kunt Connexxion dus alleen wijzen op een datum o.i.d.).Guardian72 schreef: Jawel.
Ik vermoed dat ze zelfs bewust fouten maken om mensen aan dat 0900 nummer te krijgen, en zo nog weer extra inkomsten te genereren...
Ook is trouwens het invullen van een reden bij restitutie- of klachtformulier gebonden aan een maximaal aantal tekens. Nu ben ik echt niet lang van stof, maar bij Connexxion wordt je verplicht de reden erg kort te verwoorden, wat toch best tot onduidelijkheid of onvolledigheid kan leiden.
Ik krijg alsmaar méér argwaan bij de werkwijze van Connexxion (en wellicht gebeurd bovenstaande ook bij andere vervoersmaatschappijen).
Natuurlijk, fouten kunnen altijd worden gemaakt, maar ik krijg steeds meer het idee dat deze 'fouten' bewust gemaakt zijn om een soort ontmoedigingsbeleid te creeeren, zodat reizigers bij voorbaat al geen zin meer hebben om veel tijd en veel moeite te steken in het terugvorderen van teveel afgeschreven geld.
Het wordt hoog tijd dat de politiek zich hier eens mee bemoeid...