Pagina 2 van 2

Re: Connexxion reageert niet op restitutie aanvraag en klacht

Geplaatst: 14 feb 2012 14:56
door WarZir
Guardian72 schreef: Jawel.
Ik vermoed dat ze zelfs bewust fouten maken om mensen aan dat 0900 nummer te krijgen, en zo nog weer extra inkomsten te genereren...
Wat ik eigenlijk nog vergeten ben hier te melden (en wat wel aansluit bij jouw reactie), is dat bij de e-mail bevestiging van zowel het restitutieformulier als het klachten formulier er nergens een call nr. (zaak nr.) wordt vermeld. M.a.w.: je kunt nooit ergens aan refereren! :roll: (je kunt Connexxion dus alleen wijzen op een datum o.i.d.).

Ook is trouwens het invullen van een reden bij restitutie- of klachtformulier gebonden aan een maximaal aantal tekens. Nu ben ik echt niet lang van stof, maar bij Connexxion wordt je verplicht de reden erg kort te verwoorden, wat toch best tot onduidelijkheid of onvolledigheid kan leiden.

Ik krijg alsmaar méér argwaan bij de werkwijze van Connexxion (en wellicht gebeurd bovenstaande ook bij andere vervoersmaatschappijen).
Natuurlijk, fouten kunnen altijd worden gemaakt, maar ik krijg steeds meer het idee dat deze 'fouten' bewust gemaakt zijn om een soort ontmoedigingsbeleid te creeeren, zodat reizigers bij voorbaat al geen zin meer hebben om veel tijd en veel moeite te steken in het terugvorderen van teveel afgeschreven geld.

Het wordt hoog tijd dat de politiek zich hier eens mee bemoeid...

Re: Connexxion reageert niet op restitutie aanvraag en klacht

Geplaatst: 25 feb 2012 17:52
door WarZir
Toch nog een update... Connexxion heeft afgelopen week gereageerd op het klachten formulier dat ik een hele tijd geleden heb ingevuld, met de mededeling dat er idd teveel geld is afgeschreven en dit bedrag hebben ze op 7 december klaargezet, ik kan dit ophalen bij een van de vele OV automaten.

7 december?? Al een week na het betreffende incident en binnen enkele dagen na het invullen van het restitutie formulier? Dat is nog sneller dan de Overtoom! Ik geloof dan ook niets van die datum. Het zal vast 'klaarstaan', maar niet toen al. Daarnaast vind ik het zéér slecht dat je als klant niet eens even een berichtje teruggekoppeld krijgt dat het bedrag klaar staat. Die kreeg ik pas na het plaatsen van de klacht (en ook dit duurde weken!).

En hoezo 'klaar gezet'??! Waarom niet gewoon zelf, als blijke van goede service, het teveel betaalde bedrag terug zetten op mijn OV kaart? Waarom is dit zó moeilijk?? :? Nee, de klant moet er kennelijk iets voor over hebben om zijn/haar geld terug te zien, stuur ze maar naar een automaat, krijgen ze gratis en voor niets wat lichaamsbeweging erbij! :mrgreen: .

Oke, dacht ik, dan moet het maar... dus ik gezocht op de OV-chipkaart site op de postcode waar ik deze week mijn boodschappen ging doen. Oh wauw, er staat er gewoon eentje bij de Jumbo! Twee vliegen in 1 klap, daar de boodschappen doen en dan gelijk even naar de OV automaat, geweldig!! Nou, niet dus... daar aangekomen: geen automaat. Navraag bij een van de cassieres dan maar: "ja mevrouw, dit horen we wel vaker dat mensen denken dat hier een OV automaat staat, maar we hebben deze echt niet"... :roll:

:evil: :evil: :evil:

Re: Connexxion reageert niet op restitutie aanvraag en klacht

Geplaatst: 18 okt 2012 09:11
door hessie42
Het mag toch inmiddels wel duidelijk wezen dat het hele ov-chip systeem niet werkt.
Mijn oudste dochter ging met de bus naar school destijds met een jaarabonnement met zichtkaart geen gedoe met in of uit checken.
Mijn jongste dochter gaat net met de bus naar school persoonlijke ov-chip kaart aangevraagd eerste maand abonnement erop gezet ging goed.
Ja en toen de 2de maand erop gezet en de ellende begon.
3de dag van maandkaart komt ze thuis zit er geen geld meer op die kaart blijkt dat ze naast het abonnement er geld vanaf halen.
De ov-chiplijn gebeld hebben alles voor mij nagekeken had alles goed aangevraagd en het abonnement stond goed op de kaart.
Dus moest Connexxion bellen.
Kun je restitutie aanvragen ja dat is lekker dus op een maandabonnement moet ik dus alle ritten apart restitutie aanvragen dat is gemiddeld dus 44 keer pfff.

Nu is bij mijn oudste dochter bijna de zichtkaart ook afgelopen zit ik dus met 2 kinderen.
Als dit bij beide gebeurt moet ik dus gemiddeld 88 keer restitutie aanvragen nou ja zeg nou zelf
Het toppunt vind ik toch wel dat ik vandaag weer zo'n formulier heb opgestuurd.
Is mijn dochter volgens hun in een dorp uitgecheckt waar die hele buslijn nooit langsgaat!!!!!!!!
Per 1 december hebben wij gelukkig geen Connexxion meer, maar Arriva.
Mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee er is dit HOPELIJK een beter vervoersbedrijf??????
Helaas is dit verhaal niet een incident ook al mijn vrienden en kennissen hebben dit probleem.
Vr.Gr Hester Zeldenrust-Bangma behalve voor iedereen die affiniteiten hebben met Connexxion